Dzisiaj jest 29 mar 2024, 11:12


[2.0 TSI 210KM] szarpanie, check engine (misfire) po wymianie świec w ASO

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

gorilas

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 30 mar 2015, 14:14
  • Online: 23h 57m 35s
  • Auto: VW Golf 6 GTI
  • Silnik: CCZB
  • Lokalizacja: Wroclaw

szarpanie, check engine (misfire) po wymianie świec w ASO

Post08 kwie 2019, 09:14

Cześć, 3 tyg i <400km temu wymieniłem w moim MK6 GTI DSG w ASO we Wrocławiu - ze względu na 6+ lat i zbliżające sie 60tyś km - świece zapłonowe i olej+filtr w DSG (do tego płyn hamulcowy, ale to chyba w tym temacie bez znaczenia).

Golfem obecnie jeździ na codzień moja mama :P wiec ja z ASO zrobilem tylko trasę ~100km, żeby oddać jej samochód, wszystko wydawało się być OK. W ciągu ostatnich 2 tyg mowiła raz ze coś szarpie, później że niby jest juz OK, w każdym razie żadne kontrolki się nie pokazały.

Wczoraj miałem okazję do niej podjechać, pobawić się i skończyło się na check engine.

Przy spokojnej jeździe i delikatnym dodawaniu gazu, pozwalającym DSG na zmianę biegów <2200-2500RPM, wszystko wydaje się być OK (i to normalny styl jazdy mojej mamy, być może dlatego nic nie wyszlo wcześniej oprócz jej pojedyńczej obserwacji na trasie). Z drugiej strony, również na S i bucie w podłoge, do pewnego momentu wszystko było OK, bez szarpania i błedów.

Natomiast przy nieco mocniejszym, ale nie skrajnym dodaniu gazu i zmianie biegu 2500-4000RPM pojawia się mocne szarpanie / wahania obrotow, 'niezdecydowanie' przy zmianie biegu itp., do tego migający check engine. Po paru minutach takiej zabawy na krótkiej trasce, pojawiło się również EPC, a po tym na biegu jałowym silnik pracował na 3 gary.

Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, check engine w koncu został (EPC nie), ale nadal przy spokojnej jeździe wszystko wydaje się być OK.

Pytanie: rozumiem, że teraz muszę zabrać fakturę i wracać 100km do ASO 'z pozdrowieniami', bo z dość dużym prawdopodobieństwem misfire i odłączanie cylindra maja coś wspólnego z niedawną wymianą świec (albo same swiece, albo cewki itp.)? Czy może to byc jeszcze coś innego? Ktos ma doświadczenie w reakcji ASO w takiej sytuacji? Jakieś potencjalne konsekwencje dla silnika, o ktorych na przyszłość również powinienem porozmawiac z ASO?

Przed tą wizytą w ASO, auto kompletnie bezproblemowe, żadnych błędów itp.; jestem drugim właścicielem i znam pierwszego.

Kody błędów poniżej, z góry dziękuję za (p)odpowiedzi.

Address 01: Engine (CCZ) Labels: 06J-907-115-CCZ.clb
Part No SW: 5K0 907 115 HW: 1K0 907 115 AA
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0050
Revision: AAH18--- Serial number:
Coding: 0403000C1C070160
Shop #: WSC 29555 002 1048576
VCID: E7DB4DC7D6EF8626B59-80B2

3 Faults Found:
001089 - EVAP Emission Control Sys
P0441 - 000 - Incorrect Flow - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 56919 km
Time Indication: 0
Date: 2016.14.24
Time: 07:09:55

Freeze Frame:
RPM: 842 /min
Load: 17.2 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 76.0°C
Temperature: 17.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 14.224 V

000769 - Cylinder 1
P0301 - 000 - Misfire Detected - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Reset counter: 255
Mileage: 56924 km
Time Indication: 0
Date: 2016.14.24
Time: 12:11:48

Freeze Frame:
RPM: 3212 /min
Load: 100.0 %
Speed: 43.0 km/h
Temperature: 84.0°C
Temperature: 25.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 14.097 V

004874 - Cylinder Disabling
P130A - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 56951 km
Time Indication: 0
Date: 2016.14.24
Time: 19:13:39

Freeze Frame:
RPM: 3009 /min
Load: 100.0 %
Speed: 70.0 km/h
Temperature: 93.0°C
Temperature: 25.0°C
Absolute Pres.: 980.0 mbar
Voltage: 13.843 V
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2019, 11:11 przez gorilas, łącznie zmieniany 1 raz
Offline
Awatar użytkownika

karol57

Stały Bywalec

  • Posty: 475
  • Rejestracja: 25 maja 2013, 05:39
  • Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
  • Online: 60d 7h 20m 34s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 7.5 Highline
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150 KM
  • Lokalizacja: Gdańsk

Re: szarpanie, check engine (misfire) po wymianie świec w AS

Post08 kwie 2019, 10:02

Miałem podobnie ,silnik 1.6 MPI.Przyczyną mogą być:świece,przewody lub cewka.Stawiałbym na świece.Kup w sklepie na mieście świece NGK i powinno być ok.
Offline

gorilas

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 30 mar 2015, 14:14
  • Online: 23h 57m 35s
  • Auto: VW Golf 6 GTI
  • Silnik: CCZB
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: szarpanie, check engine (misfire) po wymianie świec w AS

Post08 kwie 2019, 10:44

Dzieki, czyli jak rozumiem potwierdza sie ze to cos dookola swiec / przewodow / cewki.

Poczatkowo tez zamierzalem kupic swiece NGK i dac do zalozenia, ale zdecydowalem sie zostawic wszystko w rekach ASO. W kazdym razie teraz to mam wszystkie czesci + usluge +fakture od ASO, z jak to oni podkreslali gwarancja, wiec sam niczego nie bede teraz kupowal, niech naprawiaja (wyobrazam sobie ze gdybym przyniosl swoje swiece i wydarzylo sie cos takiego, byloby pole do dyskusji, a tak... świece ich, robota ich).

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości