marcintetra pisze:marcintetra pisze:Witam serdecznie Forumowiczów
Autko Golf VII GTD skrzynia DSG, roko 2014 przebieg 127 tyś. pojawił się problem z braniem oleju..nigy wcześniej w żadnym wcześniejszym Golfie 5 i 6 tego nie uświadczyłem. W tym GTD moc jest fabryczna, posiada DPF i EGR. Po przejechaniu niecałych 6 tysięcy pobrał około 0.7 l oleju...patrząc z góry wszystko suche,auto jeździ i odpala normalnie. Nie katuję,raz czy dwa było około 180 na autostradzie, przestrzegam zasad użytkowania silnika TDI.
Jest jeden minus - niemiec serwisował w trybie long co 22-28 tysi....ja zmieniłem olej na LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30.
Pytanie - Wasze GTD także pobierają olej? czy jednak obserwować i konsultować z mechanikiem.
Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam serdecznie
Zapomniałem dodać że silnik symbol CUNA i planuję wypłukać silnik płukanką dodatkowo przpłukać jakimś tańszym olejem przed zalaniem prawidłowego oleju,może już z wyższej półki.
Po pierwsze głupcy Niemcy zakatowali auto trybem Longlife. W książce serwisowej wyraźnie napisane jest że ten silnik ma mieć wymieniany olej co 15 tys km.
Mój GTD ma 64 tys km przebiegu i nie bierze oleju. Jednak gdy pogoni się go autostrada ok 180 km/h to potrafi ubyć trochę oleju, nie wiem czy szklanka czy więcej, po prostu dopomina sie po takim przeoraniu te 200-300 ml.
Ogólnie silniki TDI maja taka przypadłość że oleju na miarce powinno być 3/4 czyli więcej niż połowa.
Specyfikacja lepkości 5 W/30 to rzadki olej i jak przy bardzo rozgrzanym silniku na autostradzie nie zdąży spłynąć i zrobimy przerwę nie półgodzinna o zaświeci się kontrolka że mało oleju.
Podobno pomaga zatrzaśniecie maski i powtórne załączenie zapłonu aby zmierzył raz jeszcze ale u mnie jakoś nie działa...
Wtedy to nie wiem, ... bo kiedys dolałem i na drugi dzień jak sprawdzałem było więcej niż maksimum