Regulamin forumProblemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.
Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!
Pamiętaj:
Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
Witam! Mianowicie od pewnego czasu borykam się z problemem częstego zapychania filtra DPF, samochód często kopci na biało, ostatnio pojawiły się także problemy z odpalaniem i jazdą na niskich obrotach ( obroty zaczynały skakać i silnik gasł ). Jako iż posiadam Interfejs Delphi, postanowiłem zrobić ręczną regenerację filtra DPF, i zaniepokoiło mnie parę rzeczy: Podczas regeneracji w pierwszej fazie testu samochód wpadał w drgania, druga sprawa to temperatury regeneracji, załączone zdjęcie zostało wykonane w 20min wykonywania wypalania, czy temperatury nie są czasem za niskie? Maksymalne jakie odnotowałem to: Przed turbo: 301* Filtra cząstek: 215* Wartość sadzy podczas testu cały czas rosła No i nie wiadomo czemu zmierzona wartość sadzy ma wynik ujemny, który w czasie testu wgl się nie zmienił Regeneracja nie została ukończona automatycznie, musiałem już przerwać po 1h czasu, po tym czasie wyjechałem żeby samochód jeszcze przepalić.
Wymienione: Olej, wszystkie filtry, Dwumasa, Rozrząd.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Temperatury są za niskie. Wypalany był na postoju? Spróbuj zrobić to w czasie jazdy z prędkością powyżej 80 to temperatura osiągnie więcej niż 400 stopni
Masz trochę dużą różnicę w temperaturach przed i za dpf, u mnie praktycznie jej nie ma. Przy ok. 19 gramach dpf zaczyna się sam wypalać a ty już masz 27 więc coś jest nie tak... Podaj jeszcze wartości z czujnika różnicy ciśnień na wolnych obrotach i przy wyłączonym silniku.
O dziwo w komputerze sprawdziłem iż ostatnie automatyczne wypalanie DPF miało miejsce 150km temu, lecz nic takiego nie zauważyłem, dopiero dzisiaj wracając z pracy zapaliła się kontrolka DPF i przegoniłem auto w trasie. Objętość sadzy spadła do 19g, lecz problem dalej pozostał, samochód ma problemy z wkręcaniem się z niskich obrotów, szarpie,drży obroty falują,nieważne czy na postoju czy w trasie, sprężarka raczej jest ok, bo autu na wyższych obrotach mocy nie brakuje i oleju nie ubywa, myślę że to EGR ale nie jestem do końca przekonany, załączam parę ważniejszych moim zdaniem odczytów: a także filmik na YT (był dodawany gaz od samego początku). Ogólnie problemy zaczęły się od zatankowania paliwa Verva, praktycznie cały czas był jeżdzony na zwykłym EcoDieslu. Czy możliwe aby zatkał się praktycznie nowy filtr paliwa (niecałe pół roku)?
Ciśnienie w rampie wartość zadana: 251 Bar Ciśnienie w rampie, odchylenie sterowania 47.28 Bar Uruchomienie wstępnego wtrysku 1 -24.18* Uruchomienie wstępnego wtrysku 2 -6.16* Filtr cząstek stałych obliczona zawartość sadzy: 19g Filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy -7.04g Ciśnienie różnicowe filtra cząstek 0.42hPa Średnia dawka wtryskiwanego paliwa 3.55mg/suw Odchyłka dawki paliwa cylindra nr 1 -0.5402mg Odchyłka dawki paliwa cylindra nr 2 0.5720mg Odchyłka dawki paliwa cylindra nr 3 0.3342mg Odchyłka dawki paliwa cylindra nr 4 -0.4332mg Ciśnienie w kolektorze ssacym 99 kPa
NIe zauważysz jak filtr Ci sie wypala w trasie, a jeżeli zapala się kontrolka na żółto to z filtrem już nie jest dobrze Nie jestem przekonany ale różnica ciśnień jest chyba za duża
dezmond pisze:Sprawdzałem właśnie u mnie DPF i rozgrzewa się do 640 stopni.
Ale w trasie czy na postoju, bo nie mam aktualnie możliwości sprawdzić tego w trasie (bateria w laptopie.) Co może być przyczyną zbyt niskiej temperatury wypalania?
Po tym wypaleniu gdy zapaliła się kontrolka, samochód przestał tak szarpać, zobaczymy na jak długo. A z dpf jak to jest, lepiej kupić zamiennik i wymienić czy oddać oryginał do regeneracji?
W których blokach macie temperatury dpf? bo niby w vcds mam ale nie pokazuje żadnej temperatury.
Filtr lepiej dac do regeneracji a najlepiej do płukania ciepła woda w specjalnej maszynie, niby bardzo dobre efekty, ale wcześniej trzeba by zdiagnozowac czy to na pewno filtr jest winien...
marmi pisze:W których blokach macie temperatury dpf? bo niby w vcds mam ale nie pokazuje żadnej temperatury.
Wejdź w advanced measuring values i wyszukaj particle filter temperature. A co do samego czyszczenia dpf
lolekol464 pisze:
dezmond pisze:Sprawdzałem właśnie u mnie DPF i rozgrzewa się do 640 stopni.
Ale w trasie czy na postoju, bo nie mam aktualnie możliwości sprawdzić tego w trasie (bateria w laptopie.) Co może być przyczyną zbyt niskiej temperatury wypalania?
Po tym wypaleniu gdy zapaliła się kontrolka, samochód przestał tak szarpać, zobaczymy na jak długo. A z dpf jak to jest, lepiej kupić zamiennik i wymienić czy oddać oryginał do regeneracji?
Mi się udało tylko taki wynik osiągnąć w trasie. Na postoju jeszcze mi się nie udało wypalić dpf'a zawsze miałem za niską temperaturę. Spróbuj jeszcze sprawdzić w advanced measuring values, Oil Ash volume.
Piszesz że jeżdziłeś na Eko diesel . To masz chyba odpowiedź ja jeżdżę tylko na Verwie 190 tyś km nigdy żadnych problemów z dpf . Zaufany mechanik i instrukcję mówią wyraźnie wszystko tylko nie ekopaliwo .
te silniki są stworzone do ekodiesla, wiec to co piszesz to nie jest dobry trop. Jeżeli stosujesz paliwo o większej liczbie cetanowej to nie wpływa to lepiej ani gorzej na dpf
Kolego nie przeczytałeś tego ze zrozumieniem, no chyba ze ja czegoś nie rozumie? Ale wyczytałem z tego że nie wolno stosować BIO DIESLA, olejów opałowych i roślinnych, o EKODIESLU nic nie jest wspomniane, a nawet śmiem twierdzić że jest on zalecany Apropo silnik to mówie o takim samym CAYC 1.6TDI CR 105km
Fakt miałem chwilowe zaćmienie . Zwracam honor . Ale wracając do tematu to jazda tylko na vervie przez cały czas i 0 kłopotów. Jeżdżę głównie po mieście i wypala mi filtr w tym cyklu nawet pod światłami . Mam wtedy wolne obroty ok 1000 /1100 start stop nieczynny i bialawy dym z tyłu . Po wypaleniu wszystko wraca do normy .
Myślę że jednak może być przytkany filtr paliwa, jak zamówię i wymienię dam znać, a rura czarna jak smoła w środku, mimo iż kopci na biało. Dzisiaj w trasie zaczęły mi migać kontrolki od świec żarowych, lecz po zgaszeniu i odpaleniu silnika znikły, ktoś wie co to mogło być? Po wypalaniu filtra DPF na postoju jak na miasto pojechałem to pół miasta zadymione na biało, i to ma być niby ta ekologia?
Wymiana filtra paliwa nie przyniosła żadnych zmian, już pomału mam dosyć tego auta, pół samochodu wymienione i dalej nie jeździ jak trzeba... do 2k obrotów praktycznie zero mocy, reakcji na gaz, szarpanie duszenie się, towarzyszy temu biały dym, muszę wziąć zdemontować DPF i dać go do regeneracji
Maciek pisze:Kolego nie przeczytałeś tego ze zrozumieniem, no chyba ze ja czegoś nie rozumie? Ale wyczytałem z tego że nie wolno stosować BIO DIESLA, olejów opałowych i roślinnych, o EKODIESLU nic nie jest wspomniane, a nawet śmiem twierdzić że jest on zalecany Apropo silnik to mówie o takim samym CAYC 1.6TDI CR 105km
Każde verwy ultimate czy inne turbo paliwa są za suche dla pompy wysokiego ciśnienia . Łuszczycy można się nabawić a 1.6 to specyficznie na takie awarie odpowiada. Czytaj czyści portfel bo plymukamy całą magistrale ON czyli bak . Wtryski lub pompa wysokiego ciśnienia czy czujnik ciśnienia na listwie RIAL Co do bio to do każdego paliwa są dodawane w jakimś procencie. Jakaś norma o tym mówi. Bio to rzepakowy
Kolego sprawdź sobie temperatury przed dpf i za . To samo czujniki ciśnienia. Dodam od siebie ze cm potrafi szwankować czujnik za dpf i dawać wyniki z dupy a przy tym bez błędów
Wczoraj włączyłem regenerację podczas jazdy i temperatury były w porządku, jakieś 620 stopni za filtrem, ładnie się wypaliło z 26g zrobiło się 8g, narazie po wymianie filtra paliwa i wypaleniu DPF problem ustąpił. Czyli w końcu jak z tym paliwem, lepiej lać Vervę czy zwykłe, bo widzę że zdania są podzielone.
Lej normalny ON nie tam jakąś vervę. Szkoda kasy, a według mnie to nic nie daje. Normalny ON na normalnej stacji ORLEN BP Lotos itp. nie na żadnej noname. Olej i filtry wymieniaj max co 15 tyś i będzie dobrze. Ja tak robię i jak na razie odpukać jest wszystko ok, a na budziku puknęło 345 kkm.