Dzisiaj jest 03 gru 2024, 18:28


Wymiana RCD-310 na RNS-510

Fotoporady, manuale, instrukcje "krok po kroku"

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Instrukcje, foto porady, manuale opisujące krok po kroku co należy wykonać, aby samemu naprawić, zmienić, wymienić, zakodować ...

Uwaga:
  1. Nie prowadzimy tutaj dyskusji, a jedynie prosimy o dodatkowe wyjaśnia lub zamieszczamy własne uwagi, spostrzeżenia o których warto wspomnieć.
  2. Zmiany w instrukcji autor wprowadza bezpośrednio w poście zawierającym instrukcję - nie piszmy postów z informacją co należy zrobić inaczej niż w instrukcji.
  3. Za pomocą nowego postu autor powinien poinformować o wprowadzeniu zmian w instrukcji.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 26m 3s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Wymiana RCD-310 na RNS-510

Post18 cze 2013, 07:16

Poniższa instrukcja dotyczy wymiany istniejącego radia np. RCD-310 lub RCD-510 na RNS-510.

Narzędzia:
- RNS-510 skonfigurowany pod Golfa VI HL (multikierownica, MFA, climatronic, grzanie siedzeń, czujniki cofania)
- Torx T20
- Coś do podważenia rami wokół radia
- antena GPS
- ręcznik lub inna szmata - np. Fluffy Dryer ;)
- taśma klejąca dwustronna
- Kabel + VCDS + Notebook
Opcjonalne
- latarka (na wszelki wypadek jak coś wpadnie do wnęki na radio ;))
- kolega służący pomocną dłonią
- piwko dla kolegi i siebie

Przygotowanie
Jako że nie posiadam profesjonalnego narzędzia do zdejmowania ramki wokół radia np. takiego jak to poniższe, to użyłem zwykłego dużego płaskiego śrubokręta którego końcówkę owinąłem taśmą izolacyjną - aby było miękko :D

11-pc-Auto-Trim-Removal-Tool-Kit-Install.jpg


Instrukcja montażu

1. Zapoznaj się z filmikami dotyczącymi zdejmowania ramki


Film 1


Film 2


Film 3


Obrazek
2. Zdejmij ramkę wokół obecnie zamontowanej jednostki RCD przy pomocy narzędzia do zdejmowania ramki.
Ja zacząłem od prawej dolnej strony. Lekko palcami odciągnąłem prawy róg ramki po to aby wsadzić śrubokręt. Śrubokręt przesunąłem do środkowego klipsa przytrzymującego ramkę. Podważyłem i wypiąłem pierwszego klipsa. Następnie odpiąłem pozostałe dwa klipsy znajdujące się w prawym górnym i dolnym rogu ramki.
Kolejny klips który odpiąłem to ten ze w środkowej dolnej części ramki. Potem klipsy lewej części ramki - zacząłem od lewego dolnego rogu. -> efekt = ramka zdjęta.

3. Wypij piwko, jeżeli ramka nie została połamana - teraz już będzie z górki :D

Obrazek
4. Odkręć cztery śrubki obecnie zamontowanego radia przy pomocy Torx T20

4. Rozłóż ręcznika na dźwignię zmiany biegów - ponoć można porysować wyciąganym lub wkładanym radiem.

5. Wyjmij radio (nie jest nigdzie przykręcone) i następnie odepnij - kable

Obrazek
Szeroki - podnieść dźwignię (windę) i wyciągnij wtyczkę.

Obrazek
Cienki - podnieść (odchyl) zawleczkę i wyciągnij wtyczkę.

Obrazek
6. Wyjmij delikatnie wyszarpując wlot środkowego nawiewu - u mnie nie był niczym przykręcony. Chyba tylko w wersji USA jest przykręcony dwoma śrubami co widać na filmie 1.
U mnie przy wyjmowaniu jedna z blaszek trzymających wloty nawiewu odczepiła się od zaczepu ale na szczęści tak spadła, że bez problemu dało się ją wyciągnąć.

Teraz czas na testy część 1 - wsadź antenę GPS do cienkiej szczeliny (grubości dłoni) kanału wlotowego nawiewu, podłączyć kable (antenę GPS, antenę radiową i tą grubą wtyczkę zasilającą - radio prowizorycznie wsadzić na właściwe dla niego miejsce i uruchom nawigację w celu sprawdzenia czy wszystko działa - w szczególności czy działa GPS (testy radzę robić na otwartej przestrzeni - nie w garażu, bo można się nie doczekać na sygnał z satelity :)).
Jak wszystko działa prawidłowo to wyciągnij radio, odepnij kable i przejdź do kolejnego punktu.
Pamiętaj o ręczniku na drążku zmiany biegów i ewentualnie na desce rozdzielczej - położysz na nim wyciągnięty środkowy panel wlotu powietrza :!:

7. Przyklej taśmę dwustronną do anteny GPS i zamontuj ją w miejscu gdzie nawigacja najszybciej łapała sygnał GPS - U mnie była to szczelinie (w sam raz na wsadzenie dłoni) pomiędzy górną częścią deski a kanałem wlotowym nawiewu (niestety zdjęcie straciłem, a nie potrafię znaleźć właściwego na sieci - jak znajdę to dołączę). Pozwijaj nadmiar kabla z GPS i ułóż go tak aby dało się wsadzić wloty środkowego nawiewu oraz nowe radio.

8. Zamontuj (wciśnij) środkowy panel wlotu powietrza na swoje miejsce - wchodzi łatwiej niż się go wyjmowało.

8. Podłącz wszystkie trzy kable do Radia i włóż je do przeznaczonej do tego wnęki ;)

9. Nic jeszcze nie skręcaj :!: :D Pora na testy działania GPS cześć 2. Jeżeli wszystko zadziała tak jak w części 1, to przejdź do kolejnego punktu.

10. Czas na kodowanie aby navi pojawiła się na MFA - podłącz VCDS i najlepiej włącz autoscan - pewnie pojawi się u Ciebie kilka błędów związanych z podłączeniem nowego radia. U mnie takie wystapiły

Kod: Zaznacz cały
01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: Not registered 0011
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: Malfunction 0010
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000


-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway (J533)       
...
3 Faults Found:
01305 - Databus for Infotainment
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 246
                    Mileage: 32750 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2022.14.02
                    Time: 18:38:08

00469 - Infotainment Databus in Single Wire Operation
            011 - Open Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101011
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 241
                    Mileage: 32527 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2021.14.29
                    Time: 11:53:34

01044 - Control Module Incorrectly Coded
            000 -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 28
                    Mileage: 32750 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2022.14.02
                    Time: 18:51:18
-------------------------------------------------------------------------------
Address 37: Navigation (J0506)       
...
5 Faults Found:
01042 - Control Module; Not Coded
            000 -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 7
                    Reset counter: 206
                    Mileage: 32744 km
                    Time Indication: 0

03138 - Input AUX IN
            011 - Open Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101011
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 246
                    Mileage: 0 km
                    Time Indication: 0

01523 - Microphone for Telephone (R38)
            011 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 15
                    Reset counter: 206
                    Mileage: 0 km
                    Time Indication: 0

01305 - Databus for Infotainment
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 0 km
                    Time Indication: 0

00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52)
            011 - Open Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101011
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 9
                    Reset counter: 246
                    Mileage: 0 km
                    Time Indication: 0
-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio (J0506)       
...
5 Faults Found:
01042 - Control Module; Not Coded
            000 -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 7
                    Reset counter: 206
                    Mileage: 32744 km
                    Time Indication: 0

03138 - Input AUX IN
            011 - Open Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101011
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 246
                    Mileage: 0 km
                    Time Indication: 0

01523 - Microphone for Telephone (R38)
            011 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 15
                    Reset counter: 206
                    Mileage: 0 km
                    Time Indication: 0

01305 - Databus for Infotainment
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 0 km
                    Time Indication: 0

00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52)
            011 - Open Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101011
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 9
                    Reset counter: 246
                    Mileage: 0 km
                    Time Indication: 0
-------------------------------------------------------------------------------

Po skasowaniu błędów pozostały tylko te które wymagały zmiany kodowania, czyli:

10.1. Zarejestrowanie nawigacji:
-> W "19-CAN Gateway" -> "Installation List" zaznaczyłem opcję "37 - Navigation"
Obrazek
Obrazek
Obrazek

10.2. Ustawie workshop code dla Nawigacji
-> w "37-Navigation -> "Coding" -> W polach "WorkShop Code (0-99999)", "Importer #(0-999)"oraz "Equipment #(0-99999)" należy wpisać dowolny ciąg liczb np. 12345-123-12345
Obrazek
Obrazek

10.3. Wyłączenie mikrofonu
w "37-Navigation -> "Coding" -> "Long Coding Helper" -> Byte =3 Bit =1 odznaczyłem
Obrazek

11.1. Ostatnia sprawa to włączenie nawigacji na MFA
w "37-Navigation -> "Coding" -> "Long Coding Helper" -> Byte =7 Bit =7 zaznaczamy (BAP)
Obrazek

11.2. Zresetowałem RNS'a poprzez < + > + * (strzałki + gwiazdka) - pojawi się nawigacja na MFA

Uwaga.
najlepiej operacje kodowania wykonuj pojedynczo. Po wykonanym kroku wywołaj autoscan - dzięki temu upewnisz się że w danym kroku się nie pomyliłeś i nie zaznaczyłeś czegoś przez przypadek (ja przez przypadek zaznaczyłem niewłaściwy bit i dostawałem błąd kierownicy. Sporo czasu mi zajęło zanim odkryłem pomyłkę)

12. Przykręć radio, załóż ramkę dociskając tak abyś usłyszał że każdy klips został prawidłowo zapięty.

Usiądź wygodnie i naciesz się nową nawigacją

Źródła informacji i zdjęć (bo niestety niektóre moje wyparowały :( ):
http://www.vwgolf.net.au/showthread.php ... and-MDI%29
http://www.vwgolf.net.au/showthread.php ... 10-Install
http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=152441.0
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=258543

Powiązane tematy:
- Wymiana RCD-310 na RNS-510
- Jak włączyć wyświetlanie nawigacji na MFA
- Re: AUTO SCAN i błędy


Autor postu otrzymał pochwałę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
My TSI
Offline
Awatar użytkownika

jmf

VIP

  • Posty: 441
  • Rejestracja: 25 cze 2012, 17:58
  • Online: 9d 18h 33m 54s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana RCD-310 na RNS-510

Post18 cze 2013, 08:41

A gdyby jednak ramka "pogubiła" zatrzaski, to też nie jest to koniec świata - tutaj można znaleźć numer części i cenę - vw-czesci/pytania-i-odpowiedzi-o-numery-czesci-t227-25.html#p4094 ;)

BTW: fajna instrukcja!
Offline

mjachowicz

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 10 maja 2014, 18:49
  • Online: 3d 20h 15m 31s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 75kW
  • Lokalizacja: Lodz

Re: Wymiana RCD-310 na RNS-510

Post22 cze 2014, 10:24

U mnie radio RCD 310 przykręcone czterema wkrętami.
Offline

Alan6R

Nieśmiały

  • Posty: 36
  • Rejestracja: 20 gru 2012, 23:42
  • Online: 1d 2h 6m 32s
  • Auto: VW GOLF 6 GTD
  • Silnik: 2.0 TDI 170 KM DSG
  • Lokalizacja: Kobyla Gora

Re: Wymiana RCD-310 na RNS-510

Post16 paź 2019, 20:18

Czy ktoś rozważał montaż takiego radia 5K7035200L MIB STD2 zamiast RNS510?
Lub taki model?

Zobacz ofertę: RADIO MIB STD2 VW T6 1K8 CADDY BEETLE SCIROCCO T6 https://allegro.pl/oferta/radio-mib-std ... e=facebook

Będzie to chodzi w Golfie VI?
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 1133
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 50d 4h 42m 6s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW GOLF VII Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 103 KW CHPA
  • Lokalizacja: CRY

Re: Wymiana RCD-310 na RNS-510

Post17 paź 2019, 06:29

Alan6R pisze:Czy ktoś rozważał montaż takiego radia 5K7035200L MIB STD2 zamiast RNS510?
Lub taki model?

Zobacz ofertę: RADIO MIB STD2 VW T6 1K8 CADDY BEETLE SCIROCCO T6 https://allegro.pl/oferta/radio-mib-std ... e=facebook

Będzie to chodzi w Golfie VI?

Poczytaj o tym tu mk6-retrofitting/montaz-discovery-media-w-mk6-t4993.html oraz na innym forum to sam sobie wyrobisz zdanie http://www.touranklub.pl/forum/viewtopi ... 20&t=23682
Te radia nie pasują wprost bez ingerencji w ochronę komponentów a do tego jeszcze wersja USA. Będzie tak :banghead:
Obrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Wymiana RCD-310 na RNS-510

Post17 paź 2019, 17:47

Alan6R pisze:Czy ktoś rozważał montaż takiego radia 5K7035200L MIB STD2 zamiast RNS510?
Lub taki model?

Zobacz ofertę: RADIO MIB STD2 VW T6 1K8 CADDY BEETLE SCIROCCO T6 https://allegro.pl/oferta/radio-mib-std ... e=facebook

Będzie to chodzi w Golfie VI?
Kojarzę radio. Typ je sprzedawał z tiguana u mnie na wsi.
Z tego co wiem to kwestia głowicy FM nie jest problemem.
Napisz do Pawła pab567. Ogarnie temat

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Wymiana RCD-310 na RNS-510

Post17 paź 2019, 17:49

Co do zmiany z rns 510 to jak przebolejesz brak wyświetlania klimy na radiu to się nie zastanawiaj nad zmianą. Sam się opierałem ale konkretne mody wywarły presję zmiany radia. Nie zaluje. Rns to dziadek przy DM lub CM

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka

Wróć do MK6

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości