Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 lut 2023, 12:48
- Online: 4h 5m 15s
- Auto: VW GOLF MK7
- Silnik: 1.6 TDI CLHA
- Lokalizacja: WIELKOPOLSKA
Witam wszystkich zainteresowanych tematem.
Zwracam się z prośbą do osób które posiadają silnik 1.6 TDI o oznaczeniu CLHA. Próbuję namierzyć usterkę związaną z nieco dłuższym uruchamianiem silnika. Początkowo zdarzało się to sporadycznie ale ostatnio to już prawie codziennie auto kręci nieco dłużej. Tak więc nie przedłużając potrzebuję kilku informacji z Waszych samochodów które palą na strzała.
Potrzebuję dokładnie kilku wartości z pomiarów rozszerzonych w 01-engine
1. IDE00589 ciśnienie paliwa (450 kPa rel)
2. IDE01378 wysokie ciśnienie paliwa: różnica regulacji (295 500 hPa)
3. IDE02228 zawór regulacji ciśnienia paliwa: wartość wym. ciśnienia na szynie (850 000 hPa)
4. IDE07818 czujnik wysokiego ciśnienia paliwa: wartość rzeczywista (4500 hPa)
5. IDE07820 czujnik wysokiego ciśnienia paliwa: wartość wymagana (300 000 hPa)
6. IDE07821 zawór dozowania paliwa: sterowanie (28.90%)
7. IDE07822 zawór regulacyjny ciśnienia paliwa: sterowanie (30.13%)
Takie wartości mam przy włączonym zapłonie ale przed uruchomieniem silnika rano.
Potrzebuję abyście wrzucili Wasze wartości z odczytów na włączonym zapłonie i drugi odczyt na uruchomionym silniku.
U mnie sprawa wygląda w ten sposób że po uruchomieniu silnika czujnik wysokiego ciśnienia (wartość rzeczywista i wymagana) pokrywają się ze sobą i na obu są te same wartości ale IDE00589 (ciśnienie paliwa) skacze między 20 000-30 000 kPa - a jest to podobno wartość obliczana przez ECU na podstawie czujnika wysokiego ciśnienia na którym to wartość rzeczywista jest prawidłowa.
Drugim elementem który mnie zastanawia są odczyty z dwóch zaworów IDE07821 oraz IDE07822 - u mnie przy tylko włączonym zapłonie ich wartość oscyluje w przedziale 30% natomiast po uruchomieniu silnika pierwszy zawór pozostaje w tych granicach 30% natomiast drugi spada do ok. 17%. Znalazłem gdzieś filmik na którym widziałem że te zawory na uruchomionym silniku mają mniej więcej te same wartości co u mnie ale na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie były wysterowane na odpowiednio 8% i 6% (u mnie 30% i 28%).
Tak więc jak któryś z kolegów ma ten silnik i chwilkę czasu aby podejść z VCDS i zrobić fotkę tych siedmiu wartości na włączonym zapłonie a później na uruchomionym silniku to będę wdzięczny. A jak ktoś zrobiłby jeszcze te pomiary na zimnym i ciepłym silniku to byłoby całkiem SUPER
Pozdrawiam serdecznie
Zwracam się z prośbą do osób które posiadają silnik 1.6 TDI o oznaczeniu CLHA. Próbuję namierzyć usterkę związaną z nieco dłuższym uruchamianiem silnika. Początkowo zdarzało się to sporadycznie ale ostatnio to już prawie codziennie auto kręci nieco dłużej. Tak więc nie przedłużając potrzebuję kilku informacji z Waszych samochodów które palą na strzała.
Potrzebuję dokładnie kilku wartości z pomiarów rozszerzonych w 01-engine
1. IDE00589 ciśnienie paliwa (450 kPa rel)
2. IDE01378 wysokie ciśnienie paliwa: różnica regulacji (295 500 hPa)
3. IDE02228 zawór regulacji ciśnienia paliwa: wartość wym. ciśnienia na szynie (850 000 hPa)
4. IDE07818 czujnik wysokiego ciśnienia paliwa: wartość rzeczywista (4500 hPa)
5. IDE07820 czujnik wysokiego ciśnienia paliwa: wartość wymagana (300 000 hPa)
6. IDE07821 zawór dozowania paliwa: sterowanie (28.90%)
7. IDE07822 zawór regulacyjny ciśnienia paliwa: sterowanie (30.13%)
Takie wartości mam przy włączonym zapłonie ale przed uruchomieniem silnika rano.
Potrzebuję abyście wrzucili Wasze wartości z odczytów na włączonym zapłonie i drugi odczyt na uruchomionym silniku.
U mnie sprawa wygląda w ten sposób że po uruchomieniu silnika czujnik wysokiego ciśnienia (wartość rzeczywista i wymagana) pokrywają się ze sobą i na obu są te same wartości ale IDE00589 (ciśnienie paliwa) skacze między 20 000-30 000 kPa - a jest to podobno wartość obliczana przez ECU na podstawie czujnika wysokiego ciśnienia na którym to wartość rzeczywista jest prawidłowa.
Drugim elementem który mnie zastanawia są odczyty z dwóch zaworów IDE07821 oraz IDE07822 - u mnie przy tylko włączonym zapłonie ich wartość oscyluje w przedziale 30% natomiast po uruchomieniu silnika pierwszy zawór pozostaje w tych granicach 30% natomiast drugi spada do ok. 17%. Znalazłem gdzieś filmik na którym widziałem że te zawory na uruchomionym silniku mają mniej więcej te same wartości co u mnie ale na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie były wysterowane na odpowiednio 8% i 6% (u mnie 30% i 28%).
Tak więc jak któryś z kolegów ma ten silnik i chwilkę czasu aby podejść z VCDS i zrobić fotkę tych siedmiu wartości na włączonym zapłonie a później na uruchomionym silniku to będę wdzięczny. A jak ktoś zrobiłby jeszcze te pomiary na zimnym i ciepłym silniku to byłoby całkiem SUPER
Pozdrawiam serdecznie