Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 02:53


[MK7] Oryginalna ładowarka indukcyjna

Fotoporady, manuale, instrukcje "krok po kroku"

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Instrukcje, foto porady, manuale opisujące krok po kroku co należy wykonać, aby samemu naprawić, zmienić, wymienić, zakodować ...

Uwaga:
  1. Nie prowadzimy tutaj dyskusji, a jedynie prosimy o dodatkowe wyjaśnia lub zamieszczamy własne uwagi, spostrzeżenia o których warto wspomnieć.
  2. Zmiany w instrukcji autor wprowadza bezpośrednio w poście zawierającym instrukcję - nie piszmy postów z informacją co należy zrobić inaczej niż w instrukcji.
  3. Za pomocą nowego postu autor powinien poinformować o wprowadzeniu zmian w instrukcji.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 720
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 15d 19h 45m 42s
  • Pochwały: 102
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

[MK7] Oryginalna ładowarka indukcyjna

Post27 lis 2021, 15:54

Witam
Przedstawiam opis montażu oryginalnej ładowarki indukcyjnej w środkowym schowku konsoli.
Ładowarka była oferowana dopiero od modelu MK 7,5 ale jak widać można ją zamontować i w MK 7.0
Po pierwsze trzeba sprawdzić czy w radiu mamy do zakodowania:

[5F] Information Electronics -> Coding -> Byte 15 -> select:
- Bit 0 - Telephone Baseplate installed [PR-9ZE]

Jeżeli nie mamy tego do zakodowania to trzeba sprawdzić czy przyjmie kodowanie radio, bo może nie ma opisów w programie diagnostycznym (czytaj np. w VCDS) ale radio wspiera ładowarkę. Ja tak miałem u siebie w MIB 2 Discover PRO ale te radia wspierają ładowarkę indukcyjną na 100%:

Obrazek


Co potrzebujemy:
- 5G1863.391.L 82V - schowek pod moduł ładowarki indukcyjnej wersja Europejska - maskownica/bledna/dekor nie jest istotny bo jest rozpinany i możemy przełożyć swój z auta jak jest w dobrym stanie.
- 5G1.863.328.D 82V ->> 5G1.863.328.F 82V - mata gumowa do schowka z ładowarką indukcyjną
- 5N0.980.611 - ładowarka indukcyjna, kupujemy Nową, albo szukamy jak najmłodszej, w ciągu liczb mamy datę produkcji (moja 27.11.2020 i soft : 0006, 018), nie radze kupować z Ali... bo na zagranicznych forach piszą ludzie że strasznie się grzeją, aż w takim stopniu że dochodzi do zagrzania ładowanego telefonu, który pracuje 2 razy wolniej do czasu ostygnięcia. Ludzie po założeniu tej z Ali... podmieniają na oryginalne i nic takiego już nie występuje.
- 4B0.971.978.B - kostka do modułu ładowania + piny (pokazuje na zdjęciu jakie, nie są w zestawie z kostką z ASO VW)
- pin + bezpiecznik 7,5A - do skrzynki bezpieczników (pokazuje na zdjęciu)
- piny do szarej kostki radia - takie same jak do kostki modułu
- przewody 0,35mm - żeby wykonać wiązkę
- wyimaki - do wypięcia jednostki MIB ze schowka

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Podłączenie (kostka ładowarki -> kostka radia):

- pin 1 ładowarki -> do skrzynki bezpieczników, bezpiecznik nr 16 (jak jest zajęty trzeba się dolutować, np. jak mamy Dynoaudio/Fender) - zasilanie +
- pin 2 ładowarki -> do szarej wtyczki radia pin 5 (patrz duża wtyczka Quadlock)
- pin 3 ładowarki -> do szarej wtyczki radia pin 11 (patrz duża wtyczka Quadlock)
- pin 4 ładowarki -> do punktu masowego - zasilanie - (Masa)
- pin 5 ładowarki -> OPCJONALNIE - BCM (T73c/14) czyli wtyczka 72 pinowa C pin 14, jak masz Keyless trzeba się dolutować.

Obrazek


Pokazane podłączenie i działanie jest na wiązce testowej, ponieważ po pierwsze chciałem zobaczyć czy wszystko będzie u mnie działać przed montażem wszystkiego na gotowo, po drugie z tunelu środkowego będę jeszcze przeciągał inne przewody w rejon skrzynki bezpieczników oraz modułów pod kierownicą i chce to zrobić za jednym razem, a nie rozbierać wszystko po kilka razy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


KODOWANIE:

[5F] Information Electronics -> Coding ->
Byte 8 -> select:
- Bit 4 - AUX-IN Connection active [PR-UE4/U12/U14] - wyłączamy wejście AUX, którego nie ma w schowku z ładowarką.

Obrazek

Byte 15 -> select:
- Bit 0 - Telephone Baseplate installed [PR-9ZE] - DO DZIAŁANIA ŁADOWARKI TRZEBA TO ZAKODOWAĆ, BEZ ZAKODOWANIA ŁADOWARKA JEST NIEAKTYWNA - wykodowywałem to w trakcje ładowania telefonu co skutkowało natychmiastowym wyłączeniem ładowania.

00000000 -> 00000001
0000000X -> XXXXXXX1


- Bit 1 - Telephone Antenna Baseplate installed [PR-9ZE] - jeżeli mamy podłączoną antenę GSM

Obrazek

00000000 -> 00000010
000000X0 -> XXXXXX1X


W nowszych radiach (MIB2 i MIB2,5) mamy jeszcze do zakodowania:
- Bit 5 - Wireless_charging_availability - co daje nam wyświetlaną ikonkę ładowania indukcyjnego na ekranie radia gdy telefon jest ładowany (tu czytałem że w jednych radiach ikona pojawia się na chwilę jak zaczyna się ładować telefon, a w innych ikonka jest wyświetlana przez cały czas ładowania telefonu, podobno tak jest tylko w radiach Pro.)

00000000 -> 00100000
00X00000 -> XX1XXXXX


Dzięki kodowaniu Binarnemu możemy sobie zakodować bity, których nie widać np. z powodu nie zamieszczenia ich w programie diagnostycznym (to nie znaczy że sterownik nie ma takich możliwości, to są dwie różne sprawy).

Przykład z mojego radia, które wspiera ładowanie indukcyjne ale program nie miał opisów i możliwości zaznaczenia tych funkcji metodą Bajt/Bit.

Obrazek

A powinno być tak (poprawiony plik w programie):

Obrazek


U mnie po zakodowaniu brakującego bitu 5, radio (Discover PRO Mib 2) sygnalizuje położenie telefonu na ładowarce:

Obrazek


Tylko w radiu Discover PRO Mib 2,5 występuje sygnalizacja położenia telefonu na ładowarce oraz jego ładowania:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Cały zestaw ze wzmacniaczem anteny ale to już będzie opis w drugim manualu:

Obrazek


Rezultat:

Obrazek

Obrazek


Zalety i Wady:
- Na PLUS - kładziemy sobie telefon w schowku, który nam się nie wala po aucie, nie musimy podłączać żadnych walających się kabli itp, jeżeli jesteśmy podłączeni bluetooth-em do radia nie rozładowuje nam to telefonu w dłuższej podróży czy staniu w korkach.

- Na MINUS - cena podzespołów (udało mi się skompletować zestaw do założenia bez przewodów i pinów za ok. 250 zł), do tego moc tej ładowarki nie jest jakaś powalająca, na mojej zewnętrznej ładowarce 3A-wej do gniazdka zapalniczki różnica w ładowaniu była 2 krotna (można to zobaczyć na zdjęciach, przez indukcję 2:00, przez ładowarkę w gniazdku zapaliczki 1:00 - patrz zdjęcia poniżej.)

Obrazek

Obrazek


Sami musicie sobie odpowiedzieć czy chcecie mieć taki bajer w aucie za taką kasę czy jednak wolicie walające się przewody na tunelu ale dwa razy szybciej ładować telefon.
Oczywiście ładowarka indukcyjna nie przekreśla nam posiadanie np. w schowku podłokietnika szybkiej (czytaj mocniejszej) ładowarki do zapalniczki.
Na pewno wygodniej i szybciej jest położyć tylko telefon w schowku i mieć go ładowanego, niż za każdym razem wpinać i wypinać ładowarkę do gniazda zapalniczki, no chyba że jeździmy na stałe z ładowarką wpiętą w zapalniczkę i walającymi się przewodami.
Moim zdaniem na co dzień albo jak nie masz prawie rozładowanego telefonu i potrzebujesz jak najszybciej go naładować ładowarka indukcyjna spełnia swoją rolę, to fajny i bardzo wygodny gadżet, no i jak nie lubisz walających się kabli po tunelu to obowiązkowy.

Na koniec jeszcze dwie sprawy.
Przy wymianie schowka na indukcję przy radiu MIB1 trzeba wywalić por Media-IN iPod i założyć port USB (co i jak jest na naszym forum w innym dziale opisane)
Druga sprawa to koszt gumowej wytłoczki pod schowek z ładowarką, w ASO VW kosztuje: 24.37 zł, a na portalach aukcyjnych chodzą w cenach ok. 70 zł (używka). Tak żeby się nie przerobić.
Minus że są tylko na zamówienie i trzeba czekać ok. tygodnia na sprowadzenie z magazynu głównego z DE, w magazynie głównym w PL ich nie ma. Ja tyle czekałem.



Tyle ode mnie.
Może się komuś przyda.

Zaktualizowane: 18.02.2023

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa


Pochwały przyznane za posta: 3
Ostatnio zmieniony 18 lut 2023, 16:22 przez Tomasz_W-wa, łącznie zmieniany 5 razy
Offline

tatian

Aktywny

  • Posty: 154
  • Rejestracja: 03 paź 2017, 20:30
  • Online: 8d 1h 11m 54s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf MK7
  • Silnik: CRBC
  • Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: [MK7] Oryginalna ładowarka indukcyjna

Post27 lis 2021, 20:52

A czy przy ładowaniu indukcyjnym jest tam jeszcze miejsce na wtyczkę żeby podłączyć kabel do android auto?

Wysłane z mojego SM-G996B przy użyciu Tapatalka
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 720
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 15d 19h 45m 42s
  • Pochwały: 102
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: [MK7] Oryginalna ładowarka indukcyjna

Post28 lis 2021, 11:09

Dobre pytanie, o tym nie pomyślałem bo mam MIB1
Na zdjęciu tel. mojej córki (wymiary 7,5x16 cm), wymiarami bardzo zbliżony do wszystkich telefonów jakie ma moja rodzina (wszyscy mają Samsungi ale różne modele).

Obrazek
Obrazek

Jak widać raczej się nie da :cry:
No chyba że telefon położymy w poprzek ale telefon odstaje od wytłoczki gumowej i nie wiem czy indukcja będzie działać.
A android auto nie da się uruchomić przez Bluetooth-a ?

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 21h 14m 9s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: [MK7] Oryginalna ładowarka indukcyjna

Post28 lis 2021, 11:30

Rozwiazanie z ladowarka jest fajne ale jezeli ktos korzysta na co dzien z Android Auto czy Apple Cara to i tak musi wpiac sie kablem do telefonu. Niestety natywnie G7 nie wspiera bezprzewodowej lacznosci takze jak ktos zastanawia sie nad montazem to niech to tez wezmie pod uwage. Natomiast jezeli glownie korzysta sie z polaczenia bluetooth to opcja z ladowarka jest super.
Offline

tatian

Aktywny

  • Posty: 154
  • Rejestracja: 03 paź 2017, 20:30
  • Online: 8d 1h 11m 54s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf MK7
  • Silnik: CRBC
  • Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: [MK7] Oryginalna ładowarka indukcyjna

Post28 lis 2021, 19:01

Tomasz_W-wa pisze:Dobre pytanie, o tym nie pomyślałem bo mam MIB1
Na zdjęciu tel. mojej córki (wymiary 7,5x16 cm), wymiarami bardzo zbliżony do wszystkich telefonów jakie ma moja rodzina (wszyscy mają Samsungi ale różne modele).

Obrazek
Obrazek

Jak widać raczej się nie da :cry:
No chyba że telefon położymy w poprzek ale telefon odstaje od wytłoczki gumowej i nie wiem czy indukcja będzie działać.
A android auto nie da się uruchomić przez Bluetooth-a ?

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Niestety nie. Trzeba by kupić jakiegoś dongla czy jak to się nazywa, ale jest sporo różnych i każdy niestety ma jakąś wadę. Stąd niestety kabel pałęta mi się przy panelu klimy i radio, a przy panelu klimy dotykowym od czasu do czasu dotknie nie to co trzeba.

Wysłane z mojego SM-G996B przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

Kilgore

Nowicjusz

  • Posty: 17
  • Rejestracja: 24 maja 2021, 06:58
  • Online: 22d 19h 10m 50s
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 7.5
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM CZDA
  • Lokalizacja: śląsk

Re: [MK7] Oryginalna ładowarka indukcyjna

Post29 lis 2021, 07:54

Jak zwykle, bardzo dobrze rozpracowany temat. Tym razem ładowarki. :) Przyjemnie się to czyta.
Zastanawiałem się nad tą modyfikacją zwłaszcza, że widziałem jak to działa w seacie leonie.
Niestety po uruchomieniu Android Auto uważam, że nie często korzystałbym z tego typu ładowania. Obecnie mam 30cm kabel z wtyczką kątową schowany w schowku. Jestem zdziwiony jak szybko jest ładowany telefon pomimo korzystania w tym czasie z AA. Wiadomo, trzeba telefon podłączyć do kabelka, to jest ten minus.
Offline
Awatar użytkownika

Marras

Stały Bywalec

  • Posty: 338
  • Rejestracja: 23 lis 2014, 16:12
  • Online: 5d 21h 52m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 5 i Golf 7
  • Silnik: 1.9 TDI i 2.0 GTD
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [MK7] Oryginalna ładowarka indukcyjna

Post15 kwie 2022, 14:44

Zacząłem się interesować tematem ale do Sportsvan z 2016 roku
To chyba taki sam schowek?
Też ma telefon 6.7 cała i obawiam się że nie wejdzie
Offline

adamlub

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 16 mar 2023, 08:37
  • Online: 49m 14s
  • Auto: VW GOLF SPORTSVAN
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Lublin

Re: [MK7] Oryginalna ładowarka indukcyjna

Post27 mar 2023, 19:43

Cześć, odświeżę temat. Jestem w trakcie instalacji ładowarki indukcyjnej do Golfa Sportsvana 2016 r.. Aktualnie posiadam:
- 5N0.980.611 - ładowarka indukcyjna;
- 4N0.035.456.D - wzmacniacz antenowy;
- 3G9.035.534 - antena montowana na tylnej belce zderzaka.
Powyższe urządzenia kupione używane w komplecie z przewodami i wtyczkami.
Ładowarka działa - sprawdzona - podłączona do akumulatora.
Oryginalnie posiadam schowek zamykany - nieprzystosowany do ładowarki indukcyjnej, jednak kupiłem całą ramkę zmiany biegów ze schowkiem pod ładowarkę z wersji po lifcie - pasuje tak samo jak oryginalna.
Posiadam radio:
DELPHI MIB2 3Q0035819A i chciałbym tak jak w instrukcji powyżej podpiąć pod to radio:
- pin 2 ładowarki -> do szarej wtyczki radia pin 5 (patrz duża wtyczka Quadlock)
- pin 3 ładowarki -> do szarej wtyczki radia pin 11 (patrz duża wtyczka Quadlock),

Czy to radio przyjmie kodowanie - czy ktoś próbował ?
- gdzie kupić i jakiej są wielkości piny do szarej kostki i do bezpiecznika ?

Dodatkowo chciałbym spiąć to wszystko ze wzmacniaczem i anteną - z kostki wzmacniacza wychodzą trzy przewody - "+", "-" oraz "ON" - rozumiem, że trzeba to połączyć w następujący sposób z ładowarką indukcyjną:
- przewód "+" połączyć razem z przewodem - pin 1 ładowarki (-> do skrzynki bezpieczników, bezpiecznik nr 16 (jak jest zajęty trzeba się dolutować, np. jak mamy Dynoaudio/Fender) - zasilanie +);
- przewód "-" połączyć z masą - ewentualnie z - pin 4 ładowarki (-> do punktu masowego - zasilanie - (Masa));
- przewód "ON" połączyć razem z przewodem - pin 2 ładowarki (-> do szarej wtyczki radia pin 5 (patrz duża wtyczka Quadlock));

Będę wdzięczy za wszystkie podpowiedzi i sugestie.

Wróć do MK7

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron