Postanowiłem się podzielić moimi spostrzeżeniami na ten temat, może komuś się kiedyś jeszcze przyda
Siedzenia elektryczne w MK7 występują w kilku wariantach:
- regulacja elektryczna oparcia i przesuwanie całego fotela wzdłużne (tak to napiszę) + pamięć ustawień fotela dla 3 kierowców
- regulacja elektryczna oparcia i przesuwanie całego fotela wzdłużne (tak to napiszę)
- regulacja elektryczna tylko oparcia
Do tego fotel może mieć elektrycznie regulowany odcinek lędźwiowy, masaż (nie wiem czy występuje w fotelu pasażera bo się z takim nie spotkałem), no i oczywiście podgrzewane i nie.
Dobra jak mamy podstawy objaśnione to do sedna.
Pacjent to siedzenia GTI z auta z USA (z Nowy Jork-u i to nie żart, znalazłem bilet parkingowy
)
Wersja elektryczna najprostsza, a więc tylko z regulacją oparcia + grzane.
Z uwagi że były właściciel wymontował z nich AirBag-i, fotel (na razie kierowcy) został rozebrany na czynniki pierwsze bo będzie montowana z mojego fotela z auta poducha (wszystko pasuje P&P).
Tapicerka jest już wypięta od gąbki z matami grzewczymi i zostanie wyprana (będzie jak nowa), nie mam zdjęć bo jakoś nie robiłem
Po rozebraniu postanowiłem sprawdzić czy silnik działa i czy oparcie się składa i rozkłada.
Podłączyłem zasilanie do całego mechanizmu elektrycznego z prostego zasilacza warsztatowego (napięcie 12V) i jak widać ze zdjęć poniżej wszystko jest OK, oparcie w dwóch skrajnych pozycjach, jak by silnik nie działał to ręcznie tego się nie da przestawić (na szczęście VW umożliwia wymianę samego silnika na nowy jak by stary kiedykolwiek odmówił posłuszeństwa).
Sama instalacja jest dość prosta, dwa przewody od silniczka oparcia wpięte w kostkę 8 pinową do modułu regulacji elektrycznej fotela i dwa dodatkowe jako zasilanie, czyli plus i masa.
Szkoda że moje fotele nie mają silników do przesuwania wzdłużnego bo pewnie z nich 4 przewody by były wpięte tylko do elektrycznego przełącznika z dwoma przełącznikami, a nie jak w moich jednym i tyle.
Zasilanie w aucie bierzemy z bezpiecznika F45 (który jest oryginalnie przypisany do zasilania siedzeń) w skrzynce bezpieczników pod kierownicą, masę podłączamy do jednego z kilku punktów masowych na wewnętrznej stronie progu.
Nie wiem czy tak robi VW ale moim zdaniem jest to najprostsza metoda podłączenia i do tego instalacja jest zabezpieczona bezpiecznikiem 15A, a więc nie powinno się nic dziać. Nie wiem tylko czy zasilanie jest stałe, czy po kluczyku.
Jeszcze jedna ważna sprawa odnośnie foteli, występują one z czarną lub czerwoną kostką przyłączeniową (kostki są rożne), pod samym fotelem jest wpięta wiązka która spina wszystkie elementy elektryczne, jak maty grzewcze, czujnik zajętości miejsca, silniczki elektryczne (jeżeli są takie) itp, i ona występuje w kilku wersjach (każda ma nr VW i można sobie sprawdzić ją w ETKA). A więc przed kupnem drugich foteli dobrze jest sprawdzić jakie mamy w aucie kostki, no chyba że ktoś się zna i sobie przepnie wiązki ze starych foteli do nowych z innymi kostki (ja tak własnie robię).
No to chyba tyle, jeżeli ktoś by miał jakieś pytania to zapraszam, jeżeli tylko będę potrafił odpowiedzieć to postara się odpisywać.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa