Czy ktoś ma z wymiarowany otwór od haka, albo mógłby to zrobić ? Chodzi o ten orginalny otwór w zderzaku wraz z zaślepką, pytam bo nie chcę wyciąć za dużej dziury.
-- 13 cze 2022, 20:40 --
fazer pisze:WITAM
CO trzeba jeszcze kodować oprócz gateway ? Bo po podłaczeniu przyczepy i wbiciu wstecznego dalej działają czujniki i nie ma ikony auta z przyczepą w radiu RCD 510 ?
1. W przypadku pojazdów z datą produkcji do tygodnia kalendarzowego 22/07 i zastosowaniu gniazda przyłączeniowego przyczepy od numeru części 300001506558/1K0 907 383 E lub wyższego, należy wykonać nowy flash sterownika bramki (gateway) - J533 w następujący sposób:
Uruchom wspomagane wyszukiwanie błędów za pomocą testu systemów pojazdu
Wybór funkcji podzespołu
• Karoseria o Karoseria - prace montażowe
Identyfikacja przyczepy
• Funkcje o Wymiana sterownika identyfikacji przyczepy Wybór kodu kraju
• dalej należy postępować zgodnie ze wskazówkami w menu
2. Wszystkie modele: aby umożliwić rozszerzenie funkcji haka holowniczego, należy bramkę pojazdu (gateway) zakodować za pomocą testera serwisowego w następujący sposób: • Słowo adresowe „19“ Interfejs diagnostyczny magistrali danych. o Wybierz funkcję 007, kodowanie (Opcja $1A) „Odczyt/zapis długiego kodowania“.
Wybierz słowo adresowe „69“ Funkcja przyczepy.
• Zmień na „Zakodowano“. o Kontynuuj kodowanie zgodnie z menu.
Zakończ funkcję „06“ Wyświetlanie.
3. Passat, Octavia, Leon: w pojazdach wyposażonych w system wspomagania parkowania firmy VW należy za pomocą testera serwisowego zakodować rozszerzenie funkcji haka holowniczego w następujący sposób:
• Słowo adresowe „76“ Wspomaganie parkowania. o Wybierz funkcję „07“ Kodowanie sterownika.
Zmień wartość 5. miejsca dziesiętnego (licząc od prawej) z „0“ na „1“ (XX1XXXX).
• Zakończ funkcję „06“ Wyświetlanie.
4. Golf, Golf Plus, Jetta, Touran: w pojazdach wyposażonych w system wspomagania parkowania firmy VW należy dopasować wartość offsetu SWP:
• Słowo adresowe 76 (wspomaganie parkowania) o Dopasowanie
Kanał 2
- 0 – 30 cm (wartość orientacyjna: 11 cm)
5. W przypadku pojazdów od roku modelu 2008, wyposażonych w system wspomagania parkowania II lub system Park Assist, należy zakodować sterownik za pomocą testera VAS w ramach funkcji diagnozy własnej:
• Słowo adresowe 10 (wspomaganie parkowania wzgl. system Park Assist) o 08 Kodowanie (Opcja $22)
Zmiana wartości kodu: Byte 0 wzór bitu xxxxxxx1 (x: wpisać istniejące wartości w pole wprowadzania danych). W tym celu włączyć tryb wprowadzania danych [BIN].
6. W przypadku pojazdów od roku modelu 2010, wyposażonych w system wspomagania parkowania II lub system Park Assist, należy zakodować sterownik za pomocą testera VAS w ramach funkcji diagnozy własnej:
• Słowo adresowe 10 (wspomaganie parkowania wzgl. system Park Assist) o 009 Kodowanie
Master
• 009 02 Kodowanie o Trailer -> wymiennych Anhägevorrichtung
7. Golf V, Golf Plus, Jetta, Touran, Tiguan, Octavia, Leon, Superb: w pojazdach od daty produkcji 06.06.2005, wyposażonych fabrycznie w sterownik kompatybilny z systemem stabilizacji pojazdu z przyczepą, funkcja ta musi zostać koniecznie uaktywniona.
W tym celu należy dopasować ustawienia sterownika systemu ABS J104 za pomocą funkcji wspomaganego wyszukiwania błędów w następujący sposób:
• Wspomagane wyszukiwanie błędów o Wybrać system pojazdu
> Dalej (test systemów pojazdu)
• > Dalej
• Za pomocą „Przejdź“ wejdź do „Wyboru funkcji podzespołu“ o Podwozie
Układ hamulcowy
• 01 - Systemy autodiagnostyczne o System ABS
Funkcje
• Dopasowanie J104 ze stabilizacją pojazdu z przyczepą o dalej należy postępować zgodnie ze wskazówkami w menu.
Jeżeli menu sterownika nie posiada takiej możliwości dopasowania, to zabudowany sterownik nie jest kompatybilny z systemem stabilizacji pojazdu z przyczepą lub automatycznie.
8. W różnych pojazdach począwszy od roku modelu 2009 można sprawdzić skuteczność automatycznej aktywacji systemu stabilizacji pojazdu z przyczepą przy podłączonym haku holowniczym w następujący sposób:
- Diagnoza własna pojazdu o 03 Elektronika układu hamulcowego 011 Wartości pomiarowe
• Wprowadzić „10“ oraz „Q“ o Przyczepa Tak
9. Tylko Touran: w celu zapewnienia wyłączania tylnego światła przeciwmgielnego pojazdu przy jeździe z przyczepą należy w razie potrzeby zakodować główny zespół elektryczny pojazdu w następujący sposób:
• Wybierz system pojazdu: 09 Elektronicznie sterowany główny zespół elektryczny
o Identyfikacja: Dalej
Wybierz funkcję diagnozy: 007 - Kodowanie (Opcja 1A)
• Wybierz system pojazdu: Sterownik napięcia głównego Kodowanie długie
o Zmiana wartości kodu: Byte 8 wzór bitu x1xxxxxx (x: wpisać istniejące wartości w pole wprowadzania danych). W tym celu włączyć tryb wprowadzania danych [BIN].
10. 10. – 14. Tylko Passat B6 do roku modelu 2007 włącznie:
11. Wyłącz zapłon, wyjmij kluczyk ze stacyjki, odczekaj 1 minutę, włącz zapłon.
12. Aby uaktywnić układ stabilizacji pojazdu z przyczepą, należy na nowo zakodować sterownik elektroniki układu hamulcowego:
- Diagnoza własna pojazdu o 03 Elektronika układu hamulcowego o Odczytaj aktualny kod liczbowy elektroniki układu hamulcowego i zapisz na dostarczonej białej naklejce
07 Kodowanie sterownika
• nowy kod = dotychczasowy kod + 16384
• Nowy kod również zapisz na dostarczonej białej naklejce 03 Diagnoza członów nastawczych
• Naciśnij „Dalej“, ⇒ zasterowane zostają światła stopu w pojeździe
• Przerwij diagnozę członów nastawczych
- Naklej naklejkę z kodami liczbowymi na zeszyt „1.1 Plan serwisu“ w rozdziale "Inne uwagi warsztatu".
13. Wyłącz zapłon, wyjmij kluczyk ze stacyjki, odczekaj 1 minutę, włącz zapłon.
14. Skontroluj/zmień kodowanie hamulca postojowego za pomocą sterownika - Diagnoza własna pojazdu o 53 Hamulec postojowy
Pojazdy bez funkcji AutoHold: kod 11
Pojazdy z funkcją AutoHold: kod 12
• 07 Kodowanie sterownika o Wprowadź kod liczbowy odpowiednio do wyposażenia pojazdu (z/bez funkcji AutoHold).
15. Po zakodowaniu należy lub zamiast za pomocą aplikacji do zarządzania wersjami oprogramowania sporządzić w systemie zapasową dokumentację pojazdu w następujący sposób!
Uruchom wspomagane wyszukiwanie błędów za pomocą testu systemów pojazdu Wybór funkcji podzespołu
• Aplikacja do zarządzania wersjami oprogramowania o Wybór doposażenia/zmiany wyposażenia
W programie testowania kodu wymagane działania (w razie potrzeby zwrócić się do specjalisty VW)
16. Wszystkie modele: na zakończenie należy, podobnie jak na początku, przeprowadzić test systemu za pomocą funkcji „Wspomagane wyszukiwanie błędów“ i skasować ewentualne kody błędów.
Znalazłem jeszcze to:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... itting_(1K)