Dzisiaj jest 18 kwie 2024, 04:28


[2.0 TDI 140KM] wzrost spalania po regeneracji wtryskiwaczy CR

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

ufolsky

Nieśmiały

  • Posty: 39
  • Rejestracja: 21 paź 2018, 19:15
  • Online: 1d 18h 44m 28s
  • Auto: Golf 6 Variant
  • Silnik: 2.0 TDI CFHC
  • Lokalizacja: Poznań

wzrost spalania po regeneracji wtryskiwaczy CR

Post14 sty 2023, 21:51

cześć, mam taki problem -  po regeneracji wtrysków spalanie wzrosło o 0.3-0.5 litra, a wskazania komputera zmalały (wcześniej oszukiwał o 0.5 ltr, teraz nawet o litr). Silnik to 2.0 TDI CFHC, CR 140 KM. Przyczyną regeneracji było szarpanie na zimnym. Po regeneracji problem ustał, auto generalnie jeździ jak wcześniej (ani szybciej ani wolniej). Nie zmienił się mój sposób jazdy. Auto z 2012, wg papierów w 2015 miał u niemca wgraną łatkę softu ze względu na aferę dieselgate - może to jest trop? Nawinąłem temat w warsztacie który organizował regenerację, póki co nie są skorzy na szukanie przyczyny, zarzekają się że po regeneracji wtrysków ich nowe współczynniki kalibracyjne zostały uwzględnione(o ile faktycznie coś takiego się robi?). Od regeneracji przejechałem już 3kkm więc trudno mówić o jakiejś kwestii "dotarcia". Może ktoś miał podobnie i doszedł z tym do ładu?
Offline

ufolsky

Nieśmiały

  • Posty: 39
  • Rejestracja: 21 paź 2018, 19:15
  • Online: 1d 18h 44m 28s
  • Auto: Golf 6 Variant
  • Silnik: 2.0 TDI CFHC
  • Lokalizacja: Poznań

Re: wzrost spalania po regeneracji wtryskiwaczy CR

Post26 cze 2023, 19:13

Update: temat niestety nie chciał się sam rozwiązać. Dodatkowo częściej zaczął wypalać się DPF (200-300 km) i przyrastał poziom oleju silnikowego. Przycisnąłem w kwietniu warsztat, któremu zleciłem regenerację wtryskiwaczy, żeby ponownie przyjrzeli się tematowi. Komentarz: "możemy auto przyjąć, ale z góry mówię że niczego nie znajdziemy". No więc jak powiedzieli tak zrobili, auto wzięli na 1 dzień, niczego nie znaleźli. Umówiłem auto do serwisu Volksklinika w Poznaniu, odstawiłem w połowie maja. Po ponad 2 tygodniach dostałem auto z wymienioną przepustnicą, nowym EGR, czujnikiem ciśnienia spalin i "przedmuchanym" chemią DPF. Trochę to trwało i kosztowało, ale przynajmniej ktoś zechciał pochylić się nad tematem. Niesprawna przepustnica zaburzała recyrkulację w EGR, co z kolei nie dawało optymalnych warunków do wypalania DPF i podnosiło poziom oleju. Smutek tym większy, że zarówno przepustnicę i EGR już wcześniej wymieniałem - wytrzymały odpowiednio 110 i 70 tys km. Póki co zrobiłem zbyt mało kilometrów żeby jednoznacznie odtrąbić sukces, poza tym założyłem koła z letnimi oponami o szerokości 225 (zimowe mam 205), które niestety również podnoszą spalanie ON. Po wakacyjnych tarasach pewnie będę w stanie powiedzieć więcej

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron