Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 mar 2015, 14:14
- Online: 23h 57m 35s
- Auto: VW Golf 6 GTI
- Silnik: CCZB
- Lokalizacja: Wroclaw
Cześć, 3 tyg i <400km temu wymieniłem w moim MK6 GTI DSG w ASO we Wrocławiu - ze względu na 6+ lat i zbliżające sie 60tyś km - świece zapłonowe i olej+filtr w DSG (do tego płyn hamulcowy, ale to chyba w tym temacie bez znaczenia).
Golfem obecnie jeździ na codzień moja mama wiec ja z ASO zrobilem tylko trasę ~100km, żeby oddać jej samochód, wszystko wydawało się być OK. W ciągu ostatnich 2 tyg mowiła raz ze coś szarpie, później że niby jest juz OK, w każdym razie żadne kontrolki się nie pokazały.
Wczoraj miałem okazję do niej podjechać, pobawić się i skończyło się na check engine.
Przy spokojnej jeździe i delikatnym dodawaniu gazu, pozwalającym DSG na zmianę biegów <2200-2500RPM, wszystko wydaje się być OK (i to normalny styl jazdy mojej mamy, być może dlatego nic nie wyszlo wcześniej oprócz jej pojedyńczej obserwacji na trasie). Z drugiej strony, również na S i bucie w podłoge, do pewnego momentu wszystko było OK, bez szarpania i błedów.
Natomiast przy nieco mocniejszym, ale nie skrajnym dodaniu gazu i zmianie biegu 2500-4000RPM pojawia się mocne szarpanie / wahania obrotow, 'niezdecydowanie' przy zmianie biegu itp., do tego migający check engine. Po paru minutach takiej zabawy na krótkiej trasce, pojawiło się również EPC, a po tym na biegu jałowym silnik pracował na 3 gary.
Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, check engine w koncu został (EPC nie), ale nadal przy spokojnej jeździe wszystko wydaje się być OK.
Pytanie: rozumiem, że teraz muszę zabrać fakturę i wracać 100km do ASO 'z pozdrowieniami', bo z dość dużym prawdopodobieństwem misfire i odłączanie cylindra maja coś wspólnego z niedawną wymianą świec (albo same swiece, albo cewki itp.)? Czy może to byc jeszcze coś innego? Ktos ma doświadczenie w reakcji ASO w takiej sytuacji? Jakieś potencjalne konsekwencje dla silnika, o ktorych na przyszłość również powinienem porozmawiac z ASO?
Przed tą wizytą w ASO, auto kompletnie bezproblemowe, żadnych błędów itp.; jestem drugim właścicielem i znam pierwszego.
Kody błędów poniżej, z góry dziękuję za (p)odpowiedzi.
Address 01: Engine (CCZ) Labels: 06J-907-115-CCZ.clb
Part No SW: 5K0 907 115 HW: 1K0 907 115 AA
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0050
Revision: AAH18--- Serial number:
Coding: 0403000C1C070160
Shop #: WSC 29555 002 1048576
VCID: E7DB4DC7D6EF8626B59-80B2
3 Faults Found:
001089 - EVAP Emission Control Sys
P0441 - 000 - Incorrect Flow - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 56919 km
Time Indication: 0
Date: 2016.14.24
Time: 07:09:55
Freeze Frame:
RPM: 842 /min
Load: 17.2 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 76.0°C
Temperature: 17.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 14.224 V
000769 - Cylinder 1
P0301 - 000 - Misfire Detected - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Reset counter: 255
Mileage: 56924 km
Time Indication: 0
Date: 2016.14.24
Time: 12:11:48
Freeze Frame:
RPM: 3212 /min
Load: 100.0 %
Speed: 43.0 km/h
Temperature: 84.0°C
Temperature: 25.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 14.097 V
004874 - Cylinder Disabling
P130A - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 56951 km
Time Indication: 0
Date: 2016.14.24
Time: 19:13:39
Freeze Frame:
RPM: 3009 /min
Load: 100.0 %
Speed: 70.0 km/h
Temperature: 93.0°C
Temperature: 25.0°C
Absolute Pres.: 980.0 mbar
Voltage: 13.843 V
Golfem obecnie jeździ na codzień moja mama wiec ja z ASO zrobilem tylko trasę ~100km, żeby oddać jej samochód, wszystko wydawało się być OK. W ciągu ostatnich 2 tyg mowiła raz ze coś szarpie, później że niby jest juz OK, w każdym razie żadne kontrolki się nie pokazały.
Wczoraj miałem okazję do niej podjechać, pobawić się i skończyło się na check engine.
Przy spokojnej jeździe i delikatnym dodawaniu gazu, pozwalającym DSG na zmianę biegów <2200-2500RPM, wszystko wydaje się być OK (i to normalny styl jazdy mojej mamy, być może dlatego nic nie wyszlo wcześniej oprócz jej pojedyńczej obserwacji na trasie). Z drugiej strony, również na S i bucie w podłoge, do pewnego momentu wszystko było OK, bez szarpania i błedów.
Natomiast przy nieco mocniejszym, ale nie skrajnym dodaniu gazu i zmianie biegu 2500-4000RPM pojawia się mocne szarpanie / wahania obrotow, 'niezdecydowanie' przy zmianie biegu itp., do tego migający check engine. Po paru minutach takiej zabawy na krótkiej trasce, pojawiło się również EPC, a po tym na biegu jałowym silnik pracował na 3 gary.
Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, check engine w koncu został (EPC nie), ale nadal przy spokojnej jeździe wszystko wydaje się być OK.
Pytanie: rozumiem, że teraz muszę zabrać fakturę i wracać 100km do ASO 'z pozdrowieniami', bo z dość dużym prawdopodobieństwem misfire i odłączanie cylindra maja coś wspólnego z niedawną wymianą świec (albo same swiece, albo cewki itp.)? Czy może to byc jeszcze coś innego? Ktos ma doświadczenie w reakcji ASO w takiej sytuacji? Jakieś potencjalne konsekwencje dla silnika, o ktorych na przyszłość również powinienem porozmawiac z ASO?
Przed tą wizytą w ASO, auto kompletnie bezproblemowe, żadnych błędów itp.; jestem drugim właścicielem i znam pierwszego.
Kody błędów poniżej, z góry dziękuję za (p)odpowiedzi.
Address 01: Engine (CCZ) Labels: 06J-907-115-CCZ.clb
Part No SW: 5K0 907 115 HW: 1K0 907 115 AA
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0050
Revision: AAH18--- Serial number:
Coding: 0403000C1C070160
Shop #: WSC 29555 002 1048576
VCID: E7DB4DC7D6EF8626B59-80B2
3 Faults Found:
001089 - EVAP Emission Control Sys
P0441 - 000 - Incorrect Flow - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 56919 km
Time Indication: 0
Date: 2016.14.24
Time: 07:09:55
Freeze Frame:
RPM: 842 /min
Load: 17.2 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 76.0°C
Temperature: 17.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 14.224 V
000769 - Cylinder 1
P0301 - 000 - Misfire Detected - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Reset counter: 255
Mileage: 56924 km
Time Indication: 0
Date: 2016.14.24
Time: 12:11:48
Freeze Frame:
RPM: 3212 /min
Load: 100.0 %
Speed: 43.0 km/h
Temperature: 84.0°C
Temperature: 25.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 14.097 V
004874 - Cylinder Disabling
P130A - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 56951 km
Time Indication: 0
Date: 2016.14.24
Time: 19:13:39
Freeze Frame:
RPM: 3009 /min
Load: 100.0 %
Speed: 70.0 km/h
Temperature: 93.0°C
Temperature: 25.0°C
Absolute Pres.: 980.0 mbar
Voltage: 13.843 V
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2019, 11:11 przez gorilas, łącznie zmieniany 1 raz