15 kwie 2018, 16:00
Witam,
w swoim Golfie 6 1.4 TSI DSG7 160 KM (przebieg: 143 tys km) od jakiegoś w trakcie jazdy przy zmianie biegu z jedynki na dwójkę i później trójkę strasznie szarpie. Zastanawiam się zawsze dlaczego skrzynia nie pozwoli na dwójce wejść na wyższe obroty aby uniknąć szarpania ale widocznie ustawienia są takie a nie inne. Probem ten nie występował przy przełożeniach sportowych.
Dzisiaj dodatkowo zaczęło szarpać przy jeździe na tempomcie przy 105 km/h i siódmym biegu. Dodatkowo od czasu do czasu zaczyna migać (!) i pojawia się komunikat "Ausfall Bremskraftverst." (czylu wg mojej znajomości jez niemieckiego awaria systemu wspomagania siły hamowania) oraz zapala sie lamka ABS. Pierwszy raz jak zauważyłem to wyskoczyło to po zaciagnięciu ręcznego (przynajmniej ja to z tym faktem skojarzyłem bo nigdy na ręczym nie auto jest zostawiane). Pojechalem z tym do salonu VW, ale oni nie znaleźli żadnego śladu po zgłoszonym komunikacie. Sprawę zbagatelizowałem i uznałem za przypadek. Jednak obecnie pojawia się w momencie szarpnięć i problemów, które właśnie opisuje. To szarpanie nie ustawało do samego końca a dzisiejszy dzień zakonczył się tym że zapaliła diagnostyki (żółta o kształcie silnika).
Dodam jeszcze że 95% samochod ten użytkuje moja żona stąd może moje reakcja na problem jest zbyt późna a opis niedokładny. Nie jestem seksistą, ale moja żona to raczej typowa "baba" za kierownicą a DSG miało być tylko gwarantem tego że większość czasu będzie patrzyła przez przednią szybę na drogę zamiast na gałkę zmiany biegów próbując ją wyrwać przy każdej próbie zmiany biegu.
Czy ktoś jest w stanie zdiagnozować przyczynę bądź opisać swój indywidualny przypadek (jeżeli był podobny)?
Z góry dziękuję za reakcje i pozdrawiam.