Dzisiaj jest 08 kwie 2020, 02:26


[MK6] Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Fotoporady, manuale, instrukcje "krok po kroku"

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Instrukcje, foto porady, manuale opisujące krok po kroku co należy wykonać, aby samemu naprawić, zmienić, wymienić, zakodować ...

Uwaga:
  1. Nie prowadzimy tutaj dyskusji, a jedynie prosimy o dodatkowe wyjaśnia lub zamieszczamy własne uwagi, spostrzeżenia o których warto wspomnieć.
  2. Zmiany w instrukcji autor wprowadza bezpośrednio w poście zawierającym instrukcję - nie piszmy postów z informacją co należy zrobić inaczej niż w instrukcji.
  3. Za pomocą nowego postu autor powinien poinformować o wprowadzeniu zmian w instrukcji.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

[MK6] Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post03 paź 2013, 19:16

Poniżej manual przeróbki hamulców fabrycznych dla wersji silnikowych 1.4 tsi (CAXA/CAVD) oraz diesli 2.0. Użytkownicy 1.2 tsi oraz 1.6 tdi muszą niestety zmieniać zwrotnice do przeróbke.

Przeróbka na GTI (+) - graty w wersji budżetowej:

PRZÓD (posiadacze CAVD mają te graty na stanie więc mogą odpuścić ten punkt)

- tarcza przód 312 mm
BOSCH 0986479058 / 0 986 479 058 - ok. 150 zł /sztuka
- klocki przód
BOSCH 0986424797 / 0 986 424 797
- jarzma przód 1k0615125C - cena 600 zł w ASO za sztukę (potrzebne 2). Są to jarzma z GTI 6/1.4 TSI CAVD/Nowego S3
na allegro bywają po 200-350 zł za kpl.
- zaciski przednie zostają seryjne

TYŁ (posiadacze CAVD nie mają tych gratów więc mogą sobie zupgreadować na lepsze)

- tarcza tył 286 mm
BOSCH 0986479247 / 0 986 479 247
- klocki tył
BOSCH 0986494053 / 0 986 494 053

- jarzma tył od GTI/Leon Cupra/Octavia 2 RS - lewe/prawe (2szt) 1k0 615 425 s / 1k0615425s
jarzma tył pasują także od Passata B6. Na jarzmach powinien być wybity numer 9225/B (na obu)
- zaciski tył od GTI/Leon Cupra/Octavia 2 RS - lewy 1k0 615 423 p / 1k0615423p, prawy 1k0 615 424 p / 1k0615424p
- osłony pod tarcze od GTI/Leon Cupra/Octavia 2 RS (można przerobić starą osłonę, ale będzie ciut przymała
numery osłon lewa: 1k0 615 611p / 1k0615611p, prawa: 1k0 615 612 p / 1k0615612p - osłony kosztują około 100zł /szt.

jarzma z zaciskami bywają na allegro po ok. 500 zł.

DODATKI
Żeby sobie zrobić ten jak go nazwałem pakiet GTI+ do zestawu dodajemy przewody w oplocie (na przód i tył)
Firmy Goodride, albo HEL do wersji GTI (pasują do CAXA, CAVD)
Cena HEL - 360 zł
http://www.racingfactory.pl/przewody-ha ... -1850.html
(przewody takie same jak do S3 8P - dorabiane na zamówienie)
Goodride - 450-500 zł

Do tego ja wybieram motula 5.1
Zestaw jak powyższy zakupiłem - zdjęcia z montażu w przyszłym tygodniu


Ciekawostki - Płyn hamulcowy powinien być wymieniony po 3 latach (za pierwszym razem), a potem co następne 2 lata. Lub co 45-90 tyś kilometrów (różne źródła różnie podają)

Przewody hamulcowe można zmienić na nowe gumowe (tańsze), lub pójść na całość i zmienić na oplot (jak w tym modzie) - poprawi się czucie i działanie hamulca po rozgrzaniu układu (w przypadku opltou). Przewody gumowe należy sprawdzać przy każdej wymianie klocków i wymieniać profilaktycznie co kilka lat. Szczególnie przednie narażone na szybsze zużycie (oprócz wpływu warunków atmosferycznych, są narażone na uszkodzenia mechaniczne przez kamienie i przetarcia).
Wymiana przewodów na przewody w oplocie eliminuje potrzebę sprawdzania ich stanu. Teoretycznie są bezobsługowe i raz założone powinny wytrzymać do końca auta (większość producentów daje na nie lifetime warranty).

Odnośnie osłon tarcz - żeby zdemontować stare, trzeba albo zdjąć obie piasty i kupić nowe łożyska (bardzo droga opcja).
Można też zdjąć starą osłonę przecinając zbędne usztywnienie w jednym miejscu. W nowej osłonie przed montażem również usuwamy to usztywnienie (na fotce wytłumaczę).

Zdjęcia części gratów:

Obrazek
Obrazek


Jak widać na powyższych zdjęciach jarzma przednie są już wypiaskowane i polakierowane.
Jarzma tylne i zaciski (które wyglądają jak z innej bajki) idą do myjki chemicznej a potem do czyszczenia i lakierowania. Osłony używane, które kupiłem w komplecie niestety nie nadają się do ponownego montażu - korodują wokół śrub montażowych, muszę kupić nowe..

Zostają także zamówione:
- nowe prowadnice zacisków (quick brake) - sztuk 4
- nowe gumki prowadnic (quick brake) - sztuk 4
- smar do prowadnic (quick brake)
- lakier do zacisków WDA wda.com.pl
- nowe osłony tarcz tylnych - szt.2

Zaciski zostaną przywrócone do stanu fabrycznego.

Zdjęcia z montażu i kompletowania reszty gratów w najbliższym czasie

Koszty (dla ciekawych):
Tarcze+ Klocki BOSCH (nowe allegro) 700 zł
Przewody HEL dedykowane 360 zł
Jarzma przód ORI (używane) 250 zł
Jarzma + zaciski tył (używane) 500 zł
Płyn hamulcowy Motul 5.1 (1,5l) 100 zł
Osłony tylnych tarcz (ASO VW) 200 zł
Zestaw nowych prowadnic z gumkami do tylnych jarzm 100 zł
Zestaw do malowania do zacisków (srebrny) 60 zł
Szczotka druciana do czyszczenia zacisków/jarz 3.5 zł
Taśma lakiernicza 5 zł

Cztery ostatnie pozycje można sobie odpuścić jak się kupuje fabrycznie nowe zaciski i jarzma za około 3,5 tyś zł (cena z salonu skody).
Zaciski nowe kupowane poza salonem to koszt około 600-700 zł /sztukę - trzeba jednak oddać w rozliczeniu stare zaciski (nie swoje stare tylko stare gti).
Nowe jarzma też swoje kosztują.
Parę ruchów szczotką i pędzlem (w wersji dla estetów) powoduje zaoszczędzenie co najmniej 2 tyś. zł.

Prowadnice jarz wymieniamy jak uszkodzone są ich łebki, bądź same są zatarte. Prowadnice występują w kompletach z gumkami i smarem.


Pochwały przyznane za posta: 3
Ostatnio zmieniony 04 lis 2013, 20:29 przez zioolko, łącznie zmieniany 1 raz

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Przeróbka hamulcy z CAXA i CAVD na GTI+

Post09 paź 2013, 17:19

Podbijam.

Doszły robione na zamówienie przewody w oplocie HEL.
Doszły osłony tarcz z ASO.
Doszły prowadnice zacisków tylnych z Harta.

Zaciski wczyszczone, umyte chemią. Generalnie wyglądają ładnie, mógłbym ich nawet nie lakierować (ale lubię sobie utrudniać pracę ;)).
Jeszcze tylko czyszenie i mycie jarzm. Lakierowanie zestawu i montaż.
Tylko najpierw muszę poszukać niepodrobionego motula 5.1 i znaleźć wolnych kilka godzin.
Przy wymianie płynu na nowy proponuje odpowietrzyć także pompę sprzęgła.

Zebrane klocki:
Obrazek

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Przeróbka hamulcy z CAXA i CAVD na GTI+

Post03 lis 2013, 18:34

UP.

Zabieg wykonany.
Rzeczy zebrane przed samą wymianą (zaciski i jarzma już odnowione)

Obrazek

CZYNNOŚCI "NOWE" JARZMA/ZACISKI (minimum 24-48 godzin przed wymianą)

1. Czyszczenie myjką chemiczną
2. Czyszczenie szczotką drucianą / wiertarką z nakładką drucianą
3. Odtłuszczanie
4. Zabezpieczanie otworów
5. Lakierowanie 3 warstwy

Obrazek
Obrazek

6. Wymiana gumek, prowadnic w jarzmach i nowe śruby montażowe

Obrazek
Obrazek

7. Przeczyszczenie zacisków z brudu i resztek płynu kompresorem.

CZYNNOŚCI PRZÓD

1. Zaciagnięcie ręcznego
2. Podniesienie na lewarku, podłożenie koziołka
3. Demontaż koła

Obrazek

4. Demontaż zacisku i tarczy
5. Demontaż jarzma
6. Czyszczenie piasty szczotką drucianą/szczotką na wietrarce
7. Czyszczenie zacisków szczotką drucianą/szczotką na wietrarce
8. Smar miedziowy miedzy piastę a tarczę

9. Montaż nowej tarczy, mycie benzyną tarcz

Obrazek

10. Montaż nowego jarzma

jarzmo stare vs nowe
Obrazek
Obrazek

11. Montaż przeczyszczonego zacisku, nasmarowanie prowadni zacisku nowym smarem
12. Wymiana przewodów na nowe

Obrazek
Obrazek

13. Odopowietrzanie (na włączonym zapłonie). Zlanie starego płynu DOT 4, wlanie nowego DOT 5.1

Obrazek
Obrazek
Obrazek

14. Montaż koła

przód przed

Obrazek

przód po

Obrazek

CZYNNOŚCI TYŁ

1. Opuszczenie ręcznego, blokada przednich kół klinami
2. Podniesienie na lewarku, podłożenie koziołka
3. Demontaż koła

Obrazek

4. Demontaż zacisku i tarczy
5. Demontaż jarzma

Obrazek

6. Czyszczenie piasty szczotką drucianą/szczotką na wiertarce

Obrazek

7. Odkręcenie śruby trzymającej piastę (w warunkach domowych bez odpowiedniego pneumatu praktycznie niemożliwe)
8. Wymiana osłony (jest przykręcona trzema śrubami)

Obrazek

osłona stara vs nowa większa

Obrazek
Obrazek

9. Przykręcenie piasty
10. Smar miedziowy miedzy piastę a tarczę
11. Montaż tarczy, Mycie benzyną tarcz

stara vs nowa większa

Obrazek

12. Montaż nowego jarzma

stare

Obrazek

nowe

Obrazek


13. Montaż nowego zacisku

zacisk stary vs nowy

Obrazek
Obrazek

złożone do kupy

Obrazek

Przewodów tylnych nie wymieniłem - sprzedawca przysłał mi zły komplet. Powinny mieć zakute takie same końcówki z obu stron, a mają z jednej gwintową a z drugiej oczkową. Czekam na rozpatrzenie reklamacji.

Obrazek

14. Odpowietrzanie (na włączonym zapłonie)
15. Montaż koła

tył przed

Obrazek

tył po

Obrazek

Na koniec odpowietrzanie sprzęgła (wysprzęglik jest wspomagany płynem hamulcowym). Zaworek odpowietrzania jest w komorze silnika. Płynu hamulcowego zeszły niecałe dwie buteleczki.


Jak się klocki z tarczami ułożą po kilkudziesięciu kilometrach to będę mógł sprawdzić polepszone działanie w praktyce przy jeździe autostradowej.
Robota miała zająć 2-3 godziny, z powodu demontażu tylnych piast zajęła 2 razy tyle. Polecam przecięcie ucha osłony i założenie na piastę bez jej demontażu, zaoszczędzi to dużo czasu, nerwów i pracy.

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post31 gru 2014, 19:28

UP.

Po około 35 tyś kilometrów i ponad roku od wymiany na gti+, stan klocków z przodu to około 3/4.
Auto dalej hamuje super.
Zazwyczaj klocki we wszystkich poprzednich autach (nawet po modach hamulców) starczały mi na około 20 tyś kilometrów. Tak więc widzę same zyski.

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Stały Bywalec

  • Posty: 439
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 7d 20h 43m 31s
  • Pochwały: 20
  • Ostrzeżenia: 2
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post01 sty 2015, 16:28

a jak tarcze, nie robi się nagar i korozja tam gdzie nie trze klocek ?
usterzl jakies foto
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 21h 47m 45s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post25 maja 2015, 13:37

Witam
Na przeglądzie technicznym, wyszło mi, że lewe przednie koło hamuje bardzo słabo. Okazało się że tarcza jest zniszczona i wymaga wymianie, więc teraz wymiana 2 tarcz i klocków. Zaglądam do portfela i decyzja wymiany na GTI+
przód 312 komplet BOSCH tył 282 komplet BREMBO + nowe zaciski z jarzmem tył ( według specyfikacji BOSCHA 0986479247 tarcza ma dokładnie 281,8 ) http://www.bosch-automotive-catalog.com/pl/product-detail/-/product/0986479247?returnPage=http%3A%2F%2Fwww.bosch-automotive-catalog.com%2Fpl%2Fproduct-search%3Fp_p_id%3Depdssearchresult_WAR_aaecatportlet%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dlfr-col-2%26p_p_col_count%3D1%26autoLoad%3D1 Części zamówione a w przyszłym tygodniu ruszam z modem :)
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 12h 15m 17s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post25 maja 2015, 16:38

Na przód wziął bym ate. W mercedesie mamy zmieniłem komplet na bosch i hamuje bez szału i pyli :)
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post26 maja 2015, 10:14

maartinj pisze:a jak tarcze, nie robi się nagar i korozja tam gdzie nie trze klocek ?
usterzl jakies foto

Nagar się nie robi. Korozja jak już to powierzchniowa. W weekend wyjeżdżam na urlop, to przed urlopem jak mi się uda umyć auto to zrobię zdjęcie :)

-- 26 maja 2015, 11:16 --

Muti pisze:Na przód wziął bym ate. W mercedesie mamy zmieniłem komplet na bosch i hamuje bez szału i pyli :)


Ate jest dobre, ale ceny mają z dupy wzięte. Bosch w oryginale, a nie podróbce jest co najmniej tak samo dobry, a cena skalkulowana o niebo lepiej.
Generalnie jesteśmy zafiksowany na Boschu - wyposażenie kuchni, elektronarzędzia, części zamienne :).

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 520
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 7h 24m 1s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post26 maja 2015, 10:34

Super tarcze są też z Textara oraz Zimmermanna a nie płaci się tak za markę jak w przypadku ATE.
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 12h 15m 17s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post26 maja 2015, 10:35

Zimmerman niby ta sama fabryka.. Różnica przy 312mm jakieś 15zl /szt.
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post28 maja 2015, 23:21

Obiecane spóźnione foto.
Od wymiany klocków/tarcz minęło niecałe dwa lata.
Dzisiaj w ASO stwierdzili, że tylne klocki 70% zużycia, przednie OK.
Korozji (tarcz) po umyciu auta nie stwierdzam.
Zdjęcia słabe, bo robiłem nocą - znalazłem dopiero teraz chwilę.
Na zestawie zrobiłem ok. 50 tyś kilometrów.
Obrazek
Obrazek

Farba położona w domowych warunkach na zaciskach jak widać trzyma się doskonale.

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 21h 47m 45s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post04 cze 2015, 11:27

Felgi jak widzę 16 ?
problemów z zakładaniem nie masz :)
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post04 cze 2015, 23:10

Agolf6 pisze:Felgi jak widzę 16 ?
problemów z zakładaniem nie masz :)

Si senior 16 cali - taki kompromis między wyglądem, trzymaniem bocznym a dziurawą gminą :)
Problemów z zakładaniem brak. Felga jest teraz ładnie wypełniona (szczególnie z przodu), ale nic nie obciera.

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline

Sprzedawca

Awatar użytkownika

Pro-choice

Sprzedawca

  • Posty: 52
  • Rejestracja: 09 mar 2015, 10:55
  • Online: 32d 17h 27m 47s
  • Pochwały: 3
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post27 sie 2015, 15:44

mogłeś jeszcze przy tym komplecie hebelków rozważyć wrzucenie płynu hamulcowego o wyższych parametrach, np z motula rbf 600. Dot ma średnie parametry i np ate typ 200 dużo korzystniejszy cenowo ma wyższe punkty wrzenia.
Pozatym pikny hebelek :)
Obrazek
NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post03 lis 2016, 10:34

Pro-choice pisze:mogłeś jeszcze przy tym komplecie hebelków rozważyć wrzucenie płynu hamulcowego o wyższych parametrach, np z motula rbf 600. Dot ma średnie parametry i np ate typ 200 dużo korzystniejszy cenowo ma wyższe punkty wrzenia.
Pozatym pikny hebelek :)


Przy DSG mozna wrzucac tak dobry plyn na jaki pozwala fantazja lub fundusze. Przy skrzyni manualnej blokuje nas wysprzeglik sprzegla, ktorego uszczelnienia/uszczelki zostaja rozpuszczone przez hi-endowe plyny hamulcowe (jest na tym samym obiegu).
Dot 5.1 z tego co udalo mi sie sprawdzic to najwyzsza z mozliwych, przetestowanych w manualu klas (na forach us-manskich mozna sobie poczytac). Bardziej wyczynowe klasy to juz loteria. Majac skrzynie DSG to inna bajka, mozna sie bawic w lepsze plyny. Z drugiej strony przy Motulu 5.1 jest duzo lepiej niz w serii, jezeli chodzi o gotowanie i higroskopijnosc.

Z ciekawosci - tarcze z poczatku postu wytrzymaly prawie do koncowki 2016 roku (ponad 3 lata), klocki zmienialem raz (w polowie dystansu). Teraz zmieniam caly komplet ponownie. Czyli na tarczach zrobione w trzy lata kilkadziesiat tysiecy kilometrow (ok 75-80 tysiecy), komplet klockow starcza na polowe tego dystansu. Jestem zadowolony.

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline

dawca

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 29 gru 2016, 22:37
  • Online: 5m 12s
  • Auto: Golf 6
  • Lokalizacja: wlkp

Re: Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post29 gru 2016, 22:40

O dzięki za ten materiał, bo podnisłem moc z 110KM do 170 KM i hamulce mi się gotują. Jutro miałem zakładać tarcze i klocki ATE 280mm teraz szukam jarzm do 312mm. Szaco za materiał...
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 8m 2s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post30 gru 2016, 10:42

280mm? To jeszcze amortyzatory, co nie?

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Offline

misiek^wro

Sympatyk

  • Posty: 62
  • Rejestracja: 30 kwie 2013, 12:46
  • Online: 1d 2h 5m 40s
  • Auto: Golf Variant MK6
  • Silnik: 2.0 TDI CBAB
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post05 mar 2017, 00:47

Albo tuleje 50->55mm
Offline
Awatar użytkownika

LUKI

Sympatyk

  • Posty: 84
  • Rejestracja: 19 sty 2014, 11:04
  • Online: 3d 9h 32m 39s
  • Pochwały: 3
  • Auto: inne
  • Silnik: inne
  • Lokalizacja: WU

Re: Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post06 kwie 2017, 14:06

misiek^wro pisze:Albo tuleje 50->55mm


ehh janusze tuningu

;)
Offline
Awatar użytkownika

ToJaKijanka

Gadatliwy

  • Posty: 297
  • Rejestracja: 24 lut 2017, 10:00
  • Online: 4d 59m 10s
  • Auto: MK6
  • Silnik: 2.0TDI
  • Lokalizacja: Bruksela Bielsk Podlaski

Re: [MK6] Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post06 cze 2018, 20:31

Sorry za odkop.
Ale czegos nie czaje. Kolega napisal ze przerobka obowiazuje w 2.0 TDI.
A drugi ze jak sie ma 50mm amorek to nie pasi...
Ja mam 2.0 TDI 110 50mm amor. Poza czynnoscia co kolega tutaj wykonal musze jeszcze cos z amorkiem kombinowac :?:
Dzieki za jasne wytlumaczenie tego! :)
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2342
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 8h 45m 6s
  • Pochwały: 66
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: [MK6] Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post07 cze 2018, 09:19

ToJaKijanka pisze:A drugi ze jak sie ma 50mm amorek to nie pasi...
Ja mam 2.0 TDI 110 50mm amor. Poza czynnoscia co kolega tutaj wykonal musze jeszcze cos z amorkiem kombinowac :?:
Dzieki za jasne wytlumaczenie tego! :)
W 2.0 TDi sa dwa rodzaje zawieszeń, dla wersji 110Km z hamulcami 280mm jest amor o średnicy 50mm, w reszcie wersja o średnicy 55mm, do wymiany hamulców w wersji 110km trzeba wymienić zwrotnicę i amortyzatory.
Offline
Awatar użytkownika

ToJaKijanka

Gadatliwy

  • Posty: 297
  • Rejestracja: 24 lut 2017, 10:00
  • Online: 4d 59m 10s
  • Auto: MK6
  • Silnik: 2.0TDI
  • Lokalizacja: Bruksela Bielsk Podlaski

Re: [MK6] Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post07 cze 2018, 17:25

marmi pisze:
ToJaKijanka pisze:A drugi ze jak sie ma 50mm amorek to nie pasi...
Ja mam 2.0 TDI 110 50mm amor. Poza czynnoscia co kolega tutaj wykonal musze jeszcze cos z amorkiem kombinowac :?:
Dzieki za jasne wytlumaczenie tego! :)
W 2.0 TDi sa dwa rodzaje zawieszeń, dla wersji 110Km z hamulcami 280mm jest amor o średnicy 50mm, w reszcie wersja o średnicy 55mm, do wymiany hamulców w wersji 110km trzeba wymienić zwrotnicę i amortyzatory.


Dzieki za wyjasnienie! Wlasnie dzisiaj zmierzylem rozstaw srub do przykrecania jarzma i jest o wiele mniejszy niz w GTI/GTD.

Wymiana amorka... ktos wspominal o jakis adapterach? Co serio wiocha? Bo jakos nie widzi mi sie wymiany kw v2 na 55mm... :/
Offline
Awatar użytkownika

LUKI

Sympatyk

  • Posty: 84
  • Rejestracja: 19 sty 2014, 11:04
  • Online: 3d 9h 32m 39s
  • Pochwały: 3
  • Auto: inne
  • Silnik: inne
  • Lokalizacja: WU

Re: [MK6] Przeróbka hamulców z CAXA i CAVD na GTI+

Post25 mar 2020, 14:33

zioolko

u mnie:

przód 288mm na 312mm
Obrazek

tył 253mm na 272mm
Obrazek

Wróć do MK6

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość