Forumowicz
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
- Online: 16d 3h 16m 3s
- Pochwały: 107
- Auto: VW Golf 7 Variant
- Silnik: CLHA
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
Przedstawiam opis montażu oryginalnej ładowarki indukcyjnej w środkowym schowku konsoli.
Ładowarka była oferowana dopiero od modelu MK 7,5 ale jak widać można ją zamontować i w MK 7.0
Po pierwsze trzeba sprawdzić czy w radiu mamy do zakodowania:
[5F] Information Electronics -> Coding -> Byte 15 -> select:
- Bit 0 - Telephone Baseplate installed [PR-9ZE]
Jeżeli nie mamy tego do zakodowania to trzeba sprawdzić czy przyjmie kodowanie radio, bo może nie ma opisów w programie diagnostycznym (czytaj np. w VCDS) ale radio wspiera ładowarkę. Ja tak miałem u siebie w MIB 2 Discover PRO ale te radia wspierają ładowarkę indukcyjną na 100%:
Co potrzebujemy:
- 5G1863.391.L 82V - schowek pod moduł ładowarki indukcyjnej wersja Europejska - maskownica/bledna/dekor nie jest istotny bo jest rozpinany i możemy przełożyć swój z auta jak jest w dobrym stanie.
- 5G1.863.328.D 82V ->> 5G1.863.328.F 82V - mata gumowa do schowka z ładowarką indukcyjną
- 5N0.980.611 - ładowarka indukcyjna, kupujemy Nową, albo szukamy jak najmłodszej, w ciągu liczb mamy datę produkcji (moja 27.11.2020 i soft : 0006, 018), nie radze kupować z Ali... bo na zagranicznych forach piszą ludzie że strasznie się grzeją, aż w takim stopniu że dochodzi do zagrzania ładowanego telefonu, który pracuje 2 razy wolniej do czasu ostygnięcia. Ludzie po założeniu tej z Ali... podmieniają na oryginalne i nic takiego już nie występuje.
- 4B0.971.978.B - kostka do modułu ładowania + piny (pokazuje na zdjęciu jakie, nie są w zestawie z kostką z ASO VW)
- pin + bezpiecznik 7,5A - do skrzynki bezpieczników (pokazuje na zdjęciu)
- piny do szarej kostki radia - takie same jak do kostki modułu
- przewody 0,35mm - żeby wykonać wiązkę
- wyimaki - do wypięcia jednostki MIB ze schowka
Podłączenie (kostka ładowarki -> kostka radia):
- pin 1 ładowarki -> do skrzynki bezpieczników, bezpiecznik nr 16 (jak jest zajęty trzeba się dolutować, np. jak mamy Dynoaudio/Fender) - zasilanie +
- pin 2 ładowarki -> do szarej wtyczki radia pin 5 (patrz duża wtyczka Quadlock)
- pin 3 ładowarki -> do szarej wtyczki radia pin 11 (patrz duża wtyczka Quadlock)
- pin 4 ładowarki -> do punktu masowego - zasilanie - (Masa)
- pin 5 ładowarki -> OPCJONALNIE - BCM (T73c/14) czyli wtyczka 72 pinowa C pin 14, jak masz Keyless trzeba się dolutować.
Pokazane podłączenie i działanie jest na wiązce testowej, ponieważ po pierwsze chciałem zobaczyć czy wszystko będzie u mnie działać przed montażem wszystkiego na gotowo, po drugie z tunelu środkowego będę jeszcze przeciągał inne przewody w rejon skrzynki bezpieczników oraz modułów pod kierownicą i chce to zrobić za jednym razem, a nie rozbierać wszystko po kilka razy.
KODOWANIE:
[5F] Information Electronics -> Coding ->
Byte 8 -> select:
- Bit 4 - AUX-IN Connection active [PR-UE4/U12/U14] - wyłączamy wejście AUX, którego nie ma w schowku z ładowarką.
Byte 15 -> select:
- Bit 0 - Telephone Baseplate installed [PR-9ZE] - DO DZIAŁANIA ŁADOWARKI TRZEBA TO ZAKODOWAĆ, BEZ ZAKODOWANIA ŁADOWARKA JEST NIEAKTYWNA - wykodowywałem to w trakcje ładowania telefonu co skutkowało natychmiastowym wyłączeniem ładowania.
00000000 -> 00000001
0000000X -> XXXXXXX1
- Bit 1 - Telephone Antenna Baseplate installed [PR-9ZE] - jeżeli mamy podłączoną antenę GSM
00000000 -> 00000010
000000X0 -> XXXXXX1X
W nowszych radiach (MIB2 i MIB2,5) mamy jeszcze do zakodowania:
- Bit 5 - Wireless_charging_availability - co daje nam wyświetlaną ikonkę ładowania indukcyjnego na ekranie radia gdy telefon jest ładowany (tu czytałem że w jednych radiach ikona pojawia się na chwilę jak zaczyna się ładować telefon, a w innych ikonka jest wyświetlana przez cały czas ładowania telefonu, podobno tak jest tylko w radiach Pro.)
00000000 -> 00100000
00X00000 -> XX1XXXXX
Dzięki kodowaniu Binarnemu możemy sobie zakodować bity, których nie widać np. z powodu nie zamieszczenia ich w programie diagnostycznym (to nie znaczy że sterownik nie ma takich możliwości, to są dwie różne sprawy).
Przykład z mojego radia, które wspiera ładowanie indukcyjne ale program nie miał opisów i możliwości zaznaczenia tych funkcji metodą Bajt/Bit.
A powinno być tak (poprawiony plik w programie):
U mnie po zakodowaniu brakującego bitu 5, radio (Discover PRO Mib 2) sygnalizuje położenie telefonu na ładowarce:
Tylko w radiu Discover PRO Mib 2,5 występuje sygnalizacja położenia telefonu na ładowarce oraz jego ładowania:
Cały zestaw ze wzmacniaczem anteny ale to już będzie opis w drugim manualu:
Rezultat:
Zalety i Wady:
- Na PLUS - kładziemy sobie telefon w schowku, który nam się nie wala po aucie, nie musimy podłączać żadnych walających się kabli itp, jeżeli jesteśmy podłączeni bluetooth-em do radia nie rozładowuje nam to telefonu w dłuższej podróży czy staniu w korkach.
- Na MINUS - cena podzespołów (udało mi się skompletować zestaw do założenia bez przewodów i pinów za ok. 250 zł), do tego moc tej ładowarki nie jest jakaś powalająca, na mojej zewnętrznej ładowarce 3A-wej do gniazdka zapalniczki różnica w ładowaniu była 2 krotna (można to zobaczyć na zdjęciach, przez indukcję 2:00, przez ładowarkę w gniazdku zapaliczki 1:00 - patrz zdjęcia poniżej.)
Sami musicie sobie odpowiedzieć czy chcecie mieć taki bajer w aucie za taką kasę czy jednak wolicie walające się przewody na tunelu ale dwa razy szybciej ładować telefon.
Oczywiście ładowarka indukcyjna nie przekreśla nam posiadanie np. w schowku podłokietnika szybkiej (czytaj mocniejszej) ładowarki do zapalniczki.
Na pewno wygodniej i szybciej jest położyć tylko telefon w schowku i mieć go ładowanego, niż za każdym razem wpinać i wypinać ładowarkę do gniazda zapalniczki, no chyba że jeździmy na stałe z ładowarką wpiętą w zapalniczkę i walającymi się przewodami.
Moim zdaniem na co dzień albo jak nie masz prawie rozładowanego telefonu i potrzebujesz jak najszybciej go naładować ładowarka indukcyjna spełnia swoją rolę, to fajny i bardzo wygodny gadżet, no i jak nie lubisz walających się kabli po tunelu to obowiązkowy.
Na koniec jeszcze dwie sprawy.
Przy wymianie schowka na indukcję przy radiu MIB1 trzeba wywalić por Media-IN iPod i założyć port USB (co i jak jest na naszym forum w innym dziale opisane)
Druga sprawa to koszt gumowej wytłoczki pod schowek z ładowarką, w ASO VW kosztuje: 24.37 zł, a na portalach aukcyjnych chodzą w cenach ok. 70 zł (używka). Tak żeby się nie przerobić.
Minus że są tylko na zamówienie i trzeba czekać ok. tygodnia na sprowadzenie z magazynu głównego z DE, w magazynie głównym w PL ich nie ma. Ja tyle czekałem.
Tyle ode mnie.
Może się komuś przyda.
Zaktualizowane: 18.02.2023
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Przedstawiam opis montażu oryginalnej ładowarki indukcyjnej w środkowym schowku konsoli.
Ładowarka była oferowana dopiero od modelu MK 7,5 ale jak widać można ją zamontować i w MK 7.0
Po pierwsze trzeba sprawdzić czy w radiu mamy do zakodowania:
[5F] Information Electronics -> Coding -> Byte 15 -> select:
- Bit 0 - Telephone Baseplate installed [PR-9ZE]
Jeżeli nie mamy tego do zakodowania to trzeba sprawdzić czy przyjmie kodowanie radio, bo może nie ma opisów w programie diagnostycznym (czytaj np. w VCDS) ale radio wspiera ładowarkę. Ja tak miałem u siebie w MIB 2 Discover PRO ale te radia wspierają ładowarkę indukcyjną na 100%:
Co potrzebujemy:
- 5G1863.391.L 82V - schowek pod moduł ładowarki indukcyjnej wersja Europejska - maskownica/bledna/dekor nie jest istotny bo jest rozpinany i możemy przełożyć swój z auta jak jest w dobrym stanie.
- 5G1.863.328.D 82V ->> 5G1.863.328.F 82V - mata gumowa do schowka z ładowarką indukcyjną
- 5N0.980.611 - ładowarka indukcyjna, kupujemy Nową, albo szukamy jak najmłodszej, w ciągu liczb mamy datę produkcji (moja 27.11.2020 i soft : 0006, 018), nie radze kupować z Ali... bo na zagranicznych forach piszą ludzie że strasznie się grzeją, aż w takim stopniu że dochodzi do zagrzania ładowanego telefonu, który pracuje 2 razy wolniej do czasu ostygnięcia. Ludzie po założeniu tej z Ali... podmieniają na oryginalne i nic takiego już nie występuje.
- 4B0.971.978.B - kostka do modułu ładowania + piny (pokazuje na zdjęciu jakie, nie są w zestawie z kostką z ASO VW)
- pin + bezpiecznik 7,5A - do skrzynki bezpieczników (pokazuje na zdjęciu)
- piny do szarej kostki radia - takie same jak do kostki modułu
- przewody 0,35mm - żeby wykonać wiązkę
- wyimaki - do wypięcia jednostki MIB ze schowka
Podłączenie (kostka ładowarki -> kostka radia):
- pin 1 ładowarki -> do skrzynki bezpieczników, bezpiecznik nr 16 (jak jest zajęty trzeba się dolutować, np. jak mamy Dynoaudio/Fender) - zasilanie +
- pin 2 ładowarki -> do szarej wtyczki radia pin 5 (patrz duża wtyczka Quadlock)
- pin 3 ładowarki -> do szarej wtyczki radia pin 11 (patrz duża wtyczka Quadlock)
- pin 4 ładowarki -> do punktu masowego - zasilanie - (Masa)
- pin 5 ładowarki -> OPCJONALNIE - BCM (T73c/14) czyli wtyczka 72 pinowa C pin 14, jak masz Keyless trzeba się dolutować.
Pokazane podłączenie i działanie jest na wiązce testowej, ponieważ po pierwsze chciałem zobaczyć czy wszystko będzie u mnie działać przed montażem wszystkiego na gotowo, po drugie z tunelu środkowego będę jeszcze przeciągał inne przewody w rejon skrzynki bezpieczników oraz modułów pod kierownicą i chce to zrobić za jednym razem, a nie rozbierać wszystko po kilka razy.
KODOWANIE:
[5F] Information Electronics -> Coding ->
Byte 8 -> select:
- Bit 4 - AUX-IN Connection active [PR-UE4/U12/U14] - wyłączamy wejście AUX, którego nie ma w schowku z ładowarką.
Byte 15 -> select:
- Bit 0 - Telephone Baseplate installed [PR-9ZE] - DO DZIAŁANIA ŁADOWARKI TRZEBA TO ZAKODOWAĆ, BEZ ZAKODOWANIA ŁADOWARKA JEST NIEAKTYWNA - wykodowywałem to w trakcje ładowania telefonu co skutkowało natychmiastowym wyłączeniem ładowania.
00000000 -> 00000001
0000000X -> XXXXXXX1
- Bit 1 - Telephone Antenna Baseplate installed [PR-9ZE] - jeżeli mamy podłączoną antenę GSM
00000000 -> 00000010
000000X0 -> XXXXXX1X
W nowszych radiach (MIB2 i MIB2,5) mamy jeszcze do zakodowania:
- Bit 5 - Wireless_charging_availability - co daje nam wyświetlaną ikonkę ładowania indukcyjnego na ekranie radia gdy telefon jest ładowany (tu czytałem że w jednych radiach ikona pojawia się na chwilę jak zaczyna się ładować telefon, a w innych ikonka jest wyświetlana przez cały czas ładowania telefonu, podobno tak jest tylko w radiach Pro.)
00000000 -> 00100000
00X00000 -> XX1XXXXX
Dzięki kodowaniu Binarnemu możemy sobie zakodować bity, których nie widać np. z powodu nie zamieszczenia ich w programie diagnostycznym (to nie znaczy że sterownik nie ma takich możliwości, to są dwie różne sprawy).
Przykład z mojego radia, które wspiera ładowanie indukcyjne ale program nie miał opisów i możliwości zaznaczenia tych funkcji metodą Bajt/Bit.
A powinno być tak (poprawiony plik w programie):
U mnie po zakodowaniu brakującego bitu 5, radio (Discover PRO Mib 2) sygnalizuje położenie telefonu na ładowarce:
Tylko w radiu Discover PRO Mib 2,5 występuje sygnalizacja położenia telefonu na ładowarce oraz jego ładowania:
Cały zestaw ze wzmacniaczem anteny ale to już będzie opis w drugim manualu:
Rezultat:
Zalety i Wady:
- Na PLUS - kładziemy sobie telefon w schowku, który nam się nie wala po aucie, nie musimy podłączać żadnych walających się kabli itp, jeżeli jesteśmy podłączeni bluetooth-em do radia nie rozładowuje nam to telefonu w dłuższej podróży czy staniu w korkach.
- Na MINUS - cena podzespołów (udało mi się skompletować zestaw do założenia bez przewodów i pinów za ok. 250 zł), do tego moc tej ładowarki nie jest jakaś powalająca, na mojej zewnętrznej ładowarce 3A-wej do gniazdka zapalniczki różnica w ładowaniu była 2 krotna (można to zobaczyć na zdjęciach, przez indukcję 2:00, przez ładowarkę w gniazdku zapaliczki 1:00 - patrz zdjęcia poniżej.)
Sami musicie sobie odpowiedzieć czy chcecie mieć taki bajer w aucie za taką kasę czy jednak wolicie walające się przewody na tunelu ale dwa razy szybciej ładować telefon.
Oczywiście ładowarka indukcyjna nie przekreśla nam posiadanie np. w schowku podłokietnika szybkiej (czytaj mocniejszej) ładowarki do zapalniczki.
Na pewno wygodniej i szybciej jest położyć tylko telefon w schowku i mieć go ładowanego, niż za każdym razem wpinać i wypinać ładowarkę do gniazda zapalniczki, no chyba że jeździmy na stałe z ładowarką wpiętą w zapalniczkę i walającymi się przewodami.
Moim zdaniem na co dzień albo jak nie masz prawie rozładowanego telefonu i potrzebujesz jak najszybciej go naładować ładowarka indukcyjna spełnia swoją rolę, to fajny i bardzo wygodny gadżet, no i jak nie lubisz walających się kabli po tunelu to obowiązkowy.
Na koniec jeszcze dwie sprawy.
Przy wymianie schowka na indukcję przy radiu MIB1 trzeba wywalić por Media-IN iPod i założyć port USB (co i jak jest na naszym forum w innym dziale opisane)
Druga sprawa to koszt gumowej wytłoczki pod schowek z ładowarką, w ASO VW kosztuje: 24.37 zł, a na portalach aukcyjnych chodzą w cenach ok. 70 zł (używka). Tak żeby się nie przerobić.
Minus że są tylko na zamówienie i trzeba czekać ok. tygodnia na sprowadzenie z magazynu głównego z DE, w magazynie głównym w PL ich nie ma. Ja tyle czekałem.
Tyle ode mnie.
Może się komuś przyda.
Zaktualizowane: 18.02.2023
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Pochwały przyznane za posta: 3
Ostatnio zmieniony 18 lut 2023, 16:22 przez Tomasz_W-wa, łącznie zmieniany 5 razy