Dzisiaj jest 28 mar 2024, 16:12


Golf VI - nierówno pracujący silnik

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Caramelo

Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 18 lip 2017, 16:29
  • Online: 3h 43m 58s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 benzyna 80KM
  • Lokalizacja: małopolskie

Golf VI - nierówno pracujący silnik

Post18 lip 2017, 17:15

Witam, jestem tu nowa :) Szukałam podobnego tematu ale niestety nie znalazłam. Jeśli jednak taki już istnieje to przepraszam i proszę o przekierowanie w odpowiednie miejsce.

Od ok. 8 miesięcy jestem posiadaczką VW Golfa VI 1.4 80KM (benzyna). Od samego początku trapią mnie 3 rzeczy, które przez wszystkich z mojego otoczenia są ignorowane. Mianowicie:
1. Po odpaleniu obroty wzrastają do ponad 1000 ale po ok. minucie spadają. Natomiast gdy silnik jest rozgrzany, a samochód stoi na luzie lub na jedynce to silnik zaczyna nierówno pracować. Słychać tą nierówną pracę wewnątrz samochodu. Coś jakby bulgotanie takie nierówne. Nie jest to głośne ale czasem się obawiam, że zaraz zgaśnie. Obroty nie falują.
2. Podczas ruszania z jedynki na lekkim wzniesieniu mam problem z wyczuciem sprzęgła i gazu. Gdy za mało dodam gazu to auto gaśnie, a gdy troszeczkę więcej to wyje jak przetrzymany na sprzęgle. To mój 4 samochód i nigdy nie miałam z czymś takim problemu. Od 8 miesięcy się z tym męczę. Boję się czasem wyjeżdżać z podporządkowanej czy mi nie zgaśnie na środku... Sprzęgło nie ślizga.
3. Wiem, że 80KM to niewiele ale moje poprzednie samochody nie miały więcej. Mam jednak wrażenie, że ten Golf nie ma mocy... Wcześniej jeździłam Astrą G 1.6 78KM i świetnie sobie radziła z przyspieszaniem z trójki, a w Golfie redukcja, redukcja, redukcja i droga przez mękę...
Ps. Czy to normalne, że silnik w tym aucie mruczy trochę jak diesel gdy jest na niskich obrotach?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i proszę o wyrozumiałość - jestem kobietą ;)
Offline

adampal

Nieśmiały

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 19 lip 2017, 08:26
  • Online: 2d 19h 26m 44s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 MPI 16V 80KM
  • Lokalizacja: Katowice, śląskie

Re: Golf VI - nierówno pracujący silnik

Post19 lip 2017, 08:34

Mam ten sam silnik w MK6. Jeżdżę nim od nowości - czyli już 8 lat.

Odpowiadając na Twoje pytania:

1. Po odpaleniu obroty wzrastają ale tylko na moment - to chyba automatyczne ssanie. Gdy silnik się rozgrzeje i stoi na luzie - to po wyłączeniu dmuchawy w ogóle go nie słychać. Pracuje równo i nic nie szarpie.

2. Ten objaw mam również od samego początku - ale już się do niego przyzwyczaiłem - ale tak jak piszesz - czasami też boję się szybo wyjeżdżać z podporządkowanej :)

3. Co do mocy silnika - to mnie te 80 KM wystarcza - nie jest to demon prędkości ale nawet w 5 osób na autostradzie da się jechać. Co do przyspieszania to też wydaje mi się, że w ogóle jest nie najgorzej z elastycznością i nie muszę zbyt często redukować - chyba, że nagle chce przyspieszyć.

czytając całą Twoją wypowiedź wydaje mi się, że coś nie tak jest z tym Twoim silnikiem.

Ale może się jeszcze inni wypowiedzą.
Offline

Caramelo

Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 18 lip 2017, 16:29
  • Online: 3h 43m 58s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 benzyna 80KM
  • Lokalizacja: małopolskie

Re: Golf VI - nierówno pracujący silnik

Post19 lip 2017, 10:56

Dziękuję za odpowiedź :)

Niestety mój Golf gdy jest rozgrzany i stoję np. na światłach to słyszę nierówną pracę silnika. Obroty nie falują, nie czuję też drgania w kabinie ale słychać takie nierówne klekotanie, trochę jakby bulgotanie, jakby się dławił... :banghead:

Na prostej (w trasie) samochód świetnie sobie radzi. W mieście trochę mnie męczy. Troszkę zwolnię np. na trójce i chcę znów przyspieszyć to rozpędza się jakby chciał ale nie mógł, a nie zredukuję na dwójkę bo to za niski bieg przy tych obrotach...

Samochód był sprowadzony z Niemiec. Czy mogą to być objawy przestawionego rozrządu?

Ps. A Ty też masz taki czuły gaz i hamulec w swoim samochodzie? Też silnik mruczy trochę jak diesel mimo obrotów poniżej 3 tyś?

Pozdrawiam :)
Offline

adampal

Nieśmiały

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 19 lip 2017, 08:26
  • Online: 2d 19h 26m 44s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 MPI 16V 80KM
  • Lokalizacja: Katowice, śląskie

Re: Golf VI - nierówno pracujący silnik

Post20 lip 2017, 06:48

U mnie czułość hamulca i gazu jest OK.

Nigdy nie występuje mruczenie jak diesel - jak mam np. 1,5 tyś obrotów na trzecim biegu i dodam gazu to samochód normalnie przyspiesza - nie trzeba robić redukcji.
Offline

konstruktor

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 26 paź 2017, 11:53
  • Online: 2h 4m 48s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 80 KM
  • Lokalizacja: Wadowice

Re: Golf VI - nierówno pracujący silnik

Post27 paź 2017, 08:58

Witam,

Mam podobny problem do opisanego w pkt 2 - problem z wyczuciem sprzęgła szczególnie podczas ruszania pod górkę. Podczas ruszania auto jakby dławi się - widać to także po spadku obrotów w momencie ruszania - wskazówka obrotomierza idzie ostro w dół. Jeśli chcę ruszyć dynamiczniej to muszę dodać dużo więcej gazu - wydaje mi się że za dużo. Zauważyłem także że występuje opóźnienie w reakcji na szybkie naciśnięcie pedału gazu (na luzie). Czy ktoś ma podobny problem ?

Pozdrawiam :)
Offline

hans5

Aktywny

  • Posty: 166
  • Rejestracja: 22 sie 2012, 09:52
  • Online: 19d 23h 47m 31s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: CGGA 1.4 80 KM
  • Lokalizacja: wlkp

Re: Golf VI - nierówno pracujący silnik

Post27 paź 2017, 09:21

konstruktor pisze:Witam,

Mam podobny problem do opisanego w pkt 2 - problem z wyczuciem sprzęgła szczególnie podczas ruszania pod górkę. Podczas ruszania auto jakby dławi się - widać to także po spadku obrotów w momencie ruszania - wskazówka obrotomierza idzie ostro w dół. Jeśli chcę ruszyć dynamiczniej to muszę dodać dużo więcej gazu - wydaje mi się że za dużo. Zauważyłem także że występuje opóźnienie w reakcji na szybkie naciśnięcie pedału gazu (na luzie). Czy ktoś ma podobny problem ?

Pozdrawiam :)


Mam to samo - myśle że rowiązaniem problemu byłoby podniesienie obrotów na luzie z 650 np do 800 tak jak przy włączonej klimie.

-- 27 paź 2017, 10:22 --

hans5 pisze:
konstruktor pisze:Witam,

Mam podobny problem do opisanego w pkt 2 - problem z wyczuciem sprzęgła szczególnie podczas ruszania pod górkę. Podczas ruszania auto jakby dławi się - widać to także po spadku obrotów w momencie ruszania - wskazówka obrotomierza idzie ostro w dół. Jeśli chcę ruszyć dynamiczniej to muszę dodać dużo więcej gazu - wydaje mi się że za dużo. Zauważyłem także że występuje opóźnienie w reakcji na szybkie naciśnięcie pedału gazu (na luzie). Czy ktoś ma podobny problem ?

Pozdrawiam :)


Mam to samo - myśle że rowiązaniem problemu byłoby podniesienie obrotów na luzie z 650 np do 800 tak jak przy włączonej klimie.

Dla mnie mordęgą jest cofanie pod górkę - wtedy drży cała buda.

-- 27 paź 2017, 10:25 --

[quote="Caramelo"]Witam, jestem tu nowa :) Szukałam podobnego tematu ale niestety nie znalazłam. Jeśli jednak taki już istnieje to przepraszam i proszę o przekierowanie w odpowiednie miejsce.

Od ok. 8 miesięcy jestem posiadaczką VW Golfa VI 1.4 80KM (benzyna). Od samego początku trapią mnie 3 rzeczy, które przez wszystkich z mojego otoczenia są ignorowane. Mianowicie:
1. Po odpaleniu obroty wzrastają do ponad 1000 ale po ok. minucie spadają. Natomiast gdy silnik jest rozgrzany, a samochód stoi na luzie lub na jedynce to silnik zaczyna nierówno pracować. Słychać tą nierówną pracę wewnątrz samochodu. Coś jakby bulgotanie takie nierówne. Nie jest to głośne ale czasem się obawiam, że zaraz zgaśnie. Obroty nie falują.

U mnie słychać coś podobnego gdy wyłącze dmuchawe - wydaję mi się że to jak by spod obudowy rozrządu (jakaś rolka)??
Offline

konstruktor

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 26 paź 2017, 11:53
  • Online: 2h 4m 48s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 80 KM
  • Lokalizacja: Wadowice

Re: Golf VI - nierówno pracujący silnik

Post27 paź 2017, 09:31

Podwyższone obroty pod odpaleniu to może po prostu ssanie automatyczne. U mnie też występują ale nie zwróciłem jaką wartość osiągają. Dzisiaj po pracy zerknę ;) Odnośnie nierównej pracy silnika ja nie mam takiego efektu - silnik pracuje równo. Może warto było by sprawdzić czy w komputerze nie ma zapisanych błędów ? Może będzie chociaż jakiś trop gdzie szukać....
Offline

hans5

Aktywny

  • Posty: 166
  • Rejestracja: 22 sie 2012, 09:52
  • Online: 19d 23h 47m 31s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: CGGA 1.4 80 KM
  • Lokalizacja: wlkp

Re: Golf VI - nierówno pracujący silnik

Post27 paź 2017, 12:06

konstruktor pisze:Podwyższone obroty pod odpaleniu to może po prostu ssanie automatyczne. U mnie też występują ale nie zwróciłem jaką wartość osiągają. Dzisiaj po pracy zerknę ;) Odnośnie nierównej pracy silnika ja nie mam takiego efektu - silnik pracuje równo. Może warto było by sprawdzić czy w komputerze nie ma zapisanych błędów ? Może będzie chociaż jakiś trop gdzie szukać....


Raczej chodzi o rozgrzanie katalizatora.
Offline

Caramelo

Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 18 lip 2017, 16:29
  • Online: 3h 43m 58s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 benzyna 80KM
  • Lokalizacja: małopolskie

Re: Golf VI - nierówno pracujący silnik

Post25 mar 2018, 18:18

Witajcie, dziękuję za tak liczne odpowiedzi 😀 Problem nierównej pracy i bulgotania zakończył się w momencie wymiany rozrządu. Podobno był już na wykończeniu... Niestety nadal zmagam się z wyczuciem sprzęgła i gazu 😑

-- 25 mar 2018, 19:26 --

Moim samochodem nie da się ruszyć dynamicznie ☹
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 1129
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 49d 14h 58m 42s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW GOLF VII Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 103 KW CHPA
  • Lokalizacja: CRY

Re: Golf VI - nierówno pracujący silnik

Post26 mar 2018, 08:12

Caramelo pisze:Witajcie, dziękuję za tak liczne odpowiedzi 😀 Problem nierównej pracy i bulgotania zakończył się w momencie wymiany rozrządu. Podobno był już na wykończeniu... Niestety nadal zmagam się z wyczuciem sprzęgła i gazu 😑

-- 25 mar 2018, 19:26 --

Moim samochodem nie da się ruszyć dynamicznie ☹

Eksploatuję ten sam silnik już od ponad dwóch lat. Czytając cały temat chcę się odnieść do poruszanych spraw. Podwyższone obroty zaraz po odpaleniu zimnego silnika to norma i tak powinno być. U mnie trwa to ok 1-2 minut.W tym momencie zapytam się jakie obroty biegu jałowego masz na rozgrzanym silniku. U mnie wynoszą one ok 900 obr/min. Jeżeli te obroty są u ciebie niższe to trzeba je podnieść.Za niskie obroty biegu jałowego w pewnym stopniu zakłucają ruszanie z miejsca szczególnie jak mało co słychać. Tu dochodzę do etapu ruszania. Silnik ten ma bardzo mały moment obrotowy i nie ma się co dziwić że dynamiczne ruszanie wymusza dość wysokie obroty bo niby skąd silnik weżmie moc jak nie z obrotów ? Koordynacja sprzęgło-gaz to sprawa indywidualna. W moim przypadku kiedy przesiadłem się z diesla w MK5 to przez ok pół roku uczyłem się ruszać bo z racji na prawie nie słyszalne obroty silnika nie radziłem sobie z odpowiednim puszczaniem sprzęgła. Dzisiaj mogę powiedzieć że temat ten opanowałem ale mimo tego zdarzają się sytuacje ruszania szczególnie pod górkę z dość wysokimi obrotami silnika i z zewnątrz wygląda to tak jak by ruszał kursant. Całe szczęście w aucie mam uruchomiony system HHC i ruszanie pod górkę już nie jest takim problemem. Reasumując to do Mk6 z tym silnikiem trzeba się przyzwyczaić i go polubić. Ale dobrze by było podłączyć auto pod komputer i sprawdzić. Może jest coś co padło lub pada ( np. pedał gazu ) i ogólnie utrudnia życie. Jeżeli nie ma tam nic niepokojącego to przykro mi ale muszę powiedzieć że "ten typ tak ma"
Generalnie jak dla mnie to silnik 1,4 16V 80KM do spokojnej jazdy starcza szczególnie jak się robi ok 7 - 10 tys km rocznie bo akurat tyle robię ja. Mało pali i jest dość elastyczny a co istotne bardzo cichy. Ruszanie dynamiczne z tym silnikiem to raczej jedna osoba i z górki. :D
Obrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline

Caramelo

Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 18 lip 2017, 16:29
  • Online: 3h 43m 58s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 benzyna 80KM
  • Lokalizacja: małopolskie

Re: Golf VI - nierówno pracujący silnik

Post20 lis 2018, 22:56

Bruno55 dziękuję za odpowiedź. Mechanik też kazał mi się po prostu przyzwyczaić, co nie jest łatwe. Lepiej prowadziło mi się Astę G z 2000 r.

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości