Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 22:36


VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Nasze auta - pozostałe marki, nie koniecznie VW
Regulamin forum Opis samochodu powinien zawierać informacje zgodnie z zaproponowanym szablonem

Temat: Model - Wersja silnika - Rok produkcji (opcjonalnie "by" _nazwa_użytkownika_)
np. VW Jetta - 1.4 TSI - 2011 by Rychu

Treść postu:
Dane wymagane
    Marka/Model: np. VW Jetta
    Rok produkcji: np. 2011
    Silnik/Pojemność/Moc: np. 1.4 TSI CAVD 118kW
    Zdjęcie - prezentujące samochód w dość przyzwoitej rozdzielczości

Dane opcjonalnie:
    Kolor: np. niebieski grafit perłowy
    Wyposażenie: np. Highline + pakiet ziomy + zawieszenie DCC
    Układ napędowy: np. DSG
    Zawieszenie: np. 19'' Talladega
    Car Audi: np. RCD 510
    Opis: np. Auto odebrane w maju, w planach mam zmianę na BiXenony
    i inne ciekawe informacje

Pamiętaj:
- Jeżeli zmodyfikujesz coś w swoim aucie, umieść informacje o tym w pierwszym poście - do wprowadzenia zmiany użyj przycisku (Zmień).
- Jeżeli dodasz nowe zdjęcia, które Twoim zdaniem zasługują na szczególną uwagę (np. zdjęcie auta po wprowadzeniu modyfikacji), zamieść je również (przy pomocy BBCode [IMG]) w pierwszym poście.
- duże zdjęcia (powyżej 500kb) zmieść na serwerze zewnętrznym, a w swoim temacie zamieść bezpośredniego linka do zdjęcia (przy pomocy BBCode [IMG])
- to Ty jesteś właścicielem swojego tematu, i to Ty decydujesz o jego zawartości, tak więc masz pełne prawo moderować (przy pomocy moderatorów) zawartości swojego tematu.
- Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

PANCUSTOM

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 11 maja 2020, 18:37
  • Online: 1d 7h 17m 19s
  • Auto: VW Scirocco
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Mazowieckie

VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post11 maja 2020, 19:48

Szanowni forumowicze, pragnę krótko zaprezentować autko mojej partnerki :) - jestem otwarty na sugestie i konstruktywną krytykę, także zachęcam do dyskusji :)

Marka/Model: VW SCIROCCO 3
Rok produkcji: 2008 RM 2009
Silnik/Pojemność/Moc: 1.4 TSI CAVD 118kW



Kolor: Szary LR7K
Układ napędowy: Manuel
Zawieszenie: Gwintowane H&R "gruba laga" + wahacze i zwrotnice S3 8P + pełne gumy S3/TT
Car Audio: OEM
Wyposażenie: Bieda edition -> Highline+

Modyfikacje zrealizowane:
- Czarna podsufitka;
- Oświetlenie wnętrza ciepłe LED od Prolumo;
- Nakładki na pedały + podstopnica stal nierdzewna;
- Tuby licznika + Licznik Golf VI GTI Premium kolor -> Scirocco lift 2014 Premium 3D + złote krople;
- Obudowa akumulatora;
- Wymiana gateway;
- Competition Media -> Discovery Media + CARAPP + BT Audio + Mikrofon;
- Panel klimy lift 2017 + ramka;
- Ambient footwell lights;
- Cupholder dla pasażerów tylnej kanapy;
- Tunel środkowy z zasuwaną roletką;
- Kierownica Rline lift 2014 + AIRBAG z plastrem miodu lift 2017;
- Skóra z alkantarą Rline + Szuflady pod fotelami;
- Mieszek lewarka drążka zmiany biegów + rękojeść hamulca ręcznego skóra+szara nic;
- Pasy bezpieczeństwa z szarym brzegiem Audi RS Design;
- Manetki MQB;
- Felgi Skoda Octavia RS 7,5x18' -> Sportec 8,5x19' -> Lugano 8j19 + dystans 5mm na tyle;
- Podświetlenie klamek wewnętrznych;
- Kopertówki w drzwiach
- Gałka lift 2014;
- Przełączniki lift 2014;
- Składane lusterka + składanie z pilota + Puddle Lights, podstawy i ramki lakierowane w czarny połysk;
- Dekory R;
- XENON + RLS + DRL + kierunkowskaz R Style + spryskiwacze na reflektory;
- Dodatkowe zegary lift 2014;
- Przyciemnienie szyb przednich;
- Hamulce R 345/310 + Customowe blendy Rline + przewody w oplocie stalowym;
- Listwy wewnętrzne Rline
- Listwy boczne Piano black -> Progi Rline/R
- Zderzak przedni Rline + customowe lakierowanie kratek zderzaka
- Tył przerobiony na lift 2014 + Zderzak R
- Wydech R

Modyfikacje planowane:
- IC R20 + Program;
- Rozporka przednich kielichów;
- Bordnetz+Comfort module -> BCM
- Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy;
- Podgrzewane spryskiwacze przedniej szyby;
- Podgrzewanie foteli;
- Oświetlenie przestrzeni nóg pasażerów tylnych;
- Kamera cofania;
- Xenon lift 2014;
- Dynaudio;
- Blindspot Assist;
- Park Assist;
- Lane Assist;
- Sign Recognition;
- Lane Change Assist;
- Dekory Szczotkowane aluminium;
- HighBeam Assist;

STAY TUNED!
#PANCUSTOM

-- 11 maja 2020, 19:54 --

Pozwólcie ze skopiuje kawałek historii z forum Scirocco - tak będzie najefektywniej i mam nadzieję na uniknięcie nieporozumień ;)
25.05.2019

Obrazek

Zanim przejdę do konkretów pozwolę sobie zacząć od historii:
Jakieś 6 miesięcy temu po opadach śniegu moja Pani powiedziała, że meczą ją już dojazdy autobusem itd itp i fajnie jak byśmy kupili dla niej samochodzik. Ustaliliśmy ze nie ma sensu szukać czegoś na siłę, a że jestem w trakcie odbudowy jednego auta, budowy drugiego - projektu od podstaw i generalnie krucho u mnie z czasem wstrzymamy się z decyzją, lepiej ją przemyślimy i jak skończę to co mnie wtedy absorbowało wrócimy do tematu....

Czas mijał i dzień po prima-aprilis matka mojej dziewczyny mówi, że kupują sobie z mężem samochód :D. Pytam - jaki? a ona "Scirocco" mówię - "ooo, ekstra to super samochodzik, ale przecież to zupełnie auto nie na wasze potrzeby" - a ona, że "ale to sprawdzone auto i ma taki piękny kolor, że doktorka sprzedaje, bezwypadkowe, salon PL, mają go od nowości" i w ogóle och i ach XD
Więc zacząłem drążyć temat - "ale jakie to scirocco?" a ona "piękne, takie szaroniebieskie" XD - dowiedziałem się jeszcze tylko tyle ze 1.4, nic więcej, w każdym razie powiedziała, że żartuje z tym kupnem dla siebie, ale jak coś to "jest sprawdzone auto z dobrych rąk na sprzedaż".

Przedyskutowaliśmy temat wewnętrznie we dwoje (:D) i w rezultacie doszliśmy do wniosku, że obydwojgu nam Sirocco od zawsze się podobało i takie auto jak na nasze potrzeby idealnie by się spisało, co więcej, przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podjechać i obejrzeć - tak tez się stało. W tak zwanym "międzyczasie" uruchomiłem kontakt do kolegi, który ma dość długo Srokę 1.4 T+C 160 km celem zaczerpnięcia opinii użytkownika (160 tys. km przebiegu) - i opinia była jednoznaczna - to czy te motory padają czy nie zależy tylko od użytkownika - jeśli przestrzega się ściśle określonych i zweryfikowanych użytkowaniem 1.4 T+C zasad to te motory są bezawaryjne.

20190403 pojechaliśmy o umówionej porze w umówione miejsce i jak to zwykle w takich sytuacjach bywa - wstępna gadka-szmatka, no i doszło do oględzin...Naszym oczom ukazało się niczym nie wyróżniające się z tłumu Scirocców Scirocco - seria zachowana w ori stanie (nie mam tu na myśli stanu idealnego, bo nie szukaliśmy używanego-nowego auta) - tu i tam jakaś obcierka parkingowa (zderzaki), złamana imitacja anteny dachowej przy wyjeżdżaniu z garażu (brama nie zdążyła się otworzyć), uszkodzone prawe lusterko tez przy wyjeżdżaniu z garażu, tylne hamulce do przeserwisowania (oryginalne od nowości, do wymiany raczej ze względów estetycznych niż funkcjonalnych) - ogólnie trzymało się cała historia całości.
Mechanicznie - dostaliśmy wgląd we wszystkie faktury za wszystkie wizyty w ASO w okresie gwarancji i późniejsze w niezależnym serwisie. Generalnie stan dużo lepszy niż wizualny, auto odwiedzało regularnie serwis - zawsze w lutym, ze względu na opinie o 1.4 T+C wymieniane wszystko zawsze wcześniej niż potrzeba, rozrząd pierwszy raz zmieniony po 45 tys. km. Dodatkowo właściciel zaczął tłumaczyć, ze bezwzględnie w tym silniku trzeba powstrzymywać się od pałowania na zimnym silniku, bo nad tłokiem w tym silniku jest 2 bar, przez to jest denko grubsze, a jak grubsze denko to większe naprężenia termiczne przy szybkim rozgrzewaniu (szczerze, to własnie to zdanie mnie ostatecznie przekonało do zakupu ;) ). Dodatkowo, głównie ze względów bezpieczeństwa założony został BLOW-OFF FORGE, bo nie wieży w te elektroniczne super-rozwiązania, które konkurencję na szybkość reakcji i gwarancję skuteczności z definicji przegrywają z mechaniką - jako inżynierowi mechaniki trudno było mi się z tym nie zgodzić.

Nie szukaliśmy konkretnego auta z konkretnym wyposażeniem, najsilniejszym argumentem w podejmowaniu tej decyzji było sprawdzone źródło pochodzenia, udokumentowana historia napraw serwisowych i przeglądów oraz bezwypadkowy stan pojazdu. Wątpliwości związane z silnikiem rozwiane zostały przez opinie znajomego oraz podejście aktualnego właściciela. Nie szukaliśmy aktywnie auta, jak już powiedziałem wyposażenie było w przypadku tego zakupu drugoplanowym czynnikiem. Podsumowując - pojechaliśmy obejrzeć, a wróciliśmy Scirocco :)

Zdjęcie od razu po zakupie (po pierwszej drodze do domu):
Obrazek

Auto z perspektywy wyposażenia to zdecydowanie dające szerokie pole do popisu dla potencjalnego właściciela zainteresowanego doposażaniem, czyli po prostu "bieda edition", w każdym razie z seryjnego wyposażenia miało:
- elektryczne szyby przód;
- halogeny;
- przyciemniane szyby tylne;
- elektryczne, podgrzewane lusterka;
- multifunkcja;
- autoalarm;
- komputer pokladowy (duzy FIS);
- climatronic;
- aux IN;
- chlapacze;
- dywaniki gumowe przod (XD)
- bluetooth (który nigdy z niczym się nie połączył);
- dostaliśmy dwa komplety opon z rocznikiem odpowiadającym rocznikowi produkcji auta.

Zdjęcia w świetle dziennym następnego ranka po zakupie:

Obrazek
Obrazek

Generalnie najpierw miała być seria, a na chwilę obecną, mimo już kilku przeprowadzonych, poniżej wymienionych modów lista nie chce się skrócić :P:
- Blow-off Forge (modyfikacja zrobiona przez poprzedniego właściciela);
- czarna podsufitka - czyli mod z którego jestem najbardziej zadowolony 💪👌;
- gałka zmiany biegów z perforowanej skory;
- nakładki na pedały + podstopnica;
- dywaniki welurowe P+T;
- tempomat;
- felgi aluminiowe SKODA RS / SUPERB 3.6 - 7,5j18 et 51+dystanse 17mm;
- demontaż chlapaczy 😎;
- lotka tylnej klapy R;
- tylna wycieraczka usunięta mechanicznie i programowo (brak błędów w systemie diagnozy);
- PDC przód+tył (ładny=praktycznie niewidoczny 😉);
- oświetlenie LED wewnątrz w kolorze białym neutralnym (5000K);

Lakierowanie obu zderzaków + delikatne poprawki fabryki:
- Przód: Pakiet Piano Black + customowe lakierowanie kratki środkowej; LED w światełka do jazdy dziennej; nowe halogeny, regeneracja DRL + oklejenie czarną, przezroczystą folią;
- Tyl: dyfuzor oklejony w Piano Black, oświetlenie tablicy LED.

VT Z KOLORAMI FELG (felgi leżaly w garażu - zostały mi ze Skody Superb, która kupiłem jako dawce narządów do innego projektu - fajne lekkie, trzeba było z zimy zmieniać na lato - mówię "bez sensu żeby się w garażu marnowały" :) )
Obrazek

Felgi po renowacji (chemiczne zdejmowanie lakieru, lakier proszek, nowe dekielki) i felgi na aucie (jeszcze bez dystansu)
Obrazek
W trakcie zmiany
ObrazekObrazek
I pierwsze zdjęcia po zmianie
ObrazekObrazek

Kolejny krok to montaż dystansów - Sroka ma duże nadkola i kola z OII RS po prostu w nich zginęły, wpadły 17mm dystanse i zrobiło się znacznie lepiej ;)
Obrazek

Jak to mówią w PL "dzwon podstawą tuningu" :D , na okoliczność porysowanych zderzaków - oczywiste było, że trzeba to poprawić, ale jako że główną użytkowniczka samochodu jest kobieta, uznałem że rozsądny będzie montaż układu PDC - najlepiej przód i tył no i najlepiej OEM. Niestety po rozeznaniu tematu okazało się ze w przedliftowym Sciro nie było PDC z przodu a te montowane oryginalnie z tylu wyglądają co najmniej nieestetycznie. Zderzaki do lakieru, OEM pdc brzydki i nie było z przodu - konkluzja była prosta - montuje aftermarketowy zestaw typu "flush" - nawet możliwość diagnozy PDC przez VCDS-a mnie nie przekonała.

Skoro już i tak taki zabieg powoduje unieruchomienie auta na kilka dni - postanowiłem poprawić coś, co od samego początku chodziło mi po głowie - customowe lakierowanie kratek przedniego zderzaka w czarny połysk/kolor nadwozia. Jako ze nie narzekam na nadmiar wolnego czasu celowałem tak, żeby całość modyfikacji, przynajmniej mechanicznie zamknąć w dwa, max 3 pierwsze dni weekendu majowego. Jak postanowiłem tak zrobiłem, a poniżej fotorelacja ze stosownym komentarzem :)

Decyzja zapadła, graty zaczęły spływać, tuning zaczął zachodzić:

1. +10 KM :D - Nakładki na pedały i podstopnica - przed/po
Obrazek

2. Lotka R - niby mała różnica, a jednak cieszy bardzo :)
Obrazek

3. Zderzaki - na górze przedni w trakcie trasowania pozycji i po nawiercie, na dole po lewo tylny po nawiercie i po prawo tylny z gniazdami OEM pod PDC
Obrazek

W temacie lakierowania kratek były dwie opcje - lewa wg mnie fajniejsza, ale ze względu na budowę kratek w Sroce zdecydowanie bardziej pracochłonna, za prawą przemawiała prostota rozwiązania - taki polsrodek... - wygrała opcja lewa :D
Obrazek

Później natknąłem się w internecie na poniższe zdjęcia i już nie pozostało żadnych wątpliwości, w która stronę iść ;)
Obrazek
Obrazek

Przedni zderzak - po odbiorze od lakiernika, w trakcie składania i złożony
Obrazek

Porównanie antenek, DRL przed/po, gril po polerce i jeszcze raz lotka :)
Obrazek

Tylny zderzak - w trakcie i po oklejeniu dyfuzora oraz tyl przed zmianami i w trakcie
Obrazek

Tyl - lotka zmieniona, wycieraczka usunięta zderzak zamontowany, porównanie lamp tylnych przed/po polerce, miejsce montażu modułu PDC, prawie koniec :)
Obrazek

Tyl w całej okazałości
Obrazek

Przód w całej okazałości
Obrazek

Wymiana podsufitki
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tak Sroczka się prezentuje obecnie (oświetlenie wnętrza ciepłe LED i zaciski polakierowane na czerwono - zawsze chciałem mieć takie coś, a nigdy nie starczało mi w projektach na to czasu XD)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na chwilę obecną tylko tyle :)
Dalsze plany oczywiście są, ale żelazną zasadą która zawsze się kieruje to prezentacja efektów, dyskusja o zamiarach, nigdy odwrotnie ✌️
Ostatnio zmieniony 11 maja 2020, 22:51 przez PANCUSTOM, łącznie zmieniany 1 raz
Offline
Awatar użytkownika

Diesel

Aktywny

  • Posty: 143
  • Rejestracja: 05 sty 2019, 17:24
  • Online: 8d 8h 59m 28s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI CFFB+ 129kW
  • Lokalizacja: Legnica

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post11 maja 2020, 20:14

Kolejna dobra "Ścierka" na forum. Gratuluję dobrego zakupu :-D

Lista zmian jest naprawdę imponująca. Bardzo podobają mi się Twoje felgi. Świetnie komponują się z resztą auta.

Chciałbym zobaczyć więcej obecnych zdjęć wnętrza. Modyfikacje zrealizowane obiecują naprawdę wiele, ale obecne fotki pozostawiają niedosyt ;-)
Offline

PANCUSTOM

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 11 maja 2020, 18:37
  • Online: 1d 7h 17m 19s
  • Auto: VW Scirocco
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post11 maja 2020, 21:25

Diesel pisze:Kolejna dobra "Ścierka" na forum. Gratuluję dobrego zakupu :-D


No baza zdrowa, pewna i kupiona w dobrej cenie, dodatkowo 1.4 twincharged nie jest najbardziej pożądanym silnikiem - co sprzyjało negocjacjom ;) ale ostatnio sobie powiedziałem - już nigdy nie kupie takiego "golasa", tylko ja tak naprawdę wiem ile godzin pracy mi zeszło (nie wspomnę o kosztach części) żeby doprowadzić go do takiego stanu - ale patrząc na efekty - warto było!

Diesel pisze:Lista zmian jest naprawdę imponująca. Bardzo podobają mi się Twoje felgi. Świetnie komponują się z resztą auta.


Na Lugano chorowałem od początku, ich design idealnie pasuje do progów i stabilizatorów w przednim i tylnym zderzaków, ale ceny tych felg są niczym Pretorii, na szczęście wytrwałość w poszukiwaniach zaowocowały kupieniem ich w stosunkowo przyzwoitych pieniądzach ;)

Diesel pisze:Chciałbym zobaczyć więcej obecnych zdjęć wnętrza.


Wnętrze obecnie prezentuje się tak:
Obrazek
Obrazek


Diesel pisze:Modyfikacje zrealizowane obiecują naprawdę wiele, ale obecne fotki pozostawiają niedosyt ;-)


Czyli cel został osiągnięty, historia zaciekawiła, więc jedziemy dalej! :D


14.06.2019

Lusterka piano-black (jak to mówią "dzwon podstawą tuningu") - prawe lusterko było pęknięte (uszkodzona obudowa i migacz), a doły lusterek były bez lampeczek doświetlających - na tą okoliczność kupiłem dwa nowe doły lusterek z oświetleniem, prawe lusterko z połamaną podstawa i migaczem (jako dawce przewodów z zarobionymi pinami i pękniętej obudowy).

Uszkodzona obudowa + kierunek:
Obrazek

Jako że podstawy lusterek są naturalną kontynuacją linii szyb - to jeśli chodzi o lakierowanie lusterek w czarny połysk to jedyną opcją wchodzącą w grę było polakierowanie ich w czarny połysk jak niżej:
Obrazek

Lusterko po montażu:
Obrazek
Obrazek

3. Pakiecik ambient light - lampki ostrzegawcze w drzwiach, lusterka, klamki (jak zwykle nie mogło być za łatwo XD)

Dolne obudowy z podświetleniem i migaczami kupiłem nowe na allegro, do tego jako kontynuacje pakietu LED kupiłem na allegro chińskie lampeczki, a w pakiecie z zakupami od Prolumo kupiłem później moduły do podświetlenia kupionego z obudowami (od lewej - (na dole) przezroczyste lampki kupione w kpl z obudowami, chińskie mleczne lampki LED, moduły od Prolumo):
Obrazek

Po przymiarce chińskich lampek do nowych, polakierowany obudów ukazał się taki oto zonk XD:
Obrazek

Dla higieny psychicznej musiałem poprawic to "po swojemu" :P i w związku z tym z 2 kompletów lampeczek finalnie powstał jeden LED idealnie pasujący:
Obrazek
Obrazek

I efekt finalny:
Obrazek

Wiązka z lusterka-dawcy:
Obrazek

W trakcie przeciągania przewodów:
Obrazek

W trakcie izolowania (niestety zapomniałem zrobić foteczkę efektu finalnego, ale generalnie na pierwszy rzut oka efekt jest nie do odróżnienia od ori):
Obrazek

Podłączone oczywiście tak jak oryginalnie należy i zakodowane VCDS-em ;)

Kolejny temat to lampki ostrzegawcze drzwi - temat znany i lubiany, nie ma co pisać wypracowań. Miałem komplet z wiązkami z tego samego Superba z którego pochodzą felgi (kocham takie darmowe tuningi :D ), doposażone zostały o neutralnie białe moduły Prolumo, podłączone w ori miejsca, zakodowane VCDS-em ;)

Obrazek
Obrazek

Oświetlenie klamek - ori wiązki z superba (miałem tez z niego oryginalne moduły białego podświetlenia), decyzja jednak zapadła, ze podczas jazdy jedyne co ewentualnie będzie białe to wyświetlacze, należało mi zatem zmienić kolor podświetlenia na czerwony, a co za tym idzie nierozbieralne moduły z superba nie mogły zostać wykorzystane - co natomiast mogło zostać wykorzystane to wiązki i złącza do oświetlenia klamek (musi być możliwość demontażu boczka).

Jako ze oryginalnie w scirocco nie było podświetlanych klamek, trzeba było coś "przyrzeźbic" ;) - do podświetlenia wykorzystałem 12V 3mm czerwone diody no i zaczęły się eksperymenty z pozycją diody (z jednej strony chciałem uzyskać równomierne oświetlenie, z drugiej chciałem aby nie było możliwości świecenia w oczy kierowcy/pasażerowi, a z trzecie strony (:) ) żeby nie było możliwości zahaczenia palcami w trakcie używania klamki.

Z góry:
Obrazek

Z dołu:
Obrazek

Z rogu (zgodnie z kierunkiem jazdy):
Obrazek

Ze względu na wszystkie powyżej wymienione względy wybór padł na opcje nr 3 i zaczęła się "rzeźba" :)

Kawałki wiązki z modułami od Superba:
Obrazek

Elementy składowe
Obrazek

Zbliżenie na pozycje diód i jedna juz "obuta" w przyłącze
Obrazek

Gotowe klamki:
Obrazek

Drzwi z rozprowadzonymi wiązkami do dołożonych elementów wyposażenia:
Obrazek

Efekt:
Obrazek
Obrazek


4. Uzupełniony tuning ze zmianą lotki tylnej - listwy przy szybie w zależności od lotki są różne - dowiedziałem się o tym dopiero po zmianie mojej starej lotki na nową :D, w każdym razie udało się kupić parę listew do lotki, która mam u siebie zamontowaną (okazało się ze jest to ostatni lift 2015+ a nie Rka jak wcześniej myślałem, ale i tak jest bardzo ładna i rzadko spotykana :) )

Było:
Obrazek

Porównanie:
Obrazek

Jest (oczywiście tutaj przymiarka, zanim zamontowałem listwy zostały wypolerowane więc są jak nowe :P ):
Obrazek

5. Jeden z grubszych modów - zmiana środka na półskóre z alkantara i zagłówki z haftem "R" (tego moda obawiałem się najbardziej, bo symbolicznie została przekroczona granica, która kiedyś sobie wyznaczyłem, tj "nie robię tego auta na R/Rline" :D )

Oczywiście z fotelami też nie było tak prosto jakby to mogło być, czyli kupie, zmienię i mam :D - mianowicie aby uzyskać efekt finalny kupiłem dwie tapicerki :D

Jeden kpl z Katowic z dziurą w tapicerce siedziska kierowcy - 2x fotel przód, kanapa tył, 4x boczek ;)
Drugi z Gdyni też z dziura w tapicerce siedziska kierowcy, de facto 3/4 kompletu, ale przednie stołki grzane, podłokietnik 3 boczki + tapicerka z 4-tego, tylna kanapa bez stelaża no i najważniejsze - zagłówki z haftowanym "R" :D :D (tak naprawdę to ta literka i podgrzewanie przesądziły o zakupie, a że znajomy często jeździ Gdynia-Wawa to mi to przywiózł)

Początkowo był pomysł przełożyć samo poszycie siedziska z lewego na prawe, ale okazało się że tapicerki się różnią - od strony tunelu jest zwykła tkanina, a od strony zewnętrznej eko-skóra. Szybka kmina co by tu wykombinować, nie było wyjścia - trzeba to oddać do tapicera (temat na książkę) - tak przekładałem te tapicerki z kąta w kąt, coś mnie natknęło i przymierzyłem poszycie tylnej kanapy na siedzisko przedniego fotela... Ku mojemu pozytywnemu zaskoczeniu, okazało się, że "poddupia" są takie same, a jaki że jak to zwykle bywa tapicerka tylnej kanapy jest w najlepszym stanie - długo nie musiałem się zastanawiać w którym kierunku iść :D

I tak oto z dwóch kompletów skleiłem (a w zasadzie dalej sklejam, bo jeszcze przednie fotele nie są "wrzucone") sobie idealny komplet z zagłówkami z bardzo ważna literka :D :D

To co tygryski lubią najbardziej, czyli trochę fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Rozebrane? to czyszczonko! :)
Obrazek
Obrazek

Efekt (narazie tylko tył, bo przód "się składa" i czeka na resztę klocków)
Obrazek

6. Pakiecik oświetlenia LED od Prolumo - wewnątrz biały neutralny - jestem bardzo zadowolony :) - zostało jeszcze zrobić oświetlenie na nogi, ale to dopiero jak zajmę się wymiana przednich foteli, podłokietnika i kilku drobiazgów, które przyjdzie czas opisać jak zgromadzę wszystkie potrzebne części i znów zrobię za jednym podejściem kilka tunigów :)

Obrazek

Z zewnątrz są LED "zimne" wewnątrz "neutralne" - jedyne co bym teraz poprawił to temperaturę lampek ostrzegawczych - jako, że świeca razem z oświetleniem zewnętrznym - kupiłbym barwę biała zimną (może kiedyś :P )
Obrazek

7. Nowe halogeny - prawie się udalo, ale ze względu na inne gniazdo żarówki się nie udało - w każdym razie na pewno się uda :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zawieszenia leżą i kuszą :D
Obrazek

Na zakończenie zdjęcie całości z - co najważniejsze - zadowoloną użytkowniczką :)
Obrazek
Offline

A-R-T-U-R

Stały Bywalec

  • Posty: 389
  • Rejestracja: 14 kwie 2014, 08:50
  • Online: 18d 13h 25m 27s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf VI Match
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post12 maja 2020, 09:04

patrząc na to wszystko to zastanawia mnie to stwierdzenie
generalnie krucho u mnie z czasem
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
gruba i gustowna robota =D> :lokej:
był mk5, jest mk6 1.4 TSI

Obrazek
Offline

PANCUSTOM

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 11 maja 2020, 18:37
  • Online: 1d 7h 17m 19s
  • Auto: VW Scirocco
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post12 maja 2020, 09:43

A-R-T-U-R pisze:patrząc na to wszystko to zastanawia mnie to stwierdzenie
generalnie krucho u mnie z czasem
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
gruba i gustowna robota =D> :lokej:


dziękuję za opinię, ale tak jak mówię - to było zanim kupiliśmy auto :D

Jedziemy dalej z tematem :)

09.07.2019

1. Wiązka do poziomniczek przód, tył, reflektorów, czujnika poziomu płynu, sterownika bixów, grzania foteli, podgrzewania spryskiwaczy, podświetlenia przestrzeni nóg pasażerów tylnej kanapy - i czego tam jeszcze dusza zapragnie ;)
Obrazek
Obrazek

2. Dopóki nie wpadła magiczna literka "R" na zagłowkach przednich foteli i nie zakupiłem listew progowych R/Rline - boczne standardowe oddałem razem z lusterkami do lakiernika, przed weekendem odebrałem, w związku z zakupem listew R/Rline wystawiłem listwy standardowe na sprzedaż za cenę lakierowania, ale jak już ktoś chciał kupić to za przysłowiowe 5zl, wiec postanowiłem je zamontować, niech przynajmniej pocieszą trochę oko do czasu lakierowania i montażu docelowych, więc wczoraj zamontowałem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

3. Jeszcze jeden sterownik bixów celem experymentu - powinien on pomóc uruchomić poliftowy bixenon i AFS w aucie z bordnetzem i modułem komfortu i taka wisienka na torcie sygnatura "R" w grill :D
Obrazek
Obrazek

4. Zaniepokojony opinią, że montaż progów to ciężki temat, że nie pasują i w ogóle najlepiej to od razu je wyrzucić nie omieszkałem przed lakierowaniem zweryfikować owy fakt -przymiarka progów obaliła kolejny mit - montaż jest dziecinnie prosty...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

5. Dla ciekawskich - różnice między przedliftowym zderzakiem std i Rline z bliska
Obrazek
Obrazek

No i mniej-więcej tak to się będzie prezentować w całości ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Stay Tuned!
#PANCUSTOM

15.07.2019
:)

W zeszłym tygodniu troszkę przystopowałem z zakupami, ale tylko od poniedziałku do piątku :-D, a w zasadzie do środy :-D

1. We czwarteczek odebrałem komplet do montażu Bluetooth Audio (IOS/Android), wiązka, mikrofon, modul z literka D na koncu no i nowiutki i pachnący styropianik z ASO :D
Obrazek
Obrazek


2. W piąteczek odebrałem paczuszkę z serwisu :)
Obrazek
Obrazek

Sa i listwy drzwi do progów R/Rline :-)
Obrazek

Swego czasu kupiłem tunel z zasuwanym schowkiem, brakowało w nim gumowych wykładzinek, zamówiłem wg rekomendacji sprzedawcy - cześć która przyszła została przeszyta zszywka, a drugiej brakuje - pełen sukces specjalistów z ASO :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nr brakującej części juz zindentyfikowany i została zamówiona
Obrazek


3. A w niedzielke rano pojawiło się ogłoszenie radia Composition Media z aktywnym CarApp i Bluetooth i zainstalowanym patch - wiec Plug&Play - technologicznie jak Discovery, jedyna różnica to taka, ze nawi będzie po podłączeniu telefonu przez USB - szybkie rozeznanie, lista plusów i minusów i zapadła decyzja o zakupie ;) - uprzedzając komentarze, tak wiem że teraz panel klimy wyglada jak z poprzedniego stulecia, ale na szczescie lezy juz i czeka na montaż panel z ostatniego lifta - jedyny brakujący komponent to ramka wokół radia, na która poluje, ale jest to bardzo deficytowy towar :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przed
Obrazek

Przejscióweczka
Obrazek

Po
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

To radio, niczym literka R na zagłowkach, całkowicie zmieniło okoliczności :D de facto te okoliczności z każdym krokiem się zmieniały, a radio jest kropką nad "i" :P i teraz, żeby wykorzystać możliwości jakie daje Composition Media trzeba samochód doposażyc w protokoł komunikacji BAP i jeszcze nie wiem, czy uda się to zorganizować na bordnetz (na pewno nie na tym, który obecnie mam w aucie) - także pożyjemy, zobaczymy ;) - w każdym razie jest to kolejny argument żeby przelutować wszystkie wtyki, wywalic modul komfortu i zamontowac w aucie BCM :P

Stay Tuned! :)

#PANCUSTOM
Offline

Adri

Nieśmiały

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 02 sie 2019, 23:09
  • Online: 2d 3h 22m 48s
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post12 maja 2020, 16:49

Super się czyta takie historie. Czekam z niercierpliwością na więcej 8-) Sroczka wygląda bardzo fajnie, ale pewnie dalej będzie tylko lepiej =D>
Offline

PANCUSTOM

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 11 maja 2020, 18:37
  • Online: 1d 7h 17m 19s
  • Auto: VW Scirocco
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post12 maja 2020, 23:24

Adri pisze:Super się czyta takie historie. Czekam z niercierpliwością na więcej 8-)


Twoje życzenie jest dla mnie rozkazem! :D

16.07.2019
Jak to potrzeba człowiekowi odpowiedniej motywacji, żeby te zakupione fanty zamontować :)
Po zmianie radia kierownica raziła już bardzo, bądź co bądź mimo, że grubsza i ścięta to wzór tej kierownicy pamięta jeszcze rok 2000. Wczoraj się zmotywowałem i zmieniłem kierownice, gałkę i moduł kolumny, a poniżej efekt:

Przed:
Obrazek

Po:
Obrazek

Żeby nie było tak łatwo to mimo wcześniejszych założeń okazało się, że na module 1K0****** nie da się odpalić podświetlenia, więc trzebabyło troszke "przyrzeźbić, w związku z tym małe fotostory:

1. Zmiana modułu
Obrazek
Obrazek


2. Po kodowaniu z niedziałającym podświetleniem
Obrazek

3. Przeróbeczka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

4. Efekt finalny :)
Obrazek


No i jak juz tak szedłem jak dziki, to chcialem od razu ramke środkową przyciąć, żeby pasowała do poliftowego panelu klimy, a tu ZONK - pokrętła w polifcie są mniejsze :D. Niestety do Sciro 137 polift to ciezki temat - to poliftowy środek a przedliftowa deska (138 to ostatni lift, deska zmieniona, reflektory zmienione, caly tyl zmieniony) - nie pozostało mi nic innego jak zamówić nową taka ramke - czekamy na dostawę ;)

Obrazek

18.07.2019
Miałem dylematy co zrobić z tyłem? - teraz już ich nie mam :) - wpadł kompletny tył polift Rline, a wydech R już wpadł dawno temu - jak OEM+ to OEM+


1. Klapa tylna z wiązka i klamka, idealny stan, bez szyby i lotki (lotke juz mam, szybę wyczarujemy :D)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2. Tylne lampy NOWE :)
Obrazek
Obrazek

3. Zderzak Rline kompletny :)
Obrazek
Obrazek

4. Slizgi juz nagrane ;)

26.07.2019
W związku z powyższym w dzisiejszym odcinku serii "auto pozostaje bez zmian" będzie o:

1. Zawartości tajemniczego pudła nr 1;
Obrazek


2. Pudle nr 2 z tajemnicza zawartością :D
Obrazek

Prosimy nie oddalać się od radioodbiorników, ciąg dalszy już po krótkiej przerwie XD...








A już tak poważnie :D

Z fantów dostarczonych w tym tygodniu bardzo się cieszę. Powoli, ale konsekwentnie domykają one pewien etap - mianowicie można od zakupów przechodzić do działania, zwłaszcza że koniec tego etapu zgrywa się z początkiem urlopu :cool::cool:

Ad 1. Z tej paczuszki bardzo się cieszę :D :D pewnie osobiście nigdy tego nie użyję, ale auto jest mojej partnerki i ona jest z tego zakupu, a będzie z tego tuningu, na pewno bardziej zadowolona niż ja :D

Brakujący element układanki pt. "po liftowy tył" - komplet ślizgów - sztuk 3 ;)
Obrazek

A pod ślizgami siateczka z kompletnym PLA 2.0 wymontowanym z Scirocco RM 2017 :) (brakuje jedynie wiązki na przód, przednich czujników i bocznych gniazd)
Obrazek
Obrazek

Sterownik obsługujący 12 czujników + kamerę cofania
Obrazek

Przyciski
Obrazek

Ad 2. Z tej paczuszki również bardzo się ciesze :) (w sumie jak z każdej :D )

Kamera cofania high - oryginał Scirocco:
Obrazek
Obrazek

I przedłużacz:
Obrazek

A pod spodem:
Kompletny lewy ksenon przed lift - zatem mamy komplet! :D
Obrazek

A z takich tematów pobocznych, które to dzieją się w tzw. "międzyczasie":

1. Moduły skrętu, które z tego co wiem powinny współpracować z Bordnetzem i obsłużą po liftowy bixenon
Obrazek

2. Przetwornica do po liftowego ksenonu
Obrazek

3. Włącznik świateł pod czujnik zmierzchu
Obrazek

4. Podłokietnik z USB i media-in - kontynuacja uruchomienia Car-App w Composition Media
Obrazek

5. Licznik wymontowany i oba wysłane na wgranie IMMO
Obrazek

Jako, że Sirocco to taki "Szary projekt" to zastosowałem do niego podejście jak do każdego z moich projektów, więc po dopracowaniu, już niebawem pokażę plan prac do wykonania w najbliższej przyszłości ;) a na chwilę obecną czekamy jeszcze na kolejną dostawę części z serwisu (dzisiaj dzwoniłem, ponoć paczka jest gotowa do odbioru).

Stay Tuned!


Obrazek

Obrazek

30.07.2019
Dzisiaj rano, tuż po montażu poniższego mowie do siebie "no! prawda jest taka, że wnętrze jest skończone" - nie minęło 3 godziny i mam już nowy pomysł - ale to melodia przyszłości ;)

Tadaaaam:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


1. Licznik Premium golf 6 GTI + wskazówki mk7 + tuby sroka ostatni lift 2015+ // ZDALNE dogranie Immo, grafika Scirocco, język PL by Łukasz Soboń / 1 6 D / VAG MODS - kolejny licznik zrobiony tego dżentelmena, szczerze polecam, ogarnięte na wysyłkę, w weekend, także auto było unieruchomione tylko jeden dzień roboczy 

[url="https://youtu.be/qDSNULLqd2Y"]https://youtu.be/qDSNULLqd2Y[/url]

Było
Obrazek

W trakcie:
Obrazek

Adapter 32 -> 36 pin
Obrazek

Jest:
Obrazek
Obrazek



2. Panel klimatyzacji ostatni lift 2015+ + ramka Rline nowa
Przed:
Obrazek
W trakcie:
Obrazek
Po:
Obrazek

Jako, że w paczce powrotnej dostałem licznik i dwie nowe pastylki pozostało mi je zmienić:

W trakcie
Obrazek

I po
Obrazek

A tutaj półeczka z wymienionymi juz fantami ;)
Obrazek

STAY TUNED!
#PANCUSTOM
Offline

Adri

Nieśmiały

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 02 sie 2019, 23:09
  • Online: 2d 3h 22m 48s
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post13 maja 2020, 07:28

Kobieta sobie autko kupiła, a chłop jej wymienił pół samochodu.. :lol: Zajebista robota, jak widzę takie relacje to aż człowieka ochota nachodzi żeby swoją 7'kę dobajerzyć.. :?
Offline

PANCUSTOM

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 11 maja 2020, 18:37
  • Online: 1d 7h 17m 19s
  • Auto: VW Scirocco
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post13 maja 2020, 08:43

Adri pisze:Kobieta sobie autko kupiła, a chłop jej wymienił pół samochodu.. :lol:

HYHYHY :twisted:

Najciekawsze jest to, ze to auto służy do codziennych dojazdów do pracy, także najdłuższy przestój jaki może mieć to weekend - także każda, ale to każda modyfikacja musi być i jak do tej pory była w zgodzie z tą zasadą ;)

Adri pisze:Zajebista robota, jak widzę takie relacje to aż człowieka ochota nachodzi żeby swoją 7'kę dobajerzyć.. :?


Bardzo dziękuję, takie komentarze również motywują nie tylko do dalszej pracy (której de facto nie zostało już dużo) ale też do stosownego jej relacjonowania ;) ;)
Od siebie mogę tylko dodać, że każdy modzik "zwraca się" z nawiązką- przyjemność z jazdy to jedno, ale satysfakcji z tego, że zrobiło się to samemu nić nie zastąpi ;)

14.08.2019
Chwila przymusowej przerwy na okoliczność (troszkę przydługiego) urlopu, ale tak się składa że wczoraj, całkiem przypadkowo sobie coś przywiozłem :)

Zanim jednak zdradzę sekret to pozwolę sobie przypomnieć konfigurację, która z grubsza jest z zgodzie z wizją jaką mam na Sciro mojej narzeczonej :)
Obrazek
Obrazek

Wycieczka (i niech mi ktoś powie ze hOpel jest zły :D - wg mnie idealnie nadaje się do transportu części do wszystkich audi, vw a nawet bmw :D):
Obrazek

KUPIŁEM VW LUGANO 8j19 ET 41 + Pirelli PZero 235/35/19 ;)
Obrazek

Obowiązkowa inspekcja:
Obrazek

Trochę o zakupie - jak na powyżej załączonym widać - felgi są czarne, a miały być srebrne... Jako, że koła są w stanie "do renowacji" to kolor nie grał roli, a dodatkowo czarny kolor miał pomóc podjąć decyzję, czy srebrne felgi będą idealne ;) - no niestety nie pomógł....

...bo przymierzyłem... efekt przerósł moje najśmielsze oczekiwania:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wg mnie w tym setupie z czarną listwą na boku w połysku czarne felgi pasują idealnie... Trzeba pamiętać jednak o tym, że mam w garażu kpl progów i one będą w kolorze nadwozia...

No i są teraz kolejne dylematy - czarne (trochę tuningowo, ale nadal OEM) czy srebrne (bardzo OEMowo)? - pomóżcie przyjaciele!! :)

Miałem pisać jeszcze update o nowych tuningach, które zaszły/zachodzą, i kolejnych, już praktycznie wszystkich fantach potrzebnych do spełnienia wizji finalnej, ale tak mnie te felgi zaszokowały że cała reszta przestała być ważna i zrobię to przy najbliższej okazji :D

Stay Tuned!

17.08.2019
Na okoliczność "długiego weekendu" kilka kolejnych modów wpadło do auta ;)
1. Olej MOTUL, filtr oleju i powietrza K&N, odgrzybianie klimatyzacji i wymiana filtra pylkowego
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Po zabiegu (założyłem któregoś pięknego popołudnia obudowę na akumulator i proszę nie komentować czystości pod maska :P - przyjdzie jeszcze na to czas ;) )

Obrazek

Przebieg
Obrazek


2. Manetki MQB (tak! można i w aucie z modułem kolumny pod kierownicą, nie zintegrowanym z taśma ;) - dla bardzo chcącego nic trudnego :D )

Po:
Obrazek

Przed:
Obrazek

3. Obudowa kierownicy do kiery mk7
Przed:
Obrazek
Po:
Obrazek

Może to troszkę nieskromne ale naprawdę bardzo przyjemnie się już obsługuje centrum dowodzenia ;)
Obrazek

4. Złącze USB Car Play - HURA! obsluguje Androida, Iphone'a - teraz Composition Media jest naprawde suuuuuper! :)

Prawidłowe, niezbędne gniazdo USB:
Obrazek

Iphone CarPlay:
Obrazek

Android Auto:
Obrazek


Stay tuned! :D
Obrazek

18.08.2019
"nie ma to jak długi weekend" ;)

USB ogarnięte, przy okazji rozbiórki zamontowałem tunel z zasuwanym schowkiem, podłokietnik w skórze, wiązkę od lusterka fotochrom i czujnika zmierzchu/deszczu i mikrofon - wreszcie zainstalowany hardware pozwala wykorzystać 100% potencjały Composition Media ;)

Po
Obrazek

Przed
Obrazek

Mikrofon zainstalowany
Obrazek

Popękane wygłuszenie wymienione na nowe
Obrazek

Uchwyt na kubki (lub zapachy california scents :D)dla pasażerów tylnej kanapy (będzie służył jako uchwyt na California Scents ;) )Obrazek

Szaberek wiązki
Obrazek


18.08.2019
Prawda jest taka, ze wnętrze jest prawie skończone :-D ❤❤
Obrazek
Obrazek
Obrazek

STAY TUNED!
#PANCUSTOM
Offline

Adri

Nieśmiały

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 02 sie 2019, 23:09
  • Online: 2d 3h 22m 48s
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post14 maja 2020, 20:26

Wnętrze mega odmłodzone. Dostało drugie życie ;)
Offline

PANCUSTOM

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 11 maja 2020, 18:37
  • Online: 1d 7h 17m 19s
  • Auto: VW Scirocco
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post14 maja 2020, 21:12

Adri pisze:Wnętrze mega odmłodzone. Dostało drugie życie ;)


Zdecydowanie tak, nie jest to może świeżość na miare 2020, ale design wczesnych lat 2000 juz dawno odszedł w niepamięć, parę PLNow we wnętrze zostało zainwestowane, ale nie żałuję żadnej wydanej złotóweczki - każda z nich bezpośrednio odwdzięcza się w każdej chwili korzystania z auta ;)

APROPOS
Obrazek
Obrazek

20.08.2020
Felgi ze Skody poszły w świat - będą jęździły tam gdzie powinny - na Skodzie Octavii II RS - nowy właściciel mial takie same felgi tylko w 17 calach, które będą na zimę - powiem szczerze, że "powiało prestiżem" :D
Od razu przepraszam za jakość zdjęcia - mam nadzieję ze i tak widać jak pasuje koło projektowane do konkretnego auta ;) no i kolor felg - w szarym aucie chromshadow ginął :)
Obrazek

Miałem założyć zimówki, ale przypomniało mi się ze w swoim składziku mam całkiem ******ste SPORTECI MONO 8,5j19 et 35 z najlepiej wyglądającymi oponami na 8,5 - Achilles 225/35, które złożyłem sobie do projektu 8P Q :P - mówię "co się będą opony starzały. Przymierzymy, popatrzymy i trochę pojeździmy" :D (w czym mnie te felgi utwierdziły, to że do tego konkretnego koloru w jakim jest Scirocco felgi muszą być czarne lub srebrne :P)

W oczekiwaniu na Lugano:
Obrazek
Obrazek

13.09.2020

Cały czas coś się dzieje, a z nowości to:
1. Wpadły dekory od Rki - taki dyskusyjny temacik, zobaczymy jak to się zgra z czarnym dekorem wokół radia, narazie mam mieszane uczucia ;)
Obrazek
Obrazek

2. Wgrałem sobie charakterystykę wspomagania z TTRS - polecam każdemu - stojąc i do małej prędkości kręci się leciutko kierownicą, a wraz ze wzrostem prędkości wspomaganie działa coraz słabiej, od pewnej prędkości mam wrażenie, że wspomaganie wręcz "trzyma" kierownicę w pozycji równowagi - zajebista sprawa!

3. Kolejny krok w stronę realizacji wizji finalnej na auto ;)

Nowe felgi (w tym sezonie juz 4ty wzór :D ) VW Lugano - oryginalna felga R/Rline do VW Scirocco.
8j19 et 41 OEM srebrny kolor :)

Opony przód 235/35/19 Pirelli Pzero
Opony tyl 225/35/19 Bridgestone Potenza

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Był dylemat, czy srebrne, czy czarne kolo, ale szefowa powiedziała, że maja być srebrne no to ma srebrne :)

Jestem z efektu mega zadowolony - kolejny raz potwierdza się, że jednak najlepiej pasują felgi projektowane pod dane auto...

Stay tuned!
#PANCUSTOM

16.09.2020

No! Wczoraj była niedziela i jak to czasem w niedziele, udało się troszkę podziałać więc jestem bardzo zadowolony :)

1. Oświetlenie nóg - tym samym pakiet Ambient Light wnętrza został skończony - oczywiście od PROLUMO (z możliwościa swiecenia na czerwono, kabelki są rozprowadzone, ale jeszcze się zastanawiam nad podłączeniem...
2. Ramka środkowa i dekory drzwi czarny połysk - nareszcie dekory R ładnie pasują i nie gryzą się ze sobą dwa odcienie srebra
3. Poliftowe przełączniki - jako, że sama ramka w piano to było zbyt mało, postanowiłem jeszcze okleić dekory drzwi, a jak boczki były zdjęte to grzechem byłoby nie zmienić przycisków ;)

Efekt finalny
Obrazek

Przyciski drzwi lewe
Obrazek

Porównanie lewe vs. prawe drzwi
Obrazek

Widok od strony pasażera
Obrazek

Dekor drzwi lewych i poliftowy przełącznik
Obrazek

Zdjęcie przedstawiające różnicę przed/po

Obrazek

STAY TUNED!
#PANCUSTOM
Offline

Adri

Nieśmiały

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 02 sie 2019, 23:09
  • Online: 2d 3h 22m 48s
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post15 maja 2020, 08:40

Jak dla mnie zajebiście z tymi czarnymi dekorami. Pokusiłbym się chyba o całą resztę na desce w czerń.. :D
Offline
Awatar użytkownika

mati5123

Aktywny

  • Posty: 136
  • Rejestracja: 17 gru 2014, 10:41
  • Online: 3d 16h 29m 46s
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: CFGB2.0TDI 170KM GTD
  • Lokalizacja: pomorskie

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post15 maja 2020, 09:07

Całość w czerń była by fajna ,miałem tak w MK5 było bosko jak dla mnie :D
Offline

PANCUSTOM

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 11 maja 2020, 18:37
  • Online: 1d 7h 17m 19s
  • Auto: VW Scirocco
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post15 maja 2020, 14:15

Adri pisze:Jak dla mnie zajebiście z tymi czarnymi dekorami. Pokusiłbym się chyba o całą resztę na desce w czerń.. :D


mati5123 pisze:Całość w czerń była by fajna ,miałem tak w MK5 było bosko jak dla mnie :D


Dziękuję za komentarze i szczerze to nie mówię "nie" dla black-piano, ale na takie stylistyczne smaczki przyjdzie czas jak skończę ogarniac poważniejsze tuningi ;)

24.09.2019
Witam wszystkich zatwardziałych tuningowców!! Ostatnio uporządkowałem zdjęcia w temacie i aktualnie są już z powrotem widoczne! Ale nie o tym miał być ten post więc zachęcam do zapoznania się z aktualnym statusem projektu pt. "to auto zostanie seryjne"

TADAAAAM!!!
https://youtu.be/-Z21bJFyMLg

Jak dobrze wszyscy wiecie "dzień bez tuningu to dzień stracony" :D i tak się szczęśliwie ostatnio złożyło, że wpadło mi w łapska w bardzo przyzwoitej cenie brakujące lewe, składane lusterko :D :thumbright: <3
Obrazek

Lewe lusterko ma 15+2 pin, jest elektrycznie regulowane z czujnikiem położenia (pamięć przy elektrycznej regulacji foteli oraz opuszczanie prawego lusterka na wstecznym), składane, podgrzewane, fotochromatyczne i pod side assist :)
Obrazek

Dla porównania kostka w poprzednim lusterku
Obrazek

Jako, że lewe lusterko było z passata, a prawe było z utrącona podstawą, a moje podstawy były polakierowane to musiałem zrobić sobie nowe-stare lusterka :)

Przed rozbiórką:
Obrazek

Po rozbiórce dawcy:
Obrazek

Przed rozbiórką oryginalnych lusterek:
Obrazek
Obrazek

W trakcie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I po:
Obrazek

Porównanie modułów
Obrazek

W tzw. "miedzyczasie"
1. Wpadły tylne zarówki LED - wg mnie światła przy cofaniu nie jest więcej jak było, rażą jak sam ****, ale wygląda o niebo nowocześniej, no nic, nie wpływa to bezpośrednio na bezpieczeństwo, postanowiłem że zostaną
Obrazek

2. Kupiłem tylny zderzak przedlift R/Rline kompletny z ori lampkami LED, parkami, wiazką, dyfuzorem R i odblyskami - na dyfuzor, ktory okazał sie byc taki sam niezaleznie od tego czy mamy do czynienia z przed czy poliftem
Obrazek

3. No i "mocy przybywaj" - IC od Rki - bylo na nim 340 kucy, do docelowej mocy, którą planuję uzyskac to będzie aż za dobrze, ale sprzedawał nasz forumowy kolega Kevin ze swojej mk6R i grzech bylo nie kupic ;)
Obrazek

widok "grubaska" z góry:
Obrazek

STAY TUNED!
#PANCUSTOM

26.09.2019
Wczoraj naprawiłem błąd poduszki prawego fotela - gdzieś był uszkodzony przewód (na bank nie wtyczka) miałem drugą poduszkę to ją wymieniłem, skasowałem błąd i wreszcie poczułem ulgę w psychice - żadnego błędu :D :thumbright: . Przy okazji zamontowałem rzecz, która nigdy nie była dostępna w scirocco - szufladę pod fotelem pochodzącą z EOSa - teraz trzeba zrobić to samo z prawej strony, ale to "przy okazji"
Obrazek
Obrazek

STAY TUNED!

07.11.2019
Jak to zwykle po weekendzie, przyszedł czas na aktualizację :P

Ostatnio kończymy dwa grube projekty, a kolejne dwa już czekają w kolejcie i ze względu na brak czasu przy scirocco robię tylko "z doskoku" - tematy grubsze jak np. xenon i pla 2.0 chwilowo poszły w odstawkę... ale - "co się odwlecze, to nie uciecze" :D

W wyniku różnych zawiłych okoliczności nakreśliła mi się wizja budowy Scirocco 3.2 dsg quattro no i jak to zwykle bywa jak wpadnie tego typu wizja - nie mogę teraz spać :D. Mowa tu oczywiście nie o Scirocco mojej narzeczonej :P - pożyjemy zobaczymy...

Z tematów drobnych i drobniejszych:
1. Zamontowałem szufladę pod fotelem kierowcy oraz oba fotele otrzymały podświetlenia przestrzeni nóg pasażerów tylnej kanapy - oczywiście z modułami od prolumo zostanie to podłączone jak będę montował wiązki do podgrzewania foteli
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2. Wrócił srebrny dekor konsoli środkowej - dodatkom piano nie mówimy stanowczego "raczej nie" ale wg właścicielki auta (no i oczywiście wg mnie) do aktualnej konfiguracji stanowczo lepiej pasuje srebrna konsola (zwłaszcza w zestawieniu z kierownicą) - ale jak zawsze - jest to kwestią gustu. W każdym razie elementy drzwi na pewno zostaną w piano, będą tylko polakierowane zamiast oklejenia
Obrazek

3. Zamontowałem dystanse na tylną oś - po 5mm na stronę i teraz jest idealnie. Zostało oryginalne centrowanie, nic nie wystaje, nic nie trze, a kolo zauważalnie lepiej wypełniło nadkole - zmiana zdecydowanie na plus - tylko teraz jeszcze bardziej widoczny jest brak glebunku :D
Obrazek
Obrazek

4. Wpadło w łapska Discovery z pełną aktywacja i mapami 2020 - muszę przeciągnąć kabelek od anteny i przystąpimy do montażu
Obrazek


5. W tzw międzyczasie kupiłem dekory kolejne dekory od Rki - tym razem szczotkowane alu - wczoraj chcialem zalozyc i ciężko opisać słowami jakie było moje zdziwienie, gdy okazało się, że dekory są z "anglika" :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ogólnie auto na chwilę obecną prezentuje się tak:
Obrazek

STAY TUNED!
#PANCUSTOM

24.11.2019
Dzień dobry :)

Ostatnio z natłoku innych obowiązków nie mam w ogóle czasu na grubsze zmiany w Scirocco, ale w ramach odstresowania "zawsze coś" zostanie zmajstrowane.

Zawsze staram się opisywać tuningi "od ogółu do szczegółu" i tym razem nie będzie inaczej, więc tak teraz prezentuje się auto wewnątrz:
Obrazek
Obrazek

Zmiany są coraz bardziej subtelne, ale każda z nich przybliża mnie do wizji, która kiedyś została zaprojektowana w mojej głowie. Co prawda wizja ta podlega ciągłym zmianom, ale główny nurt pozostaje ten sam, a co za tym idzie każdej, nawet subtelnej zmianie towarzyszy ogromnie miłe poczucie spełnienia wizji, a to z kolei napawa dużą dawką optymizmu - w telegraficznym skrócie - każdy tuning bardzo mnie satysfakcjonuje :D

Więc po kolei:

1. Kontynuacja wymiany oświetlenia na LED - mimo, że mam już kpl części i w planach jest przeróbka tyłu na 2015+ to doraźnie wymieniłem żarówki migaczy na LED - kolejna subtelna zmiana, migacz włącza się teraz "nowocześniej" - dobrze zainwestowane 30zl (:D). Mod ten, aby nie było dyskoteki po przekręceniu kluczyka, wiąże się z wyłączeniem zimnej diagnostyki.
Dla zainteresowanych poniżej zamieszczam filmik z porównaniem:
[video=youtube;AYyqD44G42A]https://www.youtube.com/watch?v=AYyqD44G42A&feature=youtu.be[/video]

Jako, ze w tym tygodniu przyszła paczka z Chin pełna skarbów, zostały odblokowane kolejne mody:

2. Obudowa kamerki - brakujący element do pełni szczęścia - bo kupiłem kamerkę high, ale bez obudowy... z ciekawostek - obudowa kamerki w Scirocco jest taka sama jak w Bentleyu :D
Obrazek

3. Uchwyt lusterka pod RLS - bardzo fajnie, że można kupić takie coś w chinach, dzięki temu można przymodzić bez niszczenia innej szyby - kolejne dobrze zainwestowane 30zł :D
Obrazek

W "międzyczasie" wpadło również lusterko bezramkowe z obsługą fotochromatycznych wkładów lusterek zewnętrznych (wiązka od lusterka do przyłączy drzwi już jest na pokładzie, brakuje mi teraz tylko fotochromatycznych wkładów lusterek zewnętrznych :D no i wiązek w drzwiach, ale "to sie zateguje")
Obrazek

4. Nowe śrubeczki nadkoli <3 - na pewno się przydadzą
Obrazek

5. Tymczasowa antena GPS - mimo, że mam już zamontowaną oryginalna antenę GPS polakierowaną w czarny połysk to nie chciało mi się narazi przeciągac kabeleczka od tylu do przodu i wpadła antenka tymczasowa. Docelowe połączenie zostanie zrobione jak będą kładzione wiązki do ksenonu, kamery, ogrzewania foteli i parktronika i czego tam jeszcze będzie trzeba...
Obrazek

6. Przyszła antena, Composition poszło w świat, więc zamontowałem i uruchomiłem Discovery
Obrazek

Różnica w wyglądzie nie jest duża, ale w samopoczuciu ogromna :D
Obrazek

Zakodowane w liczniku i poniżej efekt
Obrazek

No i wkodowane w radio "Scirocco"
Obrazek

7. Wymieniłem Can-Gateway na taki z 2017 roku - musiałem to zrobić, żeby Discovery/Composition było widziane. Dodatkowo zmiana ta otwiera wiele nowych i kuszących możliwości, a z modów "przy okazji" to wkodowałem asystenta zmęczenia
Obrazek

8. Odebrałem od tapicera mieszek dźwigni zmiany biegów i rękojeść, obie rzeczy obszyte skóra z przeszyciami ze srebrnej nici pasującej do kierownicy i foteli
Obrazek
Obrazek

9. Jako ze jakość chińskiej podstopnicy bardzo mnie raziła, a przy okazji zakupów u jednego z handlarzy znalazła się i oryginalna podstopnica - dokonałem tej jakże intratnej inwestycji i "dobrej zamiany" :
Obrazek

Dla zainteresowanych porównanie, które najlepiej zobrazuje krótki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=ascSjRFN_uM

10. Tylny zderzak, a dokładnie to jego dyfuzor od Rki - teraz będzie pasował do wydechu ;)
Obrazek


A z rzeczy "które piszczą w trawie" - czyli będą/nie będą, na razie nie wiem, pożyjemy-zobaczmy, w każdym razie części zbieram

11. Side assist - mówiłem, że zakup lewego lusterka z tą funkcją otworzył puszkę Pandory :D - bądz co bądz jest to jeden z bardziej przydatnych asystentów, tym bardziej ze miałem raz dzwona własnie przez martwe pole... Na chwilę obecną brakuje mi wiązki, prawej lampki w obudowę lusterka, lewego radaru pod tylny zderzak

Obudowa prawego lusterka
Obrazek

Prawy radar, brakuje lewego
Obrazek

Uchwyty pod tylny zderzak do Scirocco L+P
Obrazek
Obrazek

Manetki (znika tempomat z manetki, ale o tym wkrótce):
Obrazek

12. No i ostatnio robiąc coś nie wymagającego zbyt dużej koncentracji zacząłem kombinować z wymianą deski na poliftową...

Aby zobrazować o co chodzi zacznę od wyjaśnienia o co chodzi:

Przedlift:
Obrazek


Polift:
Obrazek

No pokusa duża, ale nie uśmiechało mi się kupować deski i robić całej przekładki, to może by mi się uśmiechnęło, ale mrozić kilka tysięcy już nie :D ... Jeden z planów był taki, żeby kupić wystrzeloną deskę poliftową i obszyć ją skóra, szukałem szukałem, dopatrywałem się różnic i wpadł mi do głowy iście szatański pomysł - przeróbka deski przedlift na polift

Jako, że i tak już kupiłem zegarki z podestem (temp oleju, stoper i doładowanie) więc wypadałoby nauczyć się wycinać w desce dziurę na takiej, która nawet jak zniszczę to nie będzie szkoda i tym oto sposobem za cale 200 zl kupiłem komplet wystrzelonej deski i pasów, które to też mi się przydadzą (ale o tym kiedy indziej).

Pierwsze przymiarki poliftowej ramki nawiewów - i bardzo miłe zaskoczenie... wyczuwam TANING :D
Obrazek

Oczywiście różnic jest więcej niż tylko ramka środkowa, ale są na tyle subtelne, że korzyści wynikające z wymiany deski starszej na nowszą nie są współmierne do budżetu jaki ta operacja potrzebuje...

Spać nie mogę, będziemy działać :D


13. Wzbraniałem się jak mogłem, ale nie dałem rady... Zbieramy również graty do Lane Assist/High Beam Assist/Sign Recognition - dzięki piotrek1388 za inspiracje - brakuje mi uchwytu na szybę, obudowy kamery i wiązki

Kamera 3Q0... czyli rozpoznawanie znaków, asystent swiateł drogowych i asystent pasa ruchu i najważniejsze (coś co przesądziło) - współpraca z Discovery/Composition
Obrazek

STAY TUNED!
#PANCUSTOM
Offline
Awatar użytkownika

Diesel

Aktywny

  • Posty: 143
  • Rejestracja: 05 sty 2019, 17:24
  • Online: 8d 8h 59m 28s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI CFFB+ 129kW
  • Lokalizacja: Legnica

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post15 maja 2020, 16:47

Ilość przeróbek jest zatrważająca! Tym oto sposobem zrobiłeś z Scirocco "golasa" jedną z najlepiej wyposażonych "Ścierek" w Polsce ;-)
Offline

PANCUSTOM

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 11 maja 2020, 18:37
  • Online: 1d 7h 17m 19s
  • Auto: VW Scirocco
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post18 maja 2020, 10:23

Diesel pisze:Ilość przeróbek jest zatrważająca! Tym oto sposobem zrobiłeś z Scirocco "golasa" jedną z najlepiej wyposażonych "Ścierek" w Polsce ;-)


Przez skromność nie zaprzeczę - faktycznie robiłem auto z "golasa" :D, jednak znam takich, co zrobili więcej ;) mimo wszystko dziękuję :)

Jako że samochód mamy już ponad rok i trochę się podziało to temat ten jest swoistą retrospekcją, zanim przejdę do dalszej prezentacji poczynań przeszłych - pozwolę sobie wrzucić fotkę z weekendowych modów:

1. Lift maski (już wiem dlaczego w scirocco oryginalnie go nie montowano - vag ma jeden typ lifta do maski, a w scirocco jest ona stosunkowo dluga, przez co podnosi się za nisko - ale tuning jest fajny i tak zostanie - w razie potrzeby zawsze można użyc ori batu, który nie zostanie zdemontowany)
Obrazek

2. Rozporka (sorki za jakość zdjęć ale skonczyłem ją montować wczoraj o 22:20 - taki niedzielny, wieczorowy tuning)
Obrazek
Obrazek

3. Serwis olejowy
Obrazek
Obrazek

Na koniec kilka randomowych zdjęć :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Dla zainteresowanych dwa filmiki jak chodzi 1.4 na wydechu z R20 (cat back, ale juz niedługo :twisted: )



Wracamy do historii :)

02.11.2019
Nie śpimy! - xenon in progress :) :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Działa wszystko - mijania, drogowe, doświetlanie zakrętów, regulacja góra dół i migacz a'la R i z ciekawostek to tak przygotowałem światła, że jest to P&P :)

FILMIKI
https://www.youtube.com/watch?v=q7hogWvZF6o
https://www.youtube.com/watch?v=XAPJo2M4sKQ

STAY TUNED!
#PANCUSTOM

13.11.2019
Nareszcie jest najbardziej oczekiwana modyfikacja tego sezonu - xenony :D
Obrazek

Udało się zdobyć praktycznie nowe reflektory - są po przebiegu 1700 km, wyposażyłem je w nowe przetwornice, żarniki i teraz świecą adekwatnie do stanu ;) :thumbright:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Troszkę się tego nazbierało (docelowo na pewno będzie xenon poliftowy :) )
Obrazek

Żeby nie przerabiać wiązek, początkowo chciałem kupić gotowe adaptery, ale niestety nie były one hermetyczne, więc kupiłem wtyczki i zrobiłem sobie adaptery takie jak być powinny :)
Obrazek
Obrazek

W Scirocco w przednich kierunkowskazach są żarówki dla których nie ma odpowiedników LED, zgodnie z ogólnym trendem "powiewu świeżości"=wymianie oświetlenia na LED bardzo mnie kuły w oczy te przednie.

Jednym z rozwiązań było przeniesienie kierunkowskazu do lampy z ksenonem i tak też zrobiłem.
Biorąc jednak pod uwagę to, że ksenon trzeba oszczędzać, a moja narzeczona autem głownie porusza się w dzień no i niedługo będzie też zamontowany RLS - pokusa instalacji DRL w miejscu do tego przeznaczonym była duża... była jeszcze większa biorąc pod uwagę, że po zastosowaniu adapterów wszystkie potrzebne sygnały i tak już były w reflektorze...

I tutaj z pomocną dłonią przyszedł zestaw LED 2w1 czyli migacz i DRL w jednym module :) - wszystko pięknie przymocowałem wewnątrz reflektora, także ma sucho i cieplutko - mam nadzieję, że podziała dzięki temu dość długo... ale różnie to bywa z ryżowymi produktami także "pożyjemy-zobaczymy"

Logikę działania najlepiej zaprezentuje poniższy filmik (działa DRL, migacz, doświetlanie zakrętów, mijania i drogowe - czyli wszystko jak fabryka przewidziała):
https://www.youtube.com/watch?v=rWsGcanQkO8

Mamy również kolejny element wnętrza wpisujący się koncepcje czerni ze srebrnymi dodatkami - pasy bezpieczeństwa Audi RS Desing Pack
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Całość operacji z xenonami trwała około 2 tygodnie popołudniami, ale efekt kolejny raz mnie satysfakcjonuje i rekompensuje wszystkie poświecenia, także odpocznę sobie ze dwa dni i...

STAY TUNED!
#PANCUSTOM

17.11.2019
Aby nie nadwyrężać ksenonu zamontowałem RLS (Rain Light Sensor), teraz już ksenon włącza się tylko wtedy kiedy potrzeba ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


I kilka ostatnich w tym roku zdjęć na zestawie kół letnich ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Porównanie jak jest, a jak było jeszcze pół roku temu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

STAY TUNED!
#PANCUSTOM
Ostatnio zmieniony 24 maja 2021, 21:48 przez PANCUSTOM, łącznie zmieniany 1 raz
Offline

Adri

Nieśmiały

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 02 sie 2019, 23:09
  • Online: 2d 3h 22m 48s
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post18 maja 2020, 10:37

Coś pięknego.. Ten xenon zrobił mega różnice w wyglądzie. Zajebiście chodzi na tym wydechu. Nie spodziewałem się, że 1.4 może tak fajnie brzmieć. =D>
Offline

A-R-T-U-R

Stały Bywalec

  • Posty: 389
  • Rejestracja: 14 kwie 2014, 08:50
  • Online: 18d 13h 25m 27s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf VI Match
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post18 maja 2020, 10:43

grubo. zajebiaszcze jest to że udaje sie zrobic tyle modyfikacji ze soba połaczonych w tak krótkim czasie
był mk5, jest mk6 1.4 TSI

Obrazek
Offline

PANCUSTOM

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 11 maja 2020, 18:37
  • Online: 1d 7h 17m 19s
  • Auto: VW Scirocco
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post18 maja 2020, 12:05

Adri pisze:Coś pięknego..

Dziękuję :)

Adri pisze:Ten xenon zrobił mega różnice w wyglądzie.

Zgadzam sie 100% - a docelowo zmienie na poliftowy, jest duuuużo ladniejszy - wtedy dopiero będzie kocur :P

Adri pisze:Zajebiście chodzi na tym wydechu. Nie spodziewałem się, że 1.4 może tak fajnie brzmieć. =D>

Też się tego nie spodziewałem :rotfl: wydech całkowicie zmienił charakter auta - zrobił się taki mały rozrabiaka :D

A-R-T-U-R pisze:grubo. zajebiaszcze jest to że udaje sie zrobic tyle modyfikacji ze soba połaczonych w tak krótkim czasie

Powiem szczerze (już to gdzieś pisałem w tym temacie) nie ilość i jakość modyfikacji jest tu największym wyzwaniem, ale właśnie ich organizacja, że to auto służy do codziennych dojazdów do pracy, nie mogę sobie zatem pozwolić, aby tuning trwał dłużej niż weekend lub od 16 do 2/3 w nocy XD, wszystkie tuningi muszą być dobrze przemyślane i zorganizowane wcześniej - części, narzędzia, kolejność przeróbek - nieraz zarywałem nocki, bo auto musiało być na rano skończone, ale generalnie nie było większych wpadek :bigok: (największa była gdy flashowałem przekładnie kierowniczą i się wysrało wspomaganie, skończyłem o 3ciej nad ranem, ale charakterystyka z TTRS wgrana :lokej: )

Jedziemy dalej z historia :D

22.11.2019
Zgodnie z maksymą że "każdy tydzień beż tuningu to tydzień stracony", w tym tygodniu zamontowałem
- tylne lampy Rline - ostatnio oglądałem na żywo jednego, oryginalnego Rline i tak patrze i patrze, a on ma tylne lampy przyciemnione, kiedyś już o tym słyszałem, ale dopiero widok "na żywo" zmotywował mnie do weryfikacji i poszukiwań :D
- kupiłem CGW na którym przynajmniej teoretycznie powinno dać się uruchomi Line-assist;
- (niestety) zimówki... mimo wszystko, żeby Sciro "jakoś" wyglądało i miałem komplet kół na których auto wyjechało z polskiego salonu (w przyszłym roku wpadną w czarny połysk), zdecydowałem że na zimę założę aluminiowe 17", zimowe opony miały 5mm, ale jako że były w aucie od nowości to DOT 2009 przesądził o zakupie kompletu nowych opon Dunlop SP Winter 4d 225/45/17

Żeby nie być gołosłownym i poniżej zamieszczam kilka zdjęć:
Obrazek
Obrazek

Najfajniejsze w tych lampach jest to, że jak się patrzy na nie "z góry" to migacz jest czarny, a jak z tyłu "na wprost" to jest jasny
Obrazek

CGW
Obrazek

Porównanie prawa Rline/lewa zwykła
Obrazek
Obrazek

A tu w nocy na aucie i felga (ze względów oświetleniowych przed 7:00 i po 16:00 - zdjęcia w świetle dziennym pojawią się dopiero w weekend)
Obrazek
Obrazek

Wizja projektu Scirocco R32 coraz bardziej spędza mi sen z powiek... Jestem na etapie analizowania wszystkich "za i przeciw" i jak na razie, z całą tego świadomością, nie widzę żadnych "przeciw" :D

Oczywiście jest tu mowa o zupełnie innym aucie :) i tak się przypadkowo składa, że zakupiłem już nawet bazę :pub:

STAY TUNED!

07.11.2020
Nadszedł Nowy Rok, czas podsumowań, refleksji i innych rzeczy sprawiających, że ludzie czują się lepiej, więc zabraliśmy Scirocco na wycieczkę :D
Obrazek

Z nowości to naturalnie cały czas coś się dzieje. Lista modów zamiast się skracać, to się wydłuża, ale chwila oddechu na okoliczność „zimy” pozwoliła skupić się na sprawach organizacyjnych.

Nareszcie wygospodarowałem czas i założony został FP, który aktualnie pachnie jeszcze świeżością, więc IMHO jest to bardzo dobry moment, żeby dołączyć do bardzo ekskluzywnego grona odbiorców moich poczynań w różnych projektach.

Umówiłem się z lakiernikiem na lakierowanie projektu S3 R36, więc „machina ruszyła” i teraz nie ma już odwrotu, trzeba się brać do roboty (co szczerze mówiąc bardzo mnie cieszy :-) ).

A lada dzień zacznę publikować relacje z prac, dlatego bardzo Was Pan Custom (tak, to ja :D ) proszę i serdecznie zachęcam do kliknięcia „Lubię to!” - dziękuję awansem :-D


https://www.facebook.com/pancustomz


Wracając do tematu to jednak coś w te zimowe i zimne wieczory można przytuningować ;)

Najpierw miałem wyciągać deskę, ale zachęcony poczynaniami jednego z kolegów z forum postanowiłem ogarnąć tuning "online"
Obrazek
https://youtu.be/8XO9ZTzv8FA
https://youtu.be/0n9olrkaXsk

Deska pocięta, zegary wstawione, czeka mnie delikatne wykończenie, ale cieszę się, że wszystko działa bo były głosy, ze w 1.4 160 może nie działać :P :D więc standardowo, dla zainteresowanych kilka zdjęć z przeróbki:

Wiązka:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kodowanie:
Obrazek
Obrazek

Zanim potniemy deskę - teścik funkcjonalności ;)
Obrazek
https://youtu.be/1uX5NUIAloo

Szablonik (tu podziękowania koledze Kamilowi z innego forum, bardzo to przyśpieszyło pracę):
Obrazek

Demontaż:
Obrazek

Wyznaczenie osi deski:
Obrazek

Przymiarki:
Obrazek
Obrazek

Szablon przeniesiony na deskę:
Obrazek

Już nie było odwrotu :P - pierwsze cięcie:
Obrazek

No i mamy otwór (na zdjęciu jeszcze nie "wygładzony"):
Obrazek

Efekt finalny:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

STAY TUNED!
#PANCUSTOM

02.04.2020
Witam wszystkich po zimowym śnie! :)

Zamontowany został pakiet letni:
1. Zdjęte chlapacze
2. Zmienione dwie opony z pirelli Pzero 235/35/19 na Bridgestone 225/35/19 (teraz jest komplet takich samych)
3. Nowe oryginalnie dywaniki
4. Sprzątanko

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Jako bonus, taka wisienka na torcie, zmieniłem licznik z koloru na kolor 3D ze "zlotymi kroplami" - było trochę walki i tutaj ogromne podziękowania dla Łukasza Sobonia (1.6D) ktory ogarnał tematy przerobki licznika... zdjęcia zrobie później, bo jeszcze nie miałem czasu :P

Na gorze stary licznik w obudowie od golfa mk6 (licznik pochodził z mk6 gti), a na dole mój nowym piękny liczniczek :D
Obrazek
Obrazek

Nareszcie cyferblaty pasują do dodatkowych wskaźników na środku deski! (narazie zamiennik MOMAN, szukam ORI) :D
Obrazek

TYLE SZCZESCIA <3
Obrazek

A tak się prezentuje auto na chwilę obecną - przed zabiegami liftowania i uRline'niania
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

5. Rozochocony jakością przyciemnienia szyb w A4 poszedłem za ciosem i ogarnięte zostały przednie szyby w Scirocco
-jestem bardzo zadowolony, na A4 zdecydowałem się po tym jak właściciel zakładu zapewnił mnie, że nie będzie białych obwódek wokół napisów - czegoś co mnie zawsze irytowało i wstrzymywało przed przyciemnianiem szyb folią:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jest to 30%, przez czarny sufit i wnętrze szyby wyglądają na ciemne, ale w rzeczywistości jest bardzo dobrze!

6. Ruszył etap uRline'niania i liftowania, czyli pakiet:
- progi + listwy drzwiowe;
- zderzak przód Rline przedlift (Rline polift mi się zwyczajnie nie podoba, a Rki poliftowej nie będę z tego auta robil...);
- zderzak tylny Rline/R polift + dyfuzor R + wydech R (juz sobie czeka);
- tylna klapa polift (lotka jest juz na aucie);
Obrazek
Obrazek

Progi i listwy drzwiowe były nowe, więc nic ciekawego z nimi nie robiłem...

Co można powiedzieć o progach, nie można powiedzieć o przednim zderzaku
- wyciąłem otwory na spryskiwacze reflektorów (niby od spodu jest zaznaczone miejsce, ale nie jest to taka prosta sprawa)
Obrazek

- następnie, jako ze w przedlifcie nigdy nie bylo z przodu nawet parktronika, przeniosłem z poliftowego zderzaka (tak, kiedys mialem) pozycję otworków na zderzak przedliftowy i jako że w aucie będzie zamontowane PLA (i to 12 czujnikowe), obserwowalem auta, starajac sie dobrac gniazda z samochodu w ktorym jest podobna krzywizna zderzaka - boczne gniazda zorganizowałem sobie z Passata CC, tak to wyszło
Obrazek
Obrazek
Obrazek

- tylny zderzak to już raczej formalność - wycięcie dodatkowych dwóch otworków na boczne parki oraz otwór pod obudowę kamerki
Obrazek
Obrazek

- tylna klapa również - czysta, lakiernicza formalność - nuda, mniej nudno będzie przy podłączaniu zamka i

Tak to wyglądało wczoraj wieczorem, dzisiaj jadę na porównanie kolorów po wstępnych natryskach na blaszki
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


STAY TUNED!
#PANCUSTOM
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post18 maja 2020, 22:00

Projekt konkret.
A jakie masz kodowanie w B9 dla tego silnika ? Chodzi o wskazania suszarki

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Offline

PANCUSTOM

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 11 maja 2020, 18:37
  • Online: 1d 7h 17m 19s
  • Auto: VW Scirocco
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post19 maja 2020, 07:19

tberent pisze:Projekt konkret.
A jakie masz kodowanie w B9 dla tego silnika ? Chodzi o wskazania suszarki


Dzięki!
Wskazanie na pewno nie pokazuje samej suszarki tylko aktualne ciśnienie w układzie, nie przekodowywałem tego i szczerze to trochę mi się to wskazanie nie podoba (bardzo szybko wstaje) i na początku myślałem, ze działa to 0/1 ale z czasem zauważyłem ze da się osiągnąć różne wartości (w zależności od obciążenia). Temat na pewno wróci na tapetę ;)

Powoli kończymy powrót do przeszłości...
11.04.2020
Przyznam się bez bicia - minął rok jak mamy Szaroko i kompletnie zapomnieliśmy o tym jubileuszu. Na szczęście ostatnio coś tam pomodziłem ;) a skoro pomodziłem to tak jakbyśmy o jubileuszu nie zapomnieli :D

Tak się prezentuje Szaroko na chwilę obecną:
Obrazek
Obrazek

Tylko wytrawny znawca, albo zboczeniec (?) od razu wychwyci co się w aucie zmieniło, dla ułatwienia foteczka tego co zostało po zabiegu:
Obrazek

Z zamiarem wymiany wahaczy, zwrotnic, gwintu, pompy i hamulców nosiłem się od pewnego czasu, ale brakowało mi motywać do tego przedsięwzięcia. Ostatnio jednak sprzedałem swój stary ABS no i niejako mnie to "przymusiło", ale.... no własnie ale - zaczęło się:
- jak ABS to trzeba będzie odpowietrzać (przy zaciskach),
- jak trzeba będzie odpowietrzać, to i płyn wymienić (od nowości był ten sam),
- jak odpowietrzać, to może wrzucić zaciski i tarcze S3/R20 (żeby drugi raz tego nie robić)
- jak zaciski, to może i gwint (przy okazji),
- jak gwint, to może i wahacze (już będzie zrobione),
- jak to co wyżej to może i zwrotnice...

No logika żelazna - jak mam odkręcać wszystko na drobno od auta, to lepiej zdjąć całe podzespoły i potem budować sobie wszystko na nowo z ładniutkich klocuszków - odpada jedno rozbieranie, a poskładać i tak trzeba by było, a przecież WARTO ZOSTAĆ W GARAŻU :)

No i zostałem :thumbright:

1. Zaciski 345+310 po kompletnej renowacji (piaskowanie, lakierowanie), na przednie zaciski blaszki z wypalanym laserowo logo Rline;
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2. Blaszki Obrazek

3. Klocki Przednie Bosch, tylne Pagid/Hella, Płyn ATE, Przewody hamulcowe w stalowym oplocie, Gwint H&R + Bilstein, kute wahacze S3 8P z pełnymi gumami, kute zwrotnice S3 8P;
Obrazek

4. Efekt finalny
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Oczywiście nie obyło się bez urwanych śrub - chyba standard przy aluminiowych elementach zawieszenia - w sumie 3 sztuki (m14, m12 i m10) - w każdym razie po bitych 20stu godzinach pracy ciągiem - mogę powiedzieć że mamy SUKCES! :D
Obrazek

Na początku gwint był skręcony "na zero", ale potem podniosłem auto ok 20mm (regulacje rozkręcając około 25mm, czyli dobrze zrobiłem bo przynajmniej 5mm auto było za nisko - zawieszenie źle działało) - teraz jest megafajnie!

A tak było przed podniesieniem auta do góry:
Obrazek
Obrazek

Porównanie przed/po:
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

STAY TUNED!
#PANCUSTOM

-- 19 maja 2020, 07:19 --

PANCUSTOM pisze:
tberent pisze:Projekt konkret.
A jakie masz kodowanie w B9 dla tego silnika ? Chodzi o wskazania suszarki


Dzięki!
Wskazanie na pewno nie pokazuje samej suszarki tylko aktualne ciśnienie w układzie, nie przekodowywałem tego i szczerze to trochę mi się to wskazanie nie podoba (bardzo szybko wstaje) i na początku myślałem, ze działa to 0/1 ale z czasem zauważyłem ze da się osiągnąć różne wartości (w zależności od obciążenia, ale trzeba gazem operować bardzo delikatnie). Temat na pewno wróci na tapetę ;)

Powoli kończymy powrót do przeszłości...
11.04.2020
Przyznam się bez bicia - minął rok jak mamy Szaroko i kompletnie zapomnieliśmy o tym jubileuszu. Na szczęście ostatnio coś tam pomodziłem ;) a skoro pomodziłem to tak jakbyśmy o jubileuszu nie zapomnieli :D

Tak się prezentuje Szaroko na chwilę obecną:
Obrazek
Obrazek

Tylko wytrawny znawca, albo zboczeniec (?) od razu wychwyci co się w aucie zmieniło, dla ułatwienia foteczka tego co zostało po zabiegu:
Obrazek

Z zamiarem wymiany wahaczy, zwrotnic, gwintu, pompy i hamulców nosiłem się od pewnego czasu, ale brakowało mi motywać do tego przedsięwzięcia. Ostatnio jednak sprzedałem swój stary ABS no i niejako mnie to "przymusiło", ale.... no własnie ale - zaczęło się:
- jak ABS to trzeba będzie odpowietrzać (przy zaciskach),
- jak trzeba będzie odpowietrzać, to i płyn wymienić (od nowości był ten sam),
- jak odpowietrzać, to może wrzucić zaciski i tarcze S3/R20 (żeby drugi raz tego nie robić)
- jak zaciski, to może i gwint (przy okazji),
- jak gwint, to może i wahacze (już będzie zrobione),
- jak to co wyżej to może i zwrotnice...

No logika żelazna - jak mam odkręcać wszystko na drobno od auta, to lepiej zdjąć całe podzespoły i potem budować sobie wszystko na nowo z ładniutkich klocuszków - odpada jedno rozbieranie, a poskładać i tak trzeba by było, a przecież WARTO ZOSTAĆ W GARAŻU :)

No i zostałem :thumbright:

1. Zaciski 345+310 po kompletnej renowacji (piaskowanie, lakierowanie), na przednie zaciski blaszki z wypalanym laserowo logo Rline;
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2. Blaszki Obrazek

3. Klocki Przednie Bosch, tylne Pagid/Hella, Płyn ATE, Przewody hamulcowe w stalowym oplocie, Gwint H&R + Bilstein, kute wahacze S3 8P z pełnymi gumami, kute zwrotnice S3 8P;
Obrazek

4. Efekt finalny
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Oczywiście nie obyło się bez urwanych śrub - chyba standard przy aluminiowych elementach zawieszenia - w sumie 3 sztuki (m14, m12 i m10) - w każdym razie po bitych 20stu godzinach pracy ciągiem - mogę powiedzieć że mamy SUKCES! :D
Obrazek

Na początku gwint był skręcony "na zero", ale potem podniosłem auto ok 20mm (regulacje rozkręcając około 25mm, czyli dobrze zrobiłem bo przynajmniej 5mm auto było za nisko - zawieszenie źle działało) - teraz jest megafajnie!

A tak było przed podniesieniem auta do góry:
Obrazek
Obrazek

Porównanie przed/po:
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

STAY TUNED!
#PANCUSTOM
Offline
Awatar użytkownika

Diesel

Aktywny

  • Posty: 143
  • Rejestracja: 05 sty 2019, 17:24
  • Online: 8d 8h 59m 28s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI CFFB+ 129kW
  • Lokalizacja: Legnica

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post19 maja 2020, 17:21

Jest grubo!

Nie chcę podpuszczać, ale ta tarcza hamulcowa jest prawie niewidoczna przy tak dużej feldze... :-D
Offline

PANCUSTOM

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 11 maja 2020, 18:37
  • Online: 1d 7h 17m 19s
  • Auto: VW Scirocco
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post20 maja 2020, 08:10

Diesel pisze:Jest grubo!

Dzieki, ale jeszcze nie aż tak grubo, żeby nie mogło być grubiej! :D

Diesel pisze:Nie chcę podpuszczać, ale ta tarcza hamulcowa jest prawie niewidoczna przy tak dużej feldze... :-D


Jeszcze nie dotarta tarcza była :P a tak btw to zmiana hamulców w tym aucie to zbieg wyjątkowych okoliczności - nie planowałem tego robić (nie planowałem też robić cokolwiek z tym autem XD ).


Powoli lądujemy :lokej:

22.04.2020
Zaczyna być widać "Swiatełko w tunelu" :)

Po montażu zawieszenia należało pojechać na ustawienie geometrii:
Obrazek

Naturalne jest, że montaż gwintu powoduje, że nie wszystkie wartości są w normach fabrycznych (np. kat wyprzedzenia zwrotnicy po obniżeniu większym niż przewiduje norma nigdy nie będzie w tej normie) - ale oczywiście to na co mieliśmy wpływ jest ustawione "legancko"
Obrazek

Potem przyszedł czas na polerkę maski, jaki był tego powód - na pewno nie była to zwykła eksploatacja, ale pozwolcie że to pominę XD
Obrazek
Obrazek

Odebrałem graty od lakiernika i powoli, ale bezustannie przemy do przodu! :D
Na pierwszy ogień (mimo, że montowany będzie na samym końcu i dosłownie i w przenośni) zmontowałem sobie tylny zderzak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A na drugi ogień jednego popołudnia zamontowałem lewy próg, a drugiego prawy próg, poniżej efekty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Porównanie przed/po:
Obrazek
Obrazek


Zarówno progi jak i listwy drzwiowe są nowe, listwy oryginalne, progi made in tajwan - przyznaję się bez bicia. Myślę, że wyszło elegancko - troszkę detali na tą okoliczność:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przedni zderzak, spryskiwacze, czujniki PLA i wiązki, które muszę sobie "przyrzeźbić"
Obrazek

A tutaj delikatny teaser przo-dziku:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wiązki, które niebawem będą zamontowane w samochodzie (wyciągnięte z wiązki ze skody 3.6):
Obrazek

- wiązka pompki spryskiwaczy reflektorów
- wiązka czujnika poziomu płynu;
- wiązka grzanych spryskiwaczy przedniej szyby
Obrazek

- wiązka xenonu (tak, będzie autopoziomowanie);
Obrazek

- wiązka blind assist;
Obrazek
Obrazek

- wiązka PLA 2.0
Obrazek

Muszę wyszarpać jeszcze wiązkę grzania foteli i dynaudio - mam już dawce (to ten sam, który będzie do przekładki Scirotini).

Przyszly lampeczki ostrzegawcze w lusterka do lane-assist od naszych chinskich przyjaciół:
Obrazek
(sasasasasa)
Obrazek

Podsumowując - mi się podoba coraz bardziej, właścicielce chyba też :D
Obrazek

STAY TUNED!
#PANCUSTOM
Offline
Awatar użytkownika

bzykofm

Aktywny

  • Posty: 128
  • Rejestracja: 21 mar 2019, 15:28
  • Online: 8d 13h 18m 22s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Seat Leon 1P lift
  • Silnik: 1.9 TDI BLS 195.374
  • Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post20 maja 2020, 11:36

Świetna robota, cacuszko niezłe =D>
A jaki masz zbiornik płynu spryskiwaczy? Może się mylę, ale na zdjęciu wyglądał na ten mniejszy. Jak zakładałem spryski do swojego to wymieniałem zbiornik na większy(bodajże z 3 na 5l). Czujnik poziomu płynu masz czy też dorzucasz?
Z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy :D
Offline
Awatar użytkownika

karol57

Stały Bywalec

  • Posty: 475
  • Rejestracja: 25 maja 2013, 05:39
  • Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
  • Online: 60d 12h 8m 18s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 7.5 Highline
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150 KM
  • Lokalizacja: Gdańsk

Re: VW Scirocco 1.4 CAVD 2009 - Szaroko project by PANCUSTOM

Post20 maja 2020, 11:55

Piękna robota!!! :lokej:
Następna

Wróć do inne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość