Dzisiaj jest 28 mar 2024, 19:13


Zmiana siły wspomagania układu kierowniczego

Analiza logów, opis błędów, kodowanie sterowników ...

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Analiza logów statycznych i dynamicznych, wyjaśnienie błędów, interfejsy diagnostyczne, kodowanie i adaptacja i inne tematy związane z diagnostyką komputerową oraz programowaniem sterowników.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

misiek1680

Sympatyk

  • Posty: 60
  • Rejestracja: 18 lis 2012, 19:31
  • Online: 2d 9h 27m 28s
  • Auto: golf 6
  • Silnik: 1.4tsi 122km
  • Lokalizacja: Poznan

Zmiana siły wspomagania układu kierowniczego

Post22 mar 2014, 19:33

Czy ktoś z was już bawił się w zmiane kodowania tego układu by wspomaganie było jeszcze mocniejsze w trybie parkingowym?Jest opcja zmiany takiego kodowania :

Niektóre modele aut grupy VW posiadają możliwość ustawienia siły wspomagania poprzez odpowiednie kodowanie:

[44] - steering assist
[07] - recode
Pojawi nam się okienko z aktualnym kodowaniem sterownika, zmieniamy cyfrę oznaczoną jako "x" w zakresie od 1-9
Przykładowe Kodowanie: 00140
Gdzie Zmieniamy: 001x0
2 = GTI
3 = Comfort
6 = Handicapped (very light)
00110 - Normalna siła wspomagania dla ciężkich wozów
00130 - Komfortowa wyższa siła wspomagania przy małych prędkościach dla ciężkich wozów
00140 - Normalna siła wspomagania dla lekkich wozów
00150 - Komfortowa wyższa siła wspomagania przy małych prędkościach dla lekkich wozów
00160 - Handicap - najwyższa siła wspomagania.
Ukończyć kodowanie funkcją [06].
Offline

mroffa

Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 03 sty 2014, 22:55
  • Online: 1d 18h 33m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Lokalizacja: Slask

Re: Zmiana siły wspomagania układu kierowniczego

Post10 gru 2014, 20:43

Przerabiałem ten temat i wszystko zależy od zastosowanego rodzaju przekładni nowsze generacje nie mają możliwości regulacji siły wspomagania softem, a zapewne dlatego, że siła wspomagania w nowszych systemach jest regulowana automatycznie w stosunku do prędkości pojazdu.
W których sterownikach się da opisane jest na stronie:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_%281K%29_Steering_Assist#Channel_001:_Characteristic_Curve
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 559
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 14m 7s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Zmiana siły wspomagania układu kierowniczego

Post11 gru 2014, 06:57

mroffa pisze:Przerabiałem ten temat i wszystko zależy od zastosowanego rodzaju przekładni nowsze generacje nie mają możliwości regulacji siły wspomagania softem, a zapewne dlatego, że siła wspomagania w nowszych systemach jest regulowana automatycznie w stosunku do prędkości pojazdu.
W których sterownikach się da opisane jest na stronie:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_%281K%29_Steering_Assist#Channel_001:_Characteristic_Curve

Czyli jak załaduje 800kg na pake w Caddy to na parkingu moge się zaj***** kręcąc kierą jak w Star 200 czy ŻUK?
8-)
Stare maglownice 1k1/1K0 w zaleznosci od SW mozna bylo kodować sobie siłę wspomagania, w nowsze magle 1K0 / 5N1 wgrywana jest charakterystyka wspomagania w zaleznosici o przeznaczenia (auto typu GTI, MPV itp )
Polecam przesledzic forum Octavii gdzie temat jest dość dobrze opisany
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 25m 28s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Zmiana siły wspomagania układu kierowniczego

Post11 gru 2014, 09:30

maartinj pisze:Czyli jak załaduje 800kg na pake w Caddy to na parkingu moge się zaj***** kręcąc kierą jak w Star 200 czy ŻUK?
8-)

Jak załadujesz Caddy'emu 800 kg to podejrzewam, że nawet chłopak nie zipnie. Bez mocnego melexa się nie obejdzie :D, zresztą co to za zestaw patyków masz że aż 800kg ważą :tongue: ;)

maartinj pisze:Polecam przesledzic forum Octavii gdzie temat jest dość dobrze opisany

Jak znasz i wiesz gdzie jest ciekawy opis to podziel się linkiem :food:
My TSI
Offline

mroffa

Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 03 sty 2014, 22:55
  • Online: 1d 18h 33m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Lokalizacja: Slask

Re: Zmiana siły wspomagania układu kierowniczego

Post11 gru 2014, 15:39

kakaruto pisze:
maartinj pisze:Polecam przesledzic forum Octavii gdzie temat jest dość dobrze opisany

Jak znasz i wiesz gdzie jest ciekawy opis to podziel się linkiem :food:


Też byłbym zainteresowany linkiem do opisu, bo te które udało mi się znaleźć potwierdzały moje słowa z wcześniejszego postu
Offline

Enriquez

Gadatliwy

  • Posty: 244
  • Rejestracja: 22 mar 2013, 11:08
  • Online: 16d 3h 25m 13s
  • Pochwały: 4
  • Auto: Superb III
  • Silnik: CHHB 2.0 TSI 220KM
  • Lokalizacja: Lodz

Re: Zmiana siły wspomagania układu kierowniczego

Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Zmiana siły wspomagania układu kierowniczego

Post20 mar 2016, 14:33

Bardzo ciekawy temat.
Korzystając z dostępnych info wykorzystałem program ODIS Engineering i zmieniłem oprogramowanie sterownika wspomagania 44 na najnowszy soft 3501 (do wersji 1K0909144R) oraz wgrałem charakterystykę wspomagania z AUDI TT-RS (plik flash v074N2398J0_Lenkung_Reibung.sgo).
Siła wspomagania na postoju oraz przy niewielkiej prędkości jest dużo wyższa niż standardowo i maleje wraz z prędkością. Bardzo fajne odczucia.

Przydatne linki:

https://www.drive2.ru/l/4842693/

Potrzebna głowica VAS5054A do programu ODIS:

np.: http://www.aliexpress.com/item/2013-New ... 1831937b1a

Tu można znaleźć oprogramowanie wraz z bazą plików flash:

http://mhhauto.com/Thread-VAS-PC-Odis-S ... es-English
Użyłem ODIS Engineering 5.0.14

Po paru godzinach zabawy zmieniłem również oprogramowanie pompy ABS do nowszej wersji BJ z softem 121 oraz wgrałem nowe oprogramowanie do MDI i sterownika DCC.
Offline
Awatar użytkownika

Ramzes1410

Sympatyk

  • Posty: 51
  • Rejestracja: 09 paź 2014, 23:03
  • Online: 6d 23h 45m 18s
  • Pochwały: 1
  • Auto: GOLF 6 GTD
  • Silnik: 2.0 TDI CFGB
  • Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Zmiana siły wspomagania układu kierowniczego

Post11 gru 2020, 00:34

Witam, Czy ktoś z Kolegów flashował maglownice VCP ori ?
Offline

poaa1hd

Nieśmiały

  • Posty: 36
  • Rejestracja: 10 maja 2018, 20:22
  • Online: 2d 23h 2m 27s
  • Auto: Touran
  • Silnik: BLS
  • Lokalizacja: Haugesund

Re: Zmiana siły wspomagania układu kierowniczego

Post28 lut 2021, 17:25

Ramzes1410 pisze:Witam, Czy ktoś z Kolegów flashował maglownice VCP ori ?


Troche juz minęło ale może jeszcze nie znalazłeś odpowiedzi. Ja wczoraj sobie zmieniłem magiel na 5N1909144R i podniosłem go do "S" właśnie używając VCP. Wszystko bez problemu wiec jak sa jakieś pytania to zapraszam
Offline

Bitmen

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 22 lis 2021, 05:33
  • Online: 1h 14m
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 Mpi
  • Lokalizacja: Śląsk

Re: Zmiana siły wspomagania układu kierowniczego

Post22 lis 2021, 10:25

Witam
Panowie pomocy zrobiłem wczoraj aktualizacje swojego wspomagania , wszystko poszło ok , zrobiona adaptacja czujnika skrętu kiera zgasła wspomaganie jest super lecz została sama kontrolka ASR , zaznaczam że ABS też nie świeci , w sterowniku absu w blokach nie widać żeby czujnik skrętu pracował i generuje właśnie takie błędy , jak to obejść jeszcze , czy coś trzeba jeszcze zaadoptować ?
Offline

marioti

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 18 paź 2022, 20:49
  • Online: 12h 29m 36s

Re: Zmiana siły wspomagania układu kierowniczego

Post10 lis 2022, 13:39

odkopię temat.
Ktoś wie jak zrobić zmianę softu przez chińskie VCP? Tzn. problem jest tego typu, że zmieniałem już u siebie poprzez VCP wykorzystując procedurę:

Procedury CAN > Apps > Programowanie charakterystyki wspomagania kierownicy w autach PQ35 >

No ale tam mam do wyboru tylko charakterystyki, które są gdzieś zaszyte w plikach programu. W folderze VCP nie znalazłem podfolderu z którego by korzystał VCP. A zatem nie mogę sobie do tej listy dodać swojego pliku z charakterystyką **.sgo.
Ogólnie chciałem sobie zapodać od Audi TT RS, (KL 239), ale jak wybieram tą nazwę w chińskim klonie to mi przerabia na KL237 Czyli Audi TT S

Przy wyborze pliku już w będąc w procedurze, nie ma żadnej opcji typu "otwórz z "lokalizacji" itp.. podobno to się pojawiło w jakiejś tam aktualizacji VCP, której ryżowy klon nigdy nie dostanie.

Pytanie jest zatem, czy wchodząc bezpośrednio w sterownik 44, mogę wejść we flashowanie i tam zapodać mu plik z charakterystyką? Czy jedyną opcją jest wykorzystywanie ww. procedury CAN?

Wróć do Diagnostyka i kodowanie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości