13 sty 2020, 20:32
Witam serdecznie, opiszę mój problem i proszę o poradę.
Posiadam Golfa 6 kombi z silnikiem 2.0 TDI commonrail 140KM z przebiegiem 136 tys km sprawdzonym w ASO.
Pierwszy właściciel wyłączył zawór EGR elektronicznie, po zakupie od niego po pewnym czasie pojawiły się problemy z dpf, niewypalał się, tryb awaryjny i trafił do warsztatu. Tam stwierdzono nieszczelność chłodniczki zaworu EGR i nadmiar oleju.
pierwsza naprawa obejmowała:
- diagnostykę komputerową
- wymiana zaworu EGR na nowy
- demontaż dpf, wypalenie, montaż
- zmiana oleju oraz filtra oleju
(czyli przywrócenie do oryginalnego stanu. Nie chciałem usuwać ze względu na częste trasy to Austrii i Włoch.)
- program na 180KM
Po 1500 km skontrolowałem poziom oleju, zaczęło znowu przybywać.
Golf wrócił do warsztatu na sprawdzenie wtrysków oraz czujników. Żaden wtrysk nie lał, czujniki są sprawne.
Pytanie do Forumowiczów czy ktoś spotkał się z taką sytuacją?
Co należy dalej robić?
Czy to może być wina programu? Niestety nie znając tematu pozwoliłem na wgranie prawdopodobnie gotowca. Elektronik u którego serwisuję auto nie ma hamowni.