
Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 31 mar 2019, 18:38
- Online: 4h 59m 20s
- Auto: VW Golf 6
- Silnik: 1.6 chga
- Lokalizacja: Głogów
Witam, borykam się z problemem w moim golfie 6 1.6 BSE od zakupu. Miała to być usterka szybka do zdiagnozowania, ale niestety autko jeździło od mechanika do mechanika, także do serwisu VW. Niestety, każdy miał swoją wizję rozwiązania tego problemu, ale nikt nie trafił w usterkę, a serwis opierał się tylko o diagnostyce komputerowej, która nic nie wykazywała i na tej podstawie stwierdzili że autko jest sprawne.
Golf był sprowadzony, po lekkiej kolizji (lewy przód, błotnik, zderzak). Problem z którym się borykam to zanik mocy odczuwalny najmocniej około sekundę, dwie po ruszeniu, występuje także na wyższych biegach. Zanik mocy trwa różnie przeważnie od 5 – 10 sekund, później autko pracuje poprawnie. Temperatura otoczenia jak i temperatura silnika nie wpływa na ten objaw. Występują jeszcze przy tym słabo odczuwalne wahania obrotów silnika, odczuwalne tylko na biegu jałowym jako bardzo lekkie drżenie na kierownicy.
Informacji na temat mojego modelu, silnika szukałem dokładnie w sieci, ale niestety, mojego golfika bolało coś innego. Tak jak wyżej opisałem, diagnostyka komputerowa nie wykazywała żadnych błędów, ramek itp. Po naprawdę długich poszukiwaniach, coś mnie tknęło żeby spróbować odłączyć sterowanie od pompy ABS, gdyż w tych modelach systemu ESP nie da się wyłączyć przyciskiem, a odłączenie tej kostki powoduje wyłączenie ABS, ESP, i wspomagania.
Po tym zabiegu uruchomiłem autko, oczywiście komputer wyrzucił kontrolki i sygnały tych systemów, ale buźka się zrobiła, bo golfik zaczął poprawnie jeździć, odzyskał moc i teraz pracuje bardzo równo.
Na dzień dzisiejszy stoję właśnie w tym miejscu, bo dalej poszukuję informacji, czy to wina elektroniki sterującej pompą, czy czujników, i gdzie je szukać. Dodam że czujniki obrotu kół są sprawne i pokazują identyczne wartości, nie mam pewności co do pozostałych czyli G200, G201, sygnały z nich były z tego co pamiętam zmienne, ale nie wiem czy poprawne. Nigdy nie miałem z problemu z tymi systemami, działały poprawnie, lecz mimo tego wysyłają błędną informację od ECU i ten odcina moc.
Mało informacji na ten temat, gdzieś wyczytałem, że prawdopodobnie ta kolizja mogła mieć wpływ na uszkodzenie czujnika, i teraz pytanie: Gdzie ten czujnik, czy jest zintegrowany z pompą, czy jest gdzieś przykręcony do karoserii.
Moja pompa to: 1K0 614 517 BJ, a sterownik sprawdzony w VCDS to: 1K0 907 379 AN.
Mam możliwość diagnostyki VCDS-em. Z Góry dziękuję za zainteresowanie tematem i pomoc.
Golf był sprowadzony, po lekkiej kolizji (lewy przód, błotnik, zderzak). Problem z którym się borykam to zanik mocy odczuwalny najmocniej około sekundę, dwie po ruszeniu, występuje także na wyższych biegach. Zanik mocy trwa różnie przeważnie od 5 – 10 sekund, później autko pracuje poprawnie. Temperatura otoczenia jak i temperatura silnika nie wpływa na ten objaw. Występują jeszcze przy tym słabo odczuwalne wahania obrotów silnika, odczuwalne tylko na biegu jałowym jako bardzo lekkie drżenie na kierownicy.
Informacji na temat mojego modelu, silnika szukałem dokładnie w sieci, ale niestety, mojego golfika bolało coś innego. Tak jak wyżej opisałem, diagnostyka komputerowa nie wykazywała żadnych błędów, ramek itp. Po naprawdę długich poszukiwaniach, coś mnie tknęło żeby spróbować odłączyć sterowanie od pompy ABS, gdyż w tych modelach systemu ESP nie da się wyłączyć przyciskiem, a odłączenie tej kostki powoduje wyłączenie ABS, ESP, i wspomagania.
Po tym zabiegu uruchomiłem autko, oczywiście komputer wyrzucił kontrolki i sygnały tych systemów, ale buźka się zrobiła, bo golfik zaczął poprawnie jeździć, odzyskał moc i teraz pracuje bardzo równo.
Na dzień dzisiejszy stoję właśnie w tym miejscu, bo dalej poszukuję informacji, czy to wina elektroniki sterującej pompą, czy czujników, i gdzie je szukać. Dodam że czujniki obrotu kół są sprawne i pokazują identyczne wartości, nie mam pewności co do pozostałych czyli G200, G201, sygnały z nich były z tego co pamiętam zmienne, ale nie wiem czy poprawne. Nigdy nie miałem z problemu z tymi systemami, działały poprawnie, lecz mimo tego wysyłają błędną informację od ECU i ten odcina moc.
Mało informacji na ten temat, gdzieś wyczytałem, że prawdopodobnie ta kolizja mogła mieć wpływ na uszkodzenie czujnika, i teraz pytanie: Gdzie ten czujnik, czy jest zintegrowany z pompą, czy jest gdzieś przykręcony do karoserii.
Moja pompa to: 1K0 614 517 BJ, a sterownik sprawdzony w VCDS to: 1K0 907 379 AN.
Mam możliwość diagnostyki VCDS-em. Z Góry dziękuję za zainteresowanie tematem i pomoc.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2019, 10:23 przez Almighty, łącznie zmieniany 1 raz
Powód: Na przyszłość proszę precyzuj temat. Dzięki
Powód: Na przyszłość proszę precyzuj temat. Dzięki