Dzisiaj jest 28 mar 2024, 12:36


[All] Wymiana aletrnatora na wersję 180A z LIN

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Doposażenie samochodu, wymiana na nowsze elementy/systemy, montaż asystentów (Park Assist, Light Assis, ACC, itp.) – czyli wszelkie modyfikacje wpływające na polepszenie funkcjonalności).

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

[All] Wymiana aletrnatora na wersję 180A z LIN

Post03 sie 2016, 13:02

Ponieważ liczne modyfikacje i dołożone sterowniki spowodowały bardzo znaczny wzrost zapotrzebowania na energię w moim samochodzie, w tym problemy z niedoładowaniem akumulatora (jazda w 80% po mieście na krótkich dystansach) postanowiłem wymienić alternator na model 180A z szyną danych LIN z Passata B8.
Wybrałem model 03L 903 024L rok produkcji 08/2015, prawie nówka sztuka :

Obrazek

Alternator posiada sprzęgiełko nowego typu, które należy wymienić. Różnica jest w odsadzeniu, które w nowym alternatorze jest większe:

Obrazek

Specjalny zestaw do obsługi alternatora:

Obrazek

Wykręcanie sprzęgiełka:

Obrazek


Oprócz sprzęgiełka wymienić można przy okazji śruby oraz zestaw bezpieczników SA (nie ma niestety bezpieczników dla alternatora 180A i zastosowałem największy możliwy czyli dla alternatora 140A, numer 1K0937629A) :

Obrazek

W Passacie B8 jest zapewne nieco inne mocowanie łapy alternatora i zastosowałem przyciętą na ok. 2 cm tuleję ze starego alternatora 140A aby blokować tuleję nowego alternatora przy dokręcaniu (jest dużo krótsza i mogłaby po prostu w całości się wysnunąć).

Obrazek

Po zamontowaniu:

Obrazek

Obrazek

Nowy alternator nie jest już podłączany do modułu BCM i sterownika silnika (sygnał DFM) ale tylko i wyłącznie wykorzystuje jeden tylko przewód do szyny LIN i podłączony jest bezpośrednio do modułu gateway do pinu 12.
Stara wtyczka dwupinowa nie pasuje do nowego alternatora i niestety musiałem dorabiać pin i zmieniać wtyczkę korzystając z oryginalnej wiązki z Passata B8. Niestety nie można wykorzystać całej wiązki z Passata bo ma inne okucie przewodu plusowego i nie da się go przykręcić do skrzynki bezpieczników SA w Golfie.

Po wstępnym zakodowaniu w module 09 i 61 (sterownik kontrolny akumulatora, który również został dołożony) wszystko działa prawidłowo.

Następny etap to montaż akumulatora AGM oraz uruchomienie funkcji rekuperacji energii.

Temat będzie kontynuowany......
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: [All] Wymiana aletrnatora na wersję 180A z LIN

Post03 sie 2016, 23:40

Do rekuperacji chyba trzeba zmienić coś w sterowniku silnika ? Vcds wystarczy. Super zmiana jak ktoś (ja ) śmiga po mieście. Raczej będę szukać czegoś z blue motion tam było chyba to montowane w serii.
Offline
Awatar użytkownika

ALF

Aktywny

  • Posty: 167
  • Rejestracja: 06 kwie 2017, 02:12
  • Online: 10d 11h 24m 47s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Touran 5T
  • Silnik: 20tdi
  • Lokalizacja: B.B.

Re: [All] Wymiana aletrnatora na wersję 180A z LIN

Post29 kwie 2017, 23:39

Czy coś robicie w sprawie rekuperacji a jak jest z błędem z starego alternatora bo jak wypiałem wtyczke do wywalało błąd ładowania a nigdzie nie znalazłem jak wyłączyć wykodować opcję komunikacji DFM czy cos z tym.Kiedyś zakodowałem rekuperację w BCM i błędu nie było nigdzie w żadnym sterowniku .Na tym samym kablu LIN pracuje też sterownik klemy- czyli też będzie potrzebny do poprawnej pracy całego systemu rekuperacji ,też mnie to kusi ,w mieści jest to bardzo przydatne aku kuleje czasami.Z tego co wiem ale nie jestem pewny to trzeba tez załozyć stabilizator napięcia.
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: [All] Wymiana aletrnatora na wersję 180A z LIN

Post27 maja 2017, 21:32

Zgadza się. Na być regulator napięcia który tez jest przy telefonie premium.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

ALF

Aktywny

  • Posty: 167
  • Rejestracja: 06 kwie 2017, 02:12
  • Online: 10d 11h 24m 47s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Touran 5T
  • Silnik: 20tdi
  • Lokalizacja: B.B.

Re: [All] Wymiana aletrnatora na wersję 180A z LIN

Post02 wrz 2017, 21:10

No a co będzie się działo jak nie ma stabilizatora? to by był bezpiecznik F9 potencjał 87a?
Offline

greg

Stały Bywalec

  • Posty: 340
  • Rejestracja: 09 kwie 2014, 15:54
  • Online: 13d 17h 22m 3s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf VI OCTAVIA
  • Silnik: CAYC 1.5 DADA
  • Lokalizacja: Tychy

Re: [All] Wymiana aletrnatora na wersję 180A z LIN

Post28 cze 2020, 21:24

Arek odświeżywszy zdjęcia?
Offline

fazer

Sympatyk

  • Posty: 93
  • Rejestracja: 31 mar 2018, 15:54
  • Online: 10d 17h 6m 28s
  • Auto: VW GOLF 6
  • Silnik: 1.4 TSI CAXA
  • Lokalizacja: Białystok

Re: [All] Wymiana aletrnatora na wersję 180A z LIN

Post18 mar 2021, 08:10

witam
Jakie wymiary ma tuleja ?
Można odświeżyć zdjęcia ?

Wróć do Retrofitting

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość