Stały Bywalec
- Posty: 301
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
- Online: 1d 14h 6m 42s
- Pochwały: 17
- Auto: Golf 6
- Silnik: 1.4 TSI 122KM
- Lokalizacja: Festung Breslau
Poniżej manual przeróbki hamulców fabrycznych dla wersji silnikowych 1.4 tsi (CAXA/CAVD) oraz diesli 2.0. Użytkownicy 1.2 tsi oraz 1.6 tdi muszą niestety zmieniać zwrotnice do przeróbke.
Przeróbka na GTI (+) - graty w wersji budżetowej:
PRZÓD (posiadacze CAVD mają te graty na stanie więc mogą odpuścić ten punkt)
- tarcza przód 312 mm
BOSCH 0986479058 / 0 986 479 058 - ok. 150 zł /sztuka
- klocki przód
BOSCH 0986424797 / 0 986 424 797
- jarzma przód 1k0615125C - cena 600 zł w ASO za sztukę (potrzebne 2). Są to jarzma z GTI 6/1.4 TSI CAVD/Nowego S3
na allegro bywają po 200-350 zł za kpl.
- zaciski przednie zostają seryjne
TYŁ (posiadacze CAVD nie mają tych gratów więc mogą sobie zupgreadować na lepsze)
- tarcza tył 286 mm
BOSCH 0986479247 / 0 986 479 247
- klocki tył
BOSCH 0986494053 / 0 986 494 053
- jarzma tył od GTI/Leon Cupra/Octavia 2 RS - lewe/prawe (2szt) 1k0 615 425 s / 1k0615425s
jarzma tył pasują także od Passata B6. Na jarzmach powinien być wybity numer 9225/B (na obu)
- zaciski tył od GTI/Leon Cupra/Octavia 2 RS - lewy 1k0 615 423 p / 1k0615423p, prawy 1k0 615 424 p / 1k0615424p
- osłony pod tarcze od GTI/Leon Cupra/Octavia 2 RS (można przerobić starą osłonę, ale będzie ciut przymała
numery osłon lewa: 1k0 615 611p / 1k0615611p, prawa: 1k0 615 612 p / 1k0615612p - osłony kosztują około 100zł /szt.
jarzma z zaciskami bywają na allegro po ok. 500 zł.
DODATKI
Żeby sobie zrobić ten jak go nazwałem pakiet GTI+ do zestawu dodajemy przewody w oplocie (na przód i tył)
Firmy Goodride, albo HEL do wersji GTI (pasują do CAXA, CAVD)
Cena HEL - 360 zł
http://www.racingfactory.pl/przewody-ha ... -1850.html
(przewody takie same jak do S3 8P - dorabiane na zamówienie)
Goodride - 450-500 zł
Do tego ja wybieram motula 5.1
Zestaw jak powyższy zakupiłem - zdjęcia z montażu w przyszłym tygodniu
Ciekawostki - Płyn hamulcowy powinien być wymieniony po 3 latach (za pierwszym razem), a potem co następne 2 lata. Lub co 45-90 tyś kilometrów (różne źródła różnie podają)
Przewody hamulcowe można zmienić na nowe gumowe (tańsze), lub pójść na całość i zmienić na oplot (jak w tym modzie) - poprawi się czucie i działanie hamulca po rozgrzaniu układu (w przypadku opltou). Przewody gumowe należy sprawdzać przy każdej wymianie klocków i wymieniać profilaktycznie co kilka lat. Szczególnie przednie narażone na szybsze zużycie (oprócz wpływu warunków atmosferycznych, są narażone na uszkodzenia mechaniczne przez kamienie i przetarcia).
Wymiana przewodów na przewody w oplocie eliminuje potrzebę sprawdzania ich stanu. Teoretycznie są bezobsługowe i raz założone powinny wytrzymać do końca auta (większość producentów daje na nie lifetime warranty).
Odnośnie osłon tarcz - żeby zdemontować stare, trzeba albo zdjąć obie piasty i kupić nowe łożyska (bardzo droga opcja).
Można też zdjąć starą osłonę przecinając zbędne usztywnienie w jednym miejscu. W nowej osłonie przed montażem również usuwamy to usztywnienie (na fotce wytłumaczę).
Zdjęcia części gratów:
Jak widać na powyższych zdjęciach jarzma przednie są już wypiaskowane i polakierowane.
Jarzma tylne i zaciski (które wyglądają jak z innej bajki) idą do myjki chemicznej a potem do czyszczenia i lakierowania. Osłony używane, które kupiłem w komplecie niestety nie nadają się do ponownego montażu - korodują wokół śrub montażowych, muszę kupić nowe..
Zostają także zamówione:
- nowe prowadnice zacisków (quick brake) - sztuk 4
- nowe gumki prowadnic (quick brake) - sztuk 4
- smar do prowadnic (quick brake)
- lakier do zacisków WDA wda.com.pl
- nowe osłony tarcz tylnych - szt.2
Zaciski zostaną przywrócone do stanu fabrycznego.
Zdjęcia z montażu i kompletowania reszty gratów w najbliższym czasie
Koszty (dla ciekawych):
Tarcze+ Klocki BOSCH (nowe allegro) 700 zł
Przewody HEL dedykowane 360 zł
Jarzma przód ORI (używane) 250 zł
Jarzma + zaciski tył (używane) 500 zł
Płyn hamulcowy Motul 5.1 (1,5l) 100 zł
Osłony tylnych tarcz (ASO VW) 200 zł
Zestaw nowych prowadnic z gumkami do tylnych jarzm 100 zł
Zestaw do malowania do zacisków (srebrny) 60 zł
Szczotka druciana do czyszczenia zacisków/jarz 3.5 zł
Taśma lakiernicza 5 zł
Cztery ostatnie pozycje można sobie odpuścić jak się kupuje fabrycznie nowe zaciski i jarzma za około 3,5 tyś zł (cena z salonu skody).
Zaciski nowe kupowane poza salonem to koszt około 600-700 zł /sztukę - trzeba jednak oddać w rozliczeniu stare zaciski (nie swoje stare tylko stare gti).
Nowe jarzma też swoje kosztują.
Parę ruchów szczotką i pędzlem (w wersji dla estetów) powoduje zaoszczędzenie co najmniej 2 tyś. zł.
Prowadnice jarz wymieniamy jak uszkodzone są ich łebki, bądź same są zatarte. Prowadnice występują w kompletach z gumkami i smarem.
Przeróbka na GTI (+) - graty w wersji budżetowej:
PRZÓD (posiadacze CAVD mają te graty na stanie więc mogą odpuścić ten punkt)
- tarcza przód 312 mm
BOSCH 0986479058 / 0 986 479 058 - ok. 150 zł /sztuka
- klocki przód
BOSCH 0986424797 / 0 986 424 797
- jarzma przód 1k0615125C - cena 600 zł w ASO za sztukę (potrzebne 2). Są to jarzma z GTI 6/1.4 TSI CAVD/Nowego S3
na allegro bywają po 200-350 zł za kpl.
- zaciski przednie zostają seryjne
TYŁ (posiadacze CAVD nie mają tych gratów więc mogą sobie zupgreadować na lepsze)
- tarcza tył 286 mm
BOSCH 0986479247 / 0 986 479 247
- klocki tył
BOSCH 0986494053 / 0 986 494 053
- jarzma tył od GTI/Leon Cupra/Octavia 2 RS - lewe/prawe (2szt) 1k0 615 425 s / 1k0615425s
jarzma tył pasują także od Passata B6. Na jarzmach powinien być wybity numer 9225/B (na obu)
- zaciski tył od GTI/Leon Cupra/Octavia 2 RS - lewy 1k0 615 423 p / 1k0615423p, prawy 1k0 615 424 p / 1k0615424p
- osłony pod tarcze od GTI/Leon Cupra/Octavia 2 RS (można przerobić starą osłonę, ale będzie ciut przymała
numery osłon lewa: 1k0 615 611p / 1k0615611p, prawa: 1k0 615 612 p / 1k0615612p - osłony kosztują około 100zł /szt.
jarzma z zaciskami bywają na allegro po ok. 500 zł.
DODATKI
Żeby sobie zrobić ten jak go nazwałem pakiet GTI+ do zestawu dodajemy przewody w oplocie (na przód i tył)
Firmy Goodride, albo HEL do wersji GTI (pasują do CAXA, CAVD)
Cena HEL - 360 zł
http://www.racingfactory.pl/przewody-ha ... -1850.html
(przewody takie same jak do S3 8P - dorabiane na zamówienie)
Goodride - 450-500 zł
Do tego ja wybieram motula 5.1
Zestaw jak powyższy zakupiłem - zdjęcia z montażu w przyszłym tygodniu
Ciekawostki - Płyn hamulcowy powinien być wymieniony po 3 latach (za pierwszym razem), a potem co następne 2 lata. Lub co 45-90 tyś kilometrów (różne źródła różnie podają)
Przewody hamulcowe można zmienić na nowe gumowe (tańsze), lub pójść na całość i zmienić na oplot (jak w tym modzie) - poprawi się czucie i działanie hamulca po rozgrzaniu układu (w przypadku opltou). Przewody gumowe należy sprawdzać przy każdej wymianie klocków i wymieniać profilaktycznie co kilka lat. Szczególnie przednie narażone na szybsze zużycie (oprócz wpływu warunków atmosferycznych, są narażone na uszkodzenia mechaniczne przez kamienie i przetarcia).
Wymiana przewodów na przewody w oplocie eliminuje potrzebę sprawdzania ich stanu. Teoretycznie są bezobsługowe i raz założone powinny wytrzymać do końca auta (większość producentów daje na nie lifetime warranty).
Odnośnie osłon tarcz - żeby zdemontować stare, trzeba albo zdjąć obie piasty i kupić nowe łożyska (bardzo droga opcja).
Można też zdjąć starą osłonę przecinając zbędne usztywnienie w jednym miejscu. W nowej osłonie przed montażem również usuwamy to usztywnienie (na fotce wytłumaczę).
Zdjęcia części gratów:
Jak widać na powyższych zdjęciach jarzma przednie są już wypiaskowane i polakierowane.
Jarzma tylne i zaciski (które wyglądają jak z innej bajki) idą do myjki chemicznej a potem do czyszczenia i lakierowania. Osłony używane, które kupiłem w komplecie niestety nie nadają się do ponownego montażu - korodują wokół śrub montażowych, muszę kupić nowe..
Zostają także zamówione:
- nowe prowadnice zacisków (quick brake) - sztuk 4
- nowe gumki prowadnic (quick brake) - sztuk 4
- smar do prowadnic (quick brake)
- lakier do zacisków WDA wda.com.pl
- nowe osłony tarcz tylnych - szt.2
Zaciski zostaną przywrócone do stanu fabrycznego.
Zdjęcia z montażu i kompletowania reszty gratów w najbliższym czasie
Koszty (dla ciekawych):
Tarcze+ Klocki BOSCH (nowe allegro) 700 zł
Przewody HEL dedykowane 360 zł
Jarzma przód ORI (używane) 250 zł
Jarzma + zaciski tył (używane) 500 zł
Płyn hamulcowy Motul 5.1 (1,5l) 100 zł
Osłony tylnych tarcz (ASO VW) 200 zł
Zestaw nowych prowadnic z gumkami do tylnych jarzm 100 zł
Zestaw do malowania do zacisków (srebrny) 60 zł
Szczotka druciana do czyszczenia zacisków/jarz 3.5 zł
Taśma lakiernicza 5 zł
Cztery ostatnie pozycje można sobie odpuścić jak się kupuje fabrycznie nowe zaciski i jarzma za około 3,5 tyś zł (cena z salonu skody).
Zaciski nowe kupowane poza salonem to koszt około 600-700 zł /sztukę - trzeba jednak oddać w rozliczeniu stare zaciski (nie swoje stare tylko stare gti).
Nowe jarzma też swoje kosztują.
Parę ruchów szczotką i pędzlem (w wersji dla estetów) powoduje zaoszczędzenie co najmniej 2 tyś. zł.
Prowadnice jarz wymieniamy jak uszkodzone są ich łebki, bądź same są zatarte. Prowadnice występują w kompletach z gumkami i smarem.
Pochwały przyznane za posta: 3
Ostatnio zmieniony 04 lis 2013, 20:29 przez zioolko, łącznie zmieniany 1 raz
jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP