Dzisiaj jest 28 mar 2024, 19:51


Stuki w zawieszeniu.

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Amortyzatory, sprężyny zawieszenia, wahacze, drążki kierownicy, końcówki kierownicze, łączniki stabilizatorów, geometria, zbieżność.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

goral

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 16 wrz 2018, 17:17
  • Online: 14h 13m 18s
  • Auto: VW Golf mk6 variant
  • Silnik: CAY
  • Lokalizacja: małopolska

Stuki w zawieszeniu.

Post20 maja 2020, 19:47

Mam pytanie.
Mam Golfa Variant z 2012 roku [MK6?], wszystko było ok, żadnych stuków czy tym podobnych.
Ale dziś, zaczęły dochodzić mnie dźwięki z lewej strony tył, lub przód... Nie mogę na 100% zdiagnozować lokalizacji.
Dźwięk jest taki, jak by narzędzia rozrzucone luźno w skrzynce z narzędziami się tłukły. Słyszalne na prawie każdej nierówności. Zwłaszcza przy mniejszych prędkościach - większych nierównościach.
Z początku myślałem, ze mi się klucze rozsypały w kole zapasowym, ale nie, tam wszystko w porządku, dla pewności wyjąłem klucze i nadal stukanie, czasem delikatne czasem głośniejsze.
Ktoś spotkał się już z takimi odgłosami jak by klucze luźno położone podskakiwały?
Dzięki.
Offline

goral

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 16 wrz 2018, 17:17
  • Online: 14h 13m 18s
  • Auto: VW Golf mk6 variant
  • Silnik: CAY
  • Lokalizacja: małopolska

Re: Stuki w zawieszeniu.

Post20 maja 2020, 21:36

OK.
Chyba wiem co jest przyczyna. Znalazłem podpowiedź w Googlach.
Sprawdziłem u siebie i chyba zdiagnozowałem.
To wg. mnie sprężyna przednia lewa strona.

Zamieszczam poniżej zdjęcie.
Przy okazji pytanie - czy to wymaga wymiany sprężyny, czy tylko jej poprawienia.
I jeśli miałem wymieniane sprężyny 10 miesięcy temu z przodu czy to może podlegać pod gwarancję?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline
Awatar użytkownika

Tomczyk

Aktywny

  • Posty: 124
  • Rejestracja: 27 wrz 2019, 11:29
  • Online: 5d 17h 21m 50s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: Swarzędz

Re: Stuki w zawieszeniu.

Post23 maja 2020, 09:39

Ta sprężyna jest pęknięta. Wymień ja jak najszybciej bo może biedy narobić.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Offline

goral

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 16 wrz 2018, 17:17
  • Online: 14h 13m 18s
  • Auto: VW Golf mk6 variant
  • Silnik: CAY
  • Lokalizacja: małopolska

Re: Stuki w zawieszeniu.

Post18 cze 2020, 13:38

OK, faktycznie sprężyna była pęknięta, część sprężyny leżała na kołnierzu i nie było jej widać.
Wymieniłem u mechanika. Po ok. tygodniu z tego samego koła dochodzą dziwne dźwięki. Takie stukanie, nie metaliczne jak w przypadku pękniętej sprężyny, bardziej takie wygłuszone.
Co bardziej drażniące, nie są zawsze, pojawiają się czasem, nie raz bardzo głośno, czasem ciszej ale ewidentnie słyszalne. Zwłaszcza przy małych prędkościach na np. nierównym parkingu betonowym.
Dźwięk jest też słyszalny, jak potrzęsie się samochodem przy tym kole (otwarte drzwi i próba huśtania przodu samochodu).
Mechanik, mi właśnie powiedział, że nic nie widzi i się przejechał i nic nie słyszy...
Mam nagrane dość wyraźnie, ale serwis nie przyjmuje plików mp4.

Offline

miken

Nieśmiały

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 01 kwie 2014, 16:05
  • Online: 2h 21m 14s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: czewa

Re: Stuki w zawieszeniu.

Post18 gru 2023, 12:41

Z tym waleniem części jedna po drugiej to miałem identyczną akcję. A ile szukałem przyczyny...
Przy okazji... jakie narzędzia to warsztatu?
Czy zakrętarki DeWalt się przydają?
Ewentualnie - jakie inne narzędzia robią różnicę?
Podpowiedzi?

Wróć do Zawieszenie i podwozie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość