Dzisiaj jest 28 mar 2024, 23:51


[1.6 TDi CAYC] Hałasy po zgaszeniu silnika

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Silver

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 30 sty 2022, 15:48
  • Online: 1h 2m 34s
  • Auto: Golf VI Variant
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: Kraków

[1.6 TDi CAYC] Hałasy po zgaszeniu silnika

Post30 sty 2022, 16:02

Witam,

Może tytuł wygląda myląco, ale to skrót od obserwacji problemu, szczegóły poniżęj :)

Posiadam auto jakim jest Golf VI z 1.6 TDi CAYC. Auto jest z 2010 roku, ma starszą wersję oprogramowania (69xx jak dobrze pamiętam). Wymieniłem komplet gdyż w poprzednich był już problemy z odpalaniem i ogólnie pracą silnika, wszystko na cewki wskazywało gdyż silnikiem potrafiło rzucać czasem nawet gdy się rozgrzał i ogólnie duże spalanie.

Główna trudność jaką mam z autem to duży problem z odpalaniem go po dłuższym postoju, na drugi dzień. Usterka zaczęła się odkąd wymieniłem wtryskiwacze na regenerowane. Zapamiętane nastawy skasowałem nie raz, zapisałem nowe kodowania. Zmieniałem uszczelki zarówno na przelewach jak i samych cylindrów + nowe podkładki. Przez święta BN nawet zdołało paliwo zamarznąć po mrozie. Apatacji przez VCDS nie daje się wykonać (nie wykluczam winy kabla choć z tego co widziałem wersje 99xx softu na to pozwalają - proszę o info jak bardzo się mylę)

Precyzując - po zgaszeniu silnika słychać piszczące cewki, rozpinając pojedynczo nawet dwie nie jestem w stanie ustalić, który wtrysk nawala. Kilka sekund po ustaniu piszczenia jest takie "puchnięcie" jakby miał napełnić się balonik i wydmuchał swoją zawartość (postaram się wrzucić filmik). Po czasie to wygląda dosłownie tak, jakby się zapowietrzał, bo długo kręci i nic, muszę dodawać gazu i po kilku razach kręcenia i zagrzania świeć odpala - w temp pow. 0°C. Jeśli dobrze pojmuję to wtrysk za długo pracuje - zbyt długo jest potem otwarty i zaciąga powietrze przez co cofa się paliwo. Jak silnik zgaszę to naturalnie ponowny rozruch nie jest już problemem.

Nie spotkałem nigdzie podobnego problemu (padające cewki tak - takie tematy widziałem, ale kłóci się to z opisem).

Pytanie co jeszcze mogę sprawdzić bądź gdzie szukać problemu? Błędu nie zgłasza (był z przekaźnikiem żarowym, ten jest obecnie nowe, nowe są również świece). Czy nawalałby sterownik silnika? Nie wykluczam problemu z samymi wtryskami.

Z góry dzięki za jakąkolwiek odpowiedź. Chcę w końcu auto doprowadzić do porządku.

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości