Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 07:47


[All] Usterka S&S - błędy silnika

Moderator: flo

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK7.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 6 znajdują się w dziale MK6
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 478
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 57m 37s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Usterka S&S - błędy silnika

Post22 sty 2021, 13:39

Golf 7 - silnik na pasku - EA211 CZDA 1.4TSI 150KM

Wyskoczył mi na zegarach komunikat "Usterka systemu Start&Stop". Było to wieczorem 18 stycznia, temperatura na zewnątrz była ok. -18stC, jeszcze następnego dnia rano komunikat był. Później komunikat się nie powtarzał, a auto jeździło i jeździ normalnie.
Mógłbym zrzucić to na mróz i obserwować ale akurat zaraz kończy mi się przedłużona 5-letnia gwarancja... zlecenie gwarancyjne w ASO niby zostało otwarte - ale czy w ogóle cokolwiek zrobią oprócz tylko wyczyszczenia błędów? Prośba o pomoc co te błędy mogą zwiastować i czego wymagać od ASO, bo nie chce za parę dni (po gwarancji) zostać z poważnym problemem a błędy wyglądają niepokojąco.

Miałem wkrótce po odebraniu nowego auta z salonu zmienione kodowania systemu S&S żeby się nie załączał - poprzez metodę podwyższenia napięcia na 12.1V (z fabrycznego 7.6V) i nic się nie działo przez 5 lat... teraz do ASO już przywróciłem fabryczne kodowanie (swoją drogą znów muszę pamiętać o wyłączaniu S&S przyciskiem).

Zrobiłem pełny skan VCDS - wyszły błędy tylko w dziale silnik:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CZDA) Labels: 04E-907-309-V1.clb
Part No SW: 04E 906 027 HD HW: 04E 907 309 BH
Component: R4 1.4l TFS H24 2603
Revision: R7H24---
Coding: 0125003223241D083000
Shop #: WSC 01357 011 00200
ASAM Dataset: EV_ECM14TFS01104E906027HD 001006
ROD: EV_ECM14TFS01104E906027HD.rod
VCID: 6DD6100FBC1D152A67-8038

CAN Converter 01:

5 Faults Found:
17158 - Databus
U1123 00 [032] - Received Error Message
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

7150 - Implausible Data Received from Steering Angle Sensor Module (G85)
U0428 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

10203 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 20797 km
Date: 2021.01.18
Time: 20:08:32

Engine speed: 846.50 /min
Normed load value: 21.6 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 36 °C
Intake air temperature: 22 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.818 V
Unlearning counter according OBD: 37
Long-term fuel trim bank 1 at idle: -0.28 %
Oxygen control: adaptation value at partial load: bank 1: 0.96008
Short term adaptation of mixture formation bank 1: -0.8 %
Outside air temperature: -2 °C
Test of oxygen sensors bank 1: Delta-Lambda: 0.00000
Fuel level: 43.00 l

10591 - Cylinder 1
P0301 00 [032] - Misfire Detected
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

10594 - Cylinder 4
P0304 00 [032] - Misfire Detected
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 20797 km
Date: 2021.01.18
Time: 20:08:32

Engine speed: 990.00 /min
Normed load value: 22.7 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 65 °C
Intake air temperature: -8 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 14.818 V
Unlearning counter according OBD: 37
Outside air temperature: -20 °C
Absolute intake pressure: 36 kPa abs
Engine torque: 21.0 Nm
Fuel level: 47.00 l
Oxygen sensor bank 1 sensor 1: specified value: 1.0000
Intake camshaft bank1 active operating mode-Bit 0: 0
Intake camshaft bank1 active operating mode-Bit 8: 0
Overrun cut-off-Bit 0: 0

Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------


Sam znalazłem takie info odnośnie 3 błędów, ale zbyt wiele mi to nie pomogło:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16684/P0300/000768
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16685/P0301/000769
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16688/P0304/000772
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 20h 59m 47s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Usterka S&S - błędy silnika

Post22 sty 2021, 14:52

A aku nie padl Ci do zera? Bo ten blad G85 to czesto sie pojawia po odlaczeniu akumulatora i trzeba zrobic kierownica kalibracje krecac od prostych kol max w prawo i lewo kierownica
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 478
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 57m 37s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Usterka S&S - błędy silnika

Post22 sty 2021, 20:35

Ze strony akumulatora nie było żadnych oznak rozładowania. Odłączałem go co prawda ostatnio 20 grudnia, bo tak ze 2 razy w roku profilaktycznie doładowuję go prostownikiem, ale czy błąd G85 wisi od tamtego czasu trudno stwierdzić, bo nie ma przy nim daty... a będąc tydzień temu w ASO na okresowym przeglądzie twierdzili, że m.in. badali stan aku i był OK, oraz, że nie było zapisanych żadnych błędów - tylko że do nich mam zawsze ograniczone zaufanie.
Więc nie wiem czy ten błąd zapisał się w momencie wyświetlenia komunikatu o usterce czy był od grudnia (ale przy okazji wcześniejszych odłączeń akumulatora tak na 99% nie kojarzę żebym w skanach VCDS'em widział kiedykolwiek ten błąd).
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 20h 59m 47s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Usterka S&S - błędy silnika

Post23 sty 2021, 10:37

Czy zaswiecila Ci sie ikona kierownicy na liczniku? bo ten blad jest z tym powiazany z tego co pamietam. Ile lat masz juz ten akumulator bo moze zwyczajnie czas zrobil juz swoje. Latem to nie wychodzi ale w zimowych warunkach bardzo szybko potrafi wyjsc.
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 478
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 57m 37s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Usterka S&S - błędy silnika

Post25 sty 2021, 10:18

Teraz przy okazji komunikatu "Usterka S&S" nie było ikony kierownicy, w grudniu przy okazji odłączania aku - nie pamiętam na 100% - jeśli ikona się pojawiła to znikła i było OK, choć skanu VCDS'em wtedy nie robiłem.
Aku jest fabryczny, czyli 5 lat... może i czas... choć ja o niego dbałem doładowując, a i ponoć ASO 15.01.2021 testowało i był OK.
Nie wiem czy w tej sytuacji najważniejszy jest akurat błąd G85 a nie błędy dotyczące pracy silnika - wypadających zapłonów.

A komunikat "Usterka S&S" nie pojawił się np. przy odpalaniu po mroźnej nocy, gdy aku mógłby być rzeczywiście słaby, tylko po wcześniejszym przejechaniu ok. 25km trasą ekspresową, czyli silnik był rozgrzany i aku też podładowany.
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 20h 59m 47s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Usterka S&S - błędy silnika

Post25 sty 2021, 10:53

Zgadzam sie ze blad G85 raczej nie ma znaczenia, zwrocilem na niego uwage gdyz zawsze pojawia sie po odlaczeniu akumulatora co moze wskazywac ze pojawil sie problem ze slabym akumulatorem i uklady na chwile zostaly odlaczone. Jezeli tak sie sie dzieje to moga pojawic sie rozne inne bledy ktore niekoniecznie wskazuja na jakas usterke a bardziej na chwilowa niestabilnosc.
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 478
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 57m 37s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Usterka S&S - błędy silnika

Post28 sty 2021, 09:30

Odebrałem auto z ASO, zrobili aktualizację oprogramowania sterownika silnika. A myślałem, że tylko wyczyszczą błędy.
Obawiałem się, że jakieś ograniczenie osiągów itp. nastąpi, np. ze względu na "poprawki ekologiczne", ale silnik pracuje raczej tak jak wcześniej.
Zrobiłem skan VCDS'em i rzeczywiście zmieniły się cyferki... wersja softu sterownika silnika to chyba to 3742:

Wersja po aktualizacji:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CZDA) Labels: 04E-907-309-V1.clb
Part No SW: 04E 906 027 HD HW: 04E 907 309 BH
Component: R4 1.4l TFS H24 3742
Revision: R7H24---
Coding: 0125003223241D083000
Shop #: WSC 61943 003 1048576
ASAM Dataset: EV_ECM14TFS01104E906027HD 001007
ROD: EV_ECM14TFS01104E906027HD.rod
VCID: 6DD6100FBC1D152A67-8038

CAN Converter 01:

No fault code found.
Readiness: 0000 0001
-------------------------------------------------------------------------------

Wersja przed aktualizacją:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CZDA) Labels: 04E-907-309-V1.clb
Part No SW: 04E 906 027 HD HW: 04E 907 309 BH
Component: R4 1.4l TFS H24 2603
Revision: R7H24---
Coding: 0125003223241D083000
Shop #: WSC 01357 011 00200
ASAM Dataset: EV_ECM14TFS01104E906027HD 001006
ROD: EV_ECM14TFS01104E906027HD.rod
VCID: 6DD6100FBC1D152A67-8038
Ostatnio zmieniony 28 sty 2021, 09:40 przez amargro, łącznie zmieniany 1 raz
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 20h 59m 47s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Usterka S&S - błędy silnika

Post28 sty 2021, 09:35

Wszystkie bledy zniknely po aktualizacji?
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 478
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 57m 37s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Usterka S&S - błędy silnika

Post28 sty 2021, 09:47

Pewnie ASO wyczyściło błędy a po przyjeździe do domu żadnych błędów w skanie VCDS'em nie widać, więc się nic w międzyczasie nie wygenerowało.
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 478
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 57m 37s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Usterka S&S - błędy silnika

Post29 sty 2021, 11:14

Znając wgraną wersję 3742 znalazłem, że są TPI na aktualizacje oprogramowania sterownika silnika m.in. w przypadkach wystąpienia błędów P0300, P0301, P0304 (inna sprawa, że w komentarzach ludzie piszą, że niekoniecznie pomagają):
TPI 2043772/3
https://www.drive2.ru/l/497135937235452805
TPI 2043772/4
https://www.drive2.ru/l/494445432282284875
Niby TPI dość stary bo z 2017 roku, ale może nie ma nowszego bo właśnie w przypadku mojego silnika podają, że aktualizacja na wersję oprogramowania 3742, a taką mi właśnie teraz wgrali.

Swoją drogą ciekawe czym się różnią poszczególne softy, bo z TPI wynika, że dla tego typu silnika 04E906027HD kilka ich było: 0962, 2073, 2243, 2325, 2488 i ten co miałem 2603.

A tu ktoś sprawdzał ilość wypadających zapłonów:
https://octavia.team/temat/1967-szarpanie-przy-przyspieszaniu-tylko-na-zimnym-silniku/?do=findComment&comment=41041
Może też bym sprawdził, ale chyba jeszcze nie mam wystarczającej znajomości VCDS'a.

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość