Awewu pisze:Zawór z chłodnicą jest pod turbiną. Musisz odkręcić półoś oraz wydech oraz posiadać trochę specjalnych narzędzi np klucze SPLINE. Trzeba też zrzucić płyn chłodniczy. U mnie uszkodzona była gruszka - przepuszczała więc wymieniłem tylko ją na używaną sprawną bo jako osobna część nie występuje ( dostęp masakra ale da się wsadzić rękę).
Ja właśnie jestem po wyciąfnięciu i ponownym zamontowaniu egr. Nie demontowałem pół osi jedynie filtr dpf rozpiołem z turbiną i odkręciłem w trzech miejscach gdzie jest trzymany i odsunołem go na bok (nie wyciągałem). Trzeba też odkręcić dwa banja od doprowadzenia i powrotu oleju do turba-wspornik z przewodami nie trzeba demontować.
Co do samego zaworu. Między chłodniczką a zaworem jest uszczelka która jako jedyna może powodować przeciek płynu do spalin - poprostu korozja z biegiem czasu najlepiej wymienić uszczelkę chodź narazie noe znalazłem takowej w wolnej sprzedaży. Moja była w dobrej kondycji bo przebieg tylko 80tys. Po zmontowaniu wykonałem próbę ciśnienia.
Zawor zaś ma dwa mankamenty pierwszy cover na łapkę otwierającą grzybek jest fatalnie spasowany dostaje sie przez niego brud a że nic tam nie jest smarowane to potrafi sie zacierać (taki przypadek u mnie), zrobiłem tak że wszystko oczyściłem aby lekko chodziło wszystko posmarowałem smarem teflonowym do 600stopni założyłem ten cover i wszystko uszczelniłem sylikonem na wysokie temperatury. Narazie tam zrobiony egr zamontowałem do auta. Pytanie tylko jak wykonać krok po kroku w nastawach podstawowych test ukladu egr lub adaptacje? U mnie na vcds 11.11.5 czy to na włączonym silniku czy tylko na zapłonie wyskakuje komunikat "przerwano ze względów bezpieczeństwa"
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka