Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 15:58


[1,6 TDI 105KM] Szarpanie, falowanie obrotów

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

rafi22

Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 21 mar 2015, 23:04
  • Online: 2h 54m 3s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM

Re: Falujące obroty na zimnym silniku; czasem gaśnie

Post17 kwie 2015, 10:59

U mnie falowanie (bardziej bym powiedział skakanie obrotów) dotyczy biegu jałowego, zaraz po odpaleniu. Silnik nie chce wejść na obroty i nie można ruszyć. Natomiast występują również zaniki mocy po wrzuceniu II, III i zdarzyło się nawet IV biegu. Byłem w ASO zrobili próbę na wtryskach (bo dolali paliwa, bo było mało) i nic nie wykazało. Nowe oprogramowanie silnika zmieniło moim zdaniem minimalnie charakterystykę pracę, ale nie wyeliminowało problemów. Natomiast nie wiem co to są logi dynamiczne, jak to się robi oraz jakim sprzętem. Samochód mam służbowy, ale sam mam sobie poradzić z problemem u mechaników. Bardzo podobne objawy miałem w samochodzie prywatnym (Vectra C 1.9cdti 120kM), gdzie również były szarpania i samochód dwa razy stanął (silnik chodził, nie można było ruszyć, zero kontrolek o błędach). Po wielu sprawdzeniach, zaślepiłem EGR pełną zaślepką i wyprogramowałem go u specjalisty. Od tamtego momentu zero problemów (zupełnie inny silnik). Natomiast chciałem wymienić na nowy EGR w Golfie. Ale jak usłyszałem, że w Golfie jest z chłodnicą spalin i kosztuje to 1,7tys. to firma powiedziała, że nie wymieni bo nikt nie ma pewności, że to właśnie EGR, wiec mam sprawdzać.
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Falujące obroty na zimnym silniku; czasem gaśnie

Post17 kwie 2015, 12:36

rafi22 u ciebie inaczej to wygląda niż u mnie. Ja mam problem tylko na postoju.
Wie ktoś może jak w vcds sprawdzić wtryski i jak przeprowadzić tą adaptację dawki biegu jałowego? bo szukam w necie i nie mogę znaleźć. Tak jak pisałem wcześniej, podczas tej procedury obroty muszą się zwiększać od tysiaca chyba do trzech tysiecy (podpowiedz od tunera) .
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

rafi22

Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 21 mar 2015, 23:04
  • Online: 2h 54m 3s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM

Re: Falujące obroty na zimnym silniku; czasem gaśnie

Post22 kwie 2015, 16:16

Ostatnio zmieniony 22 kwie 2015, 17:39 przez Almighty, łącznie zmieniany 1 raz
Powód: Nie dublujemy tych samych treści
Offline

roziok

Sympatyk

  • Posty: 56
  • Rejestracja: 24 lis 2014, 22:11
  • Online: 1d 16h 38m 17s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 6
  • Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Falujące obroty na zimnym silniku; czasem gaśnie

Post15 maja 2015, 16:04

Witam to może ja też dołączę coś do tematu ze swoich doświadczeń odnośnie EGR i chłodnicy spalin.
W razie problemów zalecana jest wymiana na nowe i to komplet -koszt w serwisie to jakieś 1500 zł+robocizna co zamknie się w kwocie około 2000 zł.
EGR montowany w 1.6 tdi jest taki sam jak w 2.0 tdi chłodnice maja różne końcowe literki ale czym się różnią nie powiem bo są takie same.
A czasem sprawa wydaje się być naprawdę prosta i banalna w naprawie
najczęstszym powodem złego działania układu jest zalegający nagar który blokuje klapkę w egr przez co uniemożliwia otwieranie się jej co do chłodnicy podobnie nagar .
Innym powodem może być wypadający bolec (jakaś wada fabryczna) co powoduje jw.
Często ilość nagaru a czasem już czegoś podobnego do smoły jest tak duża że otworu jak i przewody którymi idą spaliny zaklejone są do połowy .Bardzo często wystarczy dobrze wyczyścić dane elementy czyli usunąć mechanicznie nagar a później ja traktuje to środkiem do mycia silnika i myjką ciśnieniową.
Czyli czyścimy tak aby ruchomość elementów była jak w sprawnej części .

Wypadnięte łożysko :o niby jak ale zdarza się te auto miało 30 000 km. (bolec to blaszka zwinięta za mocno i luźno chodzi)
Obrazek
Zapchana chłodnica mechanicznie odradzam bo łatwo uszkodzić ale Arwa i myjka ciśnieniowa kilka razy i będzie jak nowa
Obrazek
W tych otworach i przewodach do nich przykręconych zbiera się nagar ,wystarczy usunąć
Obrazek
Zdjęcie mało pokazuje ,ale jest tam klapka sterowana gruszką na podciśnienie b.często jest zablokowana przez nagar i się w ogóle nie otwiera -wyczyścić aby lekko chodziła
Obrazek
Offline

Aro1

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 29 lip 2015, 15:59
  • Online: 2m
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Szarpanie silnika

Post29 lip 2015, 16:04

Może to problem z elektryką? W Katowicach przy ul. Rolnej działa sprawny serwis Dynamex Zajmują się naprawą i przewijaniem silników. Może tam coś poradzą?
Offline

Marcin

Nieśmiały

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 14 sie 2015, 10:57
  • Online: 4d 7h 29m 10s
  • Pochwały: 1
  • Auto: MK6 R-Line Pakiet
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: Gdynia

Re: Szarpanie silnika

Post14 sie 2015, 11:10

Witam,

Temat nie o wtryskach ale tytuł pasuje. Jestem na etapie zakupu używanego MK6, wczoraj jeździłem jednym egzemplarzem w 1.6 TDI 105km. Ogółem auto było bez zastrzeżeń a pytanie dotyczy krótkiego szarpnięcia w momencie dodania lekko gazu na biegu jałowym, szarpnięcie jest dużo bardziej zdecydowane niż w moim obecnym 1.9TDI. Czy ten typ tak ma, podpowiecie coś? Dodam, że bez dodawania gazu buda stoi spokojnie, zero szarpnięć, drgań.
Obrazek
Offline

karol

Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 29 sie 2014, 19:51
  • Online: 15h 46m 29s
  • Auto: VW Golf 6 kombi
  • Silnik: 1.6 tdi
  • Lokalizacja: tczew

Re: Szarpanie silnika

Post12 paź 2015, 19:55

u mnie okazalo sie ze kolo dwumasowe i sprzeglo bylo do wymiany :) jak na razie wszystko jest ok jak sie cos zmieni dam znac... pozdrawiam
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Szarpanie silnika

Post12 paź 2015, 20:41

Marcin pisze:Witam,

Temat nie o wtryskach ale tytuł pasuje. Jestem na etapie zakupu używanego MK6, wczoraj jeździłem jednym egzemplarzem w 1.6 TDI 105km. Ogółem auto było bez zastrzeżeń a pytanie dotyczy krótkiego szarpnięcia w momencie dodania lekko gazu na biegu jałowym, szarpnięcie jest dużo bardziej zdecydowane niż w moim obecnym 1.9TDI. Czy ten typ tak ma, podpowiecie coś? Dodam, że bez dodawania gazu buda stoi spokojnie, zero szarpnięć, drgań.

Ten typ tak ma wg mnie
Offline

Marcin

Nieśmiały

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 14 sie 2015, 10:57
  • Online: 4d 7h 29m 10s
  • Pochwały: 1
  • Auto: MK6 R-Line Pakiet
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: Gdynia

Re: Szarpanie silnika

Post14 paź 2015, 12:22

Dzięki za opinię Panowie.

karol, jaki miałeś przebieg, jakie inne objawy i ile Cię to wyniosło? :)
Obrazek
Offline

karol

Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 29 sie 2014, 19:51
  • Online: 15h 46m 29s
  • Auto: VW Golf 6 kombi
  • Silnik: 1.6 tdi
  • Lokalizacja: tczew

Re: Szarpanie silnika

Post20 paź 2015, 13:45

wymiana kola dmuasowego i sprzegla caly komplet wyszedl mnie ok 2tys zl, ale polecam jeszcze wyczyscic zaworek na listwie paliwowej i na pompie wysokiego cisnienia... pracy ok 2 godz dla amatora a mozna duzo wykluczyc... pozdrawiam
Offline

Marcin

Nieśmiały

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 14 sie 2015, 10:57
  • Online: 4d 7h 29m 10s
  • Pochwały: 1
  • Auto: MK6 R-Line Pakiet
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: Gdynia

Re: Szarpanie silnika

Post26 paź 2015, 13:17

karol pisze:wymiana kola dmuasowego i sprzegla caly komplet wyszedl mnie ok 2tys zl, ale polecam jeszcze wyczyscic zaworek na listwie paliwowej i na pompie wysokiego cisnienia... pracy ok 2 godz dla amatora a mozna duzo wykluczyc... pozdrawiam

Dzięki.
Obrazek
Offline

przembarca

Nieśmiały

  • Posty: 30
  • Rejestracja: 04 lut 2015, 21:01
  • Online: 1d 9h 5m 59s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM
  • Lokalizacja: Podlasie

Re: Szarpanie silnika

Post17 lis 2015, 16:12

Witam
U mnie natomiast występują szarpnięcia samochodu kiedy jadę na biegu i gwałtownie odpuszczę gaz jest takie lekkie szarpnięcie a po chwili jak jedzie swobodnie bez gazu dodam gazu gwałtowniej i znowu czuję szarpnięcie. Ktoś miał podobny problem?? Lub o czym to może świadczyć?
Dzięki
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Stały Bywalec

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 43d 21h 9m 11s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Szarpanie silnika

Post17 lis 2015, 16:49

Czasami jest tak jak w pierwszej fazie wypalania DPF-a (nie zapaliła się jeszcze kontrolka DPF) silnik jest zimny, a temp. otoczenia niska (poniżej 10*C).
Niestety nie wiem czy jest to prawidłowe działanie.
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Szarpanie silnika

Post17 lis 2015, 20:23

Te stukanie jest częściowo normalne. Jeżeli jest to mocne uderzenie, to do sprawdzenia poduszki w sankach pod silnikiem.
Offline

dwielo

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 01 sie 2015, 11:21
  • Online: 1d 4h 22m 34s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: wroclaw

Re: Falujące obroty na zimnym silniku; czasem gaśnie

Post22 gru 2015, 11:51

Miałem identyczne objawy/zachowanie jak te na filmiku który zamieścił piicia. Falowanie obrotów po odpaleniu, gaśniecie. Wszystkiemu winne okazało się kiepskiej jakości paliwo. Jechałem na rezerwie i wjechałem na "wątpliwą" stacje, problemy zaczeły się od następnego poranka. Fakty połączyłem dopiero jak wyjeździłem to co miałem w baku i pojechałem na normalną stację problem ustąpił od razu.
Offline

JANUARY111

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 25 mar 2016, 15:12
  • Online: 36m 21s
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Malopolskie

Re: Szarpanie silnika

Post25 mar 2016, 15:26

przembarca pisze:Witam
U mnie natomiast występują szarpnięcia samochodu kiedy jadę na biegu i gwałtownie odpuszczę gaz jest takie lekkie szarpnięcie a po chwili jak jedzie swobodnie bez gazu dodam gazu gwałtowniej i znowu czuję szarpnięcie. Ktoś miał podobny problem?? Lub o czym to może świadczyć?
Dzięki


Witam
Czy rozwiązałeś problem z szarpnięciami ? Mam identyczny problem tylko ze w Leonie ale ten sam silnik ,ja do tej pory podmieniałem czujniki na listwie wtryskowej i pompie paliwowej oraz przepływomierz powietrza, i dalej to samo
Offline

Kozo

Stały Bywalec

  • Posty: 309
  • Rejestracja: 02 kwie 2012, 15:45
  • Online: 4d 14h 20m 3s
  • Pochwały: 4

Re: Szarpanie silnika

Post27 kwie 2016, 14:02

Mam już 2 silnik cavd 160 km. W niedziele podczas postoju na światłach silnik zaczął poszsrpywac tak że nie trzymał obrotów biegu jałowego. Jak włączyłem klime i światła to było jeszcze gorzej. W poniedziałek serwis inter-welm. Dzisiaj decyzja rozciągnięty łańcuch rozrządu. Wcześniej nigdy żadnych objawów diesla podczas zapalania nie było. Ten silnik mam 50 tys. km i już miał być łańcuch ten poprawiony. Koszt łańcucha, napinacza, rolek, wariatora ogólnie całego kompletu plus jakiegoś smoka i wymiana oleju i filtra to 5100 zł. brutto. Z racji moich przebojów z tym samochodem (2 silnik po 20 tys., ślizajace dsg) aso i vw sponsoruja mi tą naprawę w większości i mam zapłacić za to 600 zł. - więc jestem happy pomimo wszystko że w 7 letnim aucie się przyznają do błędu. Teraz będę miał 2 lata gwarancji więc jeszcze może trochę pojezdze tym samochodem bo przyznam że już chciałem go puścić. Więc w tym roku już nie muszę zmieniać oleju i filtra więc nawet te 600 zl to mam mniej niż za przegląd. Nie wiem gdzie mam to napisać czy w rozrzadzie czy w szarpaniu. Jakby co to proszę moderatora o przeniesienie wg. uznania. Zresztą jest podobno teraz nowe TPI o szarpaniu i wskazują w nim od razu na łańcuch. Na pytanie czy tym razem się nie rozciągnięte odpowiedzieli mi że podobno wersje tego łańcucha i oprzyrządowania mają 3 miesiące - tak więc jest taka nadzieja.
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Szarpanie silnika

Post28 kwie 2016, 12:02

karol pisze:.......... ale polecam jeszcze wyczyscic zaworek na listwie paliwowej i na pompie wysokiego cisnienia... pracy ok 2 godz dla amatora a mozna duzo wykluczyc... pozdrawiam


hahah dobre :)

ja proponuje jeszcze przeczyscic koncowke rury wydechowej....moze to tez jakos pomoze, nie wiem jak, ale moze jednak pomoze :)
Offline
Awatar użytkownika

dezmond

Aktywny

  • Posty: 119
  • Rejestracja: 06 maja 2015, 00:46
  • Online: 12d 22h 40m 23s
  • Auto: VW Golf 6 GTD
  • Silnik: CBBB 2.0 TDI
  • Lokalizacja: Bielsko

Nierówna praca silnika 1,6 tdi 105km

Post15 sty 2017, 16:19

Falują mi obroty +/- 100, jak dodam gazu i puszczę to wydaję się że auto zaraz zgaśnie. Golf ma usunięty dpf i wgrany program na ok. 130km+. Vcds pokazuje błąd 6116 - Ograniczenie działania z powodu odebranej nieprawidłowej wartości
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Szarpanie silnika

Post18 mar 2017, 16:12

Panowie, poszarpywanie silnika przy dużym obciążeniu (wysoki bieg, dużo gazu, niskie obroty), problem zaczął się po Wymianie wtryskiwacza. Jakieś rady? 1.6TDI
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Szarpanie silnika

Post18 mar 2017, 19:27

Czy to poszarpywanie występuje tak od 1200 do 1400 obrotów ?
Troszkę dokładniej opisz to poszarpywanie.
Zimny ,gorący, przy nodze w podłogę ,czy delikatne przyspieszanie ?
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Szarpanie silnika

Post18 mar 2017, 19:57

Auto ciepłe, obroty od ok 1600 - 2300/2500, wyczuwalne drgania podczas wciskania pedału gazu, czy to do oporu, czy też na 1/2, 3/4.

Wydaje mi się jeszcze, że wzrosło spalanie. Ale tutaj już ciężko mi to potwierdzić bez przejechania pełnego zbiornika paliwa :)

Pod VCDS'a podepnę jutro rano.

Na zimnym; na biegu jałowym - nic nie szarpie.

Wymieniony jeden wtryskiwacz, zrobiona adaptacja (czy coś takiego, nie wiem jak to się profesjonalnie nazywa)
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Szarpanie silnika

Post18 mar 2017, 21:05

Kamil u mnie problem po wymianie wtryskiwacza było jego nie odpowiednie kodowanie i zaworek zwrotny przelewowy był nie do końca sprawny. Po podmienieniu całego przelewu od innego silnika działa bez zarzutów.
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Szarpanie silnika

Post18 mar 2017, 21:36

Maciek pisze:Kamil u mnie problem po wymianie wtryskiwacza było jego nie odpowiednie kodowanie i zaworek zwrotny przelewowy był nie do końca sprawny. Po podmienieniu całego przelewu od innego silnika działa bez zarzutów.


możesz coś więcej powiedzieć o tym kodowaniu?

Zawór zwrotny przelewowy, to jest ten zaznaczony na rysunku?

Obrazek
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Szarpanie silnika

Post18 mar 2017, 23:26

Zaworek dokładnie ten, a kodowanie wtryskiwaczy to nic innego jak wpisanie numery który się na wtryskiwaczy znajduje do sterownika
PoprzedniaNastępna

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości