Mieszkaniec
- Posty: 1927
- Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
- Online: 91d 17h 26m 3s
- Pochwały: 6
- Auto: Golf 6
- Silnik: CAVD
- Lokalizacja: Silesia
Poniższa instrukcja dotyczy wymiany istniejącego radia np. RCD-310 lub RCD-510 na RNS-510.
Narzędzia:
- RNS-510 skonfigurowany pod Golfa VI HL (multikierownica, MFA, climatronic, grzanie siedzeń, czujniki cofania)
- Torx T20
- Coś do podważenia rami wokół radia
- antena GPS
- ręcznik lub inna szmata - np. Fluffy Dryer
- taśma klejąca dwustronna
- Kabel + VCDS + Notebook
Opcjonalne
- latarka (na wszelki wypadek jak coś wpadnie do wnęki na radio )
- kolega służący pomocną dłonią
- piwko dla kolegi i siebie
Przygotowanie
Jako że nie posiadam profesjonalnego narzędzia do zdejmowania ramki wokół radia np. takiego jak to poniższe, to użyłem zwykłego dużego płaskiego śrubokręta którego końcówkę owinąłem taśmą izolacyjną - aby było miękko
Instrukcja montażu
1. Zapoznaj się z filmikami dotyczącymi zdejmowania ramki
Film 1
Film 2
Film 3
2. Zdejmij ramkę wokół obecnie zamontowanej jednostki RCD przy pomocy narzędzia do zdejmowania ramki.
Ja zacząłem od prawej dolnej strony. Lekko palcami odciągnąłem prawy róg ramki po to aby wsadzić śrubokręt. Śrubokręt przesunąłem do środkowego klipsa przytrzymującego ramkę. Podważyłem i wypiąłem pierwszego klipsa. Następnie odpiąłem pozostałe dwa klipsy znajdujące się w prawym górnym i dolnym rogu ramki.
Kolejny klips który odpiąłem to ten ze w środkowej dolnej części ramki. Potem klipsy lewej części ramki - zacząłem od lewego dolnego rogu. -> efekt = ramka zdjęta.
3. Wypij piwko, jeżeli ramka nie została połamana - teraz już będzie z górki
4. Odkręć cztery śrubki obecnie zamontowanego radia przy pomocy Torx T20
4. Rozłóż ręcznika na dźwignię zmiany biegów - ponoć można porysować wyciąganym lub wkładanym radiem.
5. Wyjmij radio (nie jest nigdzie przykręcone) i następnie odepnij - kable
Szeroki - podnieść dźwignię (windę) i wyciągnij wtyczkę.
Cienki - podnieść (odchyl) zawleczkę i wyciągnij wtyczkę.
6. Wyjmij delikatnie wyszarpując wlot środkowego nawiewu - u mnie nie był niczym przykręcony. Chyba tylko w wersji USA jest przykręcony dwoma śrubami co widać na filmie 1.
U mnie przy wyjmowaniu jedna z blaszek trzymających wloty nawiewu odczepiła się od zaczepu ale na szczęści tak spadła, że bez problemu dało się ją wyciągnąć.
Teraz czas na testy część 1 - wsadź antenę GPS do cienkiej szczeliny (grubości dłoni) kanału wlotowego nawiewu, podłączyć kable (antenę GPS, antenę radiową i tą grubą wtyczkę zasilającą - radio prowizorycznie wsadzić na właściwe dla niego miejsce i uruchom nawigację w celu sprawdzenia czy wszystko działa - w szczególności czy działa GPS (testy radzę robić na otwartej przestrzeni - nie w garażu, bo można się nie doczekać na sygnał z satelity ).
Jak wszystko działa prawidłowo to wyciągnij radio, odepnij kable i przejdź do kolejnego punktu.
Pamiętaj o ręczniku na drążku zmiany biegów i ewentualnie na desce rozdzielczej - położysz na nim wyciągnięty środkowy panel wlotu powietrza
7. Przyklej taśmę dwustronną do anteny GPS i zamontuj ją w miejscu gdzie nawigacja najszybciej łapała sygnał GPS - U mnie była to szczelinie (w sam raz na wsadzenie dłoni) pomiędzy górną częścią deski a kanałem wlotowym nawiewu (niestety zdjęcie straciłem, a nie potrafię znaleźć właściwego na sieci - jak znajdę to dołączę). Pozwijaj nadmiar kabla z GPS i ułóż go tak aby dało się wsadzić wloty środkowego nawiewu oraz nowe radio.
8. Zamontuj (wciśnij) środkowy panel wlotu powietrza na swoje miejsce - wchodzi łatwiej niż się go wyjmowało.
8. Podłącz wszystkie trzy kable do Radia i włóż je do przeznaczonej do tego wnęki
9. Nic jeszcze nie skręcaj Pora na testy działania GPS cześć 2. Jeżeli wszystko zadziała tak jak w części 1, to przejdź do kolejnego punktu.
10. Czas na kodowanie aby navi pojawiła się na MFA - podłącz VCDS i najlepiej włącz autoscan - pewnie pojawi się u Ciebie kilka błędów związanych z podłączeniem nowego radia. U mnie takie wystapiły
Po skasowaniu błędów pozostały tylko te które wymagały zmiany kodowania, czyli:
10.1. Zarejestrowanie nawigacji:
-> W "19-CAN Gateway" -> "Installation List" zaznaczyłem opcję "37 - Navigation"
10.2. Ustawie workshop code dla Nawigacji
-> w "37-Navigation -> "Coding" -> W polach "WorkShop Code (0-99999)", "Importer #(0-999)"oraz "Equipment #(0-99999)" należy wpisać dowolny ciąg liczb np. 12345-123-12345
10.3. Wyłączenie mikrofonu
w "37-Navigation -> "Coding" -> "Long Coding Helper" -> Byte =3 Bit =1 odznaczyłem
11.1. Ostatnia sprawa to włączenie nawigacji na MFA
w "37-Navigation -> "Coding" -> "Long Coding Helper" -> Byte =7 Bit =7 zaznaczamy (BAP)
11.2. Zresetowałem RNS'a poprzez < + > + * (strzałki + gwiazdka) - pojawi się nawigacja na MFA
Uwaga.
najlepiej operacje kodowania wykonuj pojedynczo. Po wykonanym kroku wywołaj autoscan - dzięki temu upewnisz się że w danym kroku się nie pomyliłeś i nie zaznaczyłeś czegoś przez przypadek (ja przez przypadek zaznaczyłem niewłaściwy bit i dostawałem błąd kierownicy. Sporo czasu mi zajęło zanim odkryłem pomyłkę)
12. Przykręć radio, załóż ramkę dociskając tak abyś usłyszał że każdy klips został prawidłowo zapięty.
Usiądź wygodnie i naciesz się nową nawigacją
Źródła informacji i zdjęć (bo niestety niektóre moje wyparowały ):
http://www.vwgolf.net.au/showthread.php ... and-MDI%29
http://www.vwgolf.net.au/showthread.php ... 10-Install
http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=152441.0
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=258543
Powiązane tematy:
- Wymiana RCD-310 na RNS-510
- Jak włączyć wyświetlanie nawigacji na MFA
- Re: AUTO SCAN i błędy
Narzędzia:
- RNS-510 skonfigurowany pod Golfa VI HL (multikierownica, MFA, climatronic, grzanie siedzeń, czujniki cofania)
- Torx T20
- Coś do podważenia rami wokół radia
- antena GPS
- ręcznik lub inna szmata - np. Fluffy Dryer
- taśma klejąca dwustronna
- Kabel + VCDS + Notebook
Opcjonalne
- latarka (na wszelki wypadek jak coś wpadnie do wnęki na radio )
- kolega służący pomocną dłonią
- piwko dla kolegi i siebie
Przygotowanie
Jako że nie posiadam profesjonalnego narzędzia do zdejmowania ramki wokół radia np. takiego jak to poniższe, to użyłem zwykłego dużego płaskiego śrubokręta którego końcówkę owinąłem taśmą izolacyjną - aby było miękko
11-pc-Auto-Trim-Removal-Tool-Kit-Install.jpg
Instrukcja montażu
1. Zapoznaj się z filmikami dotyczącymi zdejmowania ramki
Film 1
Film 2
Film 3
2. Zdejmij ramkę wokół obecnie zamontowanej jednostki RCD przy pomocy narzędzia do zdejmowania ramki.
Ja zacząłem od prawej dolnej strony. Lekko palcami odciągnąłem prawy róg ramki po to aby wsadzić śrubokręt. Śrubokręt przesunąłem do środkowego klipsa przytrzymującego ramkę. Podważyłem i wypiąłem pierwszego klipsa. Następnie odpiąłem pozostałe dwa klipsy znajdujące się w prawym górnym i dolnym rogu ramki.
Kolejny klips który odpiąłem to ten ze w środkowej dolnej części ramki. Potem klipsy lewej części ramki - zacząłem od lewego dolnego rogu. -> efekt = ramka zdjęta.
3. Wypij piwko, jeżeli ramka nie została połamana - teraz już będzie z górki
4. Odkręć cztery śrubki obecnie zamontowanego radia przy pomocy Torx T20
4. Rozłóż ręcznika na dźwignię zmiany biegów - ponoć można porysować wyciąganym lub wkładanym radiem.
5. Wyjmij radio (nie jest nigdzie przykręcone) i następnie odepnij - kable
Szeroki - podnieść dźwignię (windę) i wyciągnij wtyczkę.
Cienki - podnieść (odchyl) zawleczkę i wyciągnij wtyczkę.
6. Wyjmij delikatnie wyszarpując wlot środkowego nawiewu - u mnie nie był niczym przykręcony. Chyba tylko w wersji USA jest przykręcony dwoma śrubami co widać na filmie 1.
U mnie przy wyjmowaniu jedna z blaszek trzymających wloty nawiewu odczepiła się od zaczepu ale na szczęści tak spadła, że bez problemu dało się ją wyciągnąć.
Teraz czas na testy część 1 - wsadź antenę GPS do cienkiej szczeliny (grubości dłoni) kanału wlotowego nawiewu, podłączyć kable (antenę GPS, antenę radiową i tą grubą wtyczkę zasilającą - radio prowizorycznie wsadzić na właściwe dla niego miejsce i uruchom nawigację w celu sprawdzenia czy wszystko działa - w szczególności czy działa GPS (testy radzę robić na otwartej przestrzeni - nie w garażu, bo można się nie doczekać na sygnał z satelity ).
Jak wszystko działa prawidłowo to wyciągnij radio, odepnij kable i przejdź do kolejnego punktu.
Pamiętaj o ręczniku na drążku zmiany biegów i ewentualnie na desce rozdzielczej - położysz na nim wyciągnięty środkowy panel wlotu powietrza
7. Przyklej taśmę dwustronną do anteny GPS i zamontuj ją w miejscu gdzie nawigacja najszybciej łapała sygnał GPS - U mnie była to szczelinie (w sam raz na wsadzenie dłoni) pomiędzy górną częścią deski a kanałem wlotowym nawiewu (niestety zdjęcie straciłem, a nie potrafię znaleźć właściwego na sieci - jak znajdę to dołączę). Pozwijaj nadmiar kabla z GPS i ułóż go tak aby dało się wsadzić wloty środkowego nawiewu oraz nowe radio.
8. Zamontuj (wciśnij) środkowy panel wlotu powietrza na swoje miejsce - wchodzi łatwiej niż się go wyjmowało.
8. Podłącz wszystkie trzy kable do Radia i włóż je do przeznaczonej do tego wnęki
9. Nic jeszcze nie skręcaj Pora na testy działania GPS cześć 2. Jeżeli wszystko zadziała tak jak w części 1, to przejdź do kolejnego punktu.
10. Czas na kodowanie aby navi pojawiła się na MFA - podłącz VCDS i najlepiej włącz autoscan - pewnie pojawi się u Ciebie kilka błędów związanych z podłączeniem nowego radia. U mnie takie wystapiły
- Kod: Zaznacz cały
01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: Not registered 0011
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: Malfunction 0010
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway (J533)
...
3 Faults Found:
01305 - Databus for Infotainment
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 246
Mileage: 32750 km
Time Indication: 0
Date: 2022.14.02
Time: 18:38:08
00469 - Infotainment Databus in Single Wire Operation
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 241
Mileage: 32527 km
Time Indication: 0
Date: 2021.14.29
Time: 11:53:34
01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 28
Mileage: 32750 km
Time Indication: 0
Date: 2022.14.02
Time: 18:51:18
-------------------------------------------------------------------------------
Address 37: Navigation (J0506)
...
5 Faults Found:
01042 - Control Module; Not Coded
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 7
Reset counter: 206
Mileage: 32744 km
Time Indication: 0
03138 - Input AUX IN
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 246
Mileage: 0 km
Time Indication: 0
01523 - Microphone for Telephone (R38)
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 15
Reset counter: 206
Mileage: 0 km
Time Indication: 0
01305 - Databus for Infotainment
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Mileage: 0 km
Time Indication: 0
00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52)
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 9
Reset counter: 246
Mileage: 0 km
Time Indication: 0
-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio (J0506)
...
5 Faults Found:
01042 - Control Module; Not Coded
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 7
Reset counter: 206
Mileage: 32744 km
Time Indication: 0
03138 - Input AUX IN
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 246
Mileage: 0 km
Time Indication: 0
01523 - Microphone for Telephone (R38)
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 15
Reset counter: 206
Mileage: 0 km
Time Indication: 0
01305 - Databus for Infotainment
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Mileage: 0 km
Time Indication: 0
00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52)
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 9
Reset counter: 246
Mileage: 0 km
Time Indication: 0
-------------------------------------------------------------------------------
Po skasowaniu błędów pozostały tylko te które wymagały zmiany kodowania, czyli:
10.1. Zarejestrowanie nawigacji:
-> W "19-CAN Gateway" -> "Installation List" zaznaczyłem opcję "37 - Navigation"
10.2. Ustawie workshop code dla Nawigacji
-> w "37-Navigation -> "Coding" -> W polach "WorkShop Code (0-99999)", "Importer #(0-999)"oraz "Equipment #(0-99999)" należy wpisać dowolny ciąg liczb np. 12345-123-12345
10.3. Wyłączenie mikrofonu
w "37-Navigation -> "Coding" -> "Long Coding Helper" -> Byte =3 Bit =1 odznaczyłem
11.1. Ostatnia sprawa to włączenie nawigacji na MFA
w "37-Navigation -> "Coding" -> "Long Coding Helper" -> Byte =7 Bit =7 zaznaczamy (BAP)
11.2. Zresetowałem RNS'a poprzez < + > + * (strzałki + gwiazdka) - pojawi się nawigacja na MFA
Uwaga.
najlepiej operacje kodowania wykonuj pojedynczo. Po wykonanym kroku wywołaj autoscan - dzięki temu upewnisz się że w danym kroku się nie pomyliłeś i nie zaznaczyłeś czegoś przez przypadek (ja przez przypadek zaznaczyłem niewłaściwy bit i dostawałem błąd kierownicy. Sporo czasu mi zajęło zanim odkryłem pomyłkę)
12. Przykręć radio, załóż ramkę dociskając tak abyś usłyszał że każdy klips został prawidłowo zapięty.
Usiądź wygodnie i naciesz się nową nawigacją
Źródła informacji i zdjęć (bo niestety niektóre moje wyparowały ):
http://www.vwgolf.net.au/showthread.php ... and-MDI%29
http://www.vwgolf.net.au/showthread.php ... 10-Install
http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=152441.0
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=258543
Powiązane tematy:
- Wymiana RCD-310 na RNS-510
- Jak włączyć wyświetlanie nawigacji na MFA
- Re: AUTO SCAN i błędy
Autor postu otrzymał pochwałę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
My TSI