Dzisiaj jest 19 mar 2024, 06:12


Sportowy intercooler diesel

Modyfikacje mechaniczne wpływające na osiągi naszych samochodów.

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Modyfikacje silnika oraz modułów elektronicznego sterowania silnikiem, układu napędowego i paliwowego w celu uzyskania większej mocy oraz momentu obrotowego, które to przekładają się na większe przyśpieszenia oraz wyższe prędkości maksymalne.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

Kubica

Gadatliwy

  • Posty: 241
  • Rejestracja: 06 wrz 2015, 13:51
  • Online: 16d 11h 40m 17s
  • Auto: VW Golf 7 GTD
  • Silnik: 2.0TDI 184kM CUNA
  • Lokalizacja: Poznań

Sportowy intercooler diesel

Post20 cze 2016, 20:04

Witam. Znacie może jakieś firmy które w Polsce robią sportowe intercoolery do diesla 2.0 ? Najlepiej dedykowany. Większość zestawów jest do GTI lub R.. Znalazłem jeden zestaw od Airtec'a, niestety w Anglii...
Offline
Awatar użytkownika

KUBA46

Aktywny

  • Posty: 166
  • Rejestracja: 28 sty 2015, 16:07
  • Online: 8d 21h 24m 56s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: TDI
  • Lokalizacja: Plock

Re: Sportowy intercooler diesel

Post20 cze 2016, 20:19

Napisz do Fmic.pl może coś ogarną. Swoją drogą celujesz w 200+, że szukasz większego icka?
Offline
Awatar użytkownika

Kubica

Gadatliwy

  • Posty: 241
  • Rejestracja: 06 wrz 2015, 13:51
  • Online: 16d 11h 40m 17s
  • Auto: VW Golf 7 GTD
  • Silnik: 2.0TDI 184kM CUNA
  • Lokalizacja: Poznań

Re: Sportowy intercooler diesel

Post20 cze 2016, 20:36

Jak na razie tylko się rozglądam ;). Nie wiem, czy miałoby to sens zakładać do 2.0 110kM.
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: Sportowy intercooler diesel

Post20 cze 2016, 23:43

Przerabiałem temat w audi 1.9 awx. Int. Wsadziłem od 3.2benzyny uturbionej. Akurat taki miałem pod ręką, ze 2,5 raza wiekszy od oryginału. Dawał niewiele, a w zasadzie to nic. Miałem chipa na ok 190KM przy serii, a z wiekszym intercoolerem było moze 3KM więcej, a moze paliwo było lepsze...
Moim zdaniem wiecej by Ci dało wyłączenie EGR bo sam powrót spalin podnosi temperature dolotu o 15-30st
Offline
Awatar użytkownika

KUBA46

Aktywny

  • Posty: 166
  • Rejestracja: 28 sty 2015, 16:07
  • Online: 8d 21h 24m 56s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: TDI
  • Lokalizacja: Plock

Re: Sportowy intercooler diesel

Post21 cze 2016, 17:49

Myśle, że różnice widać dopiero po dłuższym upalaniu bądź w upały.
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: Sportowy intercooler diesel

Post21 cze 2016, 18:55

Dokładnie tak, ja bym nawet długie upalanie wykluczył bo tu raczej nie ma wielkiego znaczenia, powietrze pompuje zimna strona turbo, ktore oczywiście przy upalaniu grzeje sie bardzo mocno, ale też jest dużo wiekszy przepływ powietrza.

Natomiast temperatura powietrza atmosferycznego jest juz istotna. Bo np. W zimie przy -5stC powietrze w kolektorze dolotowym bedzie miało 50stC, a w lecie przy +30 dolot bedzie nagrzany nawet do ok 100st.
Tak jak pisałem, wywalisz EGR temperatura na dolocie spadnie Ci o ok 15st (choc nie przy kazdym silniku bo wiekszosc zamyka EGR przy pełnym obciążeniu), to tak jakbyś miał o 30% wiekszy IC??

A tak z ciekawości? Jaki masz przebieg? Myłeś chlodnice powietrza kiedyś?
Nawet przy zdrowym silniku po ok 50tyś w IC pływa szlam olejowy ktory dość mocno obniża sprawność całego układu.
Offline
Awatar użytkownika

Kubica

Gadatliwy

  • Posty: 241
  • Rejestracja: 06 wrz 2015, 13:51
  • Online: 16d 11h 40m 17s
  • Auto: VW Golf 7 GTD
  • Silnik: 2.0TDI 184kM CUNA
  • Lokalizacja: Poznań

Re: Sportowy intercooler diesel

Post22 cze 2016, 11:12

kiokio pisze:Dokładnie tak, ja bym nawet długie upalanie wykluczył bo tu raczej nie ma wielkiego znaczenia, powietrze pompuje zimna strona turbo, ktore oczywiście przy upalaniu grzeje sie bardzo mocno, ale też jest dużo wiekszy przepływ powietrza.

Natomiast temperatura powietrza atmosferycznego jest juz istotna. Bo np. W zimie przy -5stC powietrze w kolektorze dolotowym bedzie miało 50stC, a w lecie przy +30 dolot bedzie nagrzany nawet do ok 100st.
Tak jak pisałem, wywalisz EGR temperatura na dolocie spadnie Ci o ok 15st (choc nie przy kazdym silniku bo wiekszosc zamyka EGR przy pełnym obciążeniu), to tak jakbyś miał o 30% wiekszy IC??

A tak z ciekawości? Jaki masz przebieg? Myłeś chlodnice powietrza kiedyś?
Nawet przy zdrowym silniku po ok 50tyś w IC pływa szlam olejowy ktory dość mocno obniża sprawność całego układu.

Przebiegu 112tys, nie myłem.
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: Sportowy intercooler diesel

Post23 cze 2016, 16:20

Nie doczytałem ze Ty masz 2.0tdi 110KM.
Wiec masz prawdopodobnie taki sam IC jak w wersji 140/150KM.
Ja bym sobie dał spokój na Twoim miejscu. To co masz ogarnia bez wiekszego problemu 190KM. Wiec przy serii czy nawet chipie na 150-160KM ja bym nic nie ruszał.
Korzyści będą niewspółmierne do kosztów i pracy jaką włożysz w przerabianie przodu auta, uchwyty, łączenia, kolanka rury itp.
Ja to przerabiałem, roboty jest sporo a efekt mizerny. Gdybym nie miał chłodnicy i osprzętu za free nigdy bym w to nie inwestował.
Jak bedziesz na poważnie interesował sie tuningiem to zainwestuj w dobry program a w kolejnym etapie większe turbo i dopiero na koncu IC.

Ja mam motor 1.6 i agresywnego chipa na 160KM. U mnie chlodnica powietrza ma wymiary ok. 40x25cm czyli jest gdzieś 2razy mniejsza niż u Ciebie, fakt w upały tak jak dziś 32st i korki w mieście to czuć ze jest słabszy, ale w normalnych warunkach jak sie poruszasz, to nie zauważyłem różnicy w mocy przy 0st C a +30st. warunek jeździsz a nie stoisz w korku i co 100m światła.
Offline
Awatar użytkownika

KUBA46

Aktywny

  • Posty: 166
  • Rejestracja: 28 sty 2015, 16:07
  • Online: 8d 21h 24m 56s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: TDI
  • Lokalizacja: Plock

Re: Sportowy intercooler diesel

Post23 cze 2016, 20:35

Masz może wykres z hamowni swojego 1.6?
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: Sportowy intercooler diesel

Post23 cze 2016, 21:27

mk6-tuning-mech/tuning-1-6-tdi-105-km-czy-warto-t853-75.html

Nowszy wykres gdzies posiałem, ale kilka miesiecy po tym chipie poprawiłem program na ten mocniejszy ( ktory wyszedł z nominalnych ustawień 161KM, tyle ze tam wyszło jeszcze 3KM wiecej, ale auto bylo hamowane jesienią przy temperaturze powietrza ok 5-7st wiec pewnie stąd ta różnica w mocy.
Tak czy inaczej mam ok 160KM i prawie 100tys na szafie.
70tys po chipie, chodzi jak zegarek, a lekko nie ma.
Zdjąłem tez limiter mocy na 1 i 2 biegu i teraz zrywa sie spod świateł jak wścieklizna do tego opona 18" skleja jak trzeba. Do 80kmh czyli koniec drugiego biegu jestem o długość samochodu szybszy od oktavi 3 vRS ktora ma przecież 230KM, ale moment obr w dieslu robi swoje, lepiej rusza masę z miejsca 😎. No niestety potem to juz nie ma polotu ale i tak jestem dumny z mojego 1.6

Wróć do Tuning mechaniczny

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości