Dzisiaj jest 21 lis 2024, 19:35


[1,6 TDI 105KM] Cieżki rozruch po dłuższym postoju

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

mareng

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 14 cze 2022, 05:45
  • Online: 2h 9m 13s
  • Auto: VW Golf Plus
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: Gdynia

Cieżki rozruch po dłuższym postoju

Post28 lip 2022, 07:04

Witam serdecznie,

niedawno zakupiłem Golfa Plusa z 2011 roku, auto dla małżonki. Silnik 1.6 TDI CAYC.
Problem który, występuje jest taki, auto po nocy,czy dłuższym postoju, dosyć długo kręci zanim odpali, po czym po uruchomieniu, buja się przez chwilę na obrotach. Przy czym każde kolejne uruchomienie, jest już od przysłowiowego kopa i obroty są stabilne.Robiłem jeszcze coś takiego, że przed uruchomieniem, przekręcałem kluczyk kilka razy, by elektryczna pompa dobiła ciśnienie, nic to nie pomogło.
W VCDS błędów brak, korekty na wolnych są na poziomie 1. -0.8 2. -0.4 3. 0.2 4. 0.9


Z dokumentacji wynikało, że filtr paliwa wymieniany jakieś 7 kkm temu. Zakupiłem dwie puszki LM do regeneracji
wtryskiwaczy, puściłem silnik prosto z puszki. Po tej operacji,wymieniłem filtr paliwa, był lekko zabrudzony, opiłków w puszce nie było, to znaczy w tym paliwie co zostało wyssane z puszki, to dopiero jak podświetłiłem latarką to zobaczyłem śladowe ilości brokatu.
Przy czym po tych zabiegach, zaczął odpalać jakby lepiej, a bujanie zredukowało się do jednego delikatnego bujnięcia po rozruchu i silnik pracował stabilnie.
Niestety po jakimś czasie (2,3 tygodnie) z powrotem powrócił temat dłuższego rozruchu i lekkiej bujawki.

Próbowałem przedwczoraj zrobić procedurę adaptacji minimalnej dawki wtryskiwaczy.No i teraz tak, za pierwszym razem, próba uruchomienia procedury bez uruchomienia dostępu w opcjach, wyglądała w ten sposób, że VCDS kazał
wcisnąć hamulec,a potem gaz i trzymać oba równocześnie, pojawiła się spreżynka, zaczął coś tam mielić, latał na obrotach 900-950 i godzina czasu nic się nie wydarzyło.Procedura się nie zakończyła,została przerwana.
Przy czym po tej operacji,jakby zaczął gorzej pracować, bardziej klepać na wolnych i przy zmianach biegów pojawiły się jakieś dodatkowe chrząkniecia silnika.
Póżniej drugie podejście do adaptacji, juz po wpisaniu kodu dostępu,tu procedura wygłądała inaczej, najpierw pedały sprzęgła i hamulca do oporu,zwonienie ich, gaz do oporu, puszczenie gazu. Procedura się rozpoczęła,pojawiła się spręzynka,ale znowu przez kolejne pół godziny, obroty na jednym poziomie 850-900 i nic się nie wydarzyło więcej.
Procedura przerwana.

Uff,się rozpisałem. Tak więc do brzegu, widze po forum,że są jakieś podobne przypadki,ale tak naprawdę brak jakichś konkretów. NA ten moment chcę wyjąć wtryskiwacze, mam zamiar wysłać je do Łowicza.

Moje pytanie,czy ktoś ma pomysł, gdzie jeszcze zajrzeć ew. przed demontażem wtryskiwaczy,co sprawdzić?

pozdrawiam
Offline

Kerio30

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 12 sie 2020, 17:17
  • Online: 2d 50m 23s
  • Auto: Golf VI Trendline HB
  • Silnik: 1.6 CAYB 144hp
  • Lokalizacja: Łódzkie

Re: Cieżki rozruch po dłuższym postoju

Post29 wrz 2022, 09:05

Miałem dosyć podobne przypadki ze swoim 1.6 TDI, próbowałem robić adaptacje itp. ale bez większych skutków. Długo się zbierałem z wizytą w Łowiczu ale warto, zrobiłem wtryski i po pierwszym odpaleniu była widoczna poprawa, inna kultura itp. Dorzuciłem jeszcze EGR off i od tamtej pory spokój z odpalaniem.
Offline

mareng

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 14 cze 2022, 05:45
  • Online: 2h 9m 13s
  • Auto: VW Golf Plus
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: Gdynia

Re: Cieżki rozruch po dłuższym postoju

Post29 wrz 2022, 11:43

No właśnie ... u mnie też problem rozwiązany, wtryski na stół, wszystkie 4 do regeneracji i teraz jest pięknie :)

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: karolek_ust i 13 gości