Dzisiaj jest 29 mar 2024, 06:59


[2.0 TDI 110KM] Szarpanie silnikiem na biegu jałowym na zimnym silniku

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

karpitt

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 08 cze 2020, 18:53
  • Online: 29m 41s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: mazowieckie - Otwock

Szarpanie silnikiem na biegu jałowym na zimnym silniku

Post08 cze 2020, 19:27

Witam serdecznie,

mój Golfik już od jakiegoś czasu rzuca swoim silnikiem na biegu jałowym na zimnym silniku.

Po około 2 minutach od uruchomienia silnika po odstanej nocy (najlepiej jak są zimne temperatury) zaczynam nim szarpać i pojawia się hałas.
Na biegu jałowym silnik niby pracuje równo, ale zaczynają latać obroty – nie widać na desce, jedynie w komputerze.
Problem ginie po kilku minutach, nie ma go też gdy silnik ma obroty ponad 1250.
Problem znika gdy silnik chodzi 4/5 minut, zgasimy, czekamy 5 minut i ponownie odpalimy.
Nie ma błędów silnika, wtryski są ok zdaniem diagnosty, świece żarowe są ok zdaniem diagnosty.
W układzie dolotowym pojawia się olej, przewody się pocą, są plamy oleju na silniku (z odmy?) auto ma ponad 282000 przejechane.
Różne rzeczy już w Golfie wymieniałem u różnych mechaników, sam się na tym nie znam i sam robię drobne rzeczy typu wymiana żarówki czy reflektora jak już żarówce nie dam rady 8-). To co było robione w nim z istotnych rzeczy:
- wymieniony kolektor ssący wraz ze sterownikiem
- wymieniona chłodnica recyrkulacji spalin
- wymienione świece
- wymieniony moduł świec
- wymiana rozrządu
- czyszczenie przepustnicy i zaworu EGR
Wszystkie te rzeczy powyżej nie były robione ostatnio, tylko na przestrzeni ostatnich 3 lat, w przeciągu ostatniego miesiąca jednak:
- wymieniony kolektor ssący wraz ze sterownikiem
- wymieniona chłodnica recyrkulacji spalin
- czyszczenie przepustnicy i zaworu EGR

Problem z tym szarpaniem zaczął się wydaje mi się wtedy gdy wywaliło mi 3 lata temu błąd z kolektorem ssącym, był problem ze sterowaniem jego klapami. Początkowo był wymieniony tylko sterownik i kolektor wyczyszczony, po czasie ponownie czyszczony, aż w końcu komplet wymieniony na nowy. Liczyłem, że szarpanie silnikiem przejdzie, ale nie, jest ciągle. Czasem nawet rzuca tak mocno, że mam wrażenie, że silnik mi zaraz wyskoczy z maski. To dzieje się tylko na biegu jałowym, na zimnym silniku. Po odpaleniu po nocy, bądź po krótkiej jeździe na światłach.

Czy ktoś wie co tutaj może być problemem, co sprawdzić? Albo czy ktoś zna kogoś kto potrafi pomóc z tym, najlepiej w Otwocku czy okolicy... Trochę mi już ręce opadają, bo jak o tym mówię mechanikom - korzystałem z 4 różnych, to 2 z nich rozkłada ręce i mówi ten typ tak ma (wcześniej jednak nie miał), 3 mówi, że powodem może być wszystko i pyta czy mu zapłacę za sprawdzenie wszystkiego, a 4ty miał auto przez tydzień, diagnozował i poddał się w końcu mówiąc "nie wiem, może dwumasa", jednak dzięki niemu wiem w jakich sytuacjach problem się pojawia, czyli wiem to co napisałem tutaj, bo wcześniej sam nie potrafiłem tego wyłapać.

(czasem zdarza się też, że jest jakby przerwa w mocy gdy przyśpieszam, ciężko mi to dokładnie opisać kiedy i jakie to uczucie, jakby auto przez chwilę traciło trakcję, albo po prostu moc, zdarza się rzadko)

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości