Dzisiaj jest 28 mar 2024, 20:36


1,4 TSI 150 KM opinie i spalanie

Moderator: flo

Regulamin forum Skrzynie biegów (manualne i automatyczne), koło dwumasowe, łożyska oporowe, docisk sprzęgła, przeguby, mosty, półosie, dyferencjały, wał napędowy.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Jarek z Bydgoszczy

Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 08 maja 2017, 09:28
  • Online: 7h 8m 53s
  • Auto: VW Golf Sportsvan
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: Bydgoszcz

1,4 TSI 150 KM opinie i spalanie

Post20 lis 2018, 18:15

Głównym powodem zakupu mojego Sportsvana był ten silnik. Miałem taki sam wcześniej w Octavii z 2015 r.
Uważam, że w parze z DSG to najlepszy duet dostępny na rynku w tej półce cenowej.
Jeżdżę eko i poza miejscowościami zgodnie z przepisami (skutek doświadczeń z wielu pobytów w Norwegii). Latem potrafi mi spalić 4,6 litra. Tegoroczna trasa po Skandynawii łącznie 4 tysiące km (4 osoby z bagażami) - średnie spalanie 5,6 litra.
W korkach oczywiście różnie, ale w sobotę po mieście nie więcej niż 6 litrów.
Przy niewielkich ruchu poza miastem używam tempomatu. Przed zakrętem 10-20 w dół, potem powrót dwoma kliknięciami.
Wiem, że większość kierowców i forumowiczów uzna mnie za dziadka (fakt:), ale jeśli większość poruszających się po polskich drogach jeździła by wolniej zginęłoby kilkaset ludzi mniej. Łatwiej byłoby też akceptować ceny i koszt paliwa.
Wracając do silnika. O ile wiem, inne wysilone silniki, również te z mniejszymi pojemnościami i mocami nie spalają mniej niż VW 1,4 TSI (czy też aktualny 1,5 TSI). Myślę, że istnieją tylko dlatego, że są tańsze w produkcji...
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: 1,4 TSI 150 KM opinie i spalanie

Post20 lis 2018, 18:44

Jarek z Bydgoszczy pisze:Głównym powodem zakupu mojego Sportsvana był ten silnik. Miałem taki sam wcześniej w Octavii z 2015 r.
Uważam, że w parze z DSG to najlepszy duet dostępny na rynku w tej półce cenowej.
Jeżdżę eko i poza miejscowościami zgodnie z przepisami (skutek doświadczeń z wielu pobytów w Norwegii). Latem potrafi mi spalić 4,6 litra. Tegoroczna trasa po Skandynawii łącznie 4 tysiące km (4 osoby z bagażami) - średnie spalanie 5,6 litra.
W korkach oczywiście różnie, ale w sobotę po mieście nie więcej niż 6 litrów.
Przy niewielkich ruchu poza miastem używam tempomatu. Przed zakrętem 10-20 w dół, potem powrót dwoma kliknięciami.
Wiem, że większość kierowców i forumowiczów uzna mnie za dziadka (fakt:), ale jeśli większość poruszających się po polskich drogach jeździła by wolniej zginęłoby kilkaset ludzi mniej. Łatwiej byłoby też akceptować ceny i koszt paliwa.
Wracając do silnika. O ile wiem, inne wysilone silniki, również te z mniejszymi pojemnościami i mocami nie spalają mniej niż VW 1,4 TSI (czy też aktualny 1,5 TSI). Myślę, że istnieją tylko dlatego, że są tańsze w produkcji...

Jesli ty z przepisowej predkosci (nie widze nic zlego w jedzeniu z przepisowa predkosciá) przed kazdym zakretem zdejmujesz jeszcze 20 km/h,to ci z tylu muszá cie bardzo lubic.
Koniecznie CB zalóz.
Offline

rafal111

Nieśmiały

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 07 lip 2018, 17:22
  • Online: 5d 12h 41m 56s
  • Auto: VW Golf 6
  • Lokalizacja: Gliwice

Re: 1,4 TSI 150 KM opinie i spalanie

Post20 lis 2018, 20:52

Już widzę jak w Gliwicach na DTŚ gdzie jest przy dwóch pasach ruchu dozwolone 70 km/h zwalniasz na zakręcie do 50 km.h gdzie 90% kierowców leci koło 100 km/h
Faktycznie CB radio i posłuchać panów z TIR :-)
Offline

Jarek z Bydgoszczy

Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 08 maja 2017, 09:28
  • Online: 7h 8m 53s
  • Auto: VW Golf Sportsvan
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 1,4 TSI 150 KM opinie i spalanie

Post26 lis 2018, 12:14

Koledzy, w moim pytaniu były zupełnie inne tematy. Oczywiście te 10-20 km podałem jako przykład. Drogi na pomorzu nie są tak zatłoczone jak na południu. Przy 90ce większość zakrętów przejeżdżam bez zwalniania. Te 20 km w dół to na łukach 90 stopni 8-) .
Z drugiej strony, przy dużym ruchu ciągłe wyprzedzanie to musi być dopiero frajda :twisted:
Mam cb, ale prawdę mówiąc ostatnio nawet mi się nie chce wyciągać anteny...
Z czasem docenicie brak pospiechu, mniejszy stres, niższe o minimum 1 litr spalanie i inne zalety spokojnej jazdy. Czego życząc, pozdrawiam.
Offline

gregorian

Nieśmiały

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 10 kwie 2016, 12:56
  • Online: 8d 14h 57m 41s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 1.2 TSI 105KM
  • Lokalizacja: PL

Re: 1,4 TSI 150 KM opinie i spalanie

Post30 gru 2018, 11:48

Cześć, ja wczesniej jeździłem sluzbowa octavia (prod.2014) z 1.4 140km i bylem super pozytywnie zaskoczony spalaniem i przyspieszeniem, teraz od 8mc jezdze golfem z silnikiem 150km i mam praktycznie bardzo podobne odczucia mocy/spalania, zrobilem nim dopiero 40tys km i musze powiedziec ze srednie spalanie jest na poziomie 5,8 litrow (wg dystrybutora), po autostradach przelotowo ~150kmh, reszta drog staram sie nie przekraczac dozwolonych ;) jadac raz na trase po pn kraju mialem srednia 4.4l/100km (dziwna pora - zerowy ruch, predkosci przelotowe ~90kmh). W przeciwienstwie do wczesniejszej octavi w golfie po tescie max predkosci na autostradzie nie musialem dolewac ani grama oleju (staram sie wymieniac co 15k km i mam nawyk sprawdzania, pamietam w skodzie musialem 2-krotnie cos dolac (~150ml), no i golfowi zmierzylem vmax wieksze o ~10km.
Ogolem silnik 1.4 TSI 150km to bardzo mocna strona vag'a i jesli ich unowoczesniony 1.5 150km spala jeszcze mniej to naprawde szacun i wg mnie w aucie kompaktowym smialo mozna przestac myslec o dieslu na dluzsze trasy.
Offline

happyhippo

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 10 sty 2019, 20:58
  • Online: 28m 38s
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: 1.4 DSG

Re: 1,4 TSI 150 KM opinie i spalanie

Post10 sty 2019, 21:02

Witam. Posiadam ten silnik.

Niestety jestem nim bardzo rozczarowany. Samochód ma 8 tys km.

Spalanie mojego auta to 11-13 l/100 w mieście, oraz ok 8.5l 100/km przy prędkości 140 ( tempomat) na autostradzie.
Nie wiem czy coś jest u mnie nie tak, czy po prostu to takie słabe połączenie ( DSG)
Offline
Awatar użytkownika

lyngso

Aktywny

  • Posty: 162
  • Rejestracja: 17 sty 2014, 18:11
  • Online: 8d 20h 12m
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: lubuskie

Re: 1,4 TSI 150 KM opinie i spalanie

Post19 sty 2019, 08:38

Witam

Użytkujemy autko z takim silnikiem już 3 rok. Co prawda połączony z manualną skrzynią biegów ale i tak uważam ten silnik za udany. Autko używane przeważnie do jazdy "wokół komina" ale zdarzały się wypady w dłuższą trasę (najdłuższa 820km jednym ciągiem). Średnie spalanie jest na poziomie 5,8l/100km wg komputera i to mniej więcej potwierdza się przy dystrybutorze. Najechane jest prawie 50k km i nic się z silnikiem nie dzieje. Autko serwisowane jest w trybie long life i nie zauważyliśmy z tytułu tego żadnych nieprawidłowości. Oleju nie bierze.
Jesteśmy zadowoleni z silnika i auta ale DSG byłaby bardziej wskazana:)

Pozdrov
Na dalekie dystanse Audi A6 C7
Wokół komina Golf 7

Wróć do Układ napędowy i skrzynia biegów

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości