Jak w temacie. Zainteresowałem się pomysłem założenia zaworka/dostawki, która z fabrycznego boschowskiego DV (Diverter Valve) robi hybrydowego blow-offa, który daje całkiem mocny i fajny dźwięk charakterystycznego pssst. Kosz nie jest duży, ale ciekawi mnie efekt końcowy i natura techniczno-estetyczna takiego ruchu.
Czyli m.in;
- Czy nie będzie zmian w reakcji na pedał gazu,
- Czy nie będzie błędów w ECU,
- Czy nie będzie checków,
- Czy podczas montażu dokładki nie wpadnie nic nawet małego w sensie ciała obcego do turbo i nie uszkodzi go (wiem, że należy zachować największe środki ostrożności, ale niechby dostało się choć małe ziarenko piasku do turbo, to wiadomo co z nim zrobi),
- Czy śruby trzeba dokręcać z określonym momentem obrotowym, czy też po prostu na oko, aż dojdą do oporu.
Efekty są fajne, bo oglądałem filmiki na youtube.
Co sądzicie?
Uprzedzając pytania. Wiem, że 14tsi122 syczy wykorzystując seryjny zawór DV, ale syk ten jest niezbyt głośny, a można by go zdaje się prostym ruchem wzmocnić.
W moim seryjny DV syczy tak:
https://www.youtube.com/watch?v=cuZ3K1N45t4