19 mar 2019, 18:45
Istnieje taka szkoła dolewania oleju 2T - stara szkoła. Smarowanie tego typu olejami pompy opierało się na wykorzystaniu związków siarki. Pomysł stał się bardziej aktualny , gdy paliwa dieslowskie i benzyny zostały mocno odsiarczone. Dzisiaj nie stosuje się tradycyjnych pomp rotacyjnych czy rzędowych więc to trochę anachronizm. Za to stosuje się DPF dla którego największym zabójcą są związki siarki , tak jak dla katalizatora związki fosforu. Jest to więc zabieg tak aktualny jak legenda o oleju "po 50tys. półsyntetyk, po 100 tys. mineralny" - oczywiście nieprawda ale szeroko stosowane w warsztatach z "długą" (zbyt dlugą) tradycją. Jeżeli chcesz "nasmarować" wtruski i układ zasilania CR czy pompę paliwa , to zdecydowanie poszukaj czegoś z oferty XADO specjalizującej się w rewitalizantach i smarach specjalnych o przedłużonym działaniu. Do wtrysków i pomp też coś w ich ofercie znajdziesz. Stare sposoby lepiej zostawić dla starych konstrukcji.
Autor postu otrzymał pochwałę