Dzisiaj jest 28 mar 2024, 14:27


Montaż haka

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Podłokietnik, kierownica, uszczelki drzwi, szyby, lakier, listwy boczne, lusterka, pasy bezpieczeństwa, siedzenia, fotele, kanapy, gałka zmiany biegów, bagażnik, siłowniki i teleskopy, roleta bagażnika, zamki, pokrętła, regulacje, wycieraczki, podsufitki, elementy karoserii, zderzaki, błotniki, liczniki, poduszki powietrzne, deska rozdzielcza i inne elementy wyposażenia wewnętrznego i nadwozia.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

fazer

Sympatyk

  • Posty: 93
  • Rejestracja: 31 mar 2018, 15:54
  • Online: 10d 17h 6m 28s
  • Auto: VW GOLF 6
  • Silnik: 1.4 TSI CAXA
  • Lokalizacja: Białystok

Re: Montaż haka

Post18 lut 2021, 09:54

WITAM
Może ktoś podać numery części , belki ,haka i blachy sterownika haka pasujące do golfa 6 HB.
Bo z tego co wyczytałem nie każda belka pasuje do HB .
Pozdrawiam
Offline

piotr64

Aktywny

  • Posty: 173
  • Rejestracja: 30 gru 2019, 11:42
  • Online: 12d 5h 58m 26s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf VI TEAM
  • Silnik: 1.4 16V
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Montaż haka

Post19 lut 2021, 10:46

5k0803881a belka , 1k0907383f,g,h sterownik na Allegro ori zestaw z instalacją wewnętrzną uchwytem i spoilerem całość kupić i montować tak ja zrobiłem i jest jak z fabryki
Offline

karoll`

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 29 gru 2021, 00:30
  • Online: 1d 2h 38m 25s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 CFHC
  • Lokalizacja: Gdynia

Re: Montaż haka

Post24 maja 2022, 15:54

fazer pisze:witam
https://zapodaj.net/639630e308c20.jpg.html
Jak chcesz całość w pdf to podaj e-mail na pw
pozdrawiam



Witam, czy jest jeszcze aktualne wysłanie schematów?
Offline

fazer

Sympatyk

  • Posty: 93
  • Rejestracja: 31 mar 2018, 15:54
  • Online: 10d 17h 6m 28s
  • Auto: VW GOLF 6
  • Silnik: 1.4 TSI CAXA
  • Lokalizacja: Białystok

Re: Montaż haka

Post24 maja 2022, 16:38

karoll` pisze:
fazer pisze:witam
https://zapodaj.net/639630e308c20.jpg.html
Jak chcesz całość w pdf to podaj e-mail na pw
pozdrawiam



Witam, czy jest jeszcze aktualne wysłanie schematów?

Witam podaj e-mail na pw to podeślę

pozdrawiam
Offline

fazer

Sympatyk

  • Posty: 93
  • Rejestracja: 31 mar 2018, 15:54
  • Online: 10d 17h 6m 28s
  • Auto: VW GOLF 6
  • Silnik: 1.4 TSI CAXA
  • Lokalizacja: Białystok

Re: Montaż haka

Post12 cze 2022, 05:48

WITAM
CO trzeba jeszcze kodować oprócz gateway ? Bo po podłaczeniu przyczepy i wbiciu wstecznego dalej działają czujniki i nie ma ikony auta z przyczepą w radiu RCD 510 ?
Offline

karoll`

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 29 gru 2021, 00:30
  • Online: 1d 2h 38m 25s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 CFHC
  • Lokalizacja: Gdynia

Re: Montaż haka

Post13 cze 2022, 20:25

Czy ktoś ma z wymiarowany otwór od haka, albo mógłby to zrobić ? Chodzi o ten orginalny otwór w zderzaku wraz z zaślepką, pytam bo nie chcę wyciąć za dużej dziury.

-- 13 cze 2022, 20:40 --

fazer pisze:WITAM
CO trzeba jeszcze kodować oprócz gateway ? Bo po podłaczeniu przyczepy i wbiciu wstecznego dalej działają czujniki i nie ma ikony auta z przyczepą w radiu RCD 510 ?



1. W przypadku pojazdów z datą produkcji do tygodnia kalendarzowego 22/07 i zastosowaniu gniazda przyłączeniowego przyczepy od numeru części 300001506558/1K0 907 383 E lub wyższego, należy wykonać nowy flash sterownika bramki (gateway) - J533 w następujący sposób:
Uruchom wspomagane wyszukiwanie błędów za pomocą testu systemów pojazdu
Wybór funkcji podzespołu
• Karoseria o Karoseria - prace montażowe
 Identyfikacja przyczepy
• Funkcje o Wymiana sterownika identyfikacji przyczepy  Wybór kodu kraju
• dalej należy postępować zgodnie ze wskazówkami w menu
2. Wszystkie modele: aby umożliwić rozszerzenie funkcji haka holowniczego, należy bramkę pojazdu (gateway) zakodować za pomocą testera serwisowego w następujący sposób: • Słowo adresowe „19“ Interfejs diagnostyczny magistrali danych. o Wybierz funkcję 007, kodowanie (Opcja $1A) „Odczyt/zapis długiego kodowania“.
 Wybierz słowo adresowe „69“ Funkcja przyczepy.
• Zmień na „Zakodowano“. o Kontynuuj kodowanie zgodnie z menu.
 Zakończ funkcję „06“ Wyświetlanie.
3. Passat, Octavia, Leon: w pojazdach wyposażonych w system wspomagania parkowania firmy VW należy za pomocą testera serwisowego zakodować rozszerzenie funkcji haka holowniczego w następujący sposób:
• Słowo adresowe „76“ Wspomaganie parkowania. o Wybierz funkcję „07“ Kodowanie sterownika.
 Zmień wartość 5. miejsca dziesiętnego (licząc od prawej) z „0“ na „1“ (XX1XXXX).
• Zakończ funkcję „06“ Wyświetlanie.
4. Golf, Golf Plus, Jetta, Touran: w pojazdach wyposażonych w system wspomagania parkowania firmy VW należy dopasować wartość offsetu SWP:
• Słowo adresowe 76 (wspomaganie parkowania) o Dopasowanie
 Kanał 2
- 0 – 30 cm (wartość orientacyjna: 11 cm)
5. W przypadku pojazdów od roku modelu 2008, wyposażonych w system wspomagania parkowania II lub system Park Assist, należy zakodować sterownik za pomocą testera VAS w ramach funkcji diagnozy własnej:
• Słowo adresowe 10 (wspomaganie parkowania wzgl. system Park Assist) o 08 Kodowanie (Opcja $22)
 Zmiana wartości kodu: Byte 0 wzór bitu xxxxxxx1 (x: wpisać istniejące wartości w pole wprowadzania danych). W tym celu włączyć tryb wprowadzania danych [BIN].
6. W przypadku pojazdów od roku modelu 2010, wyposażonych w system wspomagania parkowania II lub system Park Assist, należy zakodować sterownik za pomocą testera VAS w ramach funkcji diagnozy własnej:
• Słowo adresowe 10 (wspomaganie parkowania wzgl. system Park Assist) o 009 Kodowanie
 Master
• 009 02 Kodowanie o Trailer -> wymiennych Anhägevorrichtung
7. Golf V, Golf Plus, Jetta, Touran, Tiguan, Octavia, Leon, Superb: w pojazdach od daty produkcji 06.06.2005, wyposażonych fabrycznie w sterownik kompatybilny z systemem stabilizacji pojazdu z przyczepą, funkcja ta musi zostać koniecznie uaktywniona.
W tym celu należy dopasować ustawienia sterownika systemu ABS J104 za pomocą funkcji wspomaganego wyszukiwania błędów w następujący sposób:
• Wspomagane wyszukiwanie błędów o Wybrać system pojazdu
 > Dalej (test systemów pojazdu)
• > Dalej
• Za pomocą „Przejdź“ wejdź do „Wyboru funkcji podzespołu“ o Podwozie
 Układ hamulcowy
• 01 - Systemy autodiagnostyczne o System ABS
 Funkcje
• Dopasowanie J104 ze stabilizacją pojazdu z przyczepą o dalej należy postępować zgodnie ze wskazówkami w menu.
Jeżeli menu sterownika nie posiada takiej możliwości dopasowania, to zabudowany sterownik nie jest kompatybilny z systemem stabilizacji pojazdu z przyczepą lub automatycznie.
8. W różnych pojazdach począwszy od roku modelu 2009 można sprawdzić skuteczność automatycznej aktywacji systemu stabilizacji pojazdu z przyczepą przy podłączonym haku holowniczym w następujący sposób:
- Diagnoza własna pojazdu o 03 Elektronika układu hamulcowego  011 Wartości pomiarowe
• Wprowadzić „10“ oraz „Q“ o Przyczepa Tak
9. Tylko Touran: w celu zapewnienia wyłączania tylnego światła przeciwmgielnego pojazdu przy jeździe z przyczepą należy w razie potrzeby zakodować główny zespół elektryczny pojazdu w następujący sposób:
• Wybierz system pojazdu: 09 Elektronicznie sterowany główny zespół elektryczny
o Identyfikacja: Dalej
 Wybierz funkcję diagnozy: 007 - Kodowanie (Opcja 1A)
• Wybierz system pojazdu: Sterownik napięcia głównego Kodowanie długie
o Zmiana wartości kodu: Byte 8 wzór bitu x1xxxxxx (x: wpisać istniejące wartości w pole wprowadzania danych). W tym celu włączyć tryb wprowadzania danych [BIN].
10. 10. – 14. Tylko Passat B6 do roku modelu 2007 włącznie:
11. Wyłącz zapłon, wyjmij kluczyk ze stacyjki, odczekaj 1 minutę, włącz zapłon.
12. Aby uaktywnić układ stabilizacji pojazdu z przyczepą, należy na nowo zakodować sterownik elektroniki układu hamulcowego:
- Diagnoza własna pojazdu o 03 Elektronika układu hamulcowego o Odczytaj aktualny kod liczbowy elektroniki układu hamulcowego i zapisz na dostarczonej białej naklejce
 07 Kodowanie sterownika
• nowy kod = dotychczasowy kod + 16384
• Nowy kod również zapisz na dostarczonej białej naklejce  03 Diagnoza członów nastawczych
• Naciśnij „Dalej“, ⇒ zasterowane zostają światła stopu w pojeździe
• Przerwij diagnozę członów nastawczych
- Naklej naklejkę z kodami liczbowymi na zeszyt „1.1 Plan serwisu“ w rozdziale "Inne uwagi warsztatu".
13. Wyłącz zapłon, wyjmij kluczyk ze stacyjki, odczekaj 1 minutę, włącz zapłon.
14. Skontroluj/zmień kodowanie hamulca postojowego za pomocą sterownika - Diagnoza własna pojazdu o 53 Hamulec postojowy
ƒ Pojazdy bez funkcji AutoHold: kod 11
ƒ Pojazdy z funkcją AutoHold: kod 12
• 07 Kodowanie sterownika o Wprowadź kod liczbowy odpowiednio do wyposażenia pojazdu (z/bez funkcji AutoHold).
15. Po zakodowaniu należy lub zamiast za pomocą aplikacji do zarządzania wersjami oprogramowania sporządzić w systemie zapasową dokumentację pojazdu w następujący sposób!
Uruchom wspomagane wyszukiwanie błędów za pomocą testu systemów pojazdu Wybór funkcji podzespołu
• Aplikacja do zarządzania wersjami oprogramowania o Wybór doposażenia/zmiany wyposażenia
 W programie testowania kodu wymagane działania (w razie potrzeby zwrócić się do specjalisty VW)
16. Wszystkie modele: na zakończenie należy, podobnie jak na początku, przeprowadzić test systemu za pomocą funkcji „Wspomagane wyszukiwanie błędów“ i skasować ewentualne kody błędów.

Znalazłem jeszcze to:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... itting_(1K)
Offline

fazer

Sympatyk

  • Posty: 93
  • Rejestracja: 31 mar 2018, 15:54
  • Online: 10d 17h 6m 28s
  • Auto: VW GOLF 6
  • Silnik: 1.4 TSI CAXA
  • Lokalizacja: Białystok

Re: Montaż haka

Post16 cze 2022, 06:48

karoll`
Podaj e-mail na pw to wyśle ci zdjęcia z wymiarami zaślepki dokładki zderzaka

-- 16 cze 2022, 06:57 --

witam
Podłączyłem vcds ale w sekcji silnik nie ma pomocnika kodowania ,wyświetla tylko takie okno jak na foto ,ktoś powie dlaczego ? Dodam że w innych podzespołach jest ok vcds prawie najnowszy ,kabel ryżowy :)
popra.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

karoll`

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 29 gru 2021, 00:30
  • Online: 1d 2h 38m 25s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 CFHC
  • Lokalizacja: Gdynia

Re: Montaż haka

Post24 cze 2022, 13:53

Z tego co wyczytałem na ross tech, nasze moduły nie wymagają kodowania.
cyt. "Update the Engine Control Module (J623 / #01) Coding.

Make sure that the Engine is NOT running, otherwise the new Coding will be rejected. Models equipped with Start/Stop System do have a Shutoff Switch/Button which will deactivate the Start/Stop Function.
As a Rule of Thumb, If the Engine uses conventional Short Coding (Coding is 7-digits like 0011312) the Long Codding Assistant does NOT apply. Modules using Short Coding typically do NOT support or require Trailer Configuration Coding"

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Trailer_Hitch_Retrofitting_(1K)
Poprzednia

Wróć do Wnętrze i nadwozie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości