W związku z tym że jeden z moich kluczyków był już w stanie agonalnym postanowiłem nadać mu nieco nowszego wyglądu. Wybór padł na obudowę na wzór GOLF-a 7.
Takie obudowy sa do kupna na Alliexspress jak i na Allegro:
https://pl.aliexpress.com/item/KEYECU-R ... autifyAB=0 lub
https://allegro.pl/vw-obudowa-kluczyk-s ... 11148.htmlAby zrobić taką wymianę obudowy należy najpierw rozebrać własny kluczyk i wyjąć z niego płytkę elektroniki, transponder, grot oraz baterię.
Najwięcej problemów może nam przynieść wydłubanie transpondera. Jest to trudne ale możliwe. Można też kupić czysty transponder np tu:
https://allegro.pl/oryginal-transponder ... 21400.html i dać go do zakodowania. Są to jednak dodatkowe koszty gdzieś w granicach 200 zł. Ja postanowiłem wyjąć transponder ze swojej obudowy. W obawie o uszkodzenie transpondera za pomocą Dremela odcinałem stopniowo plastik aż udało sie bezboleśnie wyją tą kapsułkę.
Teraz montujemy płytkę elektroniki wraz z baterią do nowej obudowy. O dziwo mocowanie płytki jest idealnie dopasowane.
Następnie z nowej obudowy odkręcamy dwa wkręty i wyjmujemy surowy grot. Można go sobie dać do dorobienia ale można wykorzystać stary który trzeba wyjąć wybijając bolec zabezpieczający.
Stary grot będzie pasował do nowej obudowy ale trzeba go minimalnie zeszlifować iglakiem. Grot montujemy w nowym uchwycie i dokręcamy dwa wkręty. odzyskany transponder umieszczamy w odpowiednik gnieżdzie nowej obudowy po rozłożeniu obudowy po wcześniejszym odkręceniu śrubki która jest pod znaczkiem VW.
Teraz całą obudowę składamy przyklejamy znaczek VW i kluczyk gotowy.
Miałem obawy czy w trakcie całej operacji coś nie zostanie uszkodzone dlatego zaraz po montażu poszedłem do samochodu i sprawdziłem. SUKCES !!! centralny działa a auto odpala i nie ma błędów.
Robiąc wymianę tą metodą nic nie musimy kodować.
Powodzenia.