Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 20:23


[Diesel] 2.0 TDI Opiłki w filtrze paliwa

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

kubajabko

Aktywny

  • Posty: 158
  • Rejestracja: 23 paź 2014, 09:53
  • Online: 9d 16h 27m 12s
  • Auto: Golf VI Variant
  • Silnik: 2.0 TDI CBDB
  • Lokalizacja: Krk Jaworzno

2.0 TDI Opiłki w filtrze paliwa

Post13 kwie 2018, 20:17

Witam, przy wymianie filtra paliwa w moim 2.0 TDI CBDB w filtrze było sporo opiłków aluminium (błyszczące, nie reagują na magnes). Przeszukując fora zgadza się to co mówi mechanik czyli, że winna jest pompa paliwa wysokiego ciśnienia.Póki co żadnych niepokojących objawów w pracy silnika nie ma. Dodam tylko, że przy poprzedniej wymianie filtra nie było żadnych opiłków a odkąd mam golfa (3 lata) to tankuję tylko na orlenie.

Pytanie czy wymieniając samą pompę i czyszcząc układ jest szansa, że wszystko będzie ok czy konieczna jest wymiana wtrysków, listwy itp. ? Generalnie wiadomo, że wymiana wszystkiego to najpewniejsze rozwiązanie ale czy są znane przypadki że nowa pompa i czyszczenie wystarcza?
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: 2.0 TDI Opiłki w filtrze paliwa

Post13 kwie 2018, 21:44

kubajabko pisze:Witam, przy wymianie filtra paliwa w moim 2.0 TDI CBDB w filtrze było sporo opiłków aluminium (błyszczące, nie reagują na magnes). Przeszukując fora zgadza się to co mówi mechanik czyli, że winna jest pompa paliwa wysokiego ciśnienia.Póki co żadnych niepokojących objawów w pracy silnika nie ma. Dodam tylko, że przy poprzedniej wymianie filtra nie było żadnych opiłków a odkąd mam golfa (3 lata) to tankuję tylko na orlenie.

Pytanie czy wymieniając samą pompę i czyszcząc układ jest szansa, że wszystko będzie ok czy konieczna jest wymiana wtrysków, listwy itp. ? Generalnie wiadomo, że wymiana wszystkiego to najpewniejsze rozwiązanie ale czy są znane przypadki że nowa pompa i czyszczenie wystarcza?
Wymieniaj pompę szybko. Sprawdź jeszcze wtryski pod obciążeniem bo na jałowych może wyglądać ze wszystko jest ok.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: 2.0 TDI Opiłki w filtrze paliwa

Post14 kwie 2018, 21:24

kubajabko pisze:Pytanie czy wymieniając samą pompę i czyszcząc układ jest szansa, że wszystko będzie ok czy konieczna jest wymiana wtrysków, listwy itp. ?
Wszystko zależy ile masz szczęścia i od jak dawna opiłki są w filtrze...

Pompa do natychmiastowego wyjęcia i układ do wyczyszczenia, wtryski sprawdź kompem i jesli jest ok zostaw, miałem tak w oplu poprzednim i wtryski ocalały mimo opiłków...

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości