Stały Bywalec
- Posty: 301
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
- Online: 1d 14h 6m 42s
- Pochwały: 17
- Auto: Golf 6
- Silnik: 1.4 TSI 122KM
- Lokalizacja: Festung Breslau
Panowie na forum są w różnych miejscach rozsiane informacje o wymianie podświetlenia tablicy rejestracyjnej w G6 na ledowe.
Umieszam więc fotorelację wymiany oryginalnych żołtych na oryginalne ledowe w jednym miejscu.
Pytania i problemy, proponuje dopisywać do wątku.
Wymiana zrobiona P&P bez rezystorów na oryginalnym zestawie.
Wymiana fizycznie polega na podważeniu/ściśnięciu zatrzasku (śrubokrętem lub innym podobnym narzędziem) każdej z obu lampek z prawej strony, wyjęciu ze zderzaka, odpięciu z przewodu (również walka z innym rodzajem zaczepu). Podpięciu do przewodu nowych lampek i wsadzeniu w zderzak. W sumie maksymalnie 5 minut pracy
Po odpaleniu auta lampki działają, oraz czego można było się spodziewać zapala się po chwili ikonka spalonej żarówki w zegarach.
Wymianę zrobiłem oczywiście na Bordnetz`ie (BCM), który wymieniałem wcześniej na najnowszy (swego czasu) model High.
Wymiana miała miejsce kilka lat temu w momencie wymiany świateł przednich na bixenon z led. Bordnetz okazało się nie wyświetlał mimo wszystko w VCDS-ie (wersja 11.x) w module centralnej elektryki (długie kodowanie) w bajcie 17 bitu 7-mego. Podejrzewam, że w momencie jak mój BCM wchodził do produkcji nie było jeszcze ledowych podświetleń rejestracji w golfie.
W VCDS Powinno być tak jak w tutorialu
http://www.urotuned.com/LED_License_VCDS_Mk6_Mk7.pdf
zaznaczamy checkbox przy bicie 7-mym i voila.
Ponieważ u mnie nie było bitu 7-mego. Zacząłem kombinować, zmieniając zapis binarny bajtu 17-stego.
Okazało się, że za wartość bitu 7-mego odpowiada pierwsza cyfra zapisu binarnego.
W tym wypadku 0 należało zmienić na 1
Po tym odkryciu błąd spalonej żarówki z zegarów zniknął, a pojawił się w vcds-ie błąd niskiego naładowania akumulatora
Próba odpalenia nie powiodła się - musiałem się posiłkować drugim autem i kablami.
Tak więc warto przy okazji pamiętać, że odpalone ksenony w aucie w pół godziny potrafią zjeść cały prąd z aku.
Lampki led do podświetlenia rejestracji zanabyłem oryginalne koncernu FAW-VW w Chinanch.
Zainteresowanym podaje numer aukcji.
http://www.aliexpress.com/snapshot/6657 ... 6947890799
Wygląd opakowania:
Nowe i Stare - stare po prawej (jak widać brudzi się mocno od wewnętrznej części zderzaka)
Tak to świeciło
A tak świeci teraz
Światło ma naturalną intensywność, nie tak jak w aftermarketowych przeróbkach, oślepiających kierowców jadących za "stuningowanym" autem.
Umieszam więc fotorelację wymiany oryginalnych żołtych na oryginalne ledowe w jednym miejscu.
Pytania i problemy, proponuje dopisywać do wątku.
Wymiana zrobiona P&P bez rezystorów na oryginalnym zestawie.
Wymiana fizycznie polega na podważeniu/ściśnięciu zatrzasku (śrubokrętem lub innym podobnym narzędziem) każdej z obu lampek z prawej strony, wyjęciu ze zderzaka, odpięciu z przewodu (również walka z innym rodzajem zaczepu). Podpięciu do przewodu nowych lampek i wsadzeniu w zderzak. W sumie maksymalnie 5 minut pracy
Po odpaleniu auta lampki działają, oraz czego można było się spodziewać zapala się po chwili ikonka spalonej żarówki w zegarach.
Wymianę zrobiłem oczywiście na Bordnetz`ie (BCM), który wymieniałem wcześniej na najnowszy (swego czasu) model High.
Wymiana miała miejsce kilka lat temu w momencie wymiany świateł przednich na bixenon z led. Bordnetz okazało się nie wyświetlał mimo wszystko w VCDS-ie (wersja 11.x) w module centralnej elektryki (długie kodowanie) w bajcie 17 bitu 7-mego. Podejrzewam, że w momencie jak mój BCM wchodził do produkcji nie było jeszcze ledowych podświetleń rejestracji w golfie.
W VCDS Powinno być tak jak w tutorialu
http://www.urotuned.com/LED_License_VCDS_Mk6_Mk7.pdf
zaznaczamy checkbox przy bicie 7-mym i voila.
Ponieważ u mnie nie było bitu 7-mego. Zacząłem kombinować, zmieniając zapis binarny bajtu 17-stego.
Okazało się, że za wartość bitu 7-mego odpowiada pierwsza cyfra zapisu binarnego.
W tym wypadku 0 należało zmienić na 1
Po tym odkryciu błąd spalonej żarówki z zegarów zniknął, a pojawił się w vcds-ie błąd niskiego naładowania akumulatora
Próba odpalenia nie powiodła się - musiałem się posiłkować drugim autem i kablami.
Tak więc warto przy okazji pamiętać, że odpalone ksenony w aucie w pół godziny potrafią zjeść cały prąd z aku.
Lampki led do podświetlenia rejestracji zanabyłem oryginalne koncernu FAW-VW w Chinanch.
Zainteresowanym podaje numer aukcji.
http://www.aliexpress.com/snapshot/6657 ... 6947890799
Wygląd opakowania:
Nowe i Stare - stare po prawej (jak widać brudzi się mocno od wewnętrznej części zderzaka)
Tak to świeciło
A tak świeci teraz
Światło ma naturalną intensywność, nie tak jak w aftermarketowych przeróbkach, oślepiających kierowców jadących za "stuningowanym" autem.
Pochwały przyznane za posta: 4
jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP