Dzisiaj jest 23 lis 2024, 09:03


Dziwne szarpanie DSG 7

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Skrzynie biegów (manualne i automatyczne), koło dwumasowe, łożyska oporowe, docisk sprzęgła, przeguby, mosty, półosie, dyferencjały, wał napędowy.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

BB1977

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 15 kwie 2018, 15:17
  • Online: 24m 19s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI DSG7
  • Lokalizacja: Dln Slask

Dziwne szarpanie DSG 7

Post15 kwie 2018, 16:00

Witam,

w swoim Golfie 6 1.4 TSI DSG7 160 KM (przebieg: 143 tys km) od jakiegoś w trakcie jazdy przy zmianie biegu z jedynki na dwójkę i później trójkę strasznie szarpie. Zastanawiam się zawsze dlaczego skrzynia nie pozwoli na dwójce wejść na wyższe obroty aby uniknąć szarpania ale widocznie ustawienia są takie a nie inne. Probem ten nie występował przy przełożeniach sportowych.

Dzisiaj dodatkowo zaczęło szarpać przy jeździe na tempomcie przy 105 km/h i siódmym biegu. Dodatkowo od czasu do czasu zaczyna migać (!) i pojawia się komunikat "Ausfall Bremskraftverst." (czylu wg mojej znajomości jez niemieckiego awaria systemu wspomagania siły hamowania) oraz zapala sie lamka ABS. Pierwszy raz jak zauważyłem to wyskoczyło to po zaciagnięciu ręcznego (przynajmniej ja to z tym faktem skojarzyłem bo nigdy na ręczym nie auto jest zostawiane). Pojechalem z tym do salonu VW, ale oni nie znaleźli żadnego śladu po zgłoszonym komunikacie. Sprawę zbagatelizowałem i uznałem za przypadek. Jednak obecnie pojawia się w momencie szarpnięć i problemów, które właśnie opisuje. To szarpanie nie ustawało do samego końca a dzisiejszy dzień zakonczył się tym że zapaliła diagnostyki (żółta o kształcie silnika).

Dodam jeszcze że 95% samochod ten użytkuje moja żona stąd może moje reakcja na problem jest zbyt późna a opis niedokładny. Nie jestem seksistą, ale moja żona to raczej typowa "baba" za kierownicą a DSG miało być tylko gwarantem tego że większość czasu będzie patrzyła przez przednią szybę na drogę zamiast na gałkę zmiany biegów próbując ją wyrwać przy każdej próbie zmiany biegu.

Czy ktoś jest w stanie zdiagnozować przyczynę bądź opisać swój indywidualny przypadek (jeżeli był podobny)?

Z góry dziękuję za reakcje i pozdrawiam.

Wróć do Układ napędowy i skrzynia biegów

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość