Dzisiaj jest 28 mar 2024, 11:25


[ALL] DPF sprawdzanie "kondycji"

Analiza logów, opis błędów, kodowanie sterowników ...

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Analiza logów statycznych i dynamicznych, wyjaśnienie błędów, interfejsy diagnostyczne, kodowanie i adaptacja i inne tematy związane z diagnostyką komputerową oraz programowaniem sterowników.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

_Dominik_

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 29 cze 2014, 21:51
  • Lokalizacja: RZ
  • Online: 9h 27m 54s
  • Auto: Polo CROSS
  • Silnik: 1.6 TDI CAYB
  • Lokalizacja: RZE

DPF sprawdzanie "kondycji"

Post18 cze 2015, 14:09

Posiadam vcds 12.12.3 i chciałbym sprawdzić stan zapchania DPF-a. Instrukcję mówią żeby wejść w 01- silnik> bloki pomiarowe(8 Meas Block)> grupa 068. Zdążyłem się dowiedzieć, że grupa 8 Meas Block w tym silniku nie występuję i jest zastąpiona grupą advanced measuring blocks ale nie mogę takowej znaleźć!
Jakieś propozycje?
Z góry dziękuję
Offline
Awatar użytkownika

Baster

VIP

  • Posty: 1228
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:15
  • Lokalizacja: RIMBO SZWECJA
  • Online: 90d 14h 52s
  • Pochwały: 19
  • Auto: VW Golf 6 +TOUAREG
  • Silnik: 2.0 CBB GTD + 4.2 V8
  • Lokalizacja: SZWECJA

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post18 cze 2015, 18:01

_Dominik_ pisze:Posiadam vcds 12.12.3 i chciałbym sprawdzić stan zapchania DPF-a. Instrukcję mówią żeby wejść w 01- silnik> bloki pomiarowe(8 Meas Block)> grupa 068. Zdążyłem się dowiedzieć, że grupa 8 Meas Block w tym silniku nie występuję i jest zastąpiona grupą advanced measuring blocks ale nie mogę takowej znaleźć!
Jakieś propozycje?
Z góry dziękuję


Kolego nikt nie będzie w stanie Tobie pomóc jeśli nie będziemy wiedzieli jaki masz silnik.
Wiec jeśli chcesz uzyskać jakąkolwiek pomoc zamieść skan silnika lub opisz jaki silnik.
A jak poszukasz na forum to jest sporo na temat DPFa.
Jak działa to bym się nie martwił.
Jak się wypala to dać mu się wypalić.
A jak już się zapchał i padł to wywalić :D
Baster
Offline

_Dominik_

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 29 cze 2014, 21:51
  • Lokalizacja: RZ
  • Online: 9h 27m 54s
  • Auto: Polo CROSS
  • Silnik: 1.6 TDI CAYB
  • Lokalizacja: RZE

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post18 cze 2015, 22:12

Silnik 1.6 TDI 66KW CAYB. Na chwilę obecną dpf działa ok ale w jakim jest stanie to nie wiem. I potrzebuję się tego dowiedzieć ponieważ przymierzam się do chipa i przy "okazji" bym go usunął. A tematów sporo przejrzałem na ten temat i nie znalazłem interesującej mnie odpowiedzi.
Offline
Awatar użytkownika

Baster

VIP

  • Posty: 1228
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:15
  • Lokalizacja: RIMBO SZWECJA
  • Online: 90d 14h 52s
  • Pochwały: 19
  • Auto: VW Golf 6 +TOUAREG
  • Silnik: 2.0 CBB GTD + 4.2 V8
  • Lokalizacja: SZWECJA

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post19 cze 2015, 10:44

Jeśli przymierzasz się do zwiększenia mocy to ja bym się nie zastanawiał nad kondycją DPFa tylko bez zastanowienia go wycinał.
Pozwoli to osiągnąć lepsze efekty zwiększenia mocy.
Baster
Offline

Sprzedawca

Awatar użytkownika

Pro-choice

Sprzedawca

  • Posty: 52
  • Rejestracja: 09 mar 2015, 10:55
  • Online: 32d 17h 39m 47s
  • Pochwały: 3
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post19 cze 2015, 10:59

W 1,6 TDI w zaawansowanych blokach pomiarowych sprawdzasz kondycję DPFa, niestety sam nie sprawdzałem i nie pomogę, blok 68 to jest w Golfie 5 do sprawdzania DPFa.
Obrazek
NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne
Offline

_Dominik_

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 29 cze 2014, 21:51
  • Lokalizacja: RZ
  • Online: 9h 27m 54s
  • Auto: Polo CROSS
  • Silnik: 1.6 TDI CAYB
  • Lokalizacja: RZE

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post19 cze 2015, 16:52

Baster pisze:Jeśli przymierzasz się do zwiększenia mocy to ja bym się nie zastanawiał nad kondycją DPFa tylko bez zastanowienia go wycinał.
Pozwoli to osiągnąć lepsze efekty zwiększenia mocy.


Może i tak ale usunięcie DPFa kosztuję tyle samo a nawet więcej co chip. Nie mówię tutaj o usuwaniu w "stodole" ale reklamy też nie będę robił :)


Chyba znalazłem to co mnie interesowało.
Dla zainteresowanych w razie W
Engine 01> Adv. Meas. Values > zaznaczyć interesujące nas propozycje( jak na zdjęciu niżej)

Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post22 wrz 2015, 07:08

Witam. Jak można interpretować te wskazania ? Przebieg 156kkm 2.0 tdi . Silnik nie był rozgrzany.
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post22 wrz 2015, 09:07

czego nie rozumiesz?pokazuje ile km od ostaniej regeneracji, srednie spalanie oraz ilosc popiolu (po kazdym wypaleniu sladowe ilosci popiolu zostaja, iles tam gramow moze tego popiolu byc ale nie pamietam ile), pokazuje ile sadzy ma w danej chwili zmierzonej i skalkulowanej, jak jedna lub druga wartosc bedzie ponad 21g to zacznie sie wypalac.
od 2010 roku 1,6 tdi cay cayc wypalaja się srednio co 300-400km i to tyle
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post22 wrz 2015, 10:13

sorki nie wkleił się screen wcześniej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post22 wrz 2015, 10:17

wklej wszystkie zakładki od dpf
ale widac ze masz juz 78 ml popiołu (na forum skody pisali jaka jest wartość graniczna)
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post22 wrz 2015, 10:40

to były wszystkie zakładki od DPF dostępne do wyboru po prawej stronie.
jestem w pracy. poczytam w domu o wartościach maksymalnych ale na szybko albo mam maxa na 175ml albo na 70ml. auto mam dopiero 600km z tego 400 trasa ale o dpf cisza.
nie ukrywam że kiedyś trochę śmierdziało spalaniem, z diesla na pompie takiego gryzącego smrodu nie było .
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Stały Bywalec

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 43d 18h 12m 6s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post22 wrz 2015, 20:36

ml? :shock: a nie powinny być mg? :D
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post22 wrz 2015, 21:08

Zerknij w mojego screena.
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post24 wrz 2015, 07:25

Wczoraj podpinałem VCDS bo mojego TDI CR, który ma jeszcze stare bloki pomiarowe i są jeszcze podpowiedzi, co do stanu ml to przy 175ml podają żeby wymienić DPF, odnośnie gramów sadzy to proszę zajrze4ć w mojego screena.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post12 sty 2016, 00:20

Małe szybkie pytanko.
Może ktoś na to rzucić okiem i powiedzieć mi co to właściwie dla mnie oznacza bo przyznam się że nie za bardzo to rozumiem

Czy to oznacza że aktualnie mam 0,6g popiołu a przy 21g zacznie się wypalanie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post12 sty 2016, 01:51

Po małej rundzie wyszło:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline
Awatar użytkownika

qbadm83

Nieśmiały

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 11 mar 2016, 12:54
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 19h 1m 57s
  • Auto: Golf Mk6
  • Silnik: CBAB
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post25 lip 2016, 13:27

Jak sprawdzę stan DPFa VCDSem w silniku CBAB? Z góry dzięki za info :)
##Pozdrawiam

##qbadm83
Offline
Awatar użytkownika

cielus

Sympatyk

  • Posty: 89
  • Rejestracja: 29 kwie 2016, 21:18
  • Online: 3d 23h 48m 28s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 7 GTD
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: DW

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post17 wrz 2016, 17:49

Obrazek

Dziś robiłem. Podpowiedzcie które bloki mają najwieksze znaczenie?

Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalka
Offline

R.T

Aktywny

  • Posty: 196
  • Rejestracja: 08 maja 2016, 22:05
  • Online: 29d 15h 2m 26s
  • Pochwały: 12
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 77 kw
  • Lokalizacja: podkarpacie

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post17 wrz 2016, 20:53

ważne są wszystkie,dla ciebie to ten który mówi o zapełnieniu popiołem filtra w twoim przypadku to 50 z kawałkiem g,przy 70 g zalecają wymianę filtra DPF , pozostałe to informacyjne kiedy ostatnie wypalenie DPF skalkulowanie i zmierzona ilość sadzy itp
Offline
Awatar użytkownika

cielus

Sympatyk

  • Posty: 89
  • Rejestracja: 29 kwie 2016, 21:18
  • Online: 3d 23h 48m 28s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 7 GTD
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: DW

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post17 wrz 2016, 20:57

Dzięki za odpowiedź. Przy 189tys km to normalny stan filtra?

Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalka
Offline

R.T

Aktywny

  • Posty: 196
  • Rejestracja: 08 maja 2016, 22:05
  • Online: 29d 15h 2m 26s
  • Pochwały: 12
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 77 kw
  • Lokalizacja: podkarpacie

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post17 wrz 2016, 21:05

Chyba tak u mnie jest 170 tys i zapełnienie 50 g czyli podobnie jak u ciebie,znam ludzi co mieli ponad 80 i dalej PDF był ok
Offline
Awatar użytkownika

cielus

Sympatyk

  • Posty: 89
  • Rejestracja: 29 kwie 2016, 21:18
  • Online: 3d 23h 48m 28s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 7 GTD
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: DW

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post17 wrz 2016, 21:08

Ok myśleniem o wycięciu bo denerwuje mnie ten smrud przy wypalaniu, ale w takim razie trochę szkoda dokładać sobie roboty.

Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalka
Offline

R.T

Aktywny

  • Posty: 196
  • Rejestracja: 08 maja 2016, 22:05
  • Online: 29d 15h 2m 26s
  • Pochwały: 12
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 77 kw
  • Lokalizacja: podkarpacie

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post17 wrz 2016, 21:12

zostaw jak nie ma z nim kłopotu zawsze zdążysz go usunąć :lol:
Offline
Awatar użytkownika

cielus

Sympatyk

  • Posty: 89
  • Rejestracja: 29 kwie 2016, 21:18
  • Online: 3d 23h 48m 28s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 7 GTD
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: DW

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post17 wrz 2016, 21:14

W przyszłym roku robię chipa zobaczymy jak wtedy będzie wyglądał stan filtra.

Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalka
Offline

R.T

Aktywny

  • Posty: 196
  • Rejestracja: 08 maja 2016, 22:05
  • Online: 29d 15h 2m 26s
  • Pochwały: 12
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 77 kw
  • Lokalizacja: podkarpacie

Re: DPF sprawdzanie "kondycji"

Post17 wrz 2016, 21:22

tez planuje podniesie mocy, po wycięciu zyskasz trochę więcej mocy,nie wiem czy jest to zauważalne trzeba by pytać tych co wycinali po chipe
Następna

Wróć do Diagnostyka i kodowanie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości