Dzisiaj jest 28 mar 2024, 20:54


Zanik mocy na 5-10s vs ABS ESP

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Moduły elektroniczne, sterowniki, sygnalizacja (kontrolki, buczki, wyświetlacze), instalacje, wiązki, piny, wtyczki, ładowanie, rozruch, immobiliser, alarm, centralny zamek, moduł komfortu, czujniki.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
- Prośby o kodowanie i diagnostykę logów lub błędów zamieszczaj w dziale Diagnostyka i kodowanie
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

ross9

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 31 mar 2019, 18:38
  • Online: 4h 59m 20s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 chga
  • Lokalizacja: Głogów

Zanik mocy na 5-10s vs ABS ESP

Post01 kwie 2019, 08:55

Witam, borykam się z problemem w moim golfie 6 1.6 BSE od zakupu. Miała to być usterka szybka do zdiagnozowania, ale niestety autko jeździło od mechanika do mechanika, także do serwisu VW. Niestety, każdy miał swoją wizję rozwiązania tego problemu, ale nikt nie trafił w usterkę, a serwis opierał się tylko o diagnostyce komputerowej, która nic nie wykazywała i na tej podstawie stwierdzili że autko jest sprawne.
Golf był sprowadzony, po lekkiej kolizji (lewy przód, błotnik, zderzak). Problem z którym się borykam to zanik mocy odczuwalny najmocniej około sekundę, dwie po ruszeniu, występuje także na wyższych biegach. Zanik mocy trwa różnie przeważnie od 5 – 10 sekund, później autko pracuje poprawnie. Temperatura otoczenia jak i temperatura silnika nie wpływa na ten objaw. Występują jeszcze przy tym słabo odczuwalne wahania obrotów silnika, odczuwalne tylko na biegu jałowym jako bardzo lekkie drżenie na kierownicy.
Informacji na temat mojego modelu, silnika szukałem dokładnie w sieci, ale niestety, mojego golfika bolało coś innego. Tak jak wyżej opisałem, diagnostyka komputerowa nie wykazywała żadnych błędów, ramek itp. Po naprawdę długich poszukiwaniach, coś mnie tknęło żeby spróbować odłączyć sterowanie od pompy ABS, gdyż w tych modelach systemu ESP nie da się wyłączyć przyciskiem, a odłączenie tej kostki powoduje wyłączenie ABS, ESP, i wspomagania.
Po tym zabiegu uruchomiłem autko, oczywiście komputer wyrzucił kontrolki i sygnały tych systemów, ale buźka się zrobiła, bo golfik zaczął poprawnie jeździć, odzyskał moc i teraz pracuje bardzo równo.
Na dzień dzisiejszy stoję właśnie w tym miejscu, bo dalej poszukuję informacji, czy to wina elektroniki sterującej pompą, czy czujników, i gdzie je szukać. Dodam że czujniki obrotu kół są sprawne i pokazują identyczne wartości, nie mam pewności co do pozostałych czyli G200, G201, sygnały z nich były z tego co pamiętam zmienne, ale nie wiem czy poprawne. Nigdy nie miałem z problemu z tymi systemami, działały poprawnie, lecz mimo tego wysyłają błędną informację od ECU i ten odcina moc.
Mało informacji na ten temat, gdzieś wyczytałem, że prawdopodobnie ta kolizja mogła mieć wpływ na uszkodzenie czujnika, i teraz pytanie: Gdzie ten czujnik, czy jest zintegrowany z pompą, czy jest gdzieś przykręcony do karoserii.
Moja pompa to: 1K0 614 517 BJ, a sterownik sprawdzony w VCDS to: 1K0 907 379 AN.
Mam możliwość diagnostyki VCDS-em. Z Góry dziękuję za zainteresowanie tematem i pomoc.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2019, 10:23 przez Almighty, łącznie zmieniany 1 raz
Powód: Na przyszłość proszę precyzuj temat. Dzięki
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Zanik mocy na 5-10s vs ABS ESP

Post01 kwie 2019, 15:15

Czujniki są w pompie wiec odpuść sobie.
Wymień pompę i zapomnij o temacie. W tym silniku górą wychodzi pompa idealnie. Za te porady juz zapłaciłeś cenę pompy

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

ross9

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 31 mar 2019, 18:38
  • Online: 4h 59m 20s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 chga
  • Lokalizacja: Głogów

Re: Zanik mocy na 5-10s vs ABS ESP

Post28 kwie 2019, 20:20

Witam, wymieniłem pompę na 1K0 907 379BJ, po podłączeniu, jeszcze przed zakodowaniem, problem ten sam - nie działały systemy ABS, ESP, ale prędkość pojazdu była pokazywana i dalej był ten objaw, czyli już wiedziałem, że to coś nie tak z tą prędkością. Po zakodowaniu i adaptacji czujników niestety to samo. Pompa sprawna wszystko działa, nie generuje błędów, jedyny plus tej wymiany to system HHC i możliwość wyłączenia ESP przyciskiem, moja tego nie miała. Sprawdziłem jeszcze raz te czujniki prędkości na kołach w programie i wszystko ok, pokazują te same wartości. Odłączałem i podłączałem po kolei każdy czujnik przy kole, na każdym ten sam objaw, dopiero jak pojazd nie widział żadnego, czyli nie wie ECU z jaką prędkością porusza się pojazd, to jest dobrze, auto ma moc i pracuje poprawnie.
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Zanik mocy na 5-10s vs ABS ESP

Post29 kwie 2019, 10:29

To powiem Ci że dziwna sytuacja.
Może szukaj powodu gdzieś we wiązce jak był dzień. A może ecu ? Wygląda na to (z tego co opisujesz) że ecu obniża moc bo wykrywa że auto się uslizguje?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Offline

ross9

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 31 mar 2019, 18:38
  • Online: 4h 59m 20s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 chga
  • Lokalizacja: Głogów

Re: Zanik mocy na 5-10s vs ABS ESP

Post01 maja 2019, 19:24

Jak znajdę chwilę przeglądnę tą wiązkę, pompa - komputer. Odłączyłem jeszcze dziś pompę abs elektrycznie, ewidentnie słychać i czuć inną kulturę pracy silnika. Po podłączeniu występuje lekkie drżenie na kierownicy, taka lekka czkawka, o różnej częstotliwości występowania. Na tamtej pompie było dokładnie tak samo. Sprawdziłem dobrze połączenie od strony pompy, jest wszystko ok. Jak to nie pomoże zostaje ECU do sprawdzenia.
Offline

ross9

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 31 mar 2019, 18:38
  • Online: 4h 59m 20s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 chga
  • Lokalizacja: Głogów

Re: Zanik mocy na 5-10s vs ABS ESP

Post27 maja 2019, 07:30

Witam, wymieniłem sterownik silnika, autko naprawione. Pozdrawiam

Wróć do Elektryka i Elektronika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości