Dzisiaj jest 18 paź 2024, 06:00


Ciśnienie na listwie Common Rail

Moderator: flo

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Przemek1

Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 04 lut 2023, 12:48
  • Online: 4h 5m 15s
  • Auto: VW GOLF MK7
  • Silnik: 1.6 TDI CLHA
  • Lokalizacja: WIELKOPOLSKA

Ciśnienie na listwie Common Rail

Post03 paź 2023, 15:24

Witam wszystkich zainteresowanych tematem.

Zwracam się z prośbą do osób które posiadają silnik 1.6 TDI o oznaczeniu CLHA. Próbuję namierzyć usterkę związaną z nieco dłuższym uruchamianiem silnika. Początkowo zdarzało się to sporadycznie ale ostatnio to już prawie codziennie auto kręci nieco dłużej. Tak więc nie przedłużając potrzebuję kilku informacji z Waszych samochodów które palą na strzała.

Potrzebuję dokładnie kilku wartości z pomiarów rozszerzonych w 01-engine
1. IDE00589 ciśnienie paliwa (450 kPa rel)
2. IDE01378 wysokie ciśnienie paliwa: różnica regulacji (295 500 hPa)
3. IDE02228 zawór regulacji ciśnienia paliwa: wartość wym. ciśnienia na szynie (850 000 hPa)
4. IDE07818 czujnik wysokiego ciśnienia paliwa: wartość rzeczywista (4500 hPa)
5. IDE07820 czujnik wysokiego ciśnienia paliwa: wartość wymagana (300 000 hPa)
6. IDE07821 zawór dozowania paliwa: sterowanie (28.90%)
7. IDE07822 zawór regulacyjny ciśnienia paliwa: sterowanie (30.13%)

Takie wartości mam przy włączonym zapłonie ale przed uruchomieniem silnika rano.
Potrzebuję abyście wrzucili Wasze wartości z odczytów na włączonym zapłonie i drugi odczyt na uruchomionym silniku.

U mnie sprawa wygląda w ten sposób że po uruchomieniu silnika czujnik wysokiego ciśnienia (wartość rzeczywista i wymagana) pokrywają się ze sobą i na obu są te same wartości ale IDE00589 (ciśnienie paliwa) skacze między 20 000-30 000 kPa - a jest to podobno wartość obliczana przez ECU na podstawie czujnika wysokiego ciśnienia na którym to wartość rzeczywista jest prawidłowa.
Drugim elementem który mnie zastanawia są odczyty z dwóch zaworów IDE07821 oraz IDE07822 - u mnie przy tylko włączonym zapłonie ich wartość oscyluje w przedziale 30% natomiast po uruchomieniu silnika pierwszy zawór pozostaje w tych granicach 30% natomiast drugi spada do ok. 17%. Znalazłem gdzieś filmik na którym widziałem że te zawory na uruchomionym silniku mają mniej więcej te same wartości co u mnie ale na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie były wysterowane na odpowiednio 8% i 6% (u mnie 30% i 28%).

Tak więc jak któryś z kolegów ma ten silnik i chwilkę czasu aby podejść z VCDS i zrobić fotkę tych siedmiu wartości na włączonym zapłonie a później na uruchomionym silniku to będę wdzięczny. A jak ktoś zrobiłby jeszcze te pomiary na zimnym i ciepłym silniku to byłoby całkiem SUPER :)

Pozdrawiam serdecznie

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość