14 wrz 2016, 20:12
Nie znalazlem nigdzie rzetelnego porownania 1.6tdi 105km w stosunku do poczciwych 1.9 wiec kilka sugestii dla kupujacych, wczesniej jezdzilem:
mk5 1.9tdi 105km
mk4 1,9tdi 90km (alh)
1. Skrzynia jest tragicznie zestopniowana: zapomnijcie o jezdzeni po miesice na 3ce, pierwsze trzy biegi sa w miare normalne, natomiast 4 i 5 sa tak koszmarnie dlugie ze nie do uzywania w miescie bo obroty oscyluja w granicach 1k obr/min. Jakiekolwiek wyjezdzanie pod wziesienia na 4ce mozna wlozyc miedzy bajki, chyba ze ma sie 150km/h na liczniku i 4k/obr/min.
2. Silnik subiektywnie nie ma tego kopa: raz ze w CR jest nizsze cisnienie i przy 1900 obr nie czuc naglego wejscia turbo dwa zeby nim pojechac szybciej trzeba krecic wyzej niz PD, prawie jak beznyne.
Wiec odczucia w dole obrotomierza sa mierne, natomiast plus jest taki ze silnik nie zdycha jak PD i mozna go smialo krecic na ponad 4k.
3. Jest znacznie ciszej: po prostu nie ma porownania, drgania sa minimalne, diesla ledwo slychac po rozgrzaniu, przy radiu wogole.
Ogolnie przesiadka wymaga przyzwyczajenia, swoja droga ciezko mi sobie wyobrazic jak wogole jezdzi wersja 1.6tdi 90km..
Chipa na razie nie robie, ale z tego co czytam auto zrobione na 130-135KM to niebo a ziemia wiec jest nadzieja na sprawniejsze odpychanie sie..