Dzisiaj jest 29 mar 2024, 06:22


Silnik 2,0 TDI CR 150KM CUUB błąd 8216

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Online
Awatar użytkownika

spwod

Stały Bywalec

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 43d 18h 12m 7s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Silnik 2,0 TDI CR 150KM CUUB błąd 8216

Post28 kwie 2022, 21:43

Cześć,
Dzisiaj kolejna nowość ..błąd 8216, w załączeniu fotka z programu diagnostycznego, z pytaniem czy to wina sondy lambda, czy czegoś innego?
Generalnie auto jedzie normalnie, w wyższym zakresie obrotów sporadycznie wyskakuje błąd i świeci się "sprężynka" na liczniku, po jakimś czasie wyskakuje check engine, wtedy auto jedzie normalnie do 2,5 tys obrotów, powyżej jakby zostało odcięte doladowanie turbiny.
Odnotowałem też trochę wyzze spalanie i po raz pierwszy zapaliła mi się kontrolka wypalenia DPF mimo, iż przez wcześniejsze dwa dni dopalał na postoju po jeździe i zrobiłem trasę ok.300km, gdzie wg mnie nie powinien już nic wypalać.
Proszę o jakieś wskazówki od czego zacząć. Czujniki ciśnienia paliwa na listwie CR, taki błąd wyskakiwał w międzyczasie, są niby ok, sitka czyste.
Obrazek

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka
Online
Awatar użytkownika

spwod

Stały Bywalec

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 43d 18h 12m 7s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Silnik 2,0 TDI CR 150KM CUUB błąd 8216

Post04 maja 2022, 18:19

Nikt? Nic? 🤔

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka
Online
Awatar użytkownika

spwod

Stały Bywalec

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 43d 18h 12m 7s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Silnik 2,0 TDI CR 150KM CUUB błąd 8216

Post03 cze 2022, 06:22

Pytanie do bardziej zorientowanych..
Moja sonda przed katalizatorem ma numer 03L 906 262 Q oznaczenie mojego silnika CUUB
Czy sonda o oznaczeniu 03L 906 262 ... o oznaczeniach innych jak Q pasująca m.in. np. do silnika CUUA, będzie dobra?
W sensie czy nie będzie generować jakichś błędów?
Online
Awatar użytkownika

spwod

Stały Bywalec

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 43d 18h 12m 7s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Silnik 2,0 TDI CR 150KM CUUB błąd 8216

Post12 cze 2022, 07:29

Jak zwykle odpowiem sobie sam [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]
Sonda, do tego silnika, musi być ta sama, w sensie oznaczenia literowego.
Kolejna rzecz, to błąd że zdjęcia powyżej wcale nie oznacza awarii sondy 🤦‍♂️
Winą jest niesprawny czujnik temperatury spalin właśnie G235 (u mnie akurat) przed dpf-em, mój ma oznaczenie 04L906088AR i może być ewentualnie wymieniony na zamiennik z oznaczeniem literowym ..JT.

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości