26 cze 2023, 19:13
Update: temat niestety nie chciał się sam rozwiązać. Dodatkowo częściej zaczął wypalać się DPF (200-300 km) i przyrastał poziom oleju silnikowego. Przycisnąłem w kwietniu warsztat, któremu zleciłem regenerację wtryskiwaczy, żeby ponownie przyjrzeli się tematowi. Komentarz: "możemy auto przyjąć, ale z góry mówię że niczego nie znajdziemy". No więc jak powiedzieli tak zrobili, auto wzięli na 1 dzień, niczego nie znaleźli. Umówiłem auto do serwisu Volksklinika w Poznaniu, odstawiłem w połowie maja. Po ponad 2 tygodniach dostałem auto z wymienioną przepustnicą, nowym EGR, czujnikiem ciśnienia spalin i "przedmuchanym" chemią DPF. Trochę to trwało i kosztowało, ale przynajmniej ktoś zechciał pochylić się nad tematem. Niesprawna przepustnica zaburzała recyrkulację w EGR, co z kolei nie dawało optymalnych warunków do wypalania DPF i podnosiło poziom oleju. Smutek tym większy, że zarówno przepustnicę i EGR już wcześniej wymieniałem - wytrzymały odpowiednio 110 i 70 tys km. Póki co zrobiłem zbyt mało kilometrów żeby jednoznacznie odtrąbić sukces, poza tym założyłem koła z letnimi oponami o szerokości 225 (zimowe mam 205), które niestety również podnoszą spalanie ON. Po wakacyjnych tarasach pewnie będę w stanie powiedzieć więcej