Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 05:59


[1,6 TDI 105PS] Czasem długo kręci zanim odpali

Moderator: flo

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK7.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 6 znajdują się w dziale MK6
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

pavell

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 01 lis 2016, 10:56
  • Online: 6h 19m 12s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.6 TDI

Czasem długo kręci zanim odpali

Post01 lis 2016, 11:15

Witam,
Czasami występują u mnie problemy z odpalaniem silnika, przeważnie udaję się to za 2-3 obrotem rozrusznika, ale czasem potrzebuje nawet 5-6 razy zakręcić żeby zapalić niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny. VCDS nie znalazł żadnych błędów.
Jakieś pomysły, jak to u was wygląda?
Offline

pumba16

Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 27 lip 2014, 15:32
  • Online: 17h 30m 16s
  • Auto: seat leon 2
  • Silnik: 1.6 tdi cayc
  • Lokalizacja: Malopolska

Re: Czasem długo kręci zanim odpali

Post16 maja 2017, 21:49

Ja mam problem taki w seat leon 1p 1.6tdi tak samo czasem kreci dluzej i zapala.
Offline

tombik

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 22 cze 2017, 13:37
  • Online: 12h 39m 43s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.6 TDI CLHA
  • Lokalizacja: Łódzkie

Re: Czasem długo kręci zanim odpali

Post23 cze 2017, 20:26

Mam podobnie, raz pali od "na dotyk" raz po 2 sekundach kręcenia - szczególnie po nocy.
Offline

petros888

Sympatyk

  • Posty: 69
  • Rejestracja: 20 paź 2014, 18:18
  • Online: 3d 13h 54m 47s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW GOLF VI GTI
  • Silnik: 2.0 TSI DSG
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Czasem długo kręci zanim odpali

Post25 cze 2017, 19:34

Porada ode mnie co prawda mam silnik benzynowy ale może pomoże :
- sprawdź punkt masowy główny od rozrusznika taki gruby kabel idący do obudowy silnika (nie wiem gdzie jest w TDI)
- może czas sprawdzić akumulator, przeczyścić klemy ?
- jedź do elektryka sprawdzić rozrusznik może trzeba zrobić małą reanimacje ?
- przede wszystkim sprawdź okablowanie :)))

-- 25 cze 2017, 20:35 --

Porada ode mnie co prawda mam silnik benzynowy ale może pomoże :
- sprawdź punkt masowy główny od rozrusznika taki gruby kabel idący do obudowy silnika (nie wiem gdzie jest w TDI)
- może czas sprawdzić akumulator, przeczyścić klemy ?
- jedź do elektryka sprawdzić rozrusznik może trzeba zrobić małą reanimacje ?
- przede wszystkim sprawdź okablowanie :)))
Offline
Awatar użytkownika

kamjan92

Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 07 sty 2017, 11:37
  • Online: 4d 17h 16m 32s
  • Auto: VW GOLF VI STYLE
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: KOL

Re: Czasem długo kręci zanim odpali

Post26 wrz 2017, 08:09

Witam. Mam ten sam problem ;)

sprawdzona została elektronika . Wszystko ok ;)

Samochód trafił do mechanika po zmierzeniu ciśnienia cylindrów okazało się że na 2 i 3 jest bardzo niskie ciśnienie . Różnica między 1,4 a 2,3 wynosiła 8 Bar. Pierwsze podejrzenia padły na nieszczelną głowicę, aczkolwiek po sprawdzeniu okazało się że jest szczelna. Więc grzebiemy dalej ;) okazało się, że na 2 i 3 tłoku są przegrzane pierścienie kompresyjne. Na całe szczęście nie pękły i nie porysowały cylindrów ;)

Obecnie czekam na odbiór samochodu.

PS. Wymiana pierścieni na wszystkich tłokach. Przebieg 175000 km. Choć kto wie ile tak na prawdę jest :P

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości