Arek_VI pisze:Enriquez pisze:myślę, że trzeba by popatrzeć szerzej, może Touran, jak tam jest
W Touranie jest zgodnie z opisem wtyczki 16-pinowej podanej przez 16D :
Can low napędu ( 6 pin J533) - pin 12 złącza 16 stykowego sterownika elektroniki kolumny kierowniczej.
Can high napędu ( 16 pin J533) - pin 13 złącza 16 stykowego sterownika elektroniki kolumny kierowniczej.
W Golfie musi być tak samo.
no tak, ale czy jest to na schemacie? jak tak to dokładamy i po zawodach.
Aby uniknąć lutowania do ori instalacji polecam takie rozwiązanie - zawsze można wrócić do serii i nie ma"dewastacji samochodu":
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=62514cytuję za OCP, choć to mój tekst:
Czasem zdarza się, że przy dokładaniu czegoś do auta trzeba się wpiąć np. w szynę CAN. Wiąże się to przeważnie z dolutowaniem przewodów do oryginalnych. Nie każdemu się to podoba, szczególnie w nowym aucie. Postanowiłem coś wymyślić i efektem jest taka oto przelotka plug & play do Gatewaya, ale może być do czegokolwiek na małe przewody 000 979 009:

Kupujemy po jednym kabelku:
000 979 009 E
000 979 012 E
oraz wtyczki:
4B0 971 832
4E0 972 575
Do wtyczki 4E0 972 575 wkładamy nasze piny 000 979 012 E i do nich dolutowujemy 009 E, które umieszczamy w miejscu istniejących we wtyczce gatewaya. Oryginalne kabelki z gatewaya umieszczamy w drugiej wtyczce i łączymy wtyczki ze sobą. W ten sposób możemy się dolutowywać do przelotki i w każdym momencie wrócić do oryginału.