
VIP
- Posty: 489
- Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
- Online: 19d 3h 31m 52s
- Pochwały: 59
- Auto: VW Golf 7 DSG
- Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
- Lokalizacja: mazowieckie - WWL
Golf 7 - silnik na pasku - EA211 CZDA 1.4TSI 150KM
Wyskoczył mi na zegarach komunikat "Usterka systemu Start&Stop". Było to wieczorem 18 stycznia, temperatura na zewnątrz była ok. -18stC, jeszcze następnego dnia rano komunikat był. Później komunikat się nie powtarzał, a auto jeździło i jeździ normalnie.
Mógłbym zrzucić to na mróz i obserwować ale akurat zaraz kończy mi się przedłużona 5-letnia gwarancja... zlecenie gwarancyjne w ASO niby zostało otwarte - ale czy w ogóle cokolwiek zrobią oprócz tylko wyczyszczenia błędów? Prośba o pomoc co te błędy mogą zwiastować i czego wymagać od ASO, bo nie chce za parę dni (po gwarancji) zostać z poważnym problemem a błędy wyglądają niepokojąco.
Miałem wkrótce po odebraniu nowego auta z salonu zmienione kodowania systemu S&S żeby się nie załączał - poprzez metodę podwyższenia napięcia na 12.1V (z fabrycznego 7.6V) i nic się nie działo przez 5 lat... teraz do ASO już przywróciłem fabryczne kodowanie (swoją drogą znów muszę pamiętać o wyłączaniu S&S przyciskiem).
Zrobiłem pełny skan VCDS - wyszły błędy tylko w dziale silnik:
Sam znalazłem takie info odnośnie 3 błędów, ale zbyt wiele mi to nie pomogło:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16684/P0300/000768
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16685/P0301/000769
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16688/P0304/000772
Wyskoczył mi na zegarach komunikat "Usterka systemu Start&Stop". Było to wieczorem 18 stycznia, temperatura na zewnątrz była ok. -18stC, jeszcze następnego dnia rano komunikat był. Później komunikat się nie powtarzał, a auto jeździło i jeździ normalnie.
Mógłbym zrzucić to na mróz i obserwować ale akurat zaraz kończy mi się przedłużona 5-letnia gwarancja... zlecenie gwarancyjne w ASO niby zostało otwarte - ale czy w ogóle cokolwiek zrobią oprócz tylko wyczyszczenia błędów? Prośba o pomoc co te błędy mogą zwiastować i czego wymagać od ASO, bo nie chce za parę dni (po gwarancji) zostać z poważnym problemem a błędy wyglądają niepokojąco.
Miałem wkrótce po odebraniu nowego auta z salonu zmienione kodowania systemu S&S żeby się nie załączał - poprzez metodę podwyższenia napięcia na 12.1V (z fabrycznego 7.6V) i nic się nie działo przez 5 lat... teraz do ASO już przywróciłem fabryczne kodowanie (swoją drogą znów muszę pamiętać o wyłączaniu S&S przyciskiem).
Zrobiłem pełny skan VCDS - wyszły błędy tylko w dziale silnik:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CZDA) Labels: 04E-907-309-V1.clb
Part No SW: 04E 906 027 HD HW: 04E 907 309 BH
Component: R4 1.4l TFS H24 2603
Revision: R7H24---
Coding: 0125003223241D083000
Shop #: WSC 01357 011 00200
ASAM Dataset: EV_ECM14TFS01104E906027HD 001006
ROD: EV_ECM14TFS01104E906027HD.rod
VCID: 6DD6100FBC1D152A67-8038
CAN Converter 01:
5 Faults Found:
17158 - Databus
U1123 00 [032] - Received Error Message
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
7150 - Implausible Data Received from Steering Angle Sensor Module (G85)
U0428 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
10203 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 20797 km
Date: 2021.01.18
Time: 20:08:32
Engine speed: 846.50 /min
Normed load value: 21.6 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 36 °C
Intake air temperature: 22 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.818 V
Unlearning counter according OBD: 37
Long-term fuel trim bank 1 at idle: -0.28 %
Oxygen control: adaptation value at partial load: bank 1: 0.96008
Short term adaptation of mixture formation bank 1: -0.8 %
Outside air temperature: -2 °C
Test of oxygen sensors bank 1: Delta-Lambda: 0.00000
Fuel level: 43.00 l
10591 - Cylinder 1
P0301 00 [032] - Misfire Detected
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
10594 - Cylinder 4
P0304 00 [032] - Misfire Detected
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 20797 km
Date: 2021.01.18
Time: 20:08:32
Engine speed: 990.00 /min
Normed load value: 22.7 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 65 °C
Intake air temperature: -8 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 14.818 V
Unlearning counter according OBD: 37
Outside air temperature: -20 °C
Absolute intake pressure: 36 kPa abs
Engine torque: 21.0 Nm
Fuel level: 47.00 l
Oxygen sensor bank 1 sensor 1: specified value: 1.0000
Intake camshaft bank1 active operating mode-Bit 0: 0
Intake camshaft bank1 active operating mode-Bit 8: 0
Overrun cut-off-Bit 0: 0
Readiness: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Sam znalazłem takie info odnośnie 3 błędów, ale zbyt wiele mi to nie pomogło:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16684/P0300/000768
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16685/P0301/000769
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16688/P0304/000772