Regulamin forumXenony, halogeny, kierunkowskazy, lampki obrysowe, lampy przednie, tylne, światła stop, żarówki wew. i zew.. itp. świecące elementy.
Pamiętaj:
Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
s@p pisze:Z racji tego, że planuję doposażyć auto w halogeny, mam kilka pytań. Przeanalizowałem zamknięty post pt. "Montaż oryg. halogenów golf 1.4 80 KM"
Witam, mam pytanie przy okazji, zamierzam też doposażyć mojego mk6 w halogeny, powoli kompletuje potrzebne elementy, jednak czy mój BCM 1K0937084B je obsłuży??????
Ok, a powiedz mi jeszcze który najlepiej zakupić, mam zamiar wrzucić w halogeny ledy i wykorzystać je jako dzienne, chyba tak pisałeś w którymś wątku, albo może masz swój którego chcesz się pozbyć, bo też czytałem, że zmieniałes BCM????
Najlepiej zakupić jak najbardziej "przyszłościowy", który zapewni najwięcej możliwości rozbudowy. Jeżeli oczywiście masz ochotę na modzenie. Mam bardzo dobry 087P kupiony w ASO. Obsługuje bixenony i dzienne LED. Pisz na PW.
... może będzie to banalne pytanie ale orientujesz się seba gdzie jest zabudowany BCM? Może przy okazji tej modyfikacji zamieniłbym go bo mam najnowszy z końcówka AL ponieważ szykuje się tez do podłączenia halogenów (mam oryginalna wiązkę). Mam nadzieje ze nie jest to jakaś skomplikowana operacji oprócz oczywiście kodowania. Tutaj poproszę o pomoc Arka mieszkam koło Wrocławia wiec może pomoże
Połączę tutaj koledzy dwa tematy w jednym jako, że jedno z drugim jest ściśle powiązane.
Tak jak już było wcześniej powiedziane aby zamontować halogeny w aucie które nie było w nie wyposażone fabrycznie trzeba wymienić BCM. Operacja ta zresztą pozwoli nam na szereg innych modyfikacji w przyszłości... wiem wiem w sumie to pewnie większość już o tym wie
Podaję link jak krok po kroku zdjąć osłonę pod kierownica za która również znajduje się BCM:
Ja kupiłem taki BCM na Ebay-u:
Zauważyłem ostatnio również po zdjęciu płyty pod silnikiem, że nad halogenem po stronie kierowcy pod akumulatorem biegnie spora rurka plastikowa (która jest zaślepiona tylko plastikowym korkiem i tasmą) stąd prośba do Kolegów którzy mają fabrycznie zamontowane halogeny do zrobienia zdjęcia jak rozprowadzona jest wiązka w oryginale. Postaram się zdjąć akumulator to zrobię mały edit żeby potwierdzić czy można pościć tamtędy ten kabel.
Ja zakupiłem oryginalną wiązkę:
która jest właśnie tak przygotowana, że pierwsza wtyczka powinna być podłączona po lewej stronie a potem po za/po przedniej belce można było by poprowadzić kabel do halogena po prawej stronie.
Teraz prośba do kolegów o podpowiedź jak to podłączyć (jaki bezpiecznik zastosować) do skrzynki z bezpiecznikami:
na zdjęciu widać również krótki kabelek z końcówkami w które wpina się w piny tu również prośba o podpowiedź gdzie to podłączyć (zgaduje, że jedna końcówkę wpina się do kostki włącznika ponieważ jest tam tam jeszcze jedno wolne miejsce bodajże 6 a drugą do BCM ale to tylko moje zgadywanie dlatego poproszę doświadczonych kolegów po tym modzie o podpowiedź.
Edit: Wyedytowałem linki zdjęć i youtube aby było widać na forum. Arek_VI
Wiązkę i kabelek wyzwalający należy wpiąć: - kabel od prawej lampy do bordnetza wtyczka koloru brązowego pin25 - kabel od lewej lampy do bordnetza wtyczka koloru czarnego pin25 - kabel wyzwalający z jednej strony pod wtyczkę włącznika w wolne miejsce a z 2 strony do bordnetza we wtyczkę koloru czarnego pin21 no i oczywiście masę należy przykręcić za przednią lewą lampą...
A napisz jeszcze czy orientujesz się jak w oryginale biegnie wiązka? Tak jak pisałem wyżej ostatnio jak zdejmowałem płytę pod silnikiem to zauważyłem tam plastikową rurkę zaślepioną korkiem i taśmą biegnącą pod akumulatorem w kierunku komory silnika. Myślisz, że tamtędy idzie wiązka w oryginale?
Dzięki wielkie za szybką i rzeczową odpowiedź i myślę, że dla przyszłych mederów temat będzie wyczerpany
rafaello20 pisze:Wiązkę i kabelek wyzwalający należy wpiąć:
- kabel wyzwalający z jednej strony pod wtyczkę włącznika w wolne miejsce a z 2 strony do bordnetza we wtyczkę koloru czarnego pin21
To wolne miejsce powinno być pinem 5 we wtyczce 10-pinowej przełącznika świateł.
...dzięki za uzupełnienie
-- 19 paź 2013, 21:35 --
gnabas pisze:No i luksus tak więc myślę, że mamy już jasność.
A napisz jeszcze czy orientujesz się jak w oryginale biegnie wiązka? Tak jak pisałem wyżej ostatnio jak zdejmowałem płytę pod silnikiem to zauważyłem tam plastikową rurkę zaślepioną korkiem i taśmą biegnącą pod akumulatorem w kierunku komory silnika. Myślisz, że tamtędy idzie wiązka w oryginale?
Dzięki wielkie za szybką i rzeczową odpowiedź i myślę, że dla przyszłych mederów temat będzie wyczerpany
Pozostaje kodowanie i radość z nowego moda
Jak biegnie wiązka w oryginale to nie wiem, też jestem na podobnym etapie, zgromadziłem części, wiązkę mam wciągniętą, ale leży sobie schowana w komorze silnika. W zasadzie to uprzedziłeś mnie wątkiem bo zamierzałem poprosić Arka_VI o wskazówkę jak ją podciągnąć do wnętrza.
Ja pociągnąłem tak jak mi pasowało. Uważam, że to drobiazg i jak zrobicie - tak będzie OK. Za BCM w przegrodzie komory silnika są specjalne gumowe przepusty ( po wyjęciu akumulatora widać je) - tam można zrobić otwór i przeprowadzić przewody w okolice akumulatora - stamtąd jak komu wygodniej. Ja doczepiłem się do istniejących wiązek a dalej do halogenów w zderzakach.
Witam.Podłączyłem halogeny pod piny 25 czarną i brązową,poprowadziłem kabelek z włącznika do brondeza do piniu 21czarnej kostki i nic halogeny nie świecą,aktywacja też jest zrobiona.Moduł jest o takim nr.z końcówką 84.Jeśli wiecie co może być przyczyną,że nie świecą to pomóżcie😞
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2014, 16:41 przez Romek76, łącznie zmieniany 1 raz