Autko sprzedałem równy rok temu. W moich rękach 4 lata. Co mogę powiedzieć o golfie GTD siódmej generacji ?
Silnik:
- Dynamiczny i oszczędny, trasa spalanie 5.0-5.5l, miasto ok 7,5l. Niestety co mnie bardzo dobijało to wada fabryczna tych silników - zużycie oleju. Co ok 5800km trzeba dolać 0,8l i to przy bardzo spokojnej jeździe max do 120km/h. Jeżeli jeździ się dynamicznie i powyżej prędkości 120kmh olej potrafił znikać już po 3700km. Próbowałem płukanki silnika Liqiu-moly. Po zastosowaniu zamiast po 5800km zaczął brać przy 3500km
. Z biegiem kilometrów zużycie pomału spadało 3800km, 4500km, 5300km i 5700km. Znikał też płyn chłodniczy, w ciągu roku dolewałem ok 0,7l. Dodam że auto miało 47000km przebiegu.
- Przy przebiegu 125000km zaczęło puszczać turbo i z obejmy zaczął kapać olej. Może to przypadek mojego egzemplarza ale zawsze chłodziłem turbinę po trasie i "nie pałowałem" auta.
- Przy 130000km rozsypał się lewy przegub wewnętrzny.
- Po zakupie wymieniłem rolkę napinacza - piszczała na zimnym silniku.
Nadwozie:
- Zamek klapy bagażnika - od początku miałem z nim problem, zamek za wcześnie "odbijał". Jeżeli wolno (czyli normalnie) otwierałeś klapę to zatrzaskiwała się na pierwszej blokadzie i nie szło już jej otworzyć. Należało docisnąć klapę do auta tak aby zamek się zamknął i otworzyć jeszcze raz ale bardzo szybko. Wymiana zamka i klamki klapy nie pomogła.
- Wężyk odprowadzający wodę z tylnej klamki bagażnika - przerwał się przy odpływie na dole klapy i wleciał do środka.
- Dach panoramiczny - problem z zamykaniem. Nigdy nie chciał zamknąć się do końca za 1 kliknięciem. Zawsze za 3, nie wiem co było przyczyną. Na nierównościach podczas jazdy zamykał się za pierwszym razem. Po ok. 1tyg od nieużywania dachu potrafił skrzypieć. Po otwarciu i zamknięciu problem ustąpił ale wracał co 7 dni.
Multimedia/elektronika:
- Zwarcie w kluczyku - bateria rozładowywała się co 14dni. Niestety nie do naprawy - dorobienie nowego kluczyka.
- Zawieszające się radio - raz na jakiś czas radio uruchamiało się ale ekran był czarny. Dźwięk grał ale nie było przycisków. Wyłączenie radia na ok 5min i uruchomienie ponownie rozwiązywało ten problem.
- Wada fabryczna uszczelek głośników - potrafiła dostawać się woda do auta na dywanik. Po zdjęciu boczków drzwi widać przerwaną, wypłukaną przez wodę uszczelkę. Wymiana na nową lub uszczelnienie np. silikonem rozwiązuje ten problem.
- przy ok 120000km popsuł się silniczek klap nawiewów. Nie działał nadmuch ze środkowych kratek i na nogi. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
I to tyle z usterek/wad przez 132000km
. Osobiście zrobiłem w 4 lata 85000km, uważam że usterek było mało i nie były drogie w naprawach. Aktywny wydech to świetna zabawa, wnętrze ciemne bardzo mi się podoba - brakuje mi tego w obecnym aucie. Autko polecam jeżeli nie przeszkadzają Ci częste dolewki oleju. Oceniam 8,5/10.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
.