Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 00:55


[1,6 TDI 105KM] Nieudana wymiana filtra paliwa

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Nieudana wymiana filtra paliwa

Post19 lip 2018, 20:57

Ja to widze tak:
Odkręcasz nakrętke zasilająca szynę, druga osoba kręci rozrusznikiem jak już zaczyna z niej leciec ropa szybko dokręcasz tą nakrętke, po czym ta osoba przestaje kręcić rozrusznikiem, okej już połowa sukcesu.
Następnie każdy wtryskiwacz ma osobny wężyk zasilający paliwem, odkręcasz od przykładowo lewej strony nakrętke i robisz jak z szyną, kręci jedna osoba a druga dokręca szybko nakrętke jak zaczyna lać sie paliwo. Po skończeniu 2 wtryskiwacza i jak będziesz przy 3 to zapewne już silnik odpali i czwartego nawet nie będzie trzeba odpowietrzać Robiłem tak i nic sie nie stało silnik odpalił, była to moja pierwsza wymiana filtra, a ze wymieniam go co roku to następna wymiana przebiegłą tak że napompowałem VCDS puche filtra i odpalił chwile. Obroty poskakały zgasł ale odrazu silnik zaczął sam odpalać bez przekręcenia kluczyka( mam start-stop to pewnie dlatego, chyba ze to norma w MK6) i jak odplił to już normalnie pracował, skasowałem błąd niskiego ciśnienia i po problemie było :P Życzę powodzenia!!
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: Nieudana wymiana filtra paliwa

Post19 lip 2018, 21:01

Maciek pisze:Ja to widze tak:
Odkręcasz nakrętke zasilająca szynę, druga osoba kręci rozrusznikiem jak już zaczyna z niej leciec ropa szybko dokręcasz tą nakrętke, po czym ta osoba przestaje kręcić rozrusznikiem, okej już połowa sukcesu.
Następnie każdy wtryskiwacz ma osobny wężyk zasilający paliwem, odkręcasz od przykładowo lewej strony nakrętke i robisz jak z szyną, kręci jedna osoba a druga dokręca szybko nakrętke jak zaczyna lać sie paliwo. Po skończeniu 2 wtryskiwacza i jak będziesz przy 3 to zapewne już silnik odpali i czwartego nawet nie będzie trzeba odpowietrzać Robiłem tak i nic sie nie stało silnik odpalił, była to moja pierwsza wymiana filtra, a ze wymieniam go co roku to następna wymiana przebiegłą tak że napompowałem VCDS puche filtra i odpalił chwile. Obroty poskakały zgasł ale odrazu silnik zaczął sam odpalać bez przekręcenia kluczyka( mam start-stop to pewnie dlatego, chyba ze to norma w MK6) i jak odplił to już normalnie pracował, skasowałem błąd niskiego ciśnienia i po problemie było :P Życzę powodzenia!!

Dokladnie to mialem na mysli.
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Nieudana wymiana filtra paliwa

Post19 lip 2018, 21:08

To taki najpopularniejszy sposób, a jako ze mam chwilke to opisałem :D
Offline

napster6

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 07 lis 2019, 09:58
  • Online: 1h 21m 29s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Sącz

Re: Nieudana wymiana filtra paliwa

Post07 lis 2019, 10:02

Hej!

Wybaczcie, że odświeżam temat ale jestem świeżo po wymianie filtra paliwa w swoim 1.6 TDI i muszę rozwikłać pewną kwestię.
Otóż filtr paliwa wymieniałem standardowo wg zasad na forum i później próbowałem odpowietrzyć VCDS, po wejściu w Basic Settings i dalej Transfer Fuel Pump (FP) otrzymuje zielony komunikat Not Running, No Display i nic się nie dzieje.
Próbowałem kilkakrotnie, komputer nie wskazywał też żadnych błędów. Nigdy nie miałem podobnego przypadku z tym silnikiem.

Ktoś coś poradzi na przyszłość ?
Offline
Awatar użytkownika

lapka666

Sympatyk

  • Posty: 93
  • Rejestracja: 26 wrz 2014, 21:10
  • Online: 1d 16h 20m 51s
  • Auto: VW GOLF VI
  • Silnik: CAYC 1.6 TDI 105KM
  • Lokalizacja: Koszalin

Re: Nieudana wymiana filtra paliwa

Post11 sty 2020, 21:04

Hej Panowie,

mam problem. Ojciec wymienił filtr zalewając tylko paliwem jego zbiornik. Kręcił kręcił ale nic. Przyjechałem z vcds ale wersja 17 nie ma możliwości uruchomienia programu 035 lub Transfer Fuel Pump (FP) test.

U mnie menu jest dużo bardziej okrojone niż to:
Obrazek

Próbowałem podpiąć 12V na krótko to pompy w baku na minutę ale nie pomogło. Co lepsze gdy odkręciłem śrubę całkowicie na listwie wtryskowej to nawet nie leci paliwo przy podłączonej na krótko pompie.

Ktoś może pomóc jak odpowietrzyć auto?
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 1129
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 49d 15h 29m 33s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW GOLF VII Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 103 KW CHPA
  • Lokalizacja: CRY

Re: Nieudana wymiana filtra paliwa

Post12 sty 2020, 10:10

lapka666 pisze:Hej Panowie,

mam problem. Ojciec wymienił filtr zalewając tylko paliwem jego zbiornik. Kręcił kręcił ale nic. Przyjechałem z vcds ale wersja 17 nie ma możliwości uruchomienia programu 035 lub Transfer Fuel Pump (FP) test.

U mnie menu jest dużo bardziej okrojone niż to:


Próbowałem podpiąć 12V na krótko to pompy w baku na minutę ale nie pomogło. Co lepsze gdy odkręciłem śrubę całkowicie na listwie wtryskowej to nawet nie leci paliwo przy podłączonej na krótko pompie.

Ktoś może pomóc jak odpowietrzyć auto?


Jeżeli nie pomylono przewodów na filtrze paliwa to :

Obrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Nieudana wymiana filtra paliwa

Post12 sty 2020, 11:40

1.6TDI jest wyjątkowo kapryśny jak się zapowietrzy. U mnie wyglądała sytuacja ze zalałem filtr, następnie, VCDS włączyłem pompę paliwa, możesz tez kręcić kluczykiem kilkanaście razy, po czym odpaliłem i na szczęście się nie zapowietrzył. Jeżeli jednak już masz zapowietrzony jedna osoba kręci rozrusznikiem
Natomiast druga luzuje przewody zasilające wtrysków do momentu aż poleci ropa. Innym spontanicznym sposobem jest plak w dolot ale to jedni polecają inni nie, ja tylko o tym wspomnę. Powodzenia!
Offline
Awatar użytkownika

lapka666

Sympatyk

  • Posty: 93
  • Rejestracja: 26 wrz 2014, 21:10
  • Online: 1d 16h 20m 51s
  • Auto: VW GOLF VI
  • Silnik: CAYC 1.6 TDI 105KM
  • Lokalizacja: Koszalin

Re: Nieudana wymiana filtra paliwa

Post13 sty 2020, 11:09

Bruno oglądałem wcześniej te filmy i szczerze mówiąc finalnie to one mi pomogły.

Napiszę instrukcję wymiany filtra paliwa i odpowietrzenia układu dla potomnych na podstawie silnika 1.6TDI 105KM CAYC.

Obrazek

Kroki:
1) Demontujemy tylną kanapę, otwieramy obudowę pompy paliwa i odpinamy wtyczkę:

Obrazek

Teraz podpinamy przewody wg zdjęcia:

Obrazek

1 - plus (niebiesko czerwony)
2 - minus (brązowy)

Ja zrobiłem to drucikami na których zaciśnięte były klemy bo będę je potem podpinał pod akumulator.

2) Odkręcamy 5 śrub podstawy filtra i wyjmujemy górną część z przewodami paliwowymi:

Obrazek

Gdy mamy wszystko na wierzchu wymieniamy nasz filtr i zalewamy czystą ropą nasz zbiornik na filtr. Musi być zalany po brzeg gdy go zamkniemy. Zanim go skręcimy ja podałem plus klemy na akumulator żeby pompa puściła paliwo i dopiero wtedy skręciłem zbiornik filtra. Zrobiłem tak żeby mieć pewność, że nie ma powietrza w przewodzie idącym od baku.

3) Kombinerkami ściągami opaski z obu przewodów poniżej:

Obrazek

Gdy mamy to zrobione bierzemy słoiczek i oba przewody wkładamy do niego. Podaję znowu plus na klemę żeby leciało nam paliwo a druga osoba jak przestanie lecieć powietrze z pierwszego węża od razu go zakłada. Robię to na lecącym paliwie żeby nie pompować na darmo powietrza. Potem analogicznie robimy z drugim przewodem. Na lecącym paliwie montujemy go. Podłożyłem szmatkę bo nie leci na tyle go dużo żeby ubrudzić auto.

4) W ostatnim kroku luzujemy kluczem 17 wszystkie śruby od wtrysków:

Obrazek

Teraz składamy naszą pompę w baku, czyli podłączamy wszystko do instalacji auta bo będziemy kręcić rozrusznikiem. Gdy mamy to zrobione jedna osoba kręci rozrusznikiem a druga po kolei w jakiej ponumerowałem śruby skręca wtryski. Zatem jak zacznie chlapać z pierwszego wtrysku to go zakręcamy. WAŻNE!!! Zakręcamy przy kręconym rozruszniku żeby nie robić poduszki powietrznej. W tak samo postępujemy z wtryskiem drugim, potem trzecim i czwartym. Dopiero przy czwartym wtrysku auto mi odpaliło od razu. Ja robiłem tak, że kręciłem do pierwszego skręcania wtrysku, potem chwila przerwy żeby ojciec dokręcił dobrze śrubę, potem druga śruba na kręceniu rozrusznikiem i znowu przerwa. Nie robiłem tego na ciągłym kręceniu bo nie chciałem zatrzeć rozrusznika i bałem się, że padnie akumulator.

Może komuś to pomoże. Mi uratowało tyłek.
Poprzednia

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość