Dzisiaj jest 29 mar 2024, 13:55


[1,6 TDI 105KM] Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

DamekMK6

Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 17 kwie 2018, 17:15
  • Online: 7h 46m 22s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI CR 105KM
  • Lokalizacja: Płock

Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post30 wrz 2018, 20:19

Witam, w ostatnim czasie w moim aucie ( Golf VI 1.6TDI 105KM 2010r.) wynikł problem. Zapala się kontrolka "spiralka" i komunikat " Engine Fault Workshop" plus wykrzynik , dodatkowo kontrolka Check Engine. Diagnoza: uszkodzony zawór EGR , koszt naprawy części plus robocizna ok. 1900 zł. Stąd moje pytanie, czy inwestować tak dużą kwotę w nowy zawór i naprawę, czy może jednak "wywalić" zawór EGR i przy okazji DPF z auta , dodatkowo ewentualnie zrobić jakiś chip tuning podnieść moc i moment w aucie ?
Z góry dziękuje za opinie i porady.
Pozdrawiam :)
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post30 wrz 2018, 20:57

Takie decyzje t tylko ty możesz podjąć, ja jestem za tym aby naprawić EGR i z niego korzystać, bo jednak inżynierowie w VW wiedzieli co robią i jakiś pan tuner który wyłączy EGR napewno nie ma większego pojęcia ;) tylko i wyłącznie twój wybor


Pochwały przyznane za posta: 2
Offline
Awatar użytkownika

jarekgk

Forumowicz

  • Posty: 523
  • Rejestracja: 17 paź 2015, 05:28
  • Online: 59d 9m 31s
  • Pochwały: 31
  • Auto: VW GOLF VII i VII FL
  • Silnik: 2.0TDI CRLB 1.4 CZDA
  • Lokalizacja: łódzkie

Re: Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post01 paź 2018, 11:53

Wymień zawór i będziesz miał spokój na około 150 kkm. Moc i moment i tak możesz podnieść. Na pewno nie będzie też problemów na przeglądzie, a znam taka sytuację że kierowca w osobowym aucie w tym przypadku passat jadąc i przyśpieszając puścił chmurkę, z anim akurat jechał nieoznakowany radiowóz, który go zatrzymał i zabrał dowód rejestracyjny z adnotacją sprawdzenia układu wydechowego. Trzeba było z powrotem montować dpf żeby auto przeszło przegląd. :)
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post02 paź 2018, 18:15

jarekgk pisze:Wymień zawór i będziesz miał spokój na około 150 kkm. Moc i moment i tak możesz podnieść. Na pewno nie będzie też problemów na przeglądzie, a znam taka sytuację że kierowca w osobowym aucie w tym przypadku passat jadąc i przyśpieszając puścił chmurkę, z anim akurat jechał nieoznakowany radiowóz, który go zatrzymał i zabrał dowód rejestracyjny z adnotacją sprawdzenia układu wydechowego. Trzeba było z powrotem montować dpf żeby auto przeszło przegląd. :)

Sie porobilo....
Kiedys w parach musieli jezdzic,bo jeden byl od czytania,a drugi od pisania.A teraz i na mechanice sie znajá,na dieslach...
Prawdziwa europa ;)
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post03 paź 2018, 10:47

[quote="Maciek" jednak inżynierowie w VW wiedzieli co robią i jakiś pan tuner który wyłączy EGR napewno nie ma większego pojęcia ;) tylko i wyłącznie twój wybor[/quote] Oj i tu nie masz racji, jednak dobrzy tunerzy lepiej wiedzą co robią niż ekoterroryści którzy mają spełnić określone warunki, a egr nie spełnia żadnej pożytecznej i niezbędnej funkcji w aucie...

Owszem naprawa zależy od właściciela, ale jak chcą za całość prawie 2 tyś to lepiej usunąć zaslepić i mieć spokój, dpf nie ma co ruszać póki nie sprawia problemów, egr do dpf nie jest potrzebny.
Offline

Tomek000

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 10:20
  • Online: 9h 46m 1s
  • Auto: Octavia 2FL
  • Silnik: 1.6 tdi CAYC
  • Lokalizacja: Katowice

Re: Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post11 paź 2018, 09:20

marmi pisze: Oj i tu nie masz racji, jednak dobrzy tunerzy lepiej wiedzą co robią niż ekoterroryści którzy mają spełnić określone warunki, a egr nie spełnia żadnej pożytecznej i niezbędnej funkcji w aucie...

Owszem naprawa zależy od właściciela, ale jak chcą za całość prawie 2 tyś to lepiej usunąć zaslepić i mieć spokój, dpf nie ma co ruszać póki nie sprawia problemów, egr do dpf nie jest potrzebny.


a potem czytamy wątki na forach "usunałem EGR nie wypala mi się DPF problem występuje głównie zimą... "
dobrym tunerom wydaje się że wiedzą lepiej albo muszą tak twierdzić bo nikt by do nich nie przyjechał.
Offline

JEY

Sympatyk

  • Posty: 68
  • Rejestracja: 11 kwie 2017, 15:46
  • Online: 1d 11h 42m 53s
  • Auto: VW GOLF 6 VARIANT
  • Silnik: 1.6 TDI 90kM CAYC
  • Lokalizacja: maz

Re: Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post30 sty 2019, 13:37

cześć, dziś mechanik wymienił mi ten zawór EGR lecz mówi że VCDS nie kończy adaptacji, coś można na to poradzić ?
Offline

JEY

Sympatyk

  • Posty: 68
  • Rejestracja: 11 kwie 2017, 15:46
  • Online: 1d 11h 42m 53s
  • Auto: VW GOLF 6 VARIANT
  • Silnik: 1.6 TDI 90kM CAYC
  • Lokalizacja: maz

Adaptacja zaworu EGR

Post30 sty 2019, 14:53

Panowie/Panie
po montażu zaworu EGR firmy NRF (nie taki tani bo w InterCars 1400 zł) mechanik powiedział że nie może ukończyć procedury adaptacji bo wyskakuje komunikat-nie powiedział jaki- pytanie co może być przyczyną iż nie kończy tej adaptacji program, i czy owa adaptacja jest faktycznie taka potrzebna?
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post30 sty 2019, 18:03

Zawór należy zaadoptować, niech sprecyzuje co dokładnie się dzieje. Nastawy podstawowe uruchomić i musi przyjąć
Offline

Grochol

Nieśmiały

  • Posty: 27
  • Rejestracja: 01 cze 2017, 16:52
  • Online: 2d 9h 12m 29s
  • Silnik: 1.6 TDI 105km

Re: Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post30 sty 2019, 18:48

Ja mam zaślepiony egr i wyłączony (300 zł koszta) a dpf na miejscu . Nie widzę różnicy w dopalaniu. Jest tak samo jak i z egr.
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post30 sty 2019, 21:53

Jednak skoro był zamontowany przez producenta to niech i tak będzie
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post31 sty 2019, 00:12

Kupiłeś egr NRF za 1400?? przecież oryginał kosztuje mniej...
Offline
Awatar użytkownika

hoses

Gadatliwy

  • Posty: 226
  • Rejestracja: 29 sie 2017, 18:56
  • Online: 5d 1h 33m 27s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 110KM CXXB
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post31 sty 2019, 07:16

Może podasz namiary gdzie można kupić w 100% oryginalny EGR i za ile? Dobrze by było wiedzieć w razie co :)
PS
Jeśli to będzie jakaś tajemnica to może być na PW.
Offline

JEY

Sympatyk

  • Posty: 68
  • Rejestracja: 11 kwie 2017, 15:46
  • Online: 1d 11h 42m 53s
  • Auto: VW GOLF 6 VARIANT
  • Silnik: 1.6 TDI 90kM CAYC
  • Lokalizacja: maz

Re: Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post31 sty 2019, 08:49

Panowie,

Maciek - nie wiem dokładnie co za błąd bo mechanior nie pamięta,
Marmi - NRF 1400 kosztuje w detalu w IC ale z racji wszelakich zniżek, ponieważ pracuję w hurtowni importującej części i z nimi współpracuję , zapłaciłem 800 zł ale to cena zrobiona po bandzie dla mnie. De facto oryginał ze starym numerem kosztuje 1500 zł a z nowym numerem 1765 zł brutto w ASO. [...]
hoses - w oryginale siedzi Wahler oraz zdaża się że Meat & Doria ale to cena po hurtowniach jest prawie ident co oryginał więc się nie opyla.

PS. A stary zawór w środku wyglądał tragicznie - wszystko polepione aż grubo, dodatkowo krzywka była lekko zacięta i nie chodziła w pełnej swojej skali pracy. Auto ma przebieg 217.000 i przy 120.000 był wymieniany ten zawór więc wytrzymał 100.000. Trochę słabo to VW zrobił.
Offline
Awatar użytkownika

jarekgk

Forumowicz

  • Posty: 523
  • Rejestracja: 17 paź 2015, 05:28
  • Online: 59d 9m 31s
  • Pochwały: 31
  • Auto: VW GOLF VII i VII FL
  • Silnik: 2.0TDI CRLB 1.4 CZDA
  • Lokalizacja: łódzkie

Re: Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post31 sty 2019, 11:54

JEY pisze:Panowie,

Maciek - nie wiem dokładnie co za błąd bo mechanior nie pamięta,
Marmi - NRF 1400 kosztuje w detalu w IC ale z racji wszelakich zniżek, ponieważ pracuję w hurtowni importującej części i z nimi współpracuję , zapłaciłem 800 zł ale to cena zrobiona po bandzie dla mnie. De facto oryginał ze starym numerem kosztuje 1500 zł a z nowym numerem 1765 zł brutto w ASO. NRF mogę sprzedawać za 950 zł brutto, lecz nie jest to montowane na pierwszy montaż.
hoses - w oryginale siedzi Wahler oraz zdaża się że Meat & Doria ale to cena po hurtowniach jest prawie ident co oryginał więc się nie opyla.

PS. A stary zawór w środku wyglądał tragicznie - wszystko polepione aż grubo, dodatkowo krzywka była lekko zacięta i nie chodziła w pełnej swojej skali pracy. Auto ma przebieg 217.000 i przy 120.000 był wymieniany ten zawór więc wytrzymał 100.000. Trochę słabo to VW zrobił.

U mnie był wymieniany przy 150 kkm a teraz jest prawie 350 kkm i "odpukać w niemalowane" działa bez zarzutu :)
Pytanie co wpływa na awarię tego dziadostwa.?
Offline

JEY

Sympatyk

  • Posty: 68
  • Rejestracja: 11 kwie 2017, 15:46
  • Online: 1d 11h 42m 53s
  • Auto: VW GOLF 6 VARIANT
  • Silnik: 1.6 TDI 90kM CAYC
  • Lokalizacja: maz

Re: Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post31 sty 2019, 12:25

No to ładnie popracował, w sumie to tak jak powinien-150-200kkm , co wpływa na to ile dokładnie przejeżdzimy, jakość wykonania na pewno ale zadałem nawet pytanie na forum czy wtryski nie mają wpływu na jakość spalin, bo gdy nie funkcjonuje prawidłowo wtrysk to wg mnie. spaliny są inne, ale to tylko moja teoria, PS. tuż przed pierwszą wymianą EGR padły 2 mi wtryski, teraz mam problem z jednym wtryskiem i też mi padł EGR więc.....?
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post31 sty 2019, 12:48

U mojego znajomego w pracy maja służbowych VW kilka głównie z 1.6TDI, jest egzemplarz który mw najechane 150tys i są z nim ciagle problemy typy EGR dpf wtryski były robione wszystkie razem z pompa bo zaczeka się łuszczyć. Ale również jest egzemplarz który niedługo wybije 300tys w silniku nic się nie stało jedynie okresowe przeglądy. Wsztstkie zamawiane w tym samym czasievu tego samego dostawcy. Jedne drugiemu nie jest równe
Offline

JEY

Sympatyk

  • Posty: 68
  • Rejestracja: 11 kwie 2017, 15:46
  • Online: 1d 11h 42m 53s
  • Auto: VW GOLF 6 VARIANT
  • Silnik: 1.6 TDI 90kM CAYC
  • Lokalizacja: maz

Re: Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post31 sty 2019, 12:53

jak firmówka to pal licho :P , ale prywatnie to już gorzej :/
Offline

JEY

Sympatyk

  • Posty: 68
  • Rejestracja: 11 kwie 2017, 15:46
  • Online: 1d 11h 42m 53s
  • Auto: VW GOLF 6 VARIANT
  • Silnik: 1.6 TDI 90kM CAYC
  • Lokalizacja: maz

Re: Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post21 lut 2019, 09:46

Zawór NRF chodzi bez adaptacji jak na razie bo program jej nie skończył , zrobiłem jakieś 1500 km na nim, czy mimo to powinienem go spróbować zaadoptować ? Spróbować u innego mechanika ?
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Golf VI 1.6 TDI Uszkodzony zawór EGR

Post21 lut 2019, 10:13

Spróbuj zaadoptować, jeżeli producent przewidział taka czynność to nic innego jak jest potrzebna ;)

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości