
Sympatyk
- Posty: 54
- Rejestracja: 11 maja 2020, 18:37
- Online: 1d 7h 17m 19s
- Auto: VW Scirocco
- Silnik: CAVD
- Lokalizacja: Mazowieckie
Szanowni forumowicze, pragnę krótko zaprezentować autko mojej partnerki
- jestem otwarty na sugestie i konstruktywną krytykę, także zachęcam do dyskusji 
Marka/Model: VW SCIROCCO 3
Rok produkcji: 2008 RM 2009
Silnik/Pojemność/Moc: 1.4 TSI CAVD 118kW
Kolor: Szary LR7K
Układ napędowy: Manuel
Zawieszenie: Gwintowane H&R "gruba laga" + wahacze i zwrotnice S3 8P + pełne gumy S3/TT
Car Audio: OEM
Wyposażenie: Bieda edition -> Highline+
Modyfikacje zrealizowane:
- Czarna podsufitka;
- Oświetlenie wnętrza ciepłe LED od Prolumo;
- Nakładki na pedały + podstopnica stal nierdzewna;
- Tuby licznika + Licznik Golf VI GTI Premium kolor -> Scirocco lift 2014 Premium 3D + złote krople;
- Obudowa akumulatora;
- Wymiana gateway;
- Competition Media -> Discovery Media + CARAPP + BT Audio + Mikrofon;
- Panel klimy lift 2017 + ramka;
- Ambient footwell lights;
- Cupholder dla pasażerów tylnej kanapy;
- Tunel środkowy z zasuwaną roletką;
- Kierownica Rline lift 2014 + AIRBAG z plastrem miodu lift 2017;
- Skóra z alkantarą Rline + Szuflady pod fotelami;
- Mieszek lewarka drążka zmiany biegów + rękojeść hamulca ręcznego skóra+szara nic;
- Pasy bezpieczeństwa z szarym brzegiem Audi RS Design;
- Manetki MQB;
- Felgi Skoda Octavia RS 7,5x18' -> Sportec 8,5x19' -> Lugano 8j19 + dystans 5mm na tyle;
- Podświetlenie klamek wewnętrznych;
- Kopertówki w drzwiach
- Gałka lift 2014;
- Przełączniki lift 2014;
- Składane lusterka + składanie z pilota + Puddle Lights, podstawy i ramki lakierowane w czarny połysk;
- Dekory R;
- XENON + RLS + DRL + kierunkowskaz R Style + spryskiwacze na reflektory;
- Dodatkowe zegary lift 2014;
- Przyciemnienie szyb przednich;
- Hamulce R 345/310 + Customowe blendy Rline + przewody w oplocie stalowym;
- Listwy wewnętrzne Rline
- Listwy boczne Piano black -> Progi Rline/R
- Zderzak przedni Rline + customowe lakierowanie kratek zderzaka
- Tył przerobiony na lift 2014 + Zderzak R
- Wydech R
Modyfikacje planowane:
- IC R20 + Program;
- Rozporka przednich kielichów;
- Bordnetz+Comfort module -> BCM
- Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy;
- Podgrzewane spryskiwacze przedniej szyby;
- Podgrzewanie foteli;
- Oświetlenie przestrzeni nóg pasażerów tylnych;
- Kamera cofania;
- Xenon lift 2014;
- Dynaudio;
- Blindspot Assist;
- Park Assist;
- Lane Assist;
- Sign Recognition;
- Lane Change Assist;
- Dekory Szczotkowane aluminium;
- HighBeam Assist;
STAY TUNED!
#PANCUSTOM
-- 11 maja 2020, 19:54 --
Pozwólcie ze skopiuje kawałek historii z forum Scirocco - tak będzie najefektywniej i mam nadzieję na uniknięcie nieporozumień
25.05.2019

Zanim przejdę do konkretów pozwolę sobie zacząć od historii:
Jakieś 6 miesięcy temu po opadach śniegu moja Pani powiedziała, że meczą ją już dojazdy autobusem itd itp i fajnie jak byśmy kupili dla niej samochodzik. Ustaliliśmy ze nie ma sensu szukać czegoś na siłę, a że jestem w trakcie odbudowy jednego auta, budowy drugiego - projektu od podstaw i generalnie krucho u mnie z czasem wstrzymamy się z decyzją, lepiej ją przemyślimy i jak skończę to co mnie wtedy absorbowało wrócimy do tematu....
Czas mijał i dzień po prima-aprilis matka mojej dziewczyny mówi, że kupują sobie z mężem samochód
. Pytam - jaki? a ona "Scirocco" mówię - "ooo, ekstra to super samochodzik, ale przecież to zupełnie auto nie na wasze potrzeby" - a ona, że "ale to sprawdzone auto i ma taki piękny kolor, że doktorka sprzedaje, bezwypadkowe, salon PL, mają go od nowości" i w ogóle och i ach XD
Więc zacząłem drążyć temat - "ale jakie to scirocco?" a ona "piękne, takie szaroniebieskie" XD - dowiedziałem się jeszcze tylko tyle ze 1.4, nic więcej, w każdym razie powiedziała, że żartuje z tym kupnem dla siebie, ale jak coś to "jest sprawdzone auto z dobrych rąk na sprzedaż".
Przedyskutowaliśmy temat wewnętrznie we dwoje (:D) i w rezultacie doszliśmy do wniosku, że obydwojgu nam Sirocco od zawsze się podobało i takie auto jak na nasze potrzeby idealnie by się spisało, co więcej, przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podjechać i obejrzeć - tak tez się stało. W tak zwanym "międzyczasie" uruchomiłem kontakt do kolegi, który ma dość długo Srokę 1.4 T+C 160 km celem zaczerpnięcia opinii użytkownika (160 tys. km przebiegu) - i opinia była jednoznaczna - to czy te motory padają czy nie zależy tylko od użytkownika - jeśli przestrzega się ściśle określonych i zweryfikowanych użytkowaniem 1.4 T+C zasad to te motory są bezawaryjne.
20190403 pojechaliśmy o umówionej porze w umówione miejsce i jak to zwykle w takich sytuacjach bywa - wstępna gadka-szmatka, no i doszło do oględzin...Naszym oczom ukazało się niczym nie wyróżniające się z tłumu Scirocców Scirocco - seria zachowana w ori stanie (nie mam tu na myśli stanu idealnego, bo nie szukaliśmy używanego-nowego auta) - tu i tam jakaś obcierka parkingowa (zderzaki), złamana imitacja anteny dachowej przy wyjeżdżaniu z garażu (brama nie zdążyła się otworzyć), uszkodzone prawe lusterko tez przy wyjeżdżaniu z garażu, tylne hamulce do przeserwisowania (oryginalne od nowości, do wymiany raczej ze względów estetycznych niż funkcjonalnych) - ogólnie trzymało się cała historia całości.
Mechanicznie - dostaliśmy wgląd we wszystkie faktury za wszystkie wizyty w ASO w okresie gwarancji i późniejsze w niezależnym serwisie. Generalnie stan dużo lepszy niż wizualny, auto odwiedzało regularnie serwis - zawsze w lutym, ze względu na opinie o 1.4 T+C wymieniane wszystko zawsze wcześniej niż potrzeba, rozrząd pierwszy raz zmieniony po 45 tys. km. Dodatkowo właściciel zaczął tłumaczyć, ze bezwzględnie w tym silniku trzeba powstrzymywać się od pałowania na zimnym silniku, bo nad tłokiem w tym silniku jest 2 bar, przez to jest denko grubsze, a jak grubsze denko to większe naprężenia termiczne przy szybkim rozgrzewaniu (szczerze, to własnie to zdanie mnie ostatecznie przekonało do zakupu
). Dodatkowo, głównie ze względów bezpieczeństwa założony został BLOW-OFF FORGE, bo nie wieży w te elektroniczne super-rozwiązania, które konkurencję na szybkość reakcji i gwarancję skuteczności z definicji przegrywają z mechaniką - jako inżynierowi mechaniki trudno było mi się z tym nie zgodzić.
Nie szukaliśmy konkretnego auta z konkretnym wyposażeniem, najsilniejszym argumentem w podejmowaniu tej decyzji było sprawdzone źródło pochodzenia, udokumentowana historia napraw serwisowych i przeglądów oraz bezwypadkowy stan pojazdu. Wątpliwości związane z silnikiem rozwiane zostały przez opinie znajomego oraz podejście aktualnego właściciela. Nie szukaliśmy aktywnie auta, jak już powiedziałem wyposażenie było w przypadku tego zakupu drugoplanowym czynnikiem. Podsumowując - pojechaliśmy obejrzeć, a wróciliśmy Scirocco
Zdjęcie od razu po zakupie (po pierwszej drodze do domu):

Auto z perspektywy wyposażenia to zdecydowanie dające szerokie pole do popisu dla potencjalnego właściciela zainteresowanego doposażaniem, czyli po prostu "bieda edition", w każdym razie z seryjnego wyposażenia miało:
- elektryczne szyby przód;
- halogeny;
- przyciemniane szyby tylne;
- elektryczne, podgrzewane lusterka;
- multifunkcja;
- autoalarm;
- komputer pokladowy (duzy FIS);
- climatronic;
- aux IN;
- chlapacze;
- dywaniki gumowe przod (XD)
- bluetooth (który nigdy z niczym się nie połączył);
- dostaliśmy dwa komplety opon z rocznikiem odpowiadającym rocznikowi produkcji auta.
Zdjęcia w świetle dziennym następnego ranka po zakupie:


Generalnie najpierw miała być seria, a na chwilę obecną, mimo już kilku przeprowadzonych, poniżej wymienionych modów lista nie chce się skrócić
:
- Blow-off Forge (modyfikacja zrobiona przez poprzedniego właściciela);
- czarna podsufitka - czyli mod z którego jestem najbardziej zadowolony 💪👌;
- gałka zmiany biegów z perforowanej skory;
- nakładki na pedały + podstopnica;
- dywaniki welurowe P+T;
- tempomat;
- felgi aluminiowe SKODA RS / SUPERB 3.6 - 7,5j18 et 51+dystanse 17mm;
- demontaż chlapaczy 😎;
- lotka tylnej klapy R;
- tylna wycieraczka usunięta mechanicznie i programowo (brak błędów w systemie diagnozy);
- PDC przód+tył (ładny=praktycznie niewidoczny 😉);
- oświetlenie LED wewnątrz w kolorze białym neutralnym (5000K);
Lakierowanie obu zderzaków + delikatne poprawki fabryki:
- Przód: Pakiet Piano Black + customowe lakierowanie kratki środkowej; LED w światełka do jazdy dziennej; nowe halogeny, regeneracja DRL + oklejenie czarną, przezroczystą folią;
- Tyl: dyfuzor oklejony w Piano Black, oświetlenie tablicy LED.
VT Z KOLORAMI FELG (felgi leżaly w garażu - zostały mi ze Skody Superb, która kupiłem jako dawce narządów do innego projektu - fajne lekkie, trzeba było z zimy zmieniać na lato - mówię "bez sensu żeby się w garażu marnowały"
)

Felgi po renowacji (chemiczne zdejmowanie lakieru, lakier proszek, nowe dekielki) i felgi na aucie (jeszcze bez dystansu)

W trakcie zmiany


I pierwsze zdjęcia po zmianie


Kolejny krok to montaż dystansów - Sroka ma duże nadkola i kola z OII RS po prostu w nich zginęły, wpadły 17mm dystanse i zrobiło się znacznie lepiej

Jak to mówią w PL "dzwon podstawą tuningu"
, na okoliczność porysowanych zderzaków - oczywiste było, że trzeba to poprawić, ale jako że główną użytkowniczka samochodu jest kobieta, uznałem że rozsądny będzie montaż układu PDC - najlepiej przód i tył no i najlepiej OEM. Niestety po rozeznaniu tematu okazało się ze w przedliftowym Sciro nie było PDC z przodu a te montowane oryginalnie z tylu wyglądają co najmniej nieestetycznie. Zderzaki do lakieru, OEM pdc brzydki i nie było z przodu - konkluzja była prosta - montuje aftermarketowy zestaw typu "flush" - nawet możliwość diagnozy PDC przez VCDS-a mnie nie przekonała.
Skoro już i tak taki zabieg powoduje unieruchomienie auta na kilka dni - postanowiłem poprawić coś, co od samego początku chodziło mi po głowie - customowe lakierowanie kratek przedniego zderzaka w czarny połysk/kolor nadwozia. Jako ze nie narzekam na nadmiar wolnego czasu celowałem tak, żeby całość modyfikacji, przynajmniej mechanicznie zamknąć w dwa, max 3 pierwsze dni weekendu majowego. Jak postanowiłem tak zrobiłem, a poniżej fotorelacja ze stosownym komentarzem
Decyzja zapadła, graty zaczęły spływać, tuning zaczął zachodzić:
1. +10 KM
- Nakładki na pedały i podstopnica - przed/po

2. Lotka R - niby mała różnica, a jednak cieszy bardzo

3. Zderzaki - na górze przedni w trakcie trasowania pozycji i po nawiercie, na dole po lewo tylny po nawiercie i po prawo tylny z gniazdami OEM pod PDC
W temacie lakierowania kratek były dwie opcje - lewa wg mnie fajniejsza, ale ze względu na budowę kratek w Sroce zdecydowanie bardziej pracochłonna, za prawą przemawiała prostota rozwiązania - taki polsrodek... - wygrała opcja lewa

Później natknąłem się w internecie na poniższe zdjęcia i już nie pozostało żadnych wątpliwości, w która stronę iść


Przedni zderzak - po odbiorze od lakiernika, w trakcie składania i złożony

Porównanie antenek, DRL przed/po, gril po polerce i jeszcze raz lotka

Tylny zderzak - w trakcie i po oklejeniu dyfuzora oraz tyl przed zmianami i w trakcie

Tyl - lotka zmieniona, wycieraczka usunięta zderzak zamontowany, porównanie lamp tylnych przed/po polerce, miejsce montażu modułu PDC, prawie koniec

Tyl w całej okazałości

Przód w całej okazałości

Wymiana podsufitki



A tak Sroczka się prezentuje obecnie (oświetlenie wnętrza ciepłe LED i zaciski polakierowane na czerwono - zawsze chciałem mieć takie coś, a nigdy nie starczało mi w projektach na to czasu XD)






Na chwilę obecną tylko tyle
Dalsze plany oczywiście są, ale żelazną zasadą która zawsze się kieruje to prezentacja efektów, dyskusja o zamiarach, nigdy odwrotnie ✌️


Marka/Model: VW SCIROCCO 3
Rok produkcji: 2008 RM 2009
Silnik/Pojemność/Moc: 1.4 TSI CAVD 118kW
Kolor: Szary LR7K
Układ napędowy: Manuel
Zawieszenie: Gwintowane H&R "gruba laga" + wahacze i zwrotnice S3 8P + pełne gumy S3/TT
Car Audio: OEM
Wyposażenie: Bieda edition -> Highline+
Modyfikacje zrealizowane:
- Czarna podsufitka;
- Oświetlenie wnętrza ciepłe LED od Prolumo;
- Nakładki na pedały + podstopnica stal nierdzewna;
- Tuby licznika + Licznik Golf VI GTI Premium kolor -> Scirocco lift 2014 Premium 3D + złote krople;
- Obudowa akumulatora;
- Wymiana gateway;
- Competition Media -> Discovery Media + CARAPP + BT Audio + Mikrofon;
- Panel klimy lift 2017 + ramka;
- Ambient footwell lights;
- Cupholder dla pasażerów tylnej kanapy;
- Tunel środkowy z zasuwaną roletką;
- Kierownica Rline lift 2014 + AIRBAG z plastrem miodu lift 2017;
- Skóra z alkantarą Rline + Szuflady pod fotelami;
- Mieszek lewarka drążka zmiany biegów + rękojeść hamulca ręcznego skóra+szara nic;
- Pasy bezpieczeństwa z szarym brzegiem Audi RS Design;
- Manetki MQB;
- Felgi Skoda Octavia RS 7,5x18' -> Sportec 8,5x19' -> Lugano 8j19 + dystans 5mm na tyle;
- Podświetlenie klamek wewnętrznych;
- Kopertówki w drzwiach
- Gałka lift 2014;
- Przełączniki lift 2014;
- Składane lusterka + składanie z pilota + Puddle Lights, podstawy i ramki lakierowane w czarny połysk;
- Dekory R;
- XENON + RLS + DRL + kierunkowskaz R Style + spryskiwacze na reflektory;
- Dodatkowe zegary lift 2014;
- Przyciemnienie szyb przednich;
- Hamulce R 345/310 + Customowe blendy Rline + przewody w oplocie stalowym;
- Listwy wewnętrzne Rline
- Listwy boczne Piano black -> Progi Rline/R
- Zderzak przedni Rline + customowe lakierowanie kratek zderzaka
- Tył przerobiony na lift 2014 + Zderzak R
- Wydech R
Modyfikacje planowane:
- IC R20 + Program;
- Rozporka przednich kielichów;
- Bordnetz+Comfort module -> BCM
- Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy;
- Podgrzewane spryskiwacze przedniej szyby;
- Podgrzewanie foteli;
- Oświetlenie przestrzeni nóg pasażerów tylnych;
- Kamera cofania;
- Xenon lift 2014;
- Dynaudio;
- Blindspot Assist;
- Park Assist;
- Lane Assist;
- Sign Recognition;
- Lane Change Assist;
- Dekory Szczotkowane aluminium;
- HighBeam Assist;
STAY TUNED!
#PANCUSTOM
-- 11 maja 2020, 19:54 --
Pozwólcie ze skopiuje kawałek historii z forum Scirocco - tak będzie najefektywniej i mam nadzieję na uniknięcie nieporozumień

25.05.2019

Zanim przejdę do konkretów pozwolę sobie zacząć od historii:
Jakieś 6 miesięcy temu po opadach śniegu moja Pani powiedziała, że meczą ją już dojazdy autobusem itd itp i fajnie jak byśmy kupili dla niej samochodzik. Ustaliliśmy ze nie ma sensu szukać czegoś na siłę, a że jestem w trakcie odbudowy jednego auta, budowy drugiego - projektu od podstaw i generalnie krucho u mnie z czasem wstrzymamy się z decyzją, lepiej ją przemyślimy i jak skończę to co mnie wtedy absorbowało wrócimy do tematu....
Czas mijał i dzień po prima-aprilis matka mojej dziewczyny mówi, że kupują sobie z mężem samochód

Więc zacząłem drążyć temat - "ale jakie to scirocco?" a ona "piękne, takie szaroniebieskie" XD - dowiedziałem się jeszcze tylko tyle ze 1.4, nic więcej, w każdym razie powiedziała, że żartuje z tym kupnem dla siebie, ale jak coś to "jest sprawdzone auto z dobrych rąk na sprzedaż".
Przedyskutowaliśmy temat wewnętrznie we dwoje (:D) i w rezultacie doszliśmy do wniosku, że obydwojgu nam Sirocco od zawsze się podobało i takie auto jak na nasze potrzeby idealnie by się spisało, co więcej, przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podjechać i obejrzeć - tak tez się stało. W tak zwanym "międzyczasie" uruchomiłem kontakt do kolegi, który ma dość długo Srokę 1.4 T+C 160 km celem zaczerpnięcia opinii użytkownika (160 tys. km przebiegu) - i opinia była jednoznaczna - to czy te motory padają czy nie zależy tylko od użytkownika - jeśli przestrzega się ściśle określonych i zweryfikowanych użytkowaniem 1.4 T+C zasad to te motory są bezawaryjne.
20190403 pojechaliśmy o umówionej porze w umówione miejsce i jak to zwykle w takich sytuacjach bywa - wstępna gadka-szmatka, no i doszło do oględzin...Naszym oczom ukazało się niczym nie wyróżniające się z tłumu Scirocców Scirocco - seria zachowana w ori stanie (nie mam tu na myśli stanu idealnego, bo nie szukaliśmy używanego-nowego auta) - tu i tam jakaś obcierka parkingowa (zderzaki), złamana imitacja anteny dachowej przy wyjeżdżaniu z garażu (brama nie zdążyła się otworzyć), uszkodzone prawe lusterko tez przy wyjeżdżaniu z garażu, tylne hamulce do przeserwisowania (oryginalne od nowości, do wymiany raczej ze względów estetycznych niż funkcjonalnych) - ogólnie trzymało się cała historia całości.
Mechanicznie - dostaliśmy wgląd we wszystkie faktury za wszystkie wizyty w ASO w okresie gwarancji i późniejsze w niezależnym serwisie. Generalnie stan dużo lepszy niż wizualny, auto odwiedzało regularnie serwis - zawsze w lutym, ze względu na opinie o 1.4 T+C wymieniane wszystko zawsze wcześniej niż potrzeba, rozrząd pierwszy raz zmieniony po 45 tys. km. Dodatkowo właściciel zaczął tłumaczyć, ze bezwzględnie w tym silniku trzeba powstrzymywać się od pałowania na zimnym silniku, bo nad tłokiem w tym silniku jest 2 bar, przez to jest denko grubsze, a jak grubsze denko to większe naprężenia termiczne przy szybkim rozgrzewaniu (szczerze, to własnie to zdanie mnie ostatecznie przekonało do zakupu

Nie szukaliśmy konkretnego auta z konkretnym wyposażeniem, najsilniejszym argumentem w podejmowaniu tej decyzji było sprawdzone źródło pochodzenia, udokumentowana historia napraw serwisowych i przeglądów oraz bezwypadkowy stan pojazdu. Wątpliwości związane z silnikiem rozwiane zostały przez opinie znajomego oraz podejście aktualnego właściciela. Nie szukaliśmy aktywnie auta, jak już powiedziałem wyposażenie było w przypadku tego zakupu drugoplanowym czynnikiem. Podsumowując - pojechaliśmy obejrzeć, a wróciliśmy Scirocco

Zdjęcie od razu po zakupie (po pierwszej drodze do domu):

Auto z perspektywy wyposażenia to zdecydowanie dające szerokie pole do popisu dla potencjalnego właściciela zainteresowanego doposażaniem, czyli po prostu "bieda edition", w każdym razie z seryjnego wyposażenia miało:
- elektryczne szyby przód;
- halogeny;
- przyciemniane szyby tylne;
- elektryczne, podgrzewane lusterka;
- multifunkcja;
- autoalarm;
- komputer pokladowy (duzy FIS);
- climatronic;
- aux IN;
- chlapacze;
- dywaniki gumowe przod (XD)
- bluetooth (który nigdy z niczym się nie połączył);
- dostaliśmy dwa komplety opon z rocznikiem odpowiadającym rocznikowi produkcji auta.
Zdjęcia w świetle dziennym następnego ranka po zakupie:


Generalnie najpierw miała być seria, a na chwilę obecną, mimo już kilku przeprowadzonych, poniżej wymienionych modów lista nie chce się skrócić

- Blow-off Forge (modyfikacja zrobiona przez poprzedniego właściciela);
- czarna podsufitka - czyli mod z którego jestem najbardziej zadowolony 💪👌;
- gałka zmiany biegów z perforowanej skory;
- nakładki na pedały + podstopnica;
- dywaniki welurowe P+T;
- tempomat;
- felgi aluminiowe SKODA RS / SUPERB 3.6 - 7,5j18 et 51+dystanse 17mm;
- demontaż chlapaczy 😎;
- lotka tylnej klapy R;
- tylna wycieraczka usunięta mechanicznie i programowo (brak błędów w systemie diagnozy);
- PDC przód+tył (ładny=praktycznie niewidoczny 😉);
- oświetlenie LED wewnątrz w kolorze białym neutralnym (5000K);
Lakierowanie obu zderzaków + delikatne poprawki fabryki:
- Przód: Pakiet Piano Black + customowe lakierowanie kratki środkowej; LED w światełka do jazdy dziennej; nowe halogeny, regeneracja DRL + oklejenie czarną, przezroczystą folią;
- Tyl: dyfuzor oklejony w Piano Black, oświetlenie tablicy LED.
VT Z KOLORAMI FELG (felgi leżaly w garażu - zostały mi ze Skody Superb, która kupiłem jako dawce narządów do innego projektu - fajne lekkie, trzeba było z zimy zmieniać na lato - mówię "bez sensu żeby się w garażu marnowały"


Felgi po renowacji (chemiczne zdejmowanie lakieru, lakier proszek, nowe dekielki) i felgi na aucie (jeszcze bez dystansu)

W trakcie zmiany


I pierwsze zdjęcia po zmianie


Kolejny krok to montaż dystansów - Sroka ma duże nadkola i kola z OII RS po prostu w nich zginęły, wpadły 17mm dystanse i zrobiło się znacznie lepiej


Jak to mówią w PL "dzwon podstawą tuningu"

Skoro już i tak taki zabieg powoduje unieruchomienie auta na kilka dni - postanowiłem poprawić coś, co od samego początku chodziło mi po głowie - customowe lakierowanie kratek przedniego zderzaka w czarny połysk/kolor nadwozia. Jako ze nie narzekam na nadmiar wolnego czasu celowałem tak, żeby całość modyfikacji, przynajmniej mechanicznie zamknąć w dwa, max 3 pierwsze dni weekendu majowego. Jak postanowiłem tak zrobiłem, a poniżej fotorelacja ze stosownym komentarzem

Decyzja zapadła, graty zaczęły spływać, tuning zaczął zachodzić:
1. +10 KM


2. Lotka R - niby mała różnica, a jednak cieszy bardzo


3. Zderzaki - na górze przedni w trakcie trasowania pozycji i po nawiercie, na dole po lewo tylny po nawiercie i po prawo tylny z gniazdami OEM pod PDC

W temacie lakierowania kratek były dwie opcje - lewa wg mnie fajniejsza, ale ze względu na budowę kratek w Sroce zdecydowanie bardziej pracochłonna, za prawą przemawiała prostota rozwiązania - taki polsrodek... - wygrała opcja lewa


Później natknąłem się w internecie na poniższe zdjęcia i już nie pozostało żadnych wątpliwości, w która stronę iść



Przedni zderzak - po odbiorze od lakiernika, w trakcie składania i złożony

Porównanie antenek, DRL przed/po, gril po polerce i jeszcze raz lotka


Tylny zderzak - w trakcie i po oklejeniu dyfuzora oraz tyl przed zmianami i w trakcie

Tyl - lotka zmieniona, wycieraczka usunięta zderzak zamontowany, porównanie lamp tylnych przed/po polerce, miejsce montażu modułu PDC, prawie koniec


Tyl w całej okazałości

Przód w całej okazałości

Wymiana podsufitki



A tak Sroczka się prezentuje obecnie (oświetlenie wnętrza ciepłe LED i zaciski polakierowane na czerwono - zawsze chciałem mieć takie coś, a nigdy nie starczało mi w projektach na to czasu XD)






Na chwilę obecną tylko tyle

Dalsze plany oczywiście są, ale żelazną zasadą która zawsze się kieruje to prezentacja efektów, dyskusja o zamiarach, nigdy odwrotnie ✌️
Ostatnio zmieniony 11 maja 2020, 22:51 przez PANCUSTOM, łącznie zmieniany 1 raz