Regulamin forumRozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.
Pamiętaj:
Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
Po adaptacji przepustnicy interfejsem DS150E nie chce odpalić.
Dostępna jest też procedura adaptacji układu sterowania elektrozaworem sterującym długością kolektora dolotowego,
ale po jej wykonaniu pojawiają się błędy P2006 i P2004.
Czyli układ sterowania elektrozaworem sterującym długością kolektora dolotowego.(stały i nieciągły)
Błędy te można wykasować po ręcznym poruszaniu zaworu klap w kolektorze ssącym.
Czy znacie jakiś sposób na odpalenie bez adaptacji przepustnicy lub może wykonać ją poprzez vag (vcds)?
Rok temu również czyściłem EGR i przepustnicę ale nie wykonywałem adaptacji.
Po czyszczeniu były również problemy z odpalaniem (załapywał i gasł) ale po odpaleniu przy wciśniętym pedale gazu załapał i później było OK.
Teraz po czyszczeniu chciałem wykonać adaptację i lipa. Po adaptacji w ogóle nie chce załapać i wywala błędy. Przed adaptacją błędów w sterowniku nie było.
Adaptacje można uruchomić za pomocą vcdsa. W zeszłym roku kupiłem przepustnicę vdo w intercars, po wymianie i kodowaniu wszystko gra. Cała adaptacja to jakies 2 minuty.
lukasik69 pisze:Adaptacje można uruchomić za pomocą vcdsa. W zeszłym roku kupiłem przepustnicę vdo w intercars, po wymianie i kodowaniu wszystko gra. Cała adaptacja to jakies 2 minuty.
Pytanie do Ciebie - jakim kablem z programem to robiłeś? i czy w ogóle prywatnie czy u mechanika. Szukam kabla ale albo bardzo drogie albo nie chce się łączyć. Pozdrawiam.
Jaka jest procedura adaptacji przepustnicy w VCDS? Oraz jaka jest procedura adaptacji klap sterujących długością kolektora dolotowego w vcds? Pozdrawiam.
lukasik69 pisze:Adaptacje można uruchomić za pomocą vcdsa. W zeszłym roku kupiłem przepustnicę vdo w intercars, po wymianie i kodowaniu wszystko gra. Cała adaptacja to jakies 2 minuty.
Pytanie do Ciebie - jakim kablem z programem to robiłeś? i czy w ogóle prywatnie czy u mechanika. Szukam kabla ale albo bardzo drogie albo nie chce się łączyć. Pozdrawiam.
Mam vcds 12.12. Wymianę przepustnicy, czyszczenie egr i później adaptację robiłem sam. Kabel nawet ostatnio ktos wystawiał na forum w granicach 100 zł.
Procedura adaptacji wyglada mniej wiecej tak: Podłączasz interfejs diagnostyczny, włączasz zapłon wybierasz silnik, podajesz kod zabezpieczający, ustawienia podstawowe, szukasz przepustnicy wybierasz, następnie przycisk w programie GO, po czym dostaniesz komunikat napisany na zielono sukces. Twoja przepustnica jest zaadoptowana, pod żadnym pozorem nie dotykaj pedału gazu
Przepustnica i klapy w kolektorze dolotowym już zaadaptowane VCDS-em. Nastawy podstawowe, u mnie akurat grupa 121 klapy kolektora, grupa 124 przepustnica. Zaadaptowało bez błędów. Była jeszcze miniaturowa nieszczelność przy połączeniu rurki EGR z EGR-em z powodu uszkodzonego gwintu śruby. Po adaptacji przepustnic i doszczelnieniu połączenia, odpala na dotyk. Nie wiem tylko dlaczego DS150E wywalał błędy podczas adaptacji klap kolektora a na VCDS poszło bez problemu.
Panowie, znowu pojawił się problem z odpalaniem. Jest zbyt male ciśnienie na listwie CR. Podczas kręcenia od 8 do max około 150 bar i wówczas próbuje zaskoczyć. Zawór regulujący ciśnienie na listwie CR wysterowany około 40 % i część paliwa idzie na powrót. Czy może to być spowodowane błędnym działaniem nastawnika klap w kolektorze ssącym, tak że komputer błędnie steruje zawór regulacji ciśnienia na listwie CR?