Dzisiaj jest 23 kwie 2024, 07:46


[1.4 TSI 122PS] Przybywanie oleju

Moderator: flo

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK7.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 6 znajdują się w dziale MK6
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Przybywanie oleju

Post24 mar 2018, 16:13

Witam,
koledzy dziś sprawdziłem poziom oleju i lekko się zdziwiłem-zrobiłem autem 5 tys km.
Po pierwszych 3 tysiącach (50% miasto 50% trasy) zero zmiany, 1/3 bagnetu, zawsze olej sprawdzam po nocy w tym samym miejscu.
Dziś sprawdzam a tam max- ostatnio tylko dojazd do pracy 18 km w jedną stronę
Poza tym wsio ok, nic niepokojącego nie zauważyłem.
I teraz jestem lekko w szoku bo skąd ten olej?? macie jakieś pomysły?
auto ma przebieg 30 tys km
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Przybywanie oleju

Post24 mar 2018, 18:09

Auto nowe zapewne kupiles to najlepiej na gwarancji do aso zajechac. Czy olej ma taki sam kolor?
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Przybywanie oleju

Post24 mar 2018, 19:20

ASO hmmm na przegląd pojade i tyle, byłem i zero pomysłów.
Olej ma kolor niezmieniony, przeczytałem że ponoć na krótkich odcinkach paliwo gdzieś tam się dostaje do oleju i nie zdarzy się spalić więc dopiero po trasie poziom oleju wraca do normy
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 25s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: Przybywanie oleju

Post24 mar 2018, 23:42

Popatrz czy ci płynu chłodzącego nie ubyło. Jeśli masz z 1/3 bagneta max to ci przybyło ok. 600 ml. Jak ci ubył płyn chłodzący to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą.
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Przybywanie oleju

Post25 mar 2018, 07:15

Poziom płynu się nie zmienił, patrzyłem od razu na to.
Ja obstawiam paliwo tylko jak ono może się tam dostać
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 25s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: Przybywanie oleju

Post25 mar 2018, 09:01

Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Przybywanie oleju

Post26 mar 2018, 06:46

Sprawdź w jakim stanie jest DPF.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

martinezo

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 23 lut 2015, 13:02
  • Online: 8h 21m 25s
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Polska

Re: Przybywanie oleju

Post26 mar 2018, 08:02

Cześć,

miałem podobny problem, a w zasadzie pozbyłem się na krótko.
Mogą być dwie przyczyny, pierwsza to cieknąca pompa paliwa wysokiego ciśnienia, przy każdym rozruchu przepuszcza kilka kropel paliwa, który spływa przez głowicę po cylindrach do miski.
Drugi szczególnie zauważalny w okresie jesienno-zimowym, gdy mieszanka paliwo-powietrze jest bogata i do tego jazda na krótkich dystansach. Część paliwa dostaje się do oleju i nie jest w stanie odparować przy krótkiej jeździe.

Ja wymieniłem pompę paliwa wysokiego ciśnienia, ale zrobiłem to na początku wiosny. Po tym zabiegu nie zauważyłem przybywania oleju, aż do zimy. Znów widzę, że przybywa, bo jeżdżę na krótkich dystansach.
Po dłuższej trasie 200- 300km, poziom się obniża, więc w moim przypadku raczej jazda na krótkich dystansach jest problemem.

Skoro teraz to zauważyłeś, to przyczyną może być bogaty skład mieszanki, natomiast przy dystansie 18km, moim zdaniem paliwo powinno odparować. Zaobserwuj w okresie wiosna-lato jak będzie.
Ewentualnie możesz sprawdzić pompę paliwa, przez jej wykręcenie, a następnie obserwację, czy po przekręceniu zapłonu nie wycieka z niej paliwo.

Po moich doświadczeniach polecam obserwacje jak temperatury na zewnątrz wzrosną.
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 479
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 22h 19m 42s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Przybywanie oleju

Post26 mar 2018, 08:09

niedzwiedz1981
Auto: golf VII 1.4 tsi
Silnik: CZCA

tberent pisze:Sprawdź w jakim stanie jest DPF.


DPF w Golfie 7 z silnikiem EA211 1.4TSI 125KM :?: :!: [-(
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Przybywanie oleju

Post26 mar 2018, 08:17

amargro pisze:niedzwiedz1981
Auto: golf VII 1.4 tsi
Silnik: CZCA

tberent pisze:Sprawdź w jakim stanie jest DPF.


DPF w Golfie 7 z silnikiem EA211 1.4TSI 125KM :?: :!: [-(
Przepraszam. Tapatalk nie pokazuje tych danych ale z tego co z tekstu odczytałem to auto nowe a chyba od 2016 VW wprowadził w 1.4tsi taki dpf tylko nazywa się to gpf .
Przy małych przebiegach i niedogrzaniu silnika to typowe objawy .

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

flo

Senior Moderator

  • Posty: 379
  • Rejestracja: 07 sie 2013, 13:21
  • Online: 6d 1h 8m 7s
  • Pochwały: 37
  • Auto: Golf 7 2016
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Przybywanie oleju

Post26 mar 2018, 09:19

martinezo pisze:
aż do zimy. Znów widzę, że przybywa, bo jeżdżę na krótkich dystansach.
Po dłuższej trasie 200- 300km, poziom się obniża, więc w moim przypadku raczej jazda na krótkich dystansach jest problemem.



Możesz powiedzieć jaki krótki dystans masz na myśli? Bo ja robie 2xpo 16km dziennie (rano i powrót) i takiego problemu nie obserwuję u siebie.

tberent pisze:
amargro pisze:niedzwiedz1981
Auto: golf VII 1.4 tsi
Silnik: CZCA

tberent pisze:Sprawdź w jakim stanie jest DPF.


DPF w Golfie 7 z silnikiem EA211 1.4TSI 125KM :?: :!: [-(
Przepraszam. Tapatalk nie pokazuje tych danych ale z tego co z tekstu odczytałem to auto nowe a chyba od 2016 VW wprowadził w 1.4tsi taki dpf tylko nazywa się to gpf .
Przy małych przebiegach i niedogrzaniu silnika to typowe objawy .

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


Ma zamiar wprowadzić w 2019 do każdego, narazie jest dopiero w jednym modelu 2018. W 16 nie ma mowy o GPF jeszcze. Chyba, że w mercedesach, tam już jest od jakiegoś czasu
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Przybywanie oleju

Post26 mar 2018, 09:45

Dzięki za odpowiedzi, w końcu jakiś konkret :-)
Autem jeździ moja żona, 18 km w jedną stronę ale ona jedzie prostą drogą bez świateł i jedzie delikatnie więc przy mrozach jak ostatnio napewno olej się dobrze nie nagrzał, przedtem trasy ja robiłem i problemu faktycznie nie zauważyłem, co potwierdzało by tezę kolegi martinezo o złym sofcie
Pompę paliwa oczywiście też sprawdzę, będę teraz obserwował dalej i już piszę do ASO czy znają problem i potrafią go rozwiązać
A swoją drogą ręce opadają- zmieniłem diesla na benzynę żeby było łatwiej w mieście a tu od razy taki zonk...
No i ilości tego paliwa w oleju też są niezłe- około 2 tyś km czyli jakiś miesiąc a tam od 1/3 do maxa - przerażające
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 479
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 22h 19m 42s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Przybywanie oleju

Post26 mar 2018, 09:50

flo pisze:
tberent pisze:
amargro pisze:niedzwiedz1981
Auto: golf VII 1.4 tsi
Silnik: CZCA
tberent pisze:Sprawdź w jakim stanie jest DPF.

DPF w Golfie 7 z silnikiem EA211 1.4TSI 125KM :?: :!: [-(
Przepraszam. Tapatalk nie pokazuje tych danych ale z tego co z tekstu odczytałem to auto nowe a chyba od 2016 VW wprowadził w 1.4tsi taki dpf tylko nazywa się to gpf .
Przy małych przebiegach i niedogrzaniu silnika to typowe objawy .

Ma zamiar wprowadzić w 2019 do każdego, narazie jest dopiero w jednym modelu 2018. W 16 nie ma mowy o GPF jeszcze. Chyba, że w mercedesach, tam już jest od jakiegoś czasu

Volkswagen ma już GPF standardowo w silniku 1.5TSI. Poszła też podobno partia 1.4TSI z GPF ale tylko w Tiguanie II.
A oprócz Mercedesa (ale nie wiem czy w większej ilości modeli), również od pewnego momentu 1.2 PureTech z Peugeot/Citroen.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2018, 09:55 przez amargro, łącznie zmieniany 1 raz
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Przybywanie oleju

Post26 mar 2018, 09:51

Ma zamiar wprowadzić w 2019 do każdego, narazie jest dopiero w jednym modelu 2018. W 16 nie ma mowy o GPF jeszcze. Chyba, że w mercedesach, tam już jest od jakiegoś czasu[/quote]

swoją wypowiedź oparłem na forum vw polo polska
http://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=3970.0
i kiedyś czytałem
http://leftlane.pl/sie17/za-10-dni-nowa ... akach.html

wiec jeżeli brak jest to cieszyć się trzeba. Te auta z upływem czasu będą droższe niż te z GPF
ale z tego co wypowiadają się ludzie to dzięki mniejszej sprawności silnika benzynowego nad dieslem osiąga szybciej wyższe temperatury i nie sprawia tak szybko problemu jak w dieslu.
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 479
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 22h 19m 42s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Przybywanie oleju

Post26 mar 2018, 10:21

tberent pisze:[...] GPF
ale z tego co wypowiadają się ludzie to dzięki mniejszej sprawności silnika benzynowego nad dieslem osiąga szybciej wyższe temperatury i nie sprawia tak szybko problemu jak w dieslu.

Czego to PR-owcy nie powiedzą, żeby nie popsuć samopoczucia klientów... czytaj: zwiększyć sprzedaż :lol: W teorii DPF w dieslach też miał być bezproblemowy :-k

Ale wracając do tematu - mi nie przybywa oleju a też nie jeżdżę na długich dystansach.
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Przybywanie oleju

Post26 mar 2018, 11:22

amargro pisze:
tberent pisze:[...] GPF
ale z tego co wypowiadają się ludzie to dzięki mniejszej sprawności silnika benzynowego nad dieslem osiąga szybciej wyższe temperatury i nie sprawia tak szybko problemu jak w dieslu.

Czego to PR-owcy nie powiedzą, żeby nie popsuć samopoczucia klientów... czytaj: zwiększyć sprzedaż :lol: W teorii DPF w dieslach też miał być bezproblemowy :-k

Ale wracając do tematu - mi nie przybywa oleju a też nie jeżdżę na długich dystansach.


a z którego roku masz auto? może masz już nowszy soft który problem zniwelował.
ja czekam na odpowiedz ASO czy u mnie można rozwiązać problem zmianą softu
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 479
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 22h 19m 42s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Przybywanie oleju

Post26 mar 2018, 12:39

martinezo
Auto: VW Golf 6 Highline
Silnik: CAXA 1.4 TSI 122KM
niedzwiedz1981 pisze:co potwierdzało by tezę kolegi martinezo o złym sofcie

niedzwiedz1981 pisze:może masz już nowszy soft który problem zniwelował.


Nie wiem czy słusznie uchwyciłeś się w ogóle tematu softu... bo przecież martinezo ma Golfa 6 i inny silnik generacji EA111, a u Ciebie EA211... zresztą, ja nie zauważyłem, żeby on pisał wprost o sofcie.

Mimo to, ze scanu VCDS'em ja mam takie coś dot. silnika (wg mnie wersja softu to ta zaznaczona na czerwono):

Address 01: Engine (J623-CZDA) Labels: 04E-907-309-V1.clb
Part No SW: 04E 906 027 HD HW: 04E 907 309 BH
Component: R4 1.4l TFS H24 2603
Revision: R7H24---
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Przybywanie oleju

Post26 mar 2018, 13:14

amargro pisze:martinezo
Auto: VW Golf 6 Highline
Silnik: CAXA 1.4 TSI 122KM
niedzwiedz1981 pisze:co potwierdzało by tezę kolegi martinezo o złym sofcie

niedzwiedz1981 pisze:może masz już nowszy soft który problem zniwelował.


Nie wiem czy słusznie uchwyciłeś się w ogóle tematu softu... bo przecież martinezo ma Golfa 6 i inny silnik generacji EA111, a u Ciebie EA211... zresztą, ja nie zauważyłem, żeby on pisał wprost o sofcie.

Mimo to, ze scanu VCDS'em ja mam takie coś dot. silnika (wg mnie wersja softu to ta zaznaczona na czerwono):

Address 01: Engine (J623-CZDA) Labels: 04E-907-309-V1.clb
Part No SW: 04E 906 027 HD HW: 04E 907 309 BH
Component: R4 1.4l TFS H24 2603
Revision: R7H24---


fakt, nie uchwyciłem że chłopacy mieli problem w golfie VI...ciężka sprawa ogólnie, czekam na odpowiedz ASO
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

martinezo

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 23 lut 2015, 13:02
  • Online: 8h 21m 25s
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Polska

Re: Przybywanie oleju

Post26 mar 2018, 13:20

Ja nic o sofcie nie wspominałem, według mnie to albo pompa cieknie albo bogata mieszanka w zimę jest tego powodem.
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Przybywanie oleju

Post26 mar 2018, 13:40

o sofcie pisał mi ktoś inny w prywatnej wiadomości, i tam właśnie wgrali koledze soft gdzie mieszanka nie była tak bogata przez pierwsze minuty po odpaleniu auta w niskich temp. i to spowodowało że nie rośnie poziom oleju
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

martinezo

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 23 lut 2015, 13:02
  • Online: 8h 21m 25s
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Polska

Re: Przybywanie oleju

Post26 mar 2018, 14:20

A tu jeszcze artykuł skąd może być benzyna w oleju, szczególnie zimą, nie koniecznie wina softu:

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/z ... nika/ybhr5

"... Jednak we wszystkich motorach benzynowych paliwo przedostaje się do oleju silnikowego, pogarszając jego zdolności smarne - a to może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Jak szybko i ile benzyny przedostaje się do oleju, zależy od wielu czynników, w tym od liczby rozruchów na zimno, długości przejeżdżanej trasy i temperatury oleju. A to dlatego, że przy każdym rozruchu na zimno (także w lecie, jeśli temperatura bloku silnika nie sięga 50 st., mówimy o rozruchu na zimno) do oleju przenika kilka kropel benzyny. Dzieje się tak, ponieważ trochę paliwa zawsze kondensuje się na zimnych ściankach cylindra, zamiast ulec spaleniu.Pozostaje na ściankach i tam miesza się z filmem olejowym - bo pierścienie tłokowe zgarniają je w dół, w stronę miski olejowej. Jeśli po uruchomieniu samochód przejedzie dłuższą trasę, olej w jego silniku osiągnie wystarczająco wysoką temperaturę roboczą - co najmniej 80 st. - i benzyna zacznie z niego wyparowywać. Aby jednak w ogóle zaczęła parować, trzeba przejechać co najmniej 15 km. "

Więc jeśli pompa nie cieknie, wniosek taki że trzeba rozgrzewać olej, ale często pompa jest winna.
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 25s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: Przybywanie oleju

Post26 mar 2018, 22:10

Dobrze główkujecie z tym przeciekającym paliwem ale koledze na 5 tys km przybywa 0,6 litra sądząc po bagnecie. Czyli jeśli by robił 15 tys na rok to przybyło by mu 2 litry w misce olejowej gdzie z założenia wlewa się 3, 6 litra oleju. Fabryka chyba takich założeń nie miała.

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości